200 ja 220 CDI:n erot

Vastaa Viestiin
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

200 ja 220 CDI:n erot

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Terve,

Miten nuo 200 ja 220:n moottorit eroavat? Tilavuudeltaan ovat samat, mutta ohjelma niissä ainankin on erillainen, entä mitä muuta. Luulisi olevan muutakin kuin pelkkä ohjelma, kun lastun valmistajien sivuilla olevien arvojen mukaan lastutetun 200:n arvot jäävät vakio 220:sta pienemmiksi. Turbo, ruisku, cooleri, ...?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

voisko se voimansiirron (kytkin?) osalta olla erilainen jos perusmoottori on sama? Jännä juttu, netissä lukee tosiaan että tuo 200CDI on "Reduced efect" eli kuristettu malli. Tehoero on kuitenkin huomattavan suuri.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 200 ja 220 CDI:n erot

Viesti Kirjoittaja xr »

PV-MN kirjoitti:Terve,

Miten nuo 200 ja 220:n moottorit eroavat? Tilavuudeltaan ovat samat, mutta ohjelma niissä ainankin on erillainen, entä mitä muuta. Luulisi olevan muutakin kuin pelkkä ohjelma, kun lastun valmistajien sivuilla olevien arvojen mukaan lastutetun 200:n arvot jäävät vakio 220:sta pienemmiksi. Turbo, ruisku, cooleri, ...?
riippuu toki mistä mallista on kyse
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sehän selviää kun lukee millä alueella seikkailee ;)

" mese.fi Foorumin päävalikko -> W204 / R171, sedan, farmari, avo -> W204 / R171 moottori"
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.

Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Alkupään malleista

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Lähinnä kiinostaa nuo alkupään mallit 2007-2008, eli onko se sitten tuo OM646.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Automaattina sama auto.
Man korkeintaa kytkin/vauhtipyöräero.
Ohjelmointi vielä sellaista tuunaamista, kun ei kaapelia ole, niin ettei kunnollisia ohjelmiakaan ole.
Eri versioiden kokeilu hidasta/hankalaa/riskialtista.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jos ideana on ostaa 200 CDI ja vaihtaa softa, niin sen vaihtoehdoksi voisi harkita suoraan 220 CDI:n tuontia Saksasta, missä niitä on myynnissä paljonkin.

Tuulilasi teki vasta jutun yksityistuonnista ja juuri W204 oli heidän(kin) esimerkkiautonsa, jonka tuonnissa säästyi rahaa selvästi, vaikkei auton spekseistä tingittykään.

He eivät olleet ainoita, koska omani tullessa Suomeen viime kesänä Tullissa käsiteltiin keskimäärin yli kymmenen W204 Ceetä joka viikko.

Oma ideani oli samansuuntainen, mutta jossain yhteydessä annoin itselleni kertoa, että 220 CDI (OM646) menee tehtaan softaversiolla niin lähellä ahtimen, välijäähdyttimen ja suuttimien maksimikapasiteettia, ettei softaversioilla värkkäämällä ole enää kovin paljoa saavutettavissa. Tässä oli oma syyni hankkia suoraan sellainen, jota ei tarvi heti alkaa viritellä erilaiseksi kuin tehdas sen suunnitteli.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Tuonti harkinnut

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Olen seuraillut noita jonkun aikaa ja näyttää että 200:a löytyy myös Saksasta huomattavasti enemmän. Tarkoitus kyllä on ollut 220 hankkia, mutta mielenkiinnosta asiaa lähinnä kyselin.
MarkusW203
Viestit: 16
Liittynyt: 04.6.2011 9:03
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja MarkusW203 »

Niin löysin tuossa itselleni muuten täydellisen w204:n vm. 2008, mutta siinä on tosiaan tuo väärä kone. Kyseessä on automaatti eli onko kaikki muu samaa paitsi koneiden viritysaste 200 cdi ja 220 cdi automaatin välillä? Onko joku saanut tähän tarkempaa tietoa? Kun itseä jotenkin epäilyttää, että voiko kaikki olla samaa kun väännösäkin on 130 Nm eroa??
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Eroja löytyy

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Kyselin tuota M-B huolloista, niin ainankin suuttimien sanoivat olevan erillaiset. Jotakin muutakin muistaakseni oli, kuhan vain muistaisi mitä.

Vaihteisto ja veto osat on samat.
s1jviita
Viestit: 6
Liittynyt: 25.10.2012 19:02
Paikkakunta: Tampere - Pori
Viesti:

Re: Eroja löytyy

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

PV-MN kirjoitti:Kyselin tuota M-B huolloista, niin ainankin suuttimien sanoivat olevan erillaiset. Jotakin muutakin muistaakseni oli, kuhan vain muistaisi mitä.

Vaihteisto ja veto osat on samat.
Suuttimet ovat samat 200/220cdi OM646-moottorissa (vm. 07-09) Suuttimet ovat eri (alunperin) 200/220 OM651-moottorissa (vm. 09-) Nyt 220cdi malleihin OM651-moottoriin tulee myös solenoidisuuttimet piezojen tilalle, koska on ollut paljon ongelmia Delphin piezoissa.
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

No ainakin w212 on 220CDI:ssä kaksi turboa ja 200CDI:ssä yksi, huomaa muuten kun ohittaa :) Molemmista on kokemusta.
s1jviita
Viestit: 6
Liittynyt: 25.10.2012 19:02
Paikkakunta: Tampere - Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

T.S kirjoitti:No ainakin w212 on 220CDI:ssä kaksi turboa ja 200CDI:ssä yksi, huomaa muuten kun ohittaa :) Molemmista on kokemusta.
Totta, mutta ainoastaan uudemman moottorin eli om651 yhteydessä, mutta vanhemmassa 220cdi:ssä on yksi turbo ja tätä moottoria ei ole saanut w212 yhteyteen toisin kuin w204 mallissa, missä on uutta ja vanhaa sekaisin.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

220:ssa ainakin tasapainoakselit alakerrassa ja 200:ssa ei. Kampiakseli tämän takia erilainen. Muuta eroa en ole löytänyt 646 koneissa. Silti vaitän että kestävämpi ilman tasapainoakseleita nimim. kolme resua 646 220cdi:tä hallin lattialla joista tehdään kaksi kunnostettua vaihtokonetta 8)
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

740 GLE kirjoitti:Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.

Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?

Kertokaapa kokemuksia BE OM651 220 cdi koneista.(autosta)
Olisi tarjolla moinen auto tuolla moottorilla.
Uskaltaako moisa kulkupeliä ostaa?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

204 kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.

Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?

Kertokaapa kokemuksia BE OM651 220 cdi koneista.(autosta)
Olisi tarjolla moinen auto tuolla moottorilla.
Uskaltaako moisa kulkupeliä ostaa?
Tämä kiinnostaisi itseäkin. Hakusessa olis GLK 220CDi koneella vuosimallia 09. Suutinongelmaisia nuo taitaa kaikki olla jollei ole jo vaihdettu Bosch järjestelmää tilalle?

Jossei tuossa autossa ole jo vaihdettu Boscheja tilalle niin meneekä vaihto vielä tehtaan piikkiin? Autolla on ajettu 90 tkm?

Entä miten nuo jakopäät on kestäneet 651 koneissa?
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Itse tuollaisen GLK omistaneena 220 koneella, huollossa sanoivat suuttimet vaihetaan aina jos tehtaalta tulee optiot vaihdoille*tehtaan piikkiin*. Uusimmat suuttimet ku vaihdettiin,samalla tuli paluulinja tankkiin. Kuulemma suutinvikoihin ohgelmia aiheutti, ettei delbhin suuttimissa ollu paluuta. Vuosimalli oli 09
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OM646
200 = 220, yksi ahdin

OM651
180 = 200, yksi ahdin
220 = 250, kaksi ahdinta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”