mitä tyyppivikoja c180 esprit
mitä tyyppivikoja c180 esprit
Tervehdys foorumille! mulla on tässä tällainen mersu koeajossa
ja haluaisin tietää mitä näistä kannattaa kattoo? ajettu vähä vajaa 300tkm.
ja haluaisin tietää mitä näistä kannattaa kattoo? ajettu vähä vajaa 300tkm.
onko ruosteeta kuinka, ( ovet, karmin yläosasta tiivisteen alta kannattaa katsoa myös, ja peräluukun lukon ympäriltä) kuinka on huollettu, onko vaihdettu alapallonivelet yms, vuotaako moottori öljyä, hukkaako nesteitä.
yleinenkunto on ratkaisevassa asemassa, jos joutuu tekemään paljon pientä laittoa (maalailemaan ruosteita, vaihtamaan jousia ja alustanosia) voi niihin yhtäkkiä mennä rahaa tonni pari. kun taas hyvän kunnon omaavalla yksilöllä saat päästellä ilman suurenpia murheita usiemmankin vuoden.
muuten c180 w202 on ollut suhteellisen varma peli, mutta yleiskunto kertoo paljon.
yleinenkunto on ratkaisevassa asemassa, jos joutuu tekemään paljon pientä laittoa (maalailemaan ruosteita, vaihtamaan jousia ja alustanosia) voi niihin yhtäkkiä mennä rahaa tonni pari. kun taas hyvän kunnon omaavalla yksilöllä saat päästellä ilman suurenpia murheita usiemmankin vuoden.
muuten c180 w202 on ollut suhteellisen varma peli, mutta yleiskunto kertoo paljon.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kurkkaa ainakin näitä:
-jäähdytysnesteen tason anturi. Jos viallinen, herjailee vähästä nestetasosta ilman syytä. Usein anturin pistoke irti tästä syystä.
-öljyvuoto jakopään tienoilta. Jäkopäänkotelossa pari pikku pulttia, jotka löystyvät.
-tarkka pyöränkulmista. Jos auto vaeltaa, varsinkin sivutuulella, nelipyöräsuuntaus+alustan tarkistus pätevässä MB-huollossa.
Liian isoilla pyörillä muuttuu hirveäksi ajettavaksi. Suosi sitä rengaskokoa, joka rekisterotteeseen merkitty.
-lämmönsäätöpaneeli rikki, jolloin ei tule sopivanlämpöistä ilmaa kabiiniin.
-tyhjäkäynti vaeltelee. Likainen kaasuläppäkotelo, tyhjäkäyntisäätimen vika jne.
Suht viaton auto, ainakin omasta kokemuksesta.
-jäähdytysnesteen tason anturi. Jos viallinen, herjailee vähästä nestetasosta ilman syytä. Usein anturin pistoke irti tästä syystä.
-öljyvuoto jakopään tienoilta. Jäkopäänkotelossa pari pikku pulttia, jotka löystyvät.
-tarkka pyöränkulmista. Jos auto vaeltaa, varsinkin sivutuulella, nelipyöräsuuntaus+alustan tarkistus pätevässä MB-huollossa.
Liian isoilla pyörillä muuttuu hirveäksi ajettavaksi. Suosi sitä rengaskokoa, joka rekisterotteeseen merkitty.
-lämmönsäätöpaneeli rikki, jolloin ei tule sopivanlämpöistä ilmaa kabiiniin.
-tyhjäkäynti vaeltelee. Likainen kaasuläppäkotelo, tyhjäkäyntisäätimen vika jne.
Suht viaton auto, ainakin omasta kokemuksesta.
Tervetuloa Meselle IJJ20.
Yllämainittujen "ominaisuuksien" lisäksi kannattaa tarkistaa keskuslukon ja lasinnostimien toiminta takaovissa. Lasinnostimien vaijerit ovat kulutustavaraa, tuppaavat ruostumaan ajanoloon poikki. Sivun oikean yläkulman linkistä "Mekka" löytyy huolto-ja korjausohjeita tyypillisimpiin vikakohtiin, perehdyppä.
Aika huoleton on ainakin tuo oma C ollut, takana 70000 viatonta kilometriä.

Yllämainittujen "ominaisuuksien" lisäksi kannattaa tarkistaa keskuslukon ja lasinnostimien toiminta takaovissa. Lasinnostimien vaijerit ovat kulutustavaraa, tuppaavat ruostumaan ajanoloon poikki. Sivun oikean yläkulman linkistä "Mekka" löytyy huolto-ja korjausohjeita tyypillisimpiin vikakohtiin, perehdyppä.
Aika huoleton on ainakin tuo oma C ollut, takana 70000 viatonta kilometriä.
Kappas, BINGO!IJJ20 kirjoitti:sellainen vika löyty että keskuslukko ei mene lukkoon kuskin puolelta
mutta avautuu kyllä. Lukko jumitta jotenkin. voiko korjata vai täytyykö vaihtaa koko paska?



Viikon vihje: Tarkista onko kannentiiviste kostea/vuotanut, jos kone on pesty ajele pitkä lenkki että pääset selville tilanteesta. Laitata keskuslukko myyjän piikkiin kuntoon, kuuntele myös moniurahihnan ympäristöstä kuuluvia ääniä, tarvittaessa hihna, iskari ja kiristin vaihtoon. Ja mitä nyt muuta on tässä mainittu...Jos liike on kaupantekopäällä se laittaa kyllä auton kuntoon.

(Ei tarvitse sitten jälkeenpäin harmitella ja taistella "takuuasioiden kanssa" -ainakaan niin paljoa...)
IJJ20 kirjoitti:Siitä lukko asiasta vielä että avain ei vain liiku pesässä ja muutenkin lukot tuntuu hirveen väljiltä! ja onko vikksessä vai missä vika kun tihkuasento toimii ja ei toimi vai onko jossai releessä?
Lukko saattaapi olla moreenia puolillaan? Aukasu ja putsaus vois auttaa.
Saaha niitä tosin uusiaki.
Viiksen päästä lähetee se nupin korkki irti, voip olla töhnää sisällä.
Itellä aina vilikkua hipastessa nakkas kerran pyyhkijöitäki.
Aukasin ja putsasin, loppu siihen.
OT:Vois mennä Aukaseen ja putsaan autotallin, samalla vois Aukasta ja putsata pari kaljapulloa.
Pro HVM
Toimii omassa W202:ssa paikallaankin.J.T.S kirjoitti:Tihku asennon ei kuulukkaan toimia, jos auto ei ole liikkeessä.IJJ20 kirjoitti:... ja onko vikksessä vai missä vika kun tihkuasento toimii ja ei toimi vai onko jossai releessä?Näin ainakin W208:ssa ja W203:ssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D