mersu ei käy kunnolla..
mersu ei käy kunnolla..
eli palaan nyt tähän eilis iltaiseen aiheeseen.. vaihdoin mersuun (200d) syöttöpumpun.. elikkäs sen 7mm elementeillä olevan otin pois ja vakiopumppu paikalleen.. auto lähti taistelun jälkeen käyntiin mutta ei pyörinyt kunnolla.. tänään tarkistin koko koneen ajoituksen ja se on kohdallaan.. ja pumppukin oli 14"astetta" jykk.. pitäs olla ok? tänään käänsin lisäämäni syötöt pois mutta ei lähtenyt käyntiin kun virta loppui melkein kättelyssä.. (p*ska akku) nyt tässä odotellessa et akku lataantuu olisko kellään neuvoa mikä on hätänä.. elikkä kuulostaa siltä että se ajoitus ei silti olisi kohdallaan kun se "roklattaa" aika ilkeästi.. en tosin ole vielä saanut sitä käyntiin sen jälkeen kun käänsin ne syötöt pois.. mut ei kait se ruuvamisen takia pitäs pumppua sotkee... sitäkin yritin tutkia myös saako se ilmaa jostakin kun ei kerta äsken lähtenyt käyntiin.. pitää koittaa taas ilmata ja toivoa parasta..
no niin.. käytin mersun taas käynnissä.. ei meinannut taas millään lähteä käyntiin.. tunnusti että oli taas ilmaa järjestelmässä.. no kummiskin sain sen käyntiin.. aluksi pyöri tyhjäkäynnillä suht nätisti kunnes kaasua hieman lisätessä käytti taas sen terävän roklatuksen.. kaasua löysätessä sen vaimenee mutta ei häviä kokonaan.. eli heti kylmänä pyöri suht normaalisti mutta heti kun vähä lämpesi alkoi ääntämään.. kierrosta ottaa normaalisti.. help!!
ei oo tehty koneelle mitään sen jälkeen.. vaan ei sillä keretty ajaa sen turbon kanssa ku vajaa 2000km.. ja itsekkin olen miettiny tänään et oisko voinu joku suutin hajota.. ku siinä oli jo suht huonot suuttimet kun aikasemmin tehtiin kansi+ventiili remontti.. ei vaan tullu vaihdettua.. pittää huomenna päästää suuttimet irti ja käyttää penkissä.. jos ei ekaks tule sitä öljyä laitettua..
No jos oot ajanu turbon kans isolla kaasulla 2000km niin siitä voi olla pa*kana ihan mitä vain...technics kirjoitti:ei oo tehty koneelle mitään sen jälkeen.. vaan ei sillä keretty ajaa sen turbon kanssa ku vajaa 2000km.. ja itsekkin olen miettiny tänään et oisko voinu joku suutin hajota.. ku siinä oli jo suht huonot suuttimet kun aikasemmin tehtiin kansi+ventiili remontti.. ei vaan tullu vaihdettua.. pittää huomenna päästää suuttimet irti ja käyttää penkissä.. jos ei ekaks tule sitä öljyä laitettua..
Nimim. Viimeinen turbokone kesti 500km
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
niin on sekin käyny mielessä et olis kone rikki.. mut se kummiskin vielä pelas tuo auto kun talliin peruutin.. tosin se joku niistä suuttimista on ääntäny kokoajan kun olen tuon auton omistanut et olisko joku tullut tiensä päähän.. hitto kun on nyt vähä tenkkapoo inspiraation kanssa laittaa tuota autoa..
No myy se mulle kaikkine turbohiluineen tai vaihdetaan ne turbohommelit soivaat 2.5d koneeseen?technics kirjoitti:niin on sekin käyny mielessä et olis kone rikki.. mut se kummiskin vielä pelas tuo auto kun talliin peruutin.. tosin se joku niistä suuttimista on ääntäny kokoajan kun olen tuon auton omistanut et olisko joku tullut tiensä päähän.. hitto kun on nyt vähä tenkkapoo inspiraation kanssa laittaa tuota autoa..
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ajettu 500 jotain. Kansi laitettu...technics kirjoitti:paljokos sillä sinun 2.5d koneella on ajettu.. ja toiseks saako sen laittaa 200 koppaan heittämällä paikalleen ja leimattua..
Peräisin vuoden -90 250d automaatista.
Etu kallistuksenvakaaja tarvii vaihtaa koneen ku vaihtaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eikös jykk ole jälkeen yläkuolo kohdan ja eykk ennen yläkuolo kohtaa.Jos pumpun ajoitus on 14 astetta jykk niin eikö se ole jo vähän myöhäistä?Eikö ruiskutuksen pitäisi tapahtua ennen yläkuolo kohtaa eikä jälkeen vai olenko käsittänyt jotain väärin/onko jossain muualla joku painovirhe paholainen?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
kyllä tuommonen virhe olisi voinut olla vaikka mahdollinen jos ei olisi tullut soiteltua ennen purkamista ja luettua vähä kirjallisuutta kun ei aina muista kaikkea.. kun en itse viimeksi vaihtanut pumppua vaan sillon läjäsin silmät kiiluen niitä turbon osiapp d kirjoitti:Kyllähän se nuin mennee, ei toki ollu tarkotus aliarvioia asentajjaa, kaikki vain ei muista kattoa nenäakselin asentoa ko nappaa pumpun poies.
vaan asiasta toiseen voiko mitenkään olla semmonen mahdollista että jakoketjun kiristin olisi "rikki".. elikkä se ei kiristäisi ja ketju jotenki pomppisi tai ajoitus muuttuisi.. kyläbaarin kahvipöydässä tuommosen heittivät.. mut kummiskaan kun konetta käyttää käynnissä niin sen jälkeen ei ajoitus muutu.. ja ketju tuntuu olevan tiukalla kun käsin sitä yritin koittaa.. pitää tänään kyllä katsoa ja koitella suuttimia.. jospa se sieltä se vika löytyisi..
Toki pössiltä kuulostaa, näissä 124:ssa laitethaan pumpun sisänen ajotus määräthyyn kohtaan, ja sitte vauhtirathaalta katothaan asteet nimenomhaan jälkheen yläkuolokohan.jari_w123 kirjoitti:Eikös jykk ole jälkeen yläkuolo kohdan ja eykk ennen yläkuolo kohtaa.Jos pumpun ajoitus on 14 astetta jykk niin eikö se ole jo vähän myöhäistä?Eikö ruiskutuksen pitäisi tapahtua ennen yläkuolo kohtaa eikä jälkeen vai olenko käsittänyt jotain väärin/onko jossain muualla joku painovirhe paholainen?
Eikös dieselpolttoaine ruutata aina jälkeen yläkuolokohdan? Vai mitä tässä missasin?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Löytyy 300 sportlinen vakaaja...technics kirjoitti:juu.. pittää vielä yrittää hiplata niitä suuttimia ja katsella.. ja jos kiinnostaa niin ostas pois nuo turbon hilppeet.. olisko sulla muuten antaa mukaan sitä kallistuksen vakaajaa?
En mä niitä suoraan osta, mutta vaihtaa vois tuohon koneeseen ja vakaajaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jeps.. mutta kuulostellaan mitä tuosta minun autosta löytyy.. pitää palata asiaan sit myöhemmin.. olishan siinä hieman enemmän "voimaa" kakspuolikkaassa..Jube kirjoitti:Löytyy 300 sportlinen vakaaja...technics kirjoitti:juu.. pittää vielä yrittää hiplata niitä suuttimia ja katsella.. ja jos kiinnostaa niin ostas pois nuo turbon hilppeet.. olisko sulla muuten antaa mukaan sitä kallistuksen vakaajaa?
En mä niitä suoraan osta, mutta vaihtaa vois tuohon koneeseen ja vakaajaan!
ensimmäinen syy oli että tuli vastaan katsastus ongelmat.. aluksi lupailivat et saa noin vanhan (vm.85) katsastettua turbolle ilman suurempia muutoksia.. lähinnä niitä teholappuja kyselivät..koska tarkoitus ei ollut kuin nostaa tehoja 2.5d tasolle.. no ainakin katsastuksen ajaksi no rupesinpa varaamaan aikaa katsastukselle.. niin sillon katsastusmiehet löivät käteen listan minä kaikkee pitää vaihtaa että saan leimalle.. lähinnä hinkuivat 2.5td auton osia.. ja kuulema 16vbensan olis käyny.. lista tuntui loputtomalta.. eli oli jarruja,alatukivarsia,tolppia ja miettivät jopa että taakse pitäisi muka jarrut vaihtaa..eikös ne oo samat kuin 2.5td?Jube kirjoitti:Mikä on ku turbohilut piti pois ottaa?
Taidanpa tietää
noni.. jos en olisi juuri nyt suorittamassa varusmiespalvelusta!! olisin tod.näk laittanu ne osat.. mutta kun eukko tarvii sen ajuun tämän kuun 19päivä ja siitä eteen päin syyskuun loppuun jokapäiväsesti.. eli en olisi kerennyt vaihtaa niitä kun on kines viikonloppuja ja ei noilla intin tuloilla osteta noin vain niitä osia.. ja isi leasing ei pelaa täällä päin.. mielessä kävi et antaa osien olla paikoillaan ja ajua.. mutta entäs sitten kun vaikka ahtoputki irtoaa.. minä intissä, emännyys jossain tien varressa peltiauki ihmettelee sitä.. ja toinen pelko tuli että minun tuurilla sattuu kuitenkin kolari.. eipähän siinä jos ei peltivaurioita kummempia tulis mut jos sattuis niin ikävästi että joku kuolee vai vammautuu pahasti.. ei olis kovin kiva suoraan intistä lähtee vankilaan istumaan ja miettimään miksi piti ylipäätänsä turbottaa koko auto eli ei auttanut kun purkaa ne osat pois itkun sekaisin tuntein ja unohtaa ainakin tässä vaiheessa nuo projektit.. ja sattuipa tuossa semmonen ihme että autohan rupesi pelaamaan pienen säädön jälkeen.. suuttimia katsellessa edelleen yksi on aika heikkokuntoinen mut pitää vaihtaa myöhemmin kun johan tuota perjantaina on tilipäivä.. huimat 50e tulee
Kyllähän jos 200d on turpotettu ja dynotettu niin, että teholapussa korkeintaan sama teho kuin vakio 250d vaparissa sen pitäisi mennä 250d vaparia vastaavilla alustapalikoilla leimaan että heilahtaa. Tietysti sama pätee myös 190D 2,0 turpolla ja 190D 2,5 vapari.
Noh katastusmiehissä on monenlaisia sankareita . Vaan eipä se jälkiviisastelu tässä enää auta...
Noh katastusmiehissä on monenlaisia sankareita . Vaan eipä se jälkiviisastelu tässä enää auta...
I drive an Opel. What's your excuse?
No joo tuohan selittää sitten se jykk homman.Monessa yhteydessä olen nähnyt tuon 13 astetta jykk ja aina olen ihmetellyt että miten se voi noin olla mutta nyt se selvisi minullekkin.Tietääköhän kukaan syytä siihen miksi asia on tavallaan nurin kurin.W123 pumpun ajoitus on 24 astetta ja se lienee EYKK vai miten on?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-