Virtalukon patruunan irroituksesta tarkentava kysymys.

Vastaa Viestiin
Peeveli
Viestit: 2
Liittynyt: 24.1.2012 17:41

Virtalukon patruunan irroituksesta tarkentava kysymys.

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Nyt ollaan tilanteessa että eka ohje poraa se on todettu todella vääräksi ratkaisuksi. Täältä hyvät ohjeet luettuna ja pinnoista tapit tehtynä tuloksena yksi toimiva koko lukkorunko ja irtoava lukkopatruuna kädessä (w124). Ongelmakohde (w201) lukkopesä nolla asennossa mutta päälli läppä pyörii jotta pinnat saa sisään. toinen pinna painaa klivun hienosti mutta toinen klipu ei suostu liikkumaan. No tein todellaterävän pinna millä sain toisen klivun liikkumaan mutta kamat ei lähde irti. Tutkailin tuota toista lukkopesää ja tulin siihen tulokseen että ilmeisesti tässä tilanteessa ei ole väliä onko patruna asennossa yksi? Vai onko. Tässä tilanteessa olisi tosin mahdollista vaihtaa koko lukkorunko mutta pitäisi saada tuo mittaristo irti. W124 ohjeet löysin kyllä mutta kuinka täs teinitähdessä menee. Tätä autoa en haluaisi purkaa kokeilun ja erehdyksen kautta. Lähinnä mistä kohtaa mittaristoa pitää vetää? ilmeisesti sivuilta samalla lailla kun 124, mutta molemmilta puolilta yhtäaikaa vai erikseen. Sekava selostus mutta mikäli joku kopittaa asian ytimen ja on saman rulianssin tehnyt niin laittakaa ajatusta ja ohjetta...
Peeveli
Viestit: 2
Liittynyt: 24.1.2012 17:41

melkivalmis

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Noh tulipa tuo sitten purettua. Eli kun virtalukko oli nolla asennossa niin irroitin rattiputkenkin. edestä mittariston alta 2 x 13mm pulttia ja sieltä jalkatilasta 2 x 10mm mutteria. nyt virtalukko liikku paremmin. Lukkorunko poikki siitä mustan rautaputken edestä rälläkälllä. Sitten oli rattiputki kädessä joten ei tarvi sen pikkuklivun takia rälläköidä putkea. Rattitilukon tanko tuli kivasti pihalle. Virtalukkossa oli vielä liitin kiinni joten rälläköin ne kolme pultin korvaa pois. Nyt vapautui virtalukon pohja lukkorungosta ja sain ruuvarilla käännettyä sen tapin oikeaan asentoon että piuhojen liitin irtosi. Kaamee pöly tuli rälläköidessä ja suosittelen suojaimia. Ittellä ollu mitään joten silmät kiinni ja hengittämättä mentiin, saimpa sitten rälläkällä siinä kojelautaan pienen jäljen sinänsä hyvään tulevaan museokelpoiseen autoon. Nyt kuitenkin kaikki on pientä lovea lukuun otttamatta ehjää ja näyttää koskemattomalta. Uutta lukkorunkoa kiinni ja kasaan. Aikaa kului tuohon purkamiseen pihalla -17c olosuhteis ehkä parituntia. Suurin osa meni ihmetellessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”