Zipin 190D 2.2turbo
Toimii ja kuluttaa.
Pientä pakovuotoa jossain turbon seudulla, tutkitaan kun keretään.
0-100, 10.9 sekuntia, Ahtopaine 1.3bar.
Isomman Ahtimen sais laittaa, savuaa täysillä ahdoillakin jonkinverran.
Jos joltain löytyy joku tähän soppeli kohtuu hintainen ahdin niin saa tarjota.
Jousijumppaakin harrastettiin, menee hiukan lähempänä latua.
Pientä pakovuotoa jossain turbon seudulla, tutkitaan kun keretään.
0-100, 10.9 sekuntia, Ahtopaine 1.3bar.
Isomman Ahtimen sais laittaa, savuaa täysillä ahdoillakin jonkinverran.
Jos joltain löytyy joku tähän soppeli kohtuu hintainen ahdin niin saa tarjota.
Jousijumppaakin harrastettiin, menee hiukan lähempänä latua.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Tuli vähän isompi, Kopio Gt 28 garrett, päivän Kesti ja öljyt mäelle, parista pytystä puuttuu puristus.
Oli loppunsa edellä tuo moottori jo valmiiksi, öljynpaineet laski aika heikoksi joskus talvella kun pääsi käymään aika lämpimänä.
Kuusenjuuresta kävin kaivamassa pari eriasteisesti rikki olevaa moottoria.
Katsotaan jos yhden ehjän saisi aikaan.
Olis kyllä turbon kanget ja männätkin olemassa.
Oli loppunsa edellä tuo moottori jo valmiiksi, öljynpaineet laski aika heikoksi joskus talvella kun pääsi käymään aika lämpimänä.
Kuusenjuuresta kävin kaivamassa pari eriasteisesti rikki olevaa moottoria.
Katsotaan jos yhden ehjän saisi aikaan.
Olis kyllä turbon kanget ja männätkin olemassa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Kuusenjuuresta löytyneet moottorit oli entisiä molemmat, vesi seissyt sisällä useamman vuoden, noh onneksi ainaki toistaiseksi om 601 moottorien saatavuus on hyvä, siispä ostin "uuden".
Siitä purkailin joutilaat roippeet pois, rikkoontunut on auton keulalla edelleen, siitä vaihdetaan käytännössä kaikki paitsi kansi, Lohko, ja öljypohja.
Ennen talvea tarttis saada ajoon ettei lankkua tarvitsis suolata kun sitä ei tähänkään asti ole Suomessa sille tehty.
Uudennihkeä moottori pesua vaille valmis ottamaan kaiken oheismateriaalin kylkiinsä, tosin auto pitää katsastaakkin vielä välissä niin tulee todennäköisesti vaparina ensin.
Kori seisoo samalla paikalla kuin mihin se muuton yhteydessä kuukausi sitten lykättiin, konehuoneen sentään sain pestyä ettei kerkeä öljy ihan kauheasti pinttyä, sylki moottoririkossa öljytikun ulos ja suurimman osan öljyä samaa reittiä.
Siitä purkailin joutilaat roippeet pois, rikkoontunut on auton keulalla edelleen, siitä vaihdetaan käytännössä kaikki paitsi kansi, Lohko, ja öljypohja.
Ennen talvea tarttis saada ajoon ettei lankkua tarvitsis suolata kun sitä ei tähänkään asti ole Suomessa sille tehty.
Uudennihkeä moottori pesua vaille valmis ottamaan kaiken oheismateriaalin kylkiinsä, tosin auto pitää katsastaakkin vielä välissä niin tulee todennäköisesti vaparina ensin.
Kori seisoo samalla paikalla kuin mihin se muuton yhteydessä kuukausi sitten lykättiin, konehuoneen sentään sain pestyä ettei kerkeä öljy ihan kauheasti pinttyä, sylki moottoririkossa öljytikun ulos ja suurimman osan öljyä samaa reittiä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Käy ja liikkuu, Leimakin kylmeni viikko sitten, jousien vaihto ja kässärin kiristys ainakin ohjelmassa, reikiä en löytänyt alla könytessäni.
Savua tulee aika reippaasti, tarvii varmaan stoppivivulle joku rajotin kyhätä.
Ehjän tuntuinen moottori on vaikka avaamatta nostin nokalle.
Savua tulee aika reippaasti, tarvii varmaan stoppivivulle joku rajotin kyhätä.
Ehjän tuntuinen moottori on vaikka avaamatta nostin nokalle.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Katsastus suoritettu, viikonloppuna täytyy tehdä tilaa vähän isommalle välijäähdyttimelle, josko se helpottais vähän lämpöongelmia.
Pumppu on säädettävänä, jahka se kotiutuu saa ruuvata Ahtimen romuineen takaisin.
Muuten pelaa hyvin, aika laiskalta vaan tuntuu.
Taitaa tulla myös jonkunsortin AMG kopio puskuri eteen, alkuperäisessä kun ei ole ritilöitä mistä jäähdytys ilma kulkisi.
Pumppu on säädettävänä, jahka se kotiutuu saa ruuvata Ahtimen romuineen takaisin.
Muuten pelaa hyvin, aika laiskalta vaan tuntuu.
Taitaa tulla myös jonkunsortin AMG kopio puskuri eteen, alkuperäisessä kun ei ole ritilöitä mistä jäähdytys ilma kulkisi.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Suoritettiin moottorin vaihto part. 2 alkoi 601 huohottaa kuin höyryveturi ja kävi tyhjää kolmella.
Yksi Mäntä oli ottanut siipeensä jonkinverran ilmeisesti jo joskus aikaisemmassa elämässään eikä ahdin juuri tilannetta parantanut.
Nyt on pellin alla 604, ainakin vielä vapaastihengittävänä.
Yksi Mäntä oli ottanut siipeensä jonkinverran ilmeisesti jo joskus aikaisemmassa elämässään eikä ahdin juuri tilannetta parantanut.
Nyt on pellin alla 604, ainakin vielä vapaastihengittävänä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Tämä kulkee ja kuluttaa kuten kuuluuki.
Etujarrut on loppu, saksanmaalta tulollaan koko kierros uusia.
Ahdistustakin ois ohjelmassa. 606 moottorin alkuperäinen pakosarja ja ahdin tulollaan.
Vaihdelaatikosta hävisi pari pykälää eräänä päivänä, 1. 2, ja 5. Toimii, onneks on yks laatikko jemmassa vielä.
Pidempi perä löysi paikalleen myös, 3.91->3.23, kierrokset matka-ajossa tippui siedettävälle tasolle.
Ehjälle takapuskurille ois tarve, jos on jollakulla jääny nurkkiin pyörimään, nykyisestä jäi aika iso pala alkutalvesta johonkin päin tuusulaa.
Etujarrut on loppu, saksanmaalta tulollaan koko kierros uusia.
Ahdistustakin ois ohjelmassa. 606 moottorin alkuperäinen pakosarja ja ahdin tulollaan.
Vaihdelaatikosta hävisi pari pykälää eräänä päivänä, 1. 2, ja 5. Toimii, onneks on yks laatikko jemmassa vielä.
Pidempi perä löysi paikalleen myös, 3.91->3.23, kierrokset matka-ajossa tippui siedettävälle tasolle.
Ehjälle takapuskurille ois tarve, jos on jollakulla jääny nurkkiin pyörimään, nykyisestä jäi aika iso pala alkutalvesta johonkin päin tuusulaa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Laatikko tuli eräänä iltana vaihdettua, samoin jarrut.
Turbokin löysi paikkansa, sen verran viimeistelemättä ettei kuvia vielä kehtaa esitellä.
Ongelmaakin pukkaa, ahtaa komeasti 1.4 bar. Savua ei tule,
Mutta kulkupuoli ei vastaa odotuksia, ei lähellekkään.
Kauhee suhina kuuluu turbon seudulta, vuotoja ei ole, pakoputkikin sen verran avara ettei pitäis ahdistaa.
Hukkaportti toistaiseksi kiinni kun ei ole sopivaa kelloa sille.
Voiko olla että menee "tukkoon" ahdin kun väkisin työnnetään pakokaasua läpi?
Johonkin reiluun puoleen baariin tuntuu että kulkee kivasti, sitten alkaa puutumaan ja yläkierroksilla ei juuri rivakampi ole kuin vapari, kuormitettaessa ei myöskään kierrä lähellekkään samaa kuin paikallaan polkiessa.
Turbokin löysi paikkansa, sen verran viimeistelemättä ettei kuvia vielä kehtaa esitellä.
Ongelmaakin pukkaa, ahtaa komeasti 1.4 bar. Savua ei tule,
Mutta kulkupuoli ei vastaa odotuksia, ei lähellekkään.
Kauhee suhina kuuluu turbon seudulta, vuotoja ei ole, pakoputkikin sen verran avara ettei pitäis ahdistaa.
Hukkaportti toistaiseksi kiinni kun ei ole sopivaa kelloa sille.
Voiko olla että menee "tukkoon" ahdin kun väkisin työnnetään pakokaasua läpi?
Johonkin reiluun puoleen baariin tuntuu että kulkee kivasti, sitten alkaa puutumaan ja yläkierroksilla ei juuri rivakampi ole kuin vapari, kuormitettaessa ei myöskään kierrä lähellekkään samaa kuin paikallaan polkiessa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Vedon puuttumiseen löytyi syy, niin idiootti että oikein nauratti
Ahtoputki kiertää imusarjan ja syöttöpumpun välistä, stoppi vipuhan se siellä kohtuu reippaasti rajoitti syöttöä.
Hukkaporttikin tuli laitettua, 100 milliä lupas pumppuseppä syöttöä. Kaikki palaa savuttomasti, painetta n. 1.1bar.
0-100 8.2 sekuntia.
Aika toimiva laite kaikenkaikkiaan. Painetta olis ennemmänkin tarjolla mutta taitaa viisaampi olla laitamatta.
Välikelin renkaatkin ruuvasin alle ja takapäätä tiputin lähemmäs maata.
Kuvia en näemmä enää osaa lisätä
Ahtoputki kiertää imusarjan ja syöttöpumpun välistä, stoppi vipuhan se siellä kohtuu reippaasti rajoitti syöttöä.
Hukkaporttikin tuli laitettua, 100 milliä lupas pumppuseppä syöttöä. Kaikki palaa savuttomasti, painetta n. 1.1bar.
0-100 8.2 sekuntia.
Aika toimiva laite kaikenkaikkiaan. Painetta olis ennemmänkin tarjolla mutta taitaa viisaampi olla laitamatta.
Välikelin renkaatkin ruuvasin alle ja takapäätä tiputin lähemmäs maata.
Kuvia en näemmä enää osaa lisätä
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Aikaa on kulunu näemmä edellisestä viestistä.
604 edelleen pellin alla, vaihdelaatikko piti taas vaihtaa eräänä iltana, 40 minuuttia tais kulua aikaa.
"Tehot" käytiin pyörittelemässä takapyöriltä, 151hv ja 290nm, painetta nostamalla sais varmaan vähä lisää mutta taitaa kannentiiviste olla jo aika tiukalla nyt. Painetta noin 1.4bar.
Leimalla kävin aamulla, tekniikka muutoskatsatettu.
Auraustangot molemmin puolin ja ulommat raidepäät niin saa määräaikaiskatsastuksenkin hyväksytysti suoritettua.
Toimii ja kuluttaa muuten niinkuin diesel Mersun kuuluukin.
E: Kiitos vielä Dealerille vertailutodistuksesta, se tuli tarpeeseen.
604 edelleen pellin alla, vaihdelaatikko piti taas vaihtaa eräänä iltana, 40 minuuttia tais kulua aikaa.
"Tehot" käytiin pyörittelemässä takapyöriltä, 151hv ja 290nm, painetta nostamalla sais varmaan vähä lisää mutta taitaa kannentiiviste olla jo aika tiukalla nyt. Painetta noin 1.4bar.
Leimalla kävin aamulla, tekniikka muutoskatsatettu.
Auraustangot molemmin puolin ja ulommat raidepäät niin saa määräaikaiskatsastuksenkin hyväksytysti suoritettua.
Toimii ja kuluttaa muuten niinkuin diesel Mersun kuuluukin.
E: Kiitos vielä Dealerille vertailutodistuksesta, se tuli tarpeeseen.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Nuo on muuten kivoja tietoja "maallikolle", kiihtyvyysarvot 0-100km/h. Saa käsitystä siitä millaista kulku on.
wiimax.fi
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Joo, teholukema ei kummoinen ole mutta tehopainosuhde, varsinkin alkuperäiseen verraten on oikein mukava.
Käyttöaluekin on jopa yllättävän toimiva, vääntöä on tarjolla alhaalta asti mutta vetää kuitenkin pumpun asetettuun maksimiin käyrän juuri notkahtamatta.
Voi siis todeta että ahdin on ilmeisen oikein mitoitettu.
Käyttöaluekin on jopa yllättävän toimiva, vääntöä on tarjolla alhaalta asti mutta vetää kuitenkin pumpun asetettuun maksimiin käyrän juuri notkahtamatta.
Voi siis todeta että ahdin on ilmeisen oikein mitoitettu.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Turhaa ahtoa pois, samalla saat myös turhaa lämpökuormaa koneelta pois.
Ei noille tehoille tarvi kuin maks kilo ahtoa, tuo ilmeisesti takapyöräteho? Koneteho ~180hv?
Mersufoorumilla on penkattu aikanaan kapeakantisesta kuutosesta 1.6baarilla 400hv...
Ei noille tehoille tarvi kuin maks kilo ahtoa, tuo ilmeisesti takapyöräteho? Koneteho ~180hv?
Mersufoorumilla on penkattu aikanaan kapeakantisesta kuutosesta 1.6baarilla 400hv...
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Vaatii isomman hukkaportin tai syötön pienennyksen jos painetta haluaa pois. Vähän meinaa olla ahdas toi ahtimen originaali reikä, lämpöjen kanssa ei tässä oo ollut ongelmia käytöstä riippumatta.
Koneteho on toi 150hv. kevyt savu tulee perässä kaasupohjassakin, voi tietysti olla ettei toi kiinalainen ahtopainemittarikaan ihan oikein näytä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Ilmaantui vesivuoto kannen takapäästä ulos, täytynee purkaa ja tarkastaa kansi, luulisin että menee uudella tiivisteellä kun ei ole lämpimänä päässyt käymään.
Pientä käynti ongelmaa on kylmänä, jälkihehkun loputtua alkaa yks pytty rykimään, lämmetessään paranee.
Pitänee mittailla yläkuolokohdat pytyistä josko ois yks kanki notkahtanu.
Pientä käynti ongelmaa on kylmänä, jälkihehkun loputtua alkaa yks pytty rykimään, lämmetessään paranee.
Pitänee mittailla yläkuolokohdat pytyistä josko ois yks kanki notkahtanu.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Yrityksestä huolimatta ei kuvien lisäys onnistu.
Kannentiivisteen vaihtoon aloin, molemmillepuolille konetta reilua nestevuotoa, nelospytyn takaa oli myös vuoto palotilasta ulos.
Ykkösen Mäntä ei tullut ylös asti, kanki antautunut.
Kaikki muu kuitenkin ehjää ja kannen ehostusroippeetkin on jo valmiina niin vaihdamme yhden kangen.
Kannentiivisteen vaihtoon aloin, molemmillepuolille konetta reilua nestevuotoa, nelospytyn takaa oli myös vuoto palotilasta ulos.
Ykkösen Mäntä ei tullut ylös asti, kanki antautunut.
Kaikki muu kuitenkin ehjää ja kannen ehostusroippeetkin on jo valmiina niin vaihdamme yhden kangen.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Oma havainto kuvista on ainakin se, että lähetysvaiheessa ei voi kuvia kääntää kuten aiemmin. Osan kuvista kun ottaa pystyyn ja osan vaakaan niin softa käsittelee toiset kuvat kyljelleen. Monta viestiä olen deletoinut itseltäni tämän takia. Sisällön puolesta ei varmaan ole tapahtunut isoa virhettä, mutta nämä projektit on kuvien kera mielenkiintoisia lukea. Tämä silloin kun olen kirjoittanut viestin puhelimella.
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Ainakin puhelimella lisätessä herjaa kuvien olevan liian isoja teki niille mitä tahansa.
Mersussa tuli reilusti rojua startin puolelta katsomaan kuka kaasuttelee.
Toivottavasti pysyi Syöttöpumppu ehjänä.
Vähän tyhjäntakia tuli remontoitua jos sieltä runkolaakerilinja petti tms.
Leuka rintaan ja uutta pattia keulalle.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Taannoisessa Luistonesto 200TDT:ssä tuli kiertokanki kyljestä ulos rikkoen myös startin, pumppu säilyi ehjänä.
Joskin uuden koneen mukana tuli pumppukin.
Taisi olla 3 pytty, menikö tässäkin se?
Joskin uuden koneen mukana tuli pumppukin.
Taisi olla 3 pytty, menikö tässäkin se?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Starttiin löi kanki lommon, tässä on viritysmallin pumppukin mikä onneksi säilyi ehjänä.
Kolmosesta tuli joo rojut ulos.
Konekin tuli jo vaihdettua ja muutama päivä on taas päästelty menemään.
Kolmosesta tuli joo rojut ulos.
Konekin tuli jo vaihdettua ja muutama päivä on taas päästelty menemään.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Tämäkin on hengissä edelleen. Koulumatkaa tuli koko viime vuosi 100km päivässä, saa nähdä kestääkö perse vielä ensi talvenkin.
Ylimaalaus parhaillaan työn alla, velipoika kun päästi katolleen kevättalvella.
Mätähommia ei oikeastaan ollut, kaikki ovet meni vaihtoon ja etulokarit tuli uudet.
Takapuskurikin löytyi vihdosta viimein, originalteile osa, sopivalla alennuksella.
Ylimaalaus parhaillaan työn alla, velipoika kun päästi katolleen kevättalvella.
Mätähommia ei oikeastaan ollut, kaikki ovet meni vaihtoon ja etulokarit tuli uudet.
Takapuskurikin löytyi vihdosta viimein, originalteile osa, sopivalla alennuksella.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.0Turbo
Tuli katsastuksesta hyväksytty suoritus hetken aikaa sitten ja matka jatkuu, sporttikaro sisustaan löytyi viimeinen puuttuva palanen eli toinen etupenkki ja se asennettiin paikalleen.
Maalauskin valmistui joskus alkusyksystä, jälki kohtalainen näin ekaksi maalaukseksi.
Taka-akselipalkki meni vaihtoon ruosteen takia ja kaikenlaista muuta pikku remonttia luonnollisesti on matkalle mahtunut, kytkinlevy antautui, ja laatikko on taas alkanut rallattaa siihen malliin että vaihtamaan taitaa kohta joutua.
Muutama tuhat kilometriä mittarista puuttuu puolen miljoonan lukemaan.
Talveksi tuli lykättyä alle Rs replicat 16x8&9 vähän sais kumit olla matalammat mutta opiskelijabudjetilla joutuu menemään hinta edellä.
Maalauskin valmistui joskus alkusyksystä, jälki kohtalainen näin ekaksi maalaukseksi.
Taka-akselipalkki meni vaihtoon ruosteen takia ja kaikenlaista muuta pikku remonttia luonnollisesti on matkalle mahtunut, kytkinlevy antautui, ja laatikko on taas alkanut rallattaa siihen malliin että vaihtamaan taitaa kohta joutua.
Muutama tuhat kilometriä mittarista puuttuu puolen miljoonan lukemaan.
Talveksi tuli lykättyä alle Rs replicat 16x8&9 vähän sais kumit olla matalammat mutta opiskelijabudjetilla joutuu menemään hinta edellä.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Re: Zipin 190D 2.2turbo
Onneks ei toimiston kahva näy
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93