W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivitys

Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivitys

Viesti Kirjoittaja eerola »

Onko kukaan päivittänyt W204:n faceliftiin tarjottuun Becker Map Pilot-navigaattoriin onnistuneesti ohjelmistoa ja/ tai karttoja?

Mainostekstin mukaan homma menee niin, että ladataan Internetistä tietokoneelle Becker Content Manager, laitetaan USB-piuha tietokoneesta navigaattoriin, ja valitaan hiirellä klikkaamalla mieleiset päivitykset.

Minun kokemukseni mukaan hommassa on 20 vaihetta:

1. Ladataan Macille Harman Becker Shopista Becker Content Manager-ohjelma

2. Avataan Becker Content Manager.

3. Todetaan että Becker Content Manager vaatii käynnistyäkseen ihan hirmuisesti vapaata levytilaa, eikä se edes sulkeudu jos levytilaa ei ole riittävästi.

4. Kun levytilaa on lopulta riittävästi, kytketään USB-piuha Macin ja navigaattorin välille.

5. Huomataan, että ohjelma ei muodosta yhteyttä navigaattoriin.

6. Googletellaan ja todetaan, että Harman Becker ei ole ilmeisestikään päivittänyt ohjelmaansa toviin, koska ohjelma ei toimi viimeaikaisissa Macin käyttöjärjestelmäversioissa.

7. Etsitään jostain Windows-kone ja todetaan että sen kovalevylle ei saa tehdyksi riittävästi tilaa.

8. Etsitään jostain oikein vanha Mac ja tehdään uudelleen kohdat 1-4.

9. Kun yhteys on vihdoin syntynyt, todetaan että laite vaatii tekemään navigaattorin täysnollaavan päivityksen.

10. Otetaan varmuuskopio navigaattorista, koska tähän mennessä hommat eivät ole menneet ihan mainostekstin mukaisella rentoudella.

11. Valitaan Becker Content Managerin ostoskoriin ohjelmiston päivitys ja Eurooppa-karttojen päivitys ja syötetään navigaattorissa oleva ilmaisen karttapäivityksen promokoodi.

12. Todetaan, että promokoodi ei kelpaa.

13. Valitaan pelkkä ohjelmistopäivitys, koska karttapäivitys maksaa aika paljon.

14. Odotetaan tuntitolkulla että ohjelmisto ja alkuperäisen aikaleiman mukaiset kartat siirtyvät laitteeseen.

15. Annetaan Becker Content Managerille lupa synkronoida jotain (kaiketi varmuuskopiossa olevat tiedot?)

16. Säikähdetään "muisti loppui" ilmoitusta.

17. Todetaan, että laitteessa ei ole karttoja.

18. Laitetaan varmuuskopio palautumaan.

19. Mennään saunaan. Tullaan saunasta. Ja odotetaan lisää.

20. Todetaan, että nyt laite käynnistyy ja huokaistaan helpotuksesta. Todetaan laitteessa on samat kartat ja ohjelmistot kuin 4 tuntia aikaisemminkin.

Onko kukaan päivittänyt tuommoiseen onnistuneesti ohjelmistoa ja/ tai karttoja? Missä kohdassa minulla meni homma pieleen? Ei tullut kovin hyvää kokemusta Harman Beckerin ohjelmistohommista tällä kertaa. Enkä ole myöskään erityisen kiinnostunut maksamaan päivityksistä, jos en saa niitä siirretyksi laitteeseen.
-T

Kuva
x_ismo
Viestit: 86
Liittynyt: 24.10.2012 14:05
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivity

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Olen muutaman kerran windowssilla omani päivittänyt. Se backupin palautus tosiaan palauttaa kaiken alkuperäiseksi, kerran olen joutunut sen kautta päivityksen tekemään kun laise sekosi itsekseen käytössä. Ei se nyt mitenkään hirveästi levytilaa mielestäni vaatinut, tosin sitä oli varmaankin riittävästi.

Hiukan "jäykkä" se softa on käyttää mutta ei mahdoton.
Mulla on ollut 2v tilaus karttoihin ja se on toiminut ihan ok, pitänee uudistaa tilaus kun vanhenee heinäkuussa.

Maccia en ole käyttänyt vaikak sellainen jostain päin taloa löytyykin ;-), luultavasti muiden vanhojen koneiden pinosta.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivity

Viesti Kirjoittaja eerola »

x_ismo kirjoitti:...Ei se nyt mitenkään hirveästi levytilaa mielestäni vaatinut, tosin sitä oli varmaankin riittävästi....
Tuo minun käyttämäni versio ohjelmasta ei suostunut yhteistyöhön, jos vapaata levytilaa oli alle 10Gt. Se oli mielestäni aika moinen starttivaatimus - etenkin jos otetaan huomioon, että perus-MacBook Air on myyty 64-gigaisella kovalevyllä. :)
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivity

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hyvä kuulla että laite on teoriassa päivitettävissä. Täytyy kaiketi yrittää vielä kerran joskus uudelleen kun on riittävästi aikaa.
-T

Kuva
x_ismo
Viestit: 86
Liittynyt: 24.10.2012 14:05
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W204 Becker Map Pilotin ohjelmiston ja karttojen päivity

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

eerola kirjoitti:
x_ismo kirjoitti:...Ei se nyt mitenkään hirveästi levytilaa mielestäni vaatinut, tosin sitä oli varmaankin riittävästi....
Tuo minun käyttämäni versio ohjelmasta ei suostunut yhteistyöhön, jos vapaata levytilaa oli alle 10Gt. Se oli mielestäni aika moinen starttivaatimus - etenkin jos otetaan huomioon, että perus-MacBook Air on myyty 64-gigaisella kovalevyllä. :)
Karttojen koko on kai nykyään noin 4gb, jos niitä on kaksi kappaletta (nykyinenn versio + varmuuskopio) niin tilaa tarvitaan :-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”