uusi cossu tulokas ... ja heti ongelmia :)
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
uusi cossu tulokas ... ja heti ongelmia :)
elikkä tuli tommonen 2.3-16 laitettua ku kerran vihdoin ja viimein tajusin laittaa auton.. eri peli muihín .. vai mitä??
mutta pikku ongelmaa pukkas kertokaas jos voitta
elikkkä misäs on kuskin penkin lämppärin rele... kun tulee pikkasen kuuma;) ei mee pois päältä!! (otin kyllä väliaikasesti johot irti!)
mistä halvimmmat vara osat?( joku www ois mukava)
mistä kannattais ekana hakee vikaa kun kuuluisa tyhjäkäynti humppaa
eli kylmänä heittelee 5-1.5 t/rpm jonkun aikaa ja lämpymänä rauhottuu taas nopeammin siihen 1000 kiekkaan. mutta taas taas sillon kaasun heti päästettyessä melkein saamuu.... ei ole tyhjä käynti roottoria.
mutta pikku ongelmaa pukkas kertokaas jos voitta
elikkkä misäs on kuskin penkin lämppärin rele... kun tulee pikkasen kuuma;) ei mee pois päältä!! (otin kyllä väliaikasesti johot irti!)
mistä halvimmmat vara osat?( joku www ois mukava)
mistä kannattais ekana hakee vikaa kun kuuluisa tyhjäkäynti humppaa
eli kylmänä heittelee 5-1.5 t/rpm jonkun aikaa ja lämpymänä rauhottuu taas nopeammin siihen 1000 kiekkaan. mutta taas taas sillon kaasun heti päästettyessä melkein saamuu.... ei ole tyhjä käynti roottoria.
terve tuloa heti aluksi
minkä vuotinen mb sulla on hommatuna iteltä löytyy kans samanlainen vaan 2.5 16 ja meinaa kans tuo tyhjäkäynti heitellä, entisessä 2.3 16 oli samaa vikaa,mutta rupes pelaan ku vaihto muutaman putken ja sinne kaasuläpän alle sen ison kumen ku oli menny halki sieltä.
KL-löytyy aika hyvin osia jos tarvii
itellä on menny aika reipaasti niitä
minkä vuotinen mb sulla on hommatuna iteltä löytyy kans samanlainen vaan 2.5 16 ja meinaa kans tuo tyhjäkäynti heitellä, entisessä 2.3 16 oli samaa vikaa,mutta rupes pelaan ku vaihto muutaman putken ja sinne kaasuläpän alle sen ison kumen ku oli menny halki sieltä.
KL-löytyy aika hyvin osia jos tarvii
itellä on menny aika reipaasti niitä
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
otat ilmanputsarin pois ja irrotat sen kaasuläpän siittä keskeltä, oisko 10mm kannalla varo ettet tiputa sitä sinne alas ja sitten kokeilet kädellä että onko se kumi menny halki sieltä alapuolelta aika ahdas paikka voi näkyä kyllä siittä päältäki jos se on menny halki itellä alkoi ensin tyhjäkäynti vähä heitellä ja vaihdoin ne kaks piippuset huohotin putket niin ei vaikuttanu mitään ,ja sitten aloin tutkia sieltä alhaalta päin, niin huomasin että se iso kumi siellä ruiskun alla oli menny halki ja se veti sieltä aina ilmaa ku paino kaasua sen sai tilattua kl-varaosasta, eikä muistaakseni maksanu ku n.40e ookko kokeillu pyörittää sitä "syöttö" ruuvia isommalle että vaikuttaako mitään ite pyöräytin noin kaks kiekkaa niin alkoi pelaan mutta vei varmaan 30l/100km
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
juu itekki korjasin jo ne, kävin kyseleen niitä 2 haarasia huohotinletkuja oliko jotain 15€/kpl mut kävinki ostaan sellasta erikois kumi/muovi pikaliimaa ja korjasin ne kaikki letkut .... ja on ne ainaski viel pitäny... olikohan se 20€ pikkunen pullo
mut pitää tutkia vuotaako sieltä
en oo kokeillu ruuvata "syöttöä" lisää... ei tainnu siltikään hevosia tulla lisää??
mut pitää tutkia vuotaako sieltä
en oo kokeillu ruuvata "syöttöä" lisää... ei tainnu siltikään hevosia tulla lisää??
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
Eikös tuossa 16-tappisessa ole samanlainen joutokäynnin säädin kuin muissakin KE-jeteissä.
Tsekkaa sille menevät letkut.
Liima ei välttämäti ihan paras ratkaisu ole
Eli tämän näköinen mötikkä...
Tuo määränjakajan kumikaukalo on aika vaikea irroittamatta täysin ehjäksi todeta.
Ja sehän on jotakuinkin tämän näköinen.
Seosruuviin ei paljon kannata koskea ilman mittareita...
Jonkun tiedon mukaan 1/8 kierros tekisi jo 1% muutoksen seokseen.
Jos varttikierroksen ruuvaa väärään suuntaan, niin on jo pielessä ja pahasti
Tsekkaa sille menevät letkut.
Liima ei välttämäti ihan paras ratkaisu ole
Eli tämän näköinen mötikkä...
Tuo määränjakajan kumikaukalo on aika vaikea irroittamatta täysin ehjäksi todeta.
Ja sehän on jotakuinkin tämän näköinen.
Seosruuviin ei paljon kannata koskea ilman mittareita...
Jonkun tiedon mukaan 1/8 kierros tekisi jo 1% muutoksen seokseen.
Jos varttikierroksen ruuvaa väärään suuntaan, niin on jo pielessä ja pahasti
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
en oo varma tuosta joutokäynti säätimestä en oo kyl muistaakseni tuommosta mötikkää siellä nähny... (mustanakaan )
no joo tuo liima ratkasu oli semmonen väliaikanen että isi säästi
en ehtinyt sillon purkaan sitä ruutaa niin paljon, mutta ainaski se pyöreä osa siitä oli ehjä.
pitää ottaa viimestään välipäivinä ja purkaa kunnolla sitä mottia ja tutkia oikeen viiimesen päälle ... ku sillonhan ei ole kuin aikaa vuoden tylsimmät päivät
muistin tuosa eilen että korjasin ecomittarille tulevan letkun ja sillonhan nämä ongelmat tosiaan alkoi ku otin tämän economi mittarille tulevan letkun taas irti, niin se autto sen verran että ei enään sammu risteykseen mutta tehoja lähti ja bensa haisee toisinaan... joka on kyllä ihan järkeen käypää ku sehän ottaa sieltä imusarjalta sen alipaineen.
mutta viitaiskohan tämä johonki toiseen vikaan??
no joo tuo liima ratkasu oli semmonen väliaikanen että isi säästi
en ehtinyt sillon purkaan sitä ruutaa niin paljon, mutta ainaski se pyöreä osa siitä oli ehjä.
pitää ottaa viimestään välipäivinä ja purkaa kunnolla sitä mottia ja tutkia oikeen viiimesen päälle ... ku sillonhan ei ole kuin aikaa vuoden tylsimmät päivät
muistin tuosa eilen että korjasin ecomittarille tulevan letkun ja sillonhan nämä ongelmat tosiaan alkoi ku otin tämän economi mittarille tulevan letkun taas irti, niin se autto sen verran että ei enään sammu risteykseen mutta tehoja lähti ja bensa haisee toisinaan... joka on kyllä ihan järkeen käypää ku sehän ottaa sieltä imusarjalta sen alipaineen.
mutta viitaiskohan tämä johonki toiseen vikaan??
ei oo itelläkään vielä pistäny silmään tuommonen mutikka
mutta tuo määränjakajan kumi näyttää tutulta oli muuten mukava vaihtaa
kannatta vielä tarkistaa ettei oo lähteny sieltä imusarjan takaa se pikku letku irti? aika ahdas paikka mutta ku ottaa virranjakajan kannen irti niin mahtuu hyvin kokeileen että onko se paikallaan
mutta tuo määränjakajan kumi näyttää tutulta oli muuten mukava vaihtaa
kannatta vielä tarkistaa ettei oo lähteny sieltä imusarjan takaa se pikku letku irti? aika ahdas paikka mutta ku ottaa virranjakajan kannen irti niin mahtuu hyvin kokeileen että onko se paikallaan
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2006 2:54
löysin tuossa puoli vahingossa viankin tuohon käynti häiriöihin, kun auto lopetti kulkemisen kokonaan tai tarkemmin käynnistymisen.
vika oli luultavammin muitten mahdollisten ja mahdottomien korjauksien jälkeeen bensa pumpun releessä. se oli nimittäin avattu ennemmin ja kolvailtu sieltä täältä ja oli aivan hapettunut. mutta uudestaan tinattuani auto on toiminut hyvin ja eco viisarikin voi olla nykyään käytössä.
niin ja olihan siellä semmoinen joutokäynninsäädin, senkin vaihto auttoi
vika oli luultavammin muitten mahdollisten ja mahdottomien korjauksien jälkeeen bensa pumpun releessä. se oli nimittäin avattu ennemmin ja kolvailtu sieltä täältä ja oli aivan hapettunut. mutta uudestaan tinattuani auto on toiminut hyvin ja eco viisarikin voi olla nykyään käytössä.
niin ja olihan siellä semmoinen joutokäynninsäädin, senkin vaihto auttoi