osto aikeissa

Vastaa Viestiin
Avatar
käppänä
Viestit: 89
Liittynyt: 19.11.2006 21:27
Paikkakunta: NIVALA

osto aikeissa

Viesti Kirjoittaja käppänä »

eli oisin ostamassa kaverilta saksasta tuotua w201 2,5 16v meseä ja siittä on verot maksamatta, se ite käytti sitä kesällä tullissa ja verot ois 2313e mutta se perui sen päätöksen ja se pitäis varmaan käyttä uudestaan nyt siellä tullissa.Miten niitä veroja sais laskettu ja mitkä niihin vaikutta? Autossa on naarmuja ja muutama pikku lommo ne varmaan vaikutta? :?:
ja se poltaa koko ajan ASD valoa että onko se vaarallista? :shock:
Oisko kellään tietoa noista tuontivehkeistä?
itellä ollu yks 2,3 16v vm84 mutta ei siinä ollu tuota ASDtä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

ASD-valo on mulla palanut jo 2,5 vuotta, eli koko sen ajan (ja varmaan paljon pitempäänkin) kun tuo 124 on mulla ollut :) Ei kai siitä pahempaa haittaa ole :roll: Itse tosin epäilen, että toimimattomana ASD-perän öljyt p*skaantuu nopeammin, koska siellä on lisäksi se kitkalukko :arrow: kitkapinnat kuluu ja öljy p*skaantuu.. Ainakin mulla on ollut pikimustat peräöljyt joka kerta, kun on vaihdettu (välillä vuoden välein).. Ja yksi perä jo vaihdettu, kun edellinen alkoi ääntämään niin pahasti.. Tuppaa ylipäätään noi ASD-perät ääntää ja jos tuossa on täysin hiljainen, niin ihme on :shock:

ASD:n vika on helppo diagnosoida, ohjeita esim. tuolta:
viewtopic.php?t=7729&highlight=asd

Ja sieltä vaikka edelleen mekkaan:
ASD:n diagnostiikkaa

Naarmuilla ja pikkulommoilla ei liene vaikutusta veroihin tuon ikäisessä autossa :lol: Reilusti kolaroituna saattaisi saada sen max 3 % vähennyksen tai mitä se lie onkaan :roll:
Bimer
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 1:17

Viesti Kirjoittaja Bimer »

Mulla ois kans pohdinnassa kannattaako laittaa bmw e30 vai w201? Hinta luokkaan alle 2000 €, bensa koneella..Laittakaas mielipiteitä mitä tehdä, mikä olis kannattavin ostos? Linkkiäkin voi laittaa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

lommot/ruosteet ja naarmut ei vaikuta veroon. ellei oikeasti ole kolaroitu tms. eräs tuttava vain jopa kerkesi maalata auton ennenkuin meni tulliin ja väitti kivenkovaan että ei vaikuta veroihin ja että sais päätösen jopa ilman että autoa siellä käyttää.. tuota viimestä en tahdo kyllä uskoa itsekkään :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Normaalista poikkeava kuluminen vaikuttaa! Siis lommot mitä tulee superhybermarkettien pihoissa ja ruoste.
Mutta autosta kannattaa laittaa kuvat verohakemukseen ja näyttää tullihenkilölle. Myös mahdollisesta katsastushenkilön/autotohtorin tekemä kuntotarkastus vaikuttaa alenevasti auton verotukseen. Sano sit naapuri mitä sano , mutta useasta kokemuksia ei paljoo ( 50-300€ ) mutta rahaa sekin on!

:wink:
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”