

TottaSwataia kirjoitti:joo tosiaan ongelma johtuu ke-jetronic ruiskusta! katsos kun siinä ei ole nykyautojen tapaan kiihdytysrikastusta. tämä puute yhdistettynä bensakoneen laiskaan alavääntöön aiheuttaa huonon kaasupedaaliin vastaamisen..
parannusta voipi kokeilla vaikkapa vaihtamalla uudempaa ruiskua konehuoneeseen
Kyllä siinä muuten on jonkinlainenSwataia kirjoitti:joo tosiaan ongelma johtuu ke-jetronic ruiskusta! katsos kun siinä ei ole nykyautojen tapaan kiihdytysrikastusta.
Pistä kickdownkytkin (jos ei jo oo) ja siitä ohjaus kylmäkäynnistyssuuttimelle..... Autat sitten itse kiihdyttämisessä tuota rikastuspuolta. Kokeileminen ei kyllä paljo maksa. Tiedä sitten toimisko edes huonosti. Taitaa olla kattipeli ja saattaa itse väkisin syötetty bensa lambdan tuomitsemana lähteä ecun avituksella pois varsinaisien suuttimien tarjoamasta ruoka-annoksesta???ozzman kirjoitti:Kiitos vastauksista. niin olisko se jetronicin ominaisuus vai mikä? mutta jos kaasun pitää pohjassa niin kiihtyvyys on tukkosta rajoittimeen asti mutta jos löysää kaasua niin tulee semmonen mekaanisen kakskurkkusen kaasutin vehkeen ilmiö kun toisio läpät aukee, eli meno rupee maistumaan! no eihän toi 1.8 pikkulohko mikään raaseri ole mutta omasta mielestäni ihan kelpo pannuja vie tenavaa ihan näppärästi. pysyy muuten 2 litrasen ruiskun perässä ihan hyvin
(16 tappinen hävis kyllä horisonttiin kun härnäsin kerran
) mutta muuten vekotin toimii ihan mallikaasti oon oppinu vuosien varrella kutittelee sen "kiihtyvyyden"omaan ajotapaani sopivaksi. ja menovettä menee aika tasan 10l/100km sekalaisessa ajossa ja raskaalla kaasujalallla
.
Täytynee itsekkin kokeilla jotain puhdistusainetta yms, jos vaikka auttas.Sergey kirjoitti:kyl siel on VIKA jos se tolleen tekee mitä aloitusviestissä sanotaan, se ei ole ominaisuus toimivassa KE-jetissä (suurimmal osallahan ei enää ole toimivaa jettii) Omassa autossa oli tukkoiset suuttimet eli ne ei ilmeisesti toimineet tarpeeksi jouhevasti. Laitoin tyhjään tankkiin 10l bensaa, 1l lamppuöljyy, 1l tärpättiä ja 1l masinolia, ajelin tankin taas tyhjäks ja sit lähdin lomille pariks viikoks. lomilta takas tullessa tankki täytee bensaa ja vika oli poissa.
Missäspäin tuo potilas on? KE-jetronikista saa pulssisuhteen mittaavalla yleismittarilla "vikakoodin" luettua. Vaatii muistaakseni ettäx11 liittimessä että lambdan nastat on asennettu.pe kirjoitti:onko tähän kukaan löytänyt ratkaisua? alkaa pikkuhiljaa tympimään hissukseen kiihdyttelykorjaamollekkaan ei viitsi viedä kun siellä ne tämmösissä vioissa tutkii pari päivää löytämättä vikaa ja laittavat muhkean laskun..