pakkas kertomus
pakkas kertomus
tuli tuossa hommattua ensimmäinen mese,joka on 190e 1.8 vm-93.
tarkoituksena oli,että en ajelisi autolla kovinkaan pitkään,kun on tuo dieselin tarve,mutta auto on toiminut hienosti tuon n.3-viikkoa,kunnes tänä aamuna:pakkasta n.28-astetta,ajastin oli temppuillut ja auto ei ollut lämmennyt yhtään..tuskissani hyppäsin ratin taakse n.klo 04.45 ja starttasin..pari kertaa pyörähti nihkeästi kunnes hörähti,seurauksena messevä virne,eikä pakkastakaan ollut enää yhtään niin paljoa.
muutaman kilometrin ajettuani alkoi korvia raastava ääni mittaristosta,joka sammui samalla kun auton pysäytti.
jatkoin matkaa kunnes sama metakka alkoi.nyt pysäytin taas ja sammutin auton,starttasin uudestaan ja samalla paloi mittariston valot ja alkoi haista kärynneelle.
no kysymys kuuluukin,että kuinka paljon 124-mallin mittaristo poikkeaa tästä 201?netissä on ollut myynnissä jotain plasma mittaristoja?124-malliin,mutta ei meikäläisen malliin.
tällä konstilla saisi tavallaan kaksi kärpästä,kun tulisi vähän piristystä,edes mittaristoon.
tarkoituksena oli,että en ajelisi autolla kovinkaan pitkään,kun on tuo dieselin tarve,mutta auto on toiminut hienosti tuon n.3-viikkoa,kunnes tänä aamuna:pakkasta n.28-astetta,ajastin oli temppuillut ja auto ei ollut lämmennyt yhtään..tuskissani hyppäsin ratin taakse n.klo 04.45 ja starttasin..pari kertaa pyörähti nihkeästi kunnes hörähti,seurauksena messevä virne,eikä pakkastakaan ollut enää yhtään niin paljoa.
muutaman kilometrin ajettuani alkoi korvia raastava ääni mittaristosta,joka sammui samalla kun auton pysäytti.
jatkoin matkaa kunnes sama metakka alkoi.nyt pysäytin taas ja sammutin auton,starttasin uudestaan ja samalla paloi mittariston valot ja alkoi haista kärynneelle.
no kysymys kuuluukin,että kuinka paljon 124-mallin mittaristo poikkeaa tästä 201?netissä on ollut myynnissä jotain plasma mittaristoja?124-malliin,mutta ei meikäläisen malliin.
tällä konstilla saisi tavallaan kaksi kärpästä,kun tulisi vähän piristystä,edes mittaristoon.
ei tuo pikku käry mitään haitannu,mutta pikkusen meinas auto mäkiin hyytyä "lämpösenäkin",mutta olihan tuo pakkanenkin melko kova!!
ei aamusella oikein joutanut pysähtyä pähkäileen,mutta iltapäivällä kotiin lähtiessä auto pelitti oikein hyvin,eikä mittarivalotkaan haitannut.
täytyy kuullostella taas aamulla.
ei aamusella oikein joutanut pysähtyä pähkäileen,mutta iltapäivällä kotiin lähtiessä auto pelitti oikein hyvin,eikä mittarivalotkaan haitannut.
täytyy kuullostella taas aamulla.
Juu, jotkut sanoo, että se johtuu mittaristosta, toisten mielestä vaijerista. Väliäpä tuolla, mutta ikävästi se rääkyy Ja tosiaan vauhti ei ääneen vaikuta muutenkuin, että se vauhtia hiljentäessä saattaa lakata yhtä äkkiä kuin alkoikin. Mulla se yleensä alkaa rääkymään yli satasen nopeudessa ja saattaa lakata, kun hiljentää alle 80:n.liuhu kirjoitti:niin tämä rääkäisy kuullosti samalta rääkäsyltä,kun sammuttaa auton ja jättää valot päälle!?mutta paljon kovemmalta!
luulisi vaan,että jos vaijeri ujeltaa,niin vauhdin noustessa/laskiessa ujelluskin nousisi/laskisi!?
Joskus auttaa, kun paukautat nyrkillä siihen mittariston päälle Lopettaa siis äänen, mutta saattaa alkaa kohta uudelleen
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
no tänä aamuna töihin mennessä kaahsin liikenneympyrään,niin sytty jäähd.järjestelmän merkki valo!
no iltapäivällä,kun olin lähdössä töistä poijes,niin kurkkasin paisuntasäiliöö ja siellä ei ollu,kun tilkka nestettä?!?
ajelin kotiin ja kurkkasin uudestaan,niin nestettä oli semmonen n.3/4.säiliöllistä!onko normaalia?
ei ole entisissä autoissa ollu vastaavaa,ollu kylmänä nesteet siinä min/max välillä ja lämpimänä noussu hiukka yli,mutta hämmästyin hiukan tuosta tän päiväsestä.
merkki valo palaa koko ajan...ja nyrkit on jo mustat ja kipeät,enää ei ole kun pää millä hakata.
no iltapäivällä,kun olin lähdössä töistä poijes,niin kurkkasin paisuntasäiliöö ja siellä ei ollu,kun tilkka nestettä?!?
ajelin kotiin ja kurkkasin uudestaan,niin nestettä oli semmonen n.3/4.säiliöllistä!onko normaalia?
ei ole entisissä autoissa ollu vastaavaa,ollu kylmänä nesteet siinä min/max välillä ja lämpimänä noussu hiukka yli,mutta hämmästyin hiukan tuosta tän päiväsestä.
merkki valo palaa koko ajan...ja nyrkit on jo mustat ja kipeät,enää ei ole kun pää millä hakata.
eipä tuossa mittaristossa ole enää harmia ollut,pikkasen viisari väpättää.
sisälämppäri huutanu aina ennen ajoa!!
nyt vaan tuo tuo aiemmin mainittu merkkivalo mietityttää!johtuisko pakkasista kenties?puhaltaa lämmintä normaalisti,koneen lämmöt ok!ainut,että valo ei sammu!
kulutus puoli ollut aika korkea matka-ajossa,ei alle kympin mitenkään!työmatkaa reilu 100km/päivä ja koneistajan palkoilla!!
jos jollain olisi tarjota dieseliä vaihdossa,niin kiinnostaisi kyllä.auto on kyllä erit.siisti ja mukava ajaa,että sinällään ei tekisi mieli luopua,mutta jos ei muuta,niin viereen joku caddy,niin on riemua lisää talvipakkasille
sisälämppäri huutanu aina ennen ajoa!!
nyt vaan tuo tuo aiemmin mainittu merkkivalo mietityttää!johtuisko pakkasista kenties?puhaltaa lämmintä normaalisti,koneen lämmöt ok!ainut,että valo ei sammu!
kulutus puoli ollut aika korkea matka-ajossa,ei alle kympin mitenkään!työmatkaa reilu 100km/päivä ja koneistajan palkoilla!!
jos jollain olisi tarjota dieseliä vaihdossa,niin kiinnostaisi kyllä.auto on kyllä erit.siisti ja mukava ajaa,että sinällään ei tekisi mieli luopua,mutta jos ei muuta,niin viereen joku caddy,niin on riemua lisää talvipakkasille