M-B 190d W201 -87 ehkä uuteen kotiin.

v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

M-B 190d W201 -87 ehkä uuteen kotiin.

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Tarjolla olisi M-B 190d W201 -87 edullisesti (n. 650€) ja ostoaikeet ovat vakavat.
Auto on kaikkien karvahattuversioiden äiti ja isä. Löysin siitä etsinnän jälkeen neljä lisävarustetta: kattoluukku (sähköllä), etusumuvalot, sähkösäätöinen oik. taustapeili ja ajovalojen korkeudensäätö (en kyllät iedä mitkä noista on vakiokamaa...).
Auto on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa. Koria ei tarvitse hitsata, sisustus on erittäin siisti ja autossa on tarvikeistuinsuojat suojaamassa alkuperäisiä istuinpäälisiä ja kaikki sähkölaitteet toimii. Muutamia pisteosia puuttuu ja alkuperäiset pölykapselit ovat vaihtuneet tarvikemallisiksi. Auto on tuoty suomeen 1999 ja se on ollut koko ajan samalla omistajalla.
Ajettavuus on kunnossa ja kone vetää "terhakasti" ilman ylimääräistä savua.
Ainoa huomio koeajolla oli kaasun nostolla aikaan saatava kolahdus moottori/voimansiirtolinjassa.

Ajatus on tehdä autosta kesäsunnuntai-auto ja kun aika koittaa (vuonna 2017) museokatsastaa se.

Onko ajatus mahdoton ja pystyykä tuommoisella Mersulla harrastamaan Mersuilua?
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

kyllähän tuommoisella on itseki tullut mersuilu aloitettua :lol: osta vaan jos mieles tekee ja hyvä peli on :) kolina kaasun nostossa vois olla kardaanin kannatinlaakerin välys
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tervetullo foorumille! Ja ostahan pois vaan, jouutuu kuitenki pikkusen remontteeraamaan jos mielii museoon saada.. :wink: Ja muuten, etusumarit on vakiovaruste (sijoitettu ajovaloumpion yhteyteen), ellei ne ole puskuriin laitettu... :wink: Ja eikös vänkärin sähkösäätöinen peiliki ole vakiona..? :roll:
Ajovalojen korkeudensäätöki kuuluu vakiovarusteisiin, mut sähkökattoluukku on lisävaruste...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ruoja toisaalla kirjoitteli kirjoitti:Toistaiseksi toimivat VIN - sivut:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000

Syötä vin - koodi sille varattuun paikkaan, klikkaa ja pääset seuraavalle sivulle. Sieltä oikeasta ylänurkasta datacard auki ja saat varusteluettelon.
Eli tuonne laita se auton vin-numero (WDB*************) ja toimi ylläolevan ohjeen mukkaa nii saadaan varusteet selville... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

RoopeK kirjoitti: Ja muuten, etusumarit on vakiovaruste (sijoitettu ajovaloumpion yhteyteen), ellei ne ole puskuriin laitettu... :wink: Ja eikös vänkärin sähkösäätöinen peiliki ole vakiona..? :roll:
Ajovalojen korkeudensäätöki kuuluu vakiovarusteisiin, mut sähkökattoluukku on lisävaruste...
jep näin on,kattoluukku on lisävaruste
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

neuvostoliittolainen nettisivu oli aika hiljaa VIN-numerosta, jotain höpörri radiosta, mutta ei muuta. Pitää arkeen päästyä kysästä mersuliikkeestä.

Onhan se museointi vähän aikaista, mutta nyt nuo helmet on kerättävä talteen odottelemaan aikoja parempia, koska ne on halpoja ja hyviä yksilöitä löytyy helpommin.
Aloitetaan tuolla ja jos sitä joskus köyhyys hellittäisi ja olisi vaimonkin mielestä varaa 80-luvun alun 300 SL:ään...
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Nyt se helmi on sitten ostettu. Nyt odottelemaan vuotta 2017...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kuvia foorumille? Minua ainakin kiinnostaa orkkiskuntoiset helmet. :P
® Mesen Porkkana-klubi
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Kuvien otto männöö viikonlopulle, koska toihin mennessä ja sieltä tullessa on ulkona pimeää.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Originelli kuntoa ajatellen, onko siinä porkkanavilkut edessä..? Mulla olis yhet ylimääräiset... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

RoopeK kirjoitti:Originelli kuntoa ajatellen, onko siinä porkkanavilkut edessä..? Mulla olis yhet ylimääräiset... :roll:
Porkkanavilkut ? ? ?
Ei vielä aukee tää "meseslangi", mutta kovasti aletaan tätäkin lajia opettelemaan.
Joku kysyi töissä OM601:stä, mie kahoin hölömönä takaisin ja tokaisin, että miut on pienenä rokotettu.
Aikamme keskusteltuamme totesimme, että OM601 tarkoittaa samaa kuin AGR tai AHU, eli moottoria.
Nyt mie muistan OM601, tästä se lähtee.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Porkkanavilkut eli oranssit vilkut :D Monesti näihin vaihellaan kirkkaita etuvilkkuja.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

[/img]Kuva

Siinä on komistus. Väri ei ole ihan mieleinen, mutta käytettynä ne sen minulle möivät.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Edellinen omistaja on vaihdattanut takajouset muutama vuosi sitten ja ainakin minun silmään perä on epätavallisen korkealla (olihan se muotia 80-luvulla, mutta silti).
Mikä olisi helpoin tapa (muu kuin jousien rälläköinti) saattaa perä normaalikorkeudelle?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jonkun verran saa säädettyä jousenkumeilla, nuo näyttää olevan niin jämyt ,että löysempää jousta ja sitten kumeilla hienosäätö.
Jos kerran jousten lyhennys ei ole vaihtoehto, mitä kyllä ihmettelen :nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Mie oon pitänyt jousien rälläköintiä semmoisena oikotienä onneen ja pikaratkaisuna hetken hurmaan.
Mielummin teen asioita niin, että tehdyt ratkaisut ovat turvallisia ja kestäviä.

Jossain vaiheessa pitää tutustua niihin erikorkuisiin kumiin siellä jousen alla.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Itseasiassa ne kumit on siellä jousen päällä :idea:

Ja tuosta jousen lyhentämisestä, niin ainakin mersussa sen voi tehdä täysin turvallisin mielin kunhan pysyy kohtuudessa.

Mersun jouset ovat huomattavan pitkiä :arrow: vaikka niitä jousia lyhentäisi niin paljon että ajokorkeus on jo liian matala, niin täydellä ulosjoustolla on vielä huomattava jousivoima pitämässä niitä paikoillaan.

Näissä venhemmissa korimalleissa jousten omatoiminen lyhentäminen on sitäpaitsi täysin laillista.

Mutta toisaalta, eipä näihin jousetkaan juuri mitään maksa, että jos haluaa uutta laitta niin siitä vaan 8)
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jousenkumeista vielä, niitä on paksuudeltaa 1-4, ja ne erottaa paikallaan niitten "liepeessä" olevista nystyistä, jotka näkyvät jousen ulkokehällä kun altapäin katsoo :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Jos miun W201:ssä on takapuoli erittäin korkealla, niin mikä on mennyt vikaan edellisellä omistajalla?
Onko se tilannut taakse jotkut huonon tien jouset, vai mikä siellä mättää?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti on asennettu "kuormajouset" jolloin perä jää korkealle.
Samalla myös ajo-ominaisuudet huonontuvat.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Mersut on näköjään tehty ajamista varten.
Siirsin auton tänään talliin talveksi, niin pari vikaa oli kuukauden paikallaan lepäily aiheuttanut.
Taka-akselin narinahelat olivat heränneet. Tuo ei suuresti haittaa, kun ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa kaikki taka-akselin vaihdettavat helat / tukivarret uusiin ja samalla perä saa kolme uutta stefaa, koska kaksi vuotaa.

Tuulilasinpyyhkijä, lasinpesuri ja kaukovalovilkku ei toimi. Vilkut toimii ja valot päällä ollessa kaukovalot saa normaalisti päälle, mutta kaukovalojen väläytys ei toimi.
Huomasin aiemmin, että sulakerasiassa näkyy olevan vanhan koulukunnan "sukkula"sulakkeet ja hyvin moni sähkävika on poistunut niitä pyörittelemällä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tuo pitkienväläytys ym. vika poistuu tosiaankin yleensä sulakkeita pyörittelemällä/vaihtamalla. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

JiiTee_ kirjoitti:Tuo pitkienväläytys ym. vika poistuu tosiaankin yleensä sulakkeita pyörittelemällä/vaihtamalla. :)
Joskus ei sulakevika tule esille pyörittelemällä. Voipi olla sulakemetalli häipynyt tykkänään siitä kartio-osasta siltä kohdalta missä on koskerus pitimeen.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

nollajakari kirjoitti:
JiiTee_ kirjoitti:Tuo pitkienväläytys ym. vika poistuu tosiaankin yleensä sulakkeita pyörittelemällä/vaihtamalla. :)
Joskus ei sulakevika tule esille pyörittelemällä. Voipi olla sulakemetalli häipynyt tykkänään siitä kartio-osasta siltä kohdalta missä on koskerus pitimeen.
Noniin.
Auto piti ottaa ajoon, mutta sitä ennen piti pyyhkimet saada kuntoon.
Vika oli (yllätys) sulakkeessa. Toinen pää sulakemetallista puuttui kokonaan.
Pikkujuttu ja helppo korjata.

Nyt aletaan jännäämään kulutuslukemia, koska työmatkaa on reilu 100km/pv tavallista maantietä 80km/h rajoitus ja yksi risteys.
Minkälaisia kulutuslukemia tuommoisella 2,0D / 4speed on odotettavissa.
Itse laskeskelin tulevia kustannuksia 7l/100km kulutuksen mukaan.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jos kaikki on kunnossa eikä peli vuoda naftaa, väittäisin että saatat päästä jopa tuon alle.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
Ei kannata ostaa monta tuhatta euroa kalliimpaa autota, että saa kulutuksen tippumaan litralla.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

v65lario kirjoitti:Ei kannata ostaa monta tuhatta euroa kalliimpaa autota, että saa kulutuksen tippumaan litralla.
Harvinaisen totta.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

v65lario kirjoitti:Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
.
Taas on 600km ajettu ja kulutus pysyy uskollisesti 6,3l/100km
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

v65lario kirjoitti:
v65lario kirjoitti:Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
.
Taas on 600km ajettu ja kulutus pysyy uskollisesti 6,3l/100km
Nyt alkaa jo usko loppumaan.
1700km ajettu lisää ja kulutus on 5,7l/100km. Tankillisella dieseliä mennään reilu 850km.
Mitähän kulutukselle tapahtuu, kun kesäpyörät on alla.

En olisi ikinä uskonut, miten miellyttävä tuttavuus Mersu on ollut. Varsinkin, kun lähdökohdat oli poikeukkelliset, eli heräteostoksena halvalla melkein 400tkm ajettu Mersu ja työpaikan vaihdon takia auto ajoon, ilman ennakkovalmistautumista.
Työmatkaa on 110km/päivä ja ei harmita yhtään lähteä sitä Mersulla ajamaan.
alkuviikosta laittoivat pajalla siihen uuden ulomman raidetangon, nelipyöräsäädöt ja kesärenkaat. Nyt hyvästä tuli erittäin hyvä.
Mersu on AUTO isolla Oo:lla, ei voi muuta sanoa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä niillä kelpaa ajella kunhan alusta ja kuskin penkki on kunnossa 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”