uusi cossu tulokas ... ja heti ongelmia :)

Vastaa Viestiin
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

uusi cossu tulokas ... ja heti ongelmia :)

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

elikkä tuli tommonen 2.3-16 laitettua ku kerran vihdoin ja viimein tajusin laittaa auton.. eri peli muihín .. vai mitä??

mutta pikku ongelmaa pukkas kertokaas jos voitta

elikkkä misäs on kuskin penkin lämppärin rele... kun tulee pikkasen kuuma;) ei mee pois päältä!! (otin kyllä väliaikasesti johot irti!)

mistä halvimmmat vara osat?( joku www ois mukava)

mistä kannattais ekana hakee vikaa kun kuuluisa tyhjäkäynti humppaa
eli kylmänä heittelee 5-1.5 t/rpm jonkun aikaa ja lämpymänä rauhottuu taas nopeammin siihen 1000 kiekkaan. mutta taas taas sillon kaasun heti päästettyessä melkein saamuu.... ei ole tyhjä käynti roottoria.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tervetuloa Meselle noin niinkuin aluksi. :D
Osia löytyy: KL, merteilja jopa motonet.
eBaystä löytyy lisää kauppoja, lisäksi purkaamot on apuna.
Foorumiltakin löytyy osiaa, laita ostoilmoitus tonne.
Pro HVM
Avatar
käppänä
Viestit: 89
Liittynyt: 19.11.2006 21:27
Paikkakunta: NIVALA

Viesti Kirjoittaja käppänä »

terve tuloa heti aluksi :D
minkä vuotinen mb sulla on hommatuna :?: iteltä löytyy kans samanlainen vaan 2.5 16 ja meinaa kans tuo tyhjäkäynti heitellä, entisessä 2.3 16 oli samaa vikaa,mutta rupes pelaan ku vaihto muutaman putken ja sinne kaasuläpän alle sen ison kumen ku oli menny halki sieltä.
KL-löytyy aika hyvin osia jos tarvii :roll: :?:
itellä on menny aika reipaasti niitä :evil:
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

kiitos kiitos

juu se on -85
tänään rupes viel paheneen ku ei taho pysyä käynnissäkään
oon korjaillu niitä huohotin letkuja mut se ei lieventäny asiaa kuin hetken aikaa.

tarkennatko mitä putkeja vaihtelit???
Avatar
käppänä
Viestit: 89
Liittynyt: 19.11.2006 21:27
Paikkakunta: NIVALA

Viesti Kirjoittaja käppänä »

otat ilmanputsarin pois ja irrotat sen kaasuläpän siittä keskeltä, oisko 10mm kannalla :roll: varo ettet tiputa sitä sinne alas :wink: ja sitten kokeilet kädellä että onko se kumi menny halki sieltä alapuolelta :?: aika ahdas paikka :lol: voi näkyä kyllä siittä päältäki jos se on menny halki :?: itellä alkoi ensin tyhjäkäynti vähä heitellä ja vaihdoin ne kaks piippuset huohotin putket niin ei vaikuttanu mitään ,ja sitten aloin tutkia sieltä alhaalta päin, niin huomasin että se iso kumi siellä ruiskun alla oli menny halki ja se veti sieltä aina ilmaa ku paino kaasua :evil: sen sai tilattua kl-varaosasta, eikä muistaakseni maksanu ku n.40e :D ookko kokeillu pyörittää sitä "syöttö" ruuvia isommalle että vaikuttaako mitään :?: ite pyöräytin noin kaks kiekkaa niin alkoi pelaan :D mutta vei varmaan 30l/100km :happy:
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu itekki korjasin jo ne, kävin kyseleen niitä 2 haarasia huohotinletkuja oliko jotain 15€/kpl :shock: mut kävinki ostaan sellasta erikois kumi/muovi pikaliimaa ja korjasin ne kaikki letkut :P .... ja on ne ainaski viel pitäny... olikohan se 20€ pikkunen pullo

mut pitää tutkia vuotaako sieltä

en oo kokeillu ruuvata "syöttöä" lisää... ei tainnu siltikään hevosia tulla lisää??
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kannata ihan suinpäin mennä sitä seosruuvia pyörittelemään.

Se on melkosen herkkäsäätöinen. Liian pienelle säädettynä saattaapi konekkin hajota. :D
Avatar
käppänä
Viestit: 89
Liittynyt: 19.11.2006 21:27
Paikkakunta: NIVALA

Viesti Kirjoittaja käppänä »

Mika.T kirjoitti:Ei kannata ihan suinpäin mennä sitä seosruuvia pyörittelemään.

Se on melkosen herkkäsäätöinen. Liian pienelle säädettynä saattaapi konekkin hajota. :D

nii on :D voi sitä kokeilla vaikka ihan 1/4 kiekan pyöräyttä niin huomaa heti sen eron :roll:
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

ei ollu se kumikaan rikki.... :evil: :?: voi vattu ku ei löydy vikaa!!!


oisko kellään lisä ideoita??? ees mitään

misä kohilla se "syöttö ruuvi" on?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eikös tuossa 16-tappisessa ole samanlainen joutokäynnin säädin kuin muissakin KE-jeteissä.
Tsekkaa sille menevät letkut.
Liima ei välttämäti ihan paras ratkaisu ole :roll:
Eli tämän näköinen mötikkä...
Kuva

Tuo määränjakajan kumikaukalo on aika vaikea irroittamatta täysin ehjäksi todeta.
Ja sehän on jotakuinkin tämän näköinen.

Kuva

Seosruuviin ei paljon kannata koskea ilman mittareita...
Jonkun tiedon mukaan 1/8 kierros tekisi jo 1% muutoksen seokseen.
Jos varttikierroksen ruuvaa väärään suuntaan, niin on jo pielessä ja pahasti :shock:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

en oo varma tuosta joutokäynti säätimestä en oo kyl muistaakseni tuommosta mötikkää siellä nähny... (mustanakaan :lol: )

no joo tuo liima ratkasu oli semmonen väliaikanen että isi säästi :boing_boing:

en ehtinyt sillon purkaan sitä ruutaa niin paljon, mutta ainaski se pyöreä osa siitä oli ehjä.

pitää ottaa viimestään välipäivinä ja purkaa kunnolla sitä mottia ja tutkia oikeen viiimesen päälle ... ku sillonhan ei ole kuin aikaa :oops: vuoden tylsimmät päivät

muistin tuosa eilen että korjasin ecomittarille tulevan letkun ja sillonhan nämä ongelmat tosiaan alkoi ku otin tämän economi mittarille tulevan letkun taas irti, niin se autto sen verran että ei enään sammu risteykseen mutta tehoja lähti ja bensa haisee toisinaan... joka on kyllä ihan järkeen käypää ku sehän ottaa sieltä imusarjalta sen alipaineen.

mutta viitaiskohan tämä johonki toiseen vikaan??
Avatar
käppänä
Viestit: 89
Liittynyt: 19.11.2006 21:27
Paikkakunta: NIVALA

Viesti Kirjoittaja käppänä »

ei oo itelläkään vielä pistäny silmään tuommonen mutikka :roll:
mutta tuo määränjakajan kumi näyttää tutulta :lol: oli muuten mukava vaihtaa :twisted:
kannatta vielä tarkistaa ettei oo lähteny sieltä imusarjan takaa se pikku letku irti? aika ahdas paikka mutta ku ottaa virranjakajan kannen irti niin mahtuu hyvin kokeileen että onko se paikallaan :wink:
sepulaakeri
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2006 2:54

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

löysin tuossa puoli vahingossa viankin tuohon käynti häiriöihin, kun auto lopetti kulkemisen kokonaan tai tarkemmin käynnistymisen.

vika oli luultavammin muitten mahdollisten ja mahdottomien korjauksien jälkeeen bensa pumpun releessä. se oli nimittäin avattu ennemmin ja kolvailtu sieltä täältä ja oli aivan hapettunut. mutta uudestaan tinattuani auto on toiminut hyvin ja eco viisarikin voi olla nykyään käytössä.

niin ja olihan siellä semmoinen joutokäynninsäädin, senkin vaihto auttoi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”