Mikähän mesessä..
Mikähän mesessä..
Elikkäs tommonen 190 vuosmallia 89, ruiskukoneella.
Aamusin, nyt varsinkin kun on ilmat kylmentyny, meinaa käynnistyä huonosti.
Tai oikeastaan ekan kerran kun starttaa, käynnistyy heti, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.
Sitten saa monia kertoja käynnistellä että saa pysymään käynnissä.
Erittäin vmäistä hommaa käynnistellä kylmänä, kaasua jos antaa niin sammuu melkeen heti.
Lämpimänäkin vähän huonosti lähtee käyntiin, mutta tää taitaa olla enemmänki ominaisuus?
Mikähän tossa vois olla? Lämpötila-anturi?
Aamusin, nyt varsinkin kun on ilmat kylmentyny, meinaa käynnistyä huonosti.
Tai oikeastaan ekan kerran kun starttaa, käynnistyy heti, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.
Sitten saa monia kertoja käynnistellä että saa pysymään käynnissä.
Erittäin vmäistä hommaa käynnistellä kylmänä, kaasua jos antaa niin sammuu melkeen heti.
Lämpimänäkin vähän huonosti lähtee käyntiin, mutta tää taitaa olla enemmänki ominaisuus?
Mikähän tossa vois olla? Lämpötila-anturi?
Lämpötila anturi, ja ilmavuodot, sekä imuilman lämpöanturi on ne mitä ensin lähtisin tutkii...
lämpötila anturi on kannessa, ilmanputsarin etupuolella. Nelinapainen. +5c arvo pitäis olla 3700-4200ohm. Se on nelinapainen. Ja mittaa ristikkäisistä navoista.
imuilma on putsarikotelossa siin huohotusletkun oik puolella. Vastusarvo on sama. Tuo imuilman lämpöanturi alkaa vaikuttaa alle +5c lämpö tilassa rikastamalla startatessa.
noilla nyt alkuun...
lämpötila anturi on kannessa, ilmanputsarin etupuolella. Nelinapainen. +5c arvo pitäis olla 3700-4200ohm. Se on nelinapainen. Ja mittaa ristikkäisistä navoista.
imuilma on putsarikotelossa siin huohotusletkun oik puolella. Vastusarvo on sama. Tuo imuilman lämpöanturi alkaa vaikuttaa alle +5c lämpö tilassa rikastamalla startatessa.
noilla nyt alkuun...
Re: Mikähän mesessä..
Jos tuli yhtäakkiä, vaihda 10A sulake sinne akut takana olevan muovilärvän taakse kirkkaaseen peltirasiaan jossa muovikansi. Ylijänniterele siis kyseessä. Oireet on kuvatun kaltaiset jos rele pimeenä. Auto käy siis mekanisen ruiskun varassa ilman releä tai sen sulaketta.henkkaap kirjoitti:Elikkäs tommonen 190 vuosmallia 89, ruiskukoneella.
Aamusin, nyt varsinkin kun on ilmat kylmentyny, meinaa käynnistyä huonosti.
Tai oikeastaan ekan kerran kun starttaa, käynnistyy heti, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua.
Sitten saa monia kertoja käynnistellä että saa pysymään käynnissä.
Erittäin vmäistä hommaa käynnistellä kylmänä, kaasua jos antaa niin sammuu melkeen heti.
Lämpimänäkin vähän huonosti lähtee käyntiin, mutta tää taitaa olla enemmänki ominaisuus?
Mikähän tossa vois olla? Lämpötila-anturi?
Nyt toiminut muutaman päivän normaalisti, aamusin heti käyntiin, ei ongelmaa.
Täytyy kattoa noi anturit kuitenki, tuskin toi sulake/rele nyt ainakaan kun toiminut normaalisti?
Luultavasti toi imuilman lämpöanturi? Nyt ollut nimittäin lämpimämpää kuin esim viikko sitten jolloin vttuili kokoajan kylmänä..
Täytyy kattoa noi anturit kuitenki, tuskin toi sulake/rele nyt ainakaan kun toiminut normaalisti?
Luultavasti toi imuilman lämpöanturi? Nyt ollut nimittäin lämpimämpää kuin esim viikko sitten jolloin vttuili kokoajan kylmänä..
Sitten se ei ole sulake mutta itse rele voi olla kuitenkin. Voisi tarkistella juotokset sieltä tai kokeilla tunnetusti ehjää... Jos tulee lisää niitä käyntioireita.henkkaap kirjoitti:Nyt toiminut muutaman päivän normaalisti, aamusin heti käyntiin, ei ongelmaa.
Täytyy kattoa noi anturit kuitenki, tuskin toi sulake/rele nyt ainakaan kun toiminut normaalisti?
Luultavasti toi imuilman lämpöanturi? Nyt ollut nimittäin lämpimämpää kuin esim viikko sitten jolloin vttuili kokoajan kylmänä..
Alipainevuodotkin mahollisia tämän ikäisissä... ja saataa oirehtia koneen käyntiin asti.
mikähän mesessä..
Minulla sama ongelma.. oon mitannu kaikki noi anturit mitkä on täällä ohjeistettu ja näyttää toimivan. Myös ne kaksi relettä siellä akun takana olen tarkistanut ja toisen vaihtanut.. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
Re: mikähän mesessä..
Molemmille kyselijöille, yksi tyyppivika sähköpuolella on pa-pumpun relen juotokset. Ne saattaa murtua ja aiheuttaa myös kuvatun kaltaista. Tokihan on sytkäosaa ja alipaine ja ilmavuodot kanssa = sata kohtaa tutkittavana;)gillies51 kirjoitti:Minulla sama ongelma.. oon mitannu kaikki noi anturit mitkä on täällä ohjeistettu ja näyttää toimivan. Myös ne kaksi relettä siellä akun takana olen tarkistanut ja toisen vaihtanut.. Mitä seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?