Jäähdytysnesteet katoilee
Jäähdytysnesteet katoilee
Eli löytyy tämmönen vuoden -90 190E mersu jossa nyt ollut jonkun aikaa ongelmia jäähdytysnesteiden kanssa, maaliskuussa ostettu auto ja kolmeen kertaan nesteitä lisäilty.
Lähtökohta oli se että oston jälkeen jäähdytysnestesäiliöstä löyty ruskeeta liejua, niillä tuli jokunen kilometri ajeltua ennenkun sain nesteet vaihdetuksi kunnollisiin. Sen jälkeen auto käytetty kahteen otteeseen huollossa kun jäähdytysnestevalo syttynyt ja epäiltyä vuotoa etittiin. Ei löytynyt kummallakaan kerralla ja sanottiin että ainoa mahdollinen mitä tulee mieleen on kannen tiivisteet.
Pari päivää sitten lueskelin foorumeita ja bongasin jollain saman ongelman, ketjussa joku oli maininnut lämmityskennon ja että ongelma voisi löytyä sieltä. Se yleensä valuttaa nesteet jalkatilaan. Kävin sitte auton jalkatilaa lähemmin tiirailemassa ja niin kuskin kun pelkääjänkin paikalla matoissa oli merkkejä siitä että jotain sieltä vuotais ja asia varmistu kun yläpuolelta roikku tippa vihreetä nestettä.
Voi siis olla että ruskealieju, mahdollisesti kahden erivärisen jäähdytysnesteen käytön jäljiltä, on syövyttänyt kennon tiivisteet tms. Eivät suostuneet tuola korjaamolla kennoa ruveta vaihtamaan kun sen verran iso homma ja eivät kuulemma edes tienneet missä sellainen sijaitsee tässä autossa, mutta suositteli mulle kaveria joka korjaa ainoastaan mersuja. Etsin kaverin käsiini ja sanoi myös ettei suostu enään ottamaan moista duunia vastaan mutta voi ne jotkut tiivisteet sieltä vaihtaa.
Nyt siis auto menossa jälleen huoltoon parin viikon päästä, toivotaan että tällä homma ratkeis. Ainoa mikä asiassa vaan hämää on se että auton alta koneen kohdalta löytyy sillon tällön isohko märkä kohta vaikka sää olisikin ollut koko yön kuiva, mutta silti kun kahteen kertaan käytin auton huollossa niin mitään vuotoja ei löytynyt.
Lähtökohta oli se että oston jälkeen jäähdytysnestesäiliöstä löyty ruskeeta liejua, niillä tuli jokunen kilometri ajeltua ennenkun sain nesteet vaihdetuksi kunnollisiin. Sen jälkeen auto käytetty kahteen otteeseen huollossa kun jäähdytysnestevalo syttynyt ja epäiltyä vuotoa etittiin. Ei löytynyt kummallakaan kerralla ja sanottiin että ainoa mahdollinen mitä tulee mieleen on kannen tiivisteet.
Pari päivää sitten lueskelin foorumeita ja bongasin jollain saman ongelman, ketjussa joku oli maininnut lämmityskennon ja että ongelma voisi löytyä sieltä. Se yleensä valuttaa nesteet jalkatilaan. Kävin sitte auton jalkatilaa lähemmin tiirailemassa ja niin kuskin kun pelkääjänkin paikalla matoissa oli merkkejä siitä että jotain sieltä vuotais ja asia varmistu kun yläpuolelta roikku tippa vihreetä nestettä.
Voi siis olla että ruskealieju, mahdollisesti kahden erivärisen jäähdytysnesteen käytön jäljiltä, on syövyttänyt kennon tiivisteet tms. Eivät suostuneet tuola korjaamolla kennoa ruveta vaihtamaan kun sen verran iso homma ja eivät kuulemma edes tienneet missä sellainen sijaitsee tässä autossa, mutta suositteli mulle kaveria joka korjaa ainoastaan mersuja. Etsin kaverin käsiini ja sanoi myös ettei suostu enään ottamaan moista duunia vastaan mutta voi ne jotkut tiivisteet sieltä vaihtaa.
Nyt siis auto menossa jälleen huoltoon parin viikon päästä, toivotaan että tällä homma ratkeis. Ainoa mikä asiassa vaan hämää on se että auton alta koneen kohdalta löytyy sillon tällön isohko märkä kohta vaikka sää olisikin ollut koko yön kuiva, mutta silti kun kahteen kertaan käytin auton huollossa niin mitään vuotoja ei löytynyt.
Ensiapuna voi kokeilla tälläistä ainetta, jos autolla pitää pystyä ajaan; http://www.valvolineeurope.com/english/ ... d%28561%29
Itellä vuoti tenavassa termarin muovinen kansi, ja testimielessä koitin tuota ainetta niin vuoto tosissaan lakkasi ja yhtään nesteitä ei enään hävinnyt.
Nyt on toki uus alumiininen termarin kansi.
Itellä vuoti tenavassa termarin muovinen kansi, ja testimielessä koitin tuota ainetta niin vuoto tosissaan lakkasi ja yhtään nesteitä ei enään hävinnyt.
Nyt on toki uus alumiininen termarin kansi.
Kojelauta pois niin saa kennon vaihdettua. Ei ole loppuunsa edes iso tai vaikea hommana... Ite en laittais tommosia sementtejä järjestelmään...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tuo minun -92 1,8 on vieny aina pakkasnestettä n. 1L\4tkm. Ja se on ollu perheessä 28tkm lähtien... Nyt on 321tkm. Kyllä ne sitä vehollakin aikanaan tutki mut syy ei löytyny.
Selviää sit joskus kun remppaan tuon koneen (kiinnostaa itseäkin)
jos sisäkenno vuotaa ni se ei kyl jää epäselväks.... Auto huurtuu helposti, ja huurre ei lähe pois.
vähän pyyhkäsee sit huurretta, ja sit lipasee sormii, jos makiaa ni voittaja löytyny... Jos iskee humalan puolelle, ni se oli sit lasinpesunestettä
Selviää sit joskus kun remppaan tuon koneen (kiinnostaa itseäkin)
jos sisäkenno vuotaa ni se ei kyl jää epäselväks.... Auto huurtuu helposti, ja huurre ei lähe pois.
vähän pyyhkäsee sit huurretta, ja sit lipasee sormii, jos makiaa ni voittaja löytyny... Jos iskee humalan puolelle, ni se oli sit lasinpesunestettä
Oot sitten lisännyt noin 73.25 litraa jäähdytysnestettä... Vuotanee jonnekkin muualle kuin ohjaamon puolelle sillä, 73.25 litraa pitäis näkyä jo jalkatilassa.... Voisin arvata että vuotaa vain ajorasituksessa koska olisit varmaan tallin lattian tai parkkipaikan siivoukseen jo kyllästynyt aikaa sitten.d-spec kirjoitti:Tuo minun -92 1,8 on vieny aina pakkasnestettä n. 1L\4tkm. Ja se on ollu perheessä 28tkm lähtien... Nyt on 321tkm. Kyllä ne sitä vehollakin aikanaan tutki mut syy ei löytyny.
Selviää sit joskus kun remppaan tuon koneen (kiinnostaa itseäkin)
jos sisäkenno vuotaa ni se ei kyl jää epäselväks.... Auto huurtuu helposti, ja huurre ei lähe pois.
vähän pyyhkäsee sit huurretta, ja sit lipasee sormii, jos makiaa ni voittaja löytyny... Jos iskee humalan puolelle, ni se oli sit lasinpesunestettä
Niil o ollu varmaan pelisilmää. Arvioineet että ei halua asiakas maksaa 1000e laskua siitä työstä + osatdealer kirjoitti:Kennon vaihto on useamman tunnin homma mutta ei se erityisen vaikea ole tehdä.
Omituisia korjaamoja / "mersuasentajia" jos ei tuollaista suostu tekemään.
Kojelaudan irroitus on helppo homma mutta minusta s eo silti autonremontissa kaikkein paskin homma. Ja ärsyttävä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu kyl sitä nestettä on jokunen litra menny... Hauskaa sinällään ettei kulutus ole muuttunut vuosien saatossa mihinkään. Öljyä tuo on vieny aina sen 2l per 10tkm.
Moottorinohjain tuosta sillon aika tuoreltaan meni.
Moottoria ne ei veholla halunnu purkaa. Mut kyl ne askin käytti pois ja stefoja jne siihen sillo laitto. Mut eipä tuo mikskään muuttunu.
eiköhän tuo moottori polta nuo pois. Öljyn kulutus varmaankin johtuu männänrenkaiden katkosvälyksistä, tai sit joku pytty vähän soikee alhaalta.
pakkasneste on enemmin arvoitus... Jos kenno vuotais niin olisin sen jo huomannu... Siltäkin suunnalta on tullu tuota purettua.
eikä tuo ole ikinä merkannu reviiriään. Öljyjä ei ole tarvinnu vaihtaa alakautta sitten -90 luvun lopun. Oli joku fiksu laittanu pulttipyssyllä oljypohjan propun kiinni... No nyt siin on sellainen 10mm ympyrä nysä ei lähe auki ei, mut ei kyl vuodakkaan
Moottorinohjain tuosta sillon aika tuoreltaan meni.
Moottoria ne ei veholla halunnu purkaa. Mut kyl ne askin käytti pois ja stefoja jne siihen sillo laitto. Mut eipä tuo mikskään muuttunu.
eiköhän tuo moottori polta nuo pois. Öljyn kulutus varmaankin johtuu männänrenkaiden katkosvälyksistä, tai sit joku pytty vähän soikee alhaalta.
pakkasneste on enemmin arvoitus... Jos kenno vuotais niin olisin sen jo huomannu... Siltäkin suunnalta on tullu tuota purettua.
eikä tuo ole ikinä merkannu reviiriään. Öljyjä ei ole tarvinnu vaihtaa alakautta sitten -90 luvun lopun. Oli joku fiksu laittanu pulttipyssyllä oljypohjan propun kiinni... No nyt siin on sellainen 10mm ympyrä nysä ei lähe auki ei, mut ei kyl vuodakkaan
Kannattaa myös katsoa lämmityslaitteen hana akun takana. Sen vuotoa ei helposti päältä huomaa ennenkuin maahan tulee lammikko. Hana maksaa merkkiliikkeessä parisen kymppiä. On muistaakseni halvempi kuin tarvikeosa.
Lämmityslaitteeseen menevät putket voivat vuotaa kennon liitoksesta. Laippojen ruuvit löystyvät. Tämän näkee kun laittaa paperin liitoksen alle ja ajelee muutaman päivän. Ikkunoihin päätyvä höyry ei siis välttämättä tarkoita rikkinäistä kennoa.
Lämmityslaitteeseen menevät putket voivat vuotaa kennon liitoksesta. Laippojen ruuvit löystyvät. Tämän näkee kun laittaa paperin liitoksen alle ja ajelee muutaman päivän. Ikkunoihin päätyvä höyry ei siis välttämättä tarkoita rikkinäistä kennoa.
Miksi ihmeessä akun takana on HANA! Akun taakse ylää vasta kun ottaa semmoisen muovilärvän pois eestä... Ettei ois venttiili - "närhenmunan" tapainen?niitty kirjoitti:Kannattaa myös katsoa lämmityslaitteen hana akun takana. Sen vuotoa ei helposti päältä huomaa ennenkuin maahan tulee lammikko. Hana maksaa merkkiliikkeessä parisen kymppiä. On muistaakseni halvempi kuin tarvikeosa.
Lämmityslaitteeseen menevät putket voivat vuotaa kennon liitoksesta. Laippojen ruuvit löystyvät. Tämän näkee kun laittaa paperin liitoksen alle ja ajelee muutaman päivän. Ikkunoihin päätyvä höyry ei siis välttämättä tarkoita rikkinäistä kennoa.
Re: 190E -90
Olikos se niin että se valo on myös pissapojan nesteen määrän anturin kanssa kytköksissä.... Ei muista enää, pitäis kaivella sähkökuvia esille...FXD kirjoitti:Tytön pirssiin lisätty tasaisin välein nestettä, ku valo o alkanu palaan.
Ny kuiteski valo ei suostu sammuun, vaikka nestepinta o tapissaan!?!
Olisko anturin vaihto eessä ja eikös se maha olla siinä säiliön kyljes?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.