M-B 190d W201 -87 ehkä uuteen kotiin.
M-B 190d W201 -87 ehkä uuteen kotiin.
Tarjolla olisi M-B 190d W201 -87 edullisesti (n. 650€) ja ostoaikeet ovat vakavat.
Auto on kaikkien karvahattuversioiden äiti ja isä. Löysin siitä etsinnän jälkeen neljä lisävarustetta: kattoluukku (sähköllä), etusumuvalot, sähkösäätöinen oik. taustapeili ja ajovalojen korkeudensäätö (en kyllät iedä mitkä noista on vakiokamaa...).
Auto on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa. Koria ei tarvitse hitsata, sisustus on erittäin siisti ja autossa on tarvikeistuinsuojat suojaamassa alkuperäisiä istuinpäälisiä ja kaikki sähkölaitteet toimii. Muutamia pisteosia puuttuu ja alkuperäiset pölykapselit ovat vaihtuneet tarvikemallisiksi. Auto on tuoty suomeen 1999 ja se on ollut koko ajan samalla omistajalla.
Ajettavuus on kunnossa ja kone vetää "terhakasti" ilman ylimääräistä savua.
Ainoa huomio koeajolla oli kaasun nostolla aikaan saatava kolahdus moottori/voimansiirtolinjassa.
Ajatus on tehdä autosta kesäsunnuntai-auto ja kun aika koittaa (vuonna 2017) museokatsastaa se.
Onko ajatus mahdoton ja pystyykä tuommoisella Mersulla harrastamaan Mersuilua?
Auto on kaikkien karvahattuversioiden äiti ja isä. Löysin siitä etsinnän jälkeen neljä lisävarustetta: kattoluukku (sähköllä), etusumuvalot, sähkösäätöinen oik. taustapeili ja ajovalojen korkeudensäätö (en kyllät iedä mitkä noista on vakiokamaa...).
Auto on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa. Koria ei tarvitse hitsata, sisustus on erittäin siisti ja autossa on tarvikeistuinsuojat suojaamassa alkuperäisiä istuinpäälisiä ja kaikki sähkölaitteet toimii. Muutamia pisteosia puuttuu ja alkuperäiset pölykapselit ovat vaihtuneet tarvikemallisiksi. Auto on tuoty suomeen 1999 ja se on ollut koko ajan samalla omistajalla.
Ajettavuus on kunnossa ja kone vetää "terhakasti" ilman ylimääräistä savua.
Ainoa huomio koeajolla oli kaasun nostolla aikaan saatava kolahdus moottori/voimansiirtolinjassa.
Ajatus on tehdä autosta kesäsunnuntai-auto ja kun aika koittaa (vuonna 2017) museokatsastaa se.
Onko ajatus mahdoton ja pystyykä tuommoisella Mersulla harrastamaan Mersuilua?
Tervetullo foorumille! Ja ostahan pois vaan, jouutuu kuitenki pikkusen remontteeraamaan jos mielii museoon saada.. Ja muuten, etusumarit on vakiovaruste (sijoitettu ajovaloumpion yhteyteen), ellei ne ole puskuriin laitettu... Ja eikös vänkärin sähkösäätöinen peiliki ole vakiona..?
Ajovalojen korkeudensäätöki kuuluu vakiovarusteisiin, mut sähkökattoluukku on lisävaruste...
Ajovalojen korkeudensäätöki kuuluu vakiovarusteisiin, mut sähkökattoluukku on lisävaruste...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eli tuonne laita se auton vin-numero (WDB*************) ja toimi ylläolevan ohjeen mukkaa nii saadaan varusteet selville...Ruoja toisaalla kirjoitteli kirjoitti:Toistaiseksi toimivat VIN - sivut:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Syötä vin - koodi sille varattuun paikkaan, klikkaa ja pääset seuraavalle sivulle. Sieltä oikeasta ylänurkasta datacard auki ja saat varusteluettelon.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jep näin on,kattoluukku on lisävarusteRoopeK kirjoitti: Ja muuten, etusumarit on vakiovaruste (sijoitettu ajovaloumpion yhteyteen), ellei ne ole puskuriin laitettu... Ja eikös vänkärin sähkösäätöinen peiliki ole vakiona..?
Ajovalojen korkeudensäätöki kuuluu vakiovarusteisiin, mut sähkökattoluukku on lisävaruste...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
neuvostoliittolainen nettisivu oli aika hiljaa VIN-numerosta, jotain höpörri radiosta, mutta ei muuta. Pitää arkeen päästyä kysästä mersuliikkeestä.
Onhan se museointi vähän aikaista, mutta nyt nuo helmet on kerättävä talteen odottelemaan aikoja parempia, koska ne on halpoja ja hyviä yksilöitä löytyy helpommin.
Aloitetaan tuolla ja jos sitä joskus köyhyys hellittäisi ja olisi vaimonkin mielestä varaa 80-luvun alun 300 SL:ään...
Onhan se museointi vähän aikaista, mutta nyt nuo helmet on kerättävä talteen odottelemaan aikoja parempia, koska ne on halpoja ja hyviä yksilöitä löytyy helpommin.
Aloitetaan tuolla ja jos sitä joskus köyhyys hellittäisi ja olisi vaimonkin mielestä varaa 80-luvun alun 300 SL:ään...
Porkkanavilkut ? ? ?RoopeK kirjoitti:Originelli kuntoa ajatellen, onko siinä porkkanavilkut edessä..? Mulla olis yhet ylimääräiset...
Ei vielä aukee tää "meseslangi", mutta kovasti aletaan tätäkin lajia opettelemaan.
Joku kysyi töissä OM601:stä, mie kahoin hölömönä takaisin ja tokaisin, että miut on pienenä rokotettu.
Aikamme keskusteltuamme totesimme, että OM601 tarkoittaa samaa kuin AGR tai AHU, eli moottoria.
Nyt mie muistan OM601, tästä se lähtee.
Porkkanavilkut eli oranssit vilkut Monesti näihin vaihellaan kirkkaita etuvilkkuja.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jonkun verran saa säädettyä jousenkumeilla, nuo näyttää olevan niin jämyt ,että löysempää jousta ja sitten kumeilla hienosäätö.
Jos kerran jousten lyhennys ei ole vaihtoehto, mitä kyllä ihmettelen
Jos kerran jousten lyhennys ei ole vaihtoehto, mitä kyllä ihmettelen
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Itseasiassa ne kumit on siellä jousen päällä
Ja tuosta jousen lyhentämisestä, niin ainakin mersussa sen voi tehdä täysin turvallisin mielin kunhan pysyy kohtuudessa.
Mersun jouset ovat huomattavan pitkiä vaikka niitä jousia lyhentäisi niin paljon että ajokorkeus on jo liian matala, niin täydellä ulosjoustolla on vielä huomattava jousivoima pitämässä niitä paikoillaan.
Näissä venhemmissa korimalleissa jousten omatoiminen lyhentäminen on sitäpaitsi täysin laillista.
Mutta toisaalta, eipä näihin jousetkaan juuri mitään maksa, että jos haluaa uutta laitta niin siitä vaan
Ja tuosta jousen lyhentämisestä, niin ainakin mersussa sen voi tehdä täysin turvallisin mielin kunhan pysyy kohtuudessa.
Mersun jouset ovat huomattavan pitkiä vaikka niitä jousia lyhentäisi niin paljon että ajokorkeus on jo liian matala, niin täydellä ulosjoustolla on vielä huomattava jousivoima pitämässä niitä paikoillaan.
Näissä venhemmissa korimalleissa jousten omatoiminen lyhentäminen on sitäpaitsi täysin laillista.
Mutta toisaalta, eipä näihin jousetkaan juuri mitään maksa, että jos haluaa uutta laitta niin siitä vaan
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jousenkumeista vielä, niitä on paksuudeltaa 1-4, ja ne erottaa paikallaan niitten "liepeessä" olevista nystyistä, jotka näkyvät jousen ulkokehällä kun altapäin katsoo
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mersut on näköjään tehty ajamista varten.
Siirsin auton tänään talliin talveksi, niin pari vikaa oli kuukauden paikallaan lepäily aiheuttanut.
Taka-akselin narinahelat olivat heränneet. Tuo ei suuresti haittaa, kun ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa kaikki taka-akselin vaihdettavat helat / tukivarret uusiin ja samalla perä saa kolme uutta stefaa, koska kaksi vuotaa.
Tuulilasinpyyhkijä, lasinpesuri ja kaukovalovilkku ei toimi. Vilkut toimii ja valot päällä ollessa kaukovalot saa normaalisti päälle, mutta kaukovalojen väläytys ei toimi.
Huomasin aiemmin, että sulakerasiassa näkyy olevan vanhan koulukunnan "sukkula"sulakkeet ja hyvin moni sähkävika on poistunut niitä pyörittelemällä.
Siirsin auton tänään talliin talveksi, niin pari vikaa oli kuukauden paikallaan lepäily aiheuttanut.
Taka-akselin narinahelat olivat heränneet. Tuo ei suuresti haittaa, kun ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa kaikki taka-akselin vaihdettavat helat / tukivarret uusiin ja samalla perä saa kolme uutta stefaa, koska kaksi vuotaa.
Tuulilasinpyyhkijä, lasinpesuri ja kaukovalovilkku ei toimi. Vilkut toimii ja valot päällä ollessa kaukovalot saa normaalisti päälle, mutta kaukovalojen väläytys ei toimi.
Huomasin aiemmin, että sulakerasiassa näkyy olevan vanhan koulukunnan "sukkula"sulakkeet ja hyvin moni sähkävika on poistunut niitä pyörittelemällä.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Noniin.nollajakari kirjoitti:Joskus ei sulakevika tule esille pyörittelemällä. Voipi olla sulakemetalli häipynyt tykkänään siitä kartio-osasta siltä kohdalta missä on koskerus pitimeen.JiiTee_ kirjoitti:Tuo pitkienväläytys ym. vika poistuu tosiaankin yleensä sulakkeita pyörittelemällä/vaihtamalla.
Auto piti ottaa ajoon, mutta sitä ennen piti pyyhkimet saada kuntoon.
Vika oli (yllätys) sulakkeessa. Toinen pää sulakemetallista puuttui kokonaan.
Pikkujuttu ja helppo korjata.
Nyt aletaan jännäämään kulutuslukemia, koska työmatkaa on reilu 100km/pv tavallista maantietä 80km/h rajoitus ja yksi risteys.
Minkälaisia kulutuslukemia tuommoisella 2,0D / 4speed on odotettavissa.
Itse laskeskelin tulevia kustannuksia 7l/100km kulutuksen mukaan.
Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
Ei kannata ostaa monta tuhatta euroa kalliimpaa autota, että saa kulutuksen tippumaan litralla.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
Ei kannata ostaa monta tuhatta euroa kalliimpaa autota, että saa kulutuksen tippumaan litralla.
Taas on 600km ajettu ja kulutus pysyy uskollisesti 6,3l/100kmv65lario kirjoitti:Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
.
Nyt alkaa jo usko loppumaan.v65lario kirjoitti:Taas on 600km ajettu ja kulutus pysyy uskollisesti 6,3l/100kmv65lario kirjoitti:Noniin.
600km takana ja kulutus näyttäs olevan 6,3l/100km.
85% ajosta on maantieajoa ja minulla on Mersun kanssa diili, että ei ajeta yli 90km/h, ettei kulutus nouse liikaa.
Kulutusta tullaan seuraamaan joka tankkauksen yhteydessä.
Jos kulutus kestää alle 6,5l/100km, niin se riittää.
.
1700km ajettu lisää ja kulutus on 5,7l/100km. Tankillisella dieseliä mennään reilu 850km.
Mitähän kulutukselle tapahtuu, kun kesäpyörät on alla.
En olisi ikinä uskonut, miten miellyttävä tuttavuus Mersu on ollut. Varsinkin, kun lähdökohdat oli poikeukkelliset, eli heräteostoksena halvalla melkein 400tkm ajettu Mersu ja työpaikan vaihdon takia auto ajoon, ilman ennakkovalmistautumista.
Työmatkaa on 110km/päivä ja ei harmita yhtään lähteä sitä Mersulla ajamaan.
alkuviikosta laittoivat pajalla siihen uuden ulomman raidetangon, nelipyöräsäädöt ja kesärenkaat. Nyt hyvästä tuli erittäin hyvä.
Mersu on AUTO isolla Oo:lla, ei voi muuta sanoa.