Ceen modaajan opasretki...
Ceen modaajan opasretki...
eli ajattelin kun tuosta ceestähän on tullut yleisön suosikki niin tehään nyt palsta myös näille tunareillekkin
Ja heti kärkeen itse eka kynymys, onko kukaan vaihtanut mittarin valojen väriä ja millä se onnistuu parhaiten? itsellä kokemusta kyllä tuolta japanilaatikoiden tunaamisesta mut ei mb.
esim. vanhana nissan fanina tiedän että että siniseksi ne kyllä saa mutta entäs muut värit, itsellä tavoite jotakin pinkin ja violetin välistä....
On kokeiltu kynsilakat ja värikalvot ja sitten ne hienot kortsut joita voi ostaa lampun päälle, nope... Paras tulos on laittaa mittariston taustojen väliin/taakse neon putki, nissanissa on tilaa mutta näkee jo silmilläkin että ceen mittareissa ei ole väljää, enkä kuitenkaan halua tuhota mittaristoa, mutta värisävy olisi saatava muutettua. Ammattilaiset auttakee!!!!
esim. vanhana nissan fanina tiedän että että siniseksi ne kyllä saa mutta entäs muut värit, itsellä tavoite jotakin pinkin ja violetin välistä....
On kokeiltu kynsilakat ja värikalvot ja sitten ne hienot kortsut joita voi ostaa lampun päälle, nope... Paras tulos on laittaa mittariston taustojen väliin/taakse neon putki, nissanissa on tilaa mutta näkee jo silmilläkin että ceen mittareissa ei ole väljää, enkä kuitenkaan halua tuhota mittaristoa, mutta värisävy olisi saatava muutettua. Ammattilaiset auttakee!!!!
Itselläni on C:ssä vihertävät mittarivalot. Kesällä vaihdoin kaikki mittarivalot, ja pihinä miehenä ostin muutaman polttimon liian vähän. Varastosta löyty kuitenkin samalla kannalla olevia vihreitä ledejä (motonetistä saa). Jatkoin rojektia sillä tuloksella että nytten on taustavalot vihreät.
Samalta jälleenmyyjältä löytyy muistaakseni myös ainakin vihreät ja punaiset ledit samalla kannalla. Taitaa loppua C:stä kori ennen kuin seuraavan kerran tarvitsee mittariston taustavaloja vaihdella
Samalta jälleenmyyjältä löytyy muistaakseni myös ainakin vihreät ja punaiset ledit samalla kannalla. Taitaa loppua C:stä kori ennen kuin seuraavan kerran tarvitsee mittariston taustavaloja vaihdella
eli tyhmä kysymys tähän väliin... Sopiiko sinne nuo em. led polttimot tosta vaan laittamalla? no perhana! eipä tässä sitten mitää hämminkiä, tästä nyt sitten muksujen leluja purkamaan ja ledejä irroittelemaan...
eli ideana mulla on laittaa valkoiset mittarin pohjat ja värivalot, näin jossain saitilla tunatun ceen jossa oli valkoiset mittarit ja siniset valot, oli ihan kiva silmään mut kun sininen on jo jotenkin käytetty väri ja löysin jo penkkien alle violetit neonit joten samaa sävyähän sen pitäis olla.
eli ideana mulla on laittaa valkoiset mittarin pohjat ja värivalot, näin jossain saitilla tunatun ceen jossa oli valkoiset mittarit ja siniset valot, oli ihan kiva silmään mut kun sininen on jo jotenkin käytetty väri ja löysin jo penkkien alle violetit neonit joten samaa sävyähän sen pitäis olla.
Omaan mittaristooni (C220 -95) sopi suoraan ledit. Motonetistä löyty normaaleja polttimoita sekä vaihtoehtoisesti noita värillisiä ledejä samalla kannalla. Ei tarvinnut viritellä kortonkeja päälle tai modifioida liittimiä. Suoraan vaan alkuperäisen paikalle. Jouduin kyllä muutaman kerran testaamaan että sain kaikki ledit palamaan. Vähän heikosti merkitty + ja - mittaristossa
Ja muista, virta-avain taskussa ja akun kenkä irti kun räpläät mittariston kanssa, ettei vikavalo jää palamaan.
Ja muista, virta-avain taskussa ja akun kenkä irti kun räpläät mittariston kanssa, ettei vikavalo jää palamaan.
Sceptic kirjoitti : Ja muista, virta-avain taskussa ja akun kenkä irti kun räpläät mittariston kanssa, ettei vikavalo jää palamaan.
Niin mikä vikavalo jää palamaan, tarkoitatko polttimoiden vikavaloa ite en ainakaan mitään vikavaloa ole koskaan mittaristosta löytäny, eikä ole palanu, vaikka akunkengät on aina ollu kiinni ja avain virtalukossa, kun mittaristoa olen irroitellut.
Niin mikä vikavalo jää palamaan, tarkoitatko polttimoiden vikavaloa ite en ainakaan mitään vikavaloa ole koskaan mittaristosta löytäny, eikä ole palanu, vaikka akunkengät on aina ollu kiinni ja avain virtalukossa, kun mittaristoa olen irroitellut.
Mersuja
Itse irrotin ainakin akun navan mittaristoa irroittaessani varmuuden vuoksi. Enpä nyt ole 100% varma onko tämä pakollista. Jos rattia joutuu irrottamaan niin tällöin ainakin käsitykseni mukaan SRS valo jää loimottamaan jos on virrat päällä?
Eipä tuo kaapelin irroittaminen akusta iso vaiva ole. Itse näin tein mittariston irroittaessani. Muut tehkööt kuten lystää
Eipä tuo kaapelin irroittaminen akusta iso vaiva ole. Itse näin tein mittariston irroittaessani. Muut tehkööt kuten lystää
Nyt selkis, SRS aamu unisuuttadealer kirjoitti::srs:
Riittää kunhan virta-avain on nolla-asennossa mittarin ollessa irti, jos käännät virran päälle jää palamaan.
Mulla oli muuten avain yksi pykälä käännettynä, ettei mennyt rattilukkoon, sain rattia hieman kääntelemällä mittarin ujuteltua pois, valo ei jäänyt palamaan. Eli dealer ilmeisesti tarkoittaa virta-asentoa
Mersuja