Uusi tulokas foorumille W201 2.3 16V
Uusi tulokas foorumille W201 2.3 16V
Moikka kaikki!
Ostin tuossa pari viikkoa sitten tuommosen vm.85 190E 2.3 16V Cossu-mersun, ja nyt on tulis pari kyssäriä, mihin toivoisin viisammilta vastausta...
Mistä ihmeestä johtuu, että tuota mun mersua ei löydy sieltä valmistajan tietokannasta rungonnumeron perusteella, vaikka sieltähän pitäs löytyä kaikki 40-luvun jälkeen valmistetut mersut, tai jotain sinnepäin... Pyörähdin paikallisella veholla kysymässä auton alkuperää, mut eipä siis löytyny mitään tietoja... Auto on alkuperäinen, mut tuotu aikoinaan saksasta, tai jostain Nato-autona...
Sain jopa leimattua auton viikko sitten, mut sillo kun ostin auton, niin se rupes nyhtämään paluumatkalla aika häiritsevästi, tulpat jo vaihdoin, mut ei auttanu... Tulpanjohdot, ja virranjakajan kannen ostan, kunhan palkka tulee... Pitääkö tuommosessa 16-tappisessa käyttää 98 bensaa..?
Ja sit on vielä semmonen vika että ainoastaan kuskin sähköikkuna toimii, ja sekin rutisee, hampaat menny, eli kolme muuta sähköikkunaa ei toimii ollenkaan, virrat sinne käsittääkseni menee koska volttimittari liikahtaa hieman, kun nappeja painaa......
Tässä nämä pahaimmat viat...
Tilasin mersuun 19" tuumaset alut, tulevat Perjantaina, kuun puolessavälissä selviää, sopiiko ne ollenkaan alle...
Ostin tuossa pari viikkoa sitten tuommosen vm.85 190E 2.3 16V Cossu-mersun, ja nyt on tulis pari kyssäriä, mihin toivoisin viisammilta vastausta...
Mistä ihmeestä johtuu, että tuota mun mersua ei löydy sieltä valmistajan tietokannasta rungonnumeron perusteella, vaikka sieltähän pitäs löytyä kaikki 40-luvun jälkeen valmistetut mersut, tai jotain sinnepäin... Pyörähdin paikallisella veholla kysymässä auton alkuperää, mut eipä siis löytyny mitään tietoja... Auto on alkuperäinen, mut tuotu aikoinaan saksasta, tai jostain Nato-autona...
Sain jopa leimattua auton viikko sitten, mut sillo kun ostin auton, niin se rupes nyhtämään paluumatkalla aika häiritsevästi, tulpat jo vaihdoin, mut ei auttanu... Tulpanjohdot, ja virranjakajan kannen ostan, kunhan palkka tulee... Pitääkö tuommosessa 16-tappisessa käyttää 98 bensaa..?
Ja sit on vielä semmonen vika että ainoastaan kuskin sähköikkuna toimii, ja sekin rutisee, hampaat menny, eli kolme muuta sähköikkunaa ei toimii ollenkaan, virrat sinne käsittääkseni menee koska volttimittari liikahtaa hieman, kun nappeja painaa......
Tässä nämä pahaimmat viat...
Tilasin mersuun 19" tuumaset alut, tulevat Perjantaina, kuun puolessavälissä selviää, sopiiko ne ollenkaan alle...
Tervetuloa Meselle.
Koetappa ensialkuun syöttää se alustanumero tänne:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Jatketaan ihmettelyä jos tuollakaan ei tärppää.
Koetappa ensialkuun syöttää se alustanumero tänne:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Jatketaan ihmettelyä jos tuollakaan ei tärppää.
No moro ja tervetuloa foorumille.
Meeppä tuonne: http://www.mbclub.ru/mb/vin/ ja naputtele se valmistenumero siihen VIN merkattuun ikkunaan.
Pitäs infoa löytyä.
Pensakonemiehet saapi arpoa nuo käyntiongelmat.
Ikkunat on saattanu jumia käytön puutteessa, jos avais ja putsais?
EDIT: On se nopee....
EDIT2: HVM, mitäs me tähän heti rynnättiin, katoppa kaverin viestiä:
"...ja nyt on tulis pari kyssäriä, mihin toivoisin viisammilta vastausta... "
Meeppä tuonne: http://www.mbclub.ru/mb/vin/ ja naputtele se valmistenumero siihen VIN merkattuun ikkunaan.
Pitäs infoa löytyä.
Pensakonemiehet saapi arpoa nuo käyntiongelmat.
Ikkunat on saattanu jumia käytön puutteessa, jos avais ja putsais?
EDIT: On se nopee....
EDIT2: HVM, mitäs me tähän heti rynnättiin, katoppa kaverin viestiä:
"...ja nyt on tulis pari kyssäriä, mihin toivoisin viisammilta vastausta... "
Pro HVM
Kyllähän se pitäisi runkonumeron perusteella löytyä,tosin minullakin oli kerran auto hukassa kun yrittivät veholla etsiä,oli ihan käyttäjässä vika.Löytyi lopulta
Jaa että 19" 201:seen saa olla aika matalat renkaat Kai ne sinne mahtuu über matalilla renkailla ja oikealla ET:llä..
Ai niin,viisaammilta kysyttiin neuvoa
Ja noista bensavehkeitten nykimisestä ei tunnu olevan perillä kukaan...Noin miljoona eri vaihtoehtoa,eikä välttämättä toimi sittenkään..98:silla kannattaa ajella,toimii paremmin ja vie kuulemma vähemmän bensaakin.
Jaa että 19" 201:seen saa olla aika matalat renkaat Kai ne sinne mahtuu über matalilla renkailla ja oikealla ET:llä..
Ai niin,viisaammilta kysyttiin neuvoa
Ja noista bensavehkeitten nykimisestä ei tunnu olevan perillä kukaan...Noin miljoona eri vaihtoehtoa,eikä välttämättä toimi sittenkään..98:silla kannattaa ajella,toimii paremmin ja vie kuulemma vähemmän bensaakin.
Eipä löytyny tuolta mitään tietoja mesestä...
Ihan alkuperäinen vehje siis kyseessä, ja vielä suunnilleen kaikki varusteet, mitä tuommoseen on voinu uutena saada...
Kävin takasähköikkunan moottoria kysymässä veholta: 377€/kpl
Nyt olis tarkotuksena selvittää, jotta kävisköhän W124 ikkunan moottori, ne ovat paljon yleisempiä sähköikkunoilla, kuin nämä pikkumersut...
Samalla kysyin niitä venttiiliensäätöpaloja, jotka kustantavat jotain yli 8 euroa kappale, ja nitä kait menee se 16 kpl... Aika kallista...
Ihan alkuperäinen vehje siis kyseessä, ja vielä suunnilleen kaikki varusteet, mitä tuommoseen on voinu uutena saada...
Kävin takasähköikkunan moottoria kysymässä veholta: 377€/kpl
Nyt olis tarkotuksena selvittää, jotta kävisköhän W124 ikkunan moottori, ne ovat paljon yleisempiä sähköikkunoilla, kuin nämä pikkumersut...
Samalla kysyin niitä venttiiliensäätöpaloja, jotka kustantavat jotain yli 8 euroa kappale, ja nitä kait menee se 16 kpl... Aika kallista...
Viimeksi muokannut jleinon2, 04.5.2006 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kirjoitit hakuun takuulla esim: WDB201....isolla tuo wdb ja alustanumero täydellisenä?jleinon2 kirjoitti:Eipä löytyny tuolta mitään tietoja mesestä...
Ihan alkuperäinen vehje siis kyseessä, ja vielä suunnilleen kaikki varusteet, mitä tuommoseen on voinu uutena saada...
Kyllä pitäisi löytyä. Vai ovatko puolalaiset tehneet autoon uuden alustanumeron?
Tuo sääntö taitaa koskea vain jenkkilään tai sieltä takaisin uitettuja. Niillähän on ollut siellä eri tyylin VIN:t kuin täällä. Euromallin valmistenumero 2,3-16:lle pitäisi alkaa todennäköisesti WDB201034...Rässi66 kirjoitti:Tuon mukaan sulla pitäisi -85 mallissa alku olla WDBDA34D6E ?
EDIT:
Ruotsin autohajottamosta löysin yhden runkonumeron WDB2010341F343309 ja sillä ainakin saa auton tiedot esiin. Jännää. Johtuneko vuosimallista vai mistä – tuo oli -87.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 04.5.2006 14:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo, kaikki jenkkimallit ovat runkonumerointinsa osalta ihan oma juttunsa.
EPC:ssä on tietyissä ajankohdissa pieniä katkoksia erilaisista syistä johtuen. Esim. -83 kesällä kun runkonumerointi muuttui. Tiedossani on myös -85 pieni väli josta puuttuu autoja. Veholla katsovat tietonsa koneelta EPC:stä, mutta suoraan tehtaalta kysymällä saisivat varmasti tiedot. Myös Classic Centeristä voi kysellä kantakorttia.
EPC:ssä on tietyissä ajankohdissa pieniä katkoksia erilaisista syistä johtuen. Esim. -83 kesällä kun runkonumerointi muuttui. Tiedossani on myös -85 pieni väli josta puuttuu autoja. Veholla katsovat tietonsa koneelta EPC:stä, mutta suoraan tehtaalta kysymällä saisivat varmasti tiedot. Myös Classic Centeristä voi kysellä kantakorttia.
säätöpalat käy mistä vaan kunhan koko passaa 13,3mm eikä niitä välttämättä kaikkia tarvi vaihtaa, 8€ on kyllä törkee hinta, ite maksoin 2€ kpl, tais mennä 10kpl. Sähköikkunoissa voipi olla lämpörele palanut, Otappa se koko nostin härdelli irti, tai jos saat suosiolla irti niin pelkkä moottori, sen saa helposti auki, siellä on n 25mmx10mm ruskea/musta litteä mötikkä juota se irti ja yhdistä johdot kiinni, mut varmuuden vuoksi olisi hyvä laittaa sulake väliin normaali lattasulake sopii juuri ja juuri siihen.
Tervetuloa Meselle NFS, melko vakuuttava avaus.NFS kirjoitti:säätöpalat käy mistä vaan kunhan koko passaa 13,3mm eikä niitä välttämättä kaikkia tarvi vaihtaa, 8€ on kyllä törkee hinta, ite maksoin 2€ kpl, tais mennä 10kpl. Sähköikkunoissa voipi olla lämpörele palanut, Otappa se koko nostin härdelli irti, tai jos saat suosiolla irti niin pelkkä moottori, sen saa helposti auki, siellä on n 25mmx10mm ruskea/musta litteä mötikkä juota se irti ja yhdistä johdot kiinni, mut varmuuden vuoksi olisi hyvä laittaa sulake väliin normaali lattasulake sopii juuri ja juuri siihen.
Kiitti tiedoista, tässähän tuli vastaus aika moneen kysymykseen...NFS kirjoitti:säätöpalat käy mistä vaan kunhan koko passaa 13,3mm eikä niitä välttämättä kaikkia tarvi vaihtaa, 8€ on kyllä törkee hinta, ite maksoin 2€ kpl, tais mennä 10kpl. Sähköikkunoissa voipi olla lämpörele palanut, Otappa se koko nostin härdelli irti, tai jos saat suosiolla irti niin pelkkä moottori, sen saa helposti auki, siellä on n 25mmx10mm ruskea/musta litteä mötikkä juota se irti ja yhdistä johdot kiinni, mut varmuuden vuoksi olisi hyvä laittaa sulake väliin normaali lattasulake sopii juuri ja juuri siihen.
Ainiin, unohtu mainita sulako koko, Toistaiseksi on hyvin pelannut 15A:n sulakkeella. Ne Nostimen kaikki liukupinnat olisi hyvä rasvata vaseliinilla tai vastaavalla, Hirmu ero oli kun laitoin vaseliinia kaikkiin liukupintoihin. Multakin muuten löytyy läjä säätöpaloja kerrot vaan minkä paksuisia tarvit.
Nyt on sit kuvia mersusta, tiedän että keula on tosi korkeella, ei tarttee mainita...
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jleinon2/
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jleinon2/
Ettei olis ajeltu äsken vastakkain, tai vaikutti että ratissa oli joku nais-immeinen. Oliko auto liikkeellä Värtsilän suuntaan noin 12.00?jleinon2 kirjoitti:Nyt on sit kuvia mersusta, tiedän että keula on tosi korkeella, ei tarttee mainita...
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jleinon2/
Ei sillä ole vielä kukaan muija ole ajanu mun aikana, kun oma emäntäkään ei osaa tuota getrakkia vielä hämmentää...HVM kirjoitti:Ettei olis ajeltu äsken vastakkain, tai vaikutti että ratissa oli joku nais-immeinen. Oliko auto liikkeellä Värtsilän suuntaan noin 12.00?jleinon2 kirjoitti:Nyt on sit kuvia mersusta, tiedän että keula on tosi korkeella, ei tarttee mainita...
http://s60.photobucket.com/albums/h3/jleinon2/