Tuultakin nopeampi 220D! Vesivahinko, puhallin mykkänä!

Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Tuultakin nopeampi 220D! Vesivahinko, puhallin mykkänä!

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Aattelin tuosta kakkosnelkusta pikkuhiljaa alkaa luopumaan kun vikoja tulee koko ajan lisää ja vaihdelaatikkokin varmasti porsii ihan kohta, joten aloin kahteleen uudempaa autoa.

No se löytyikin sitten ihan tästä omalta kylältä 500tkm ajettu w202 220D.
Kauppoja en oo vielä tehnyt, nii siks haluaisinkin tietää vähän että mitä tollasesta autosta kannattais tarkistaa ennenkun menee osteleen? Onko jotain tyyppivikoja tai jotain erikoista mitä siitä pitäs tietää?

Täytyy kuvaa laittaa tossa myöhemmin!
Viimeksi muokannut Scroll, 02.12.2012 20:41. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Olikos näissä sitä huononpaa Lucas pumppua ?
Star
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Bomber4 kirjoitti:Olikos näissä sitä huononpaa Lucas pumppua ?
Tähän kaunokaiseen oli syöttöpumppu vaihettu pari vuotta sitten kun oli sipannut.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3032
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Pumppuvikakin on hiukan liikaa mainosta saanut, saman ajan se kestää kuin muidenkin merkkien syöttimet.

Ihan kelpo pelihän se on, 200 deehen verrattuna jopa ripeä :lol:

Ruostuu, ei tosin yhtä pahasti kuin väykky, mikä lie häntä varjelee, mutta lieväksi ongelmaksi asti kuitenkin.

Mulla oli C220D pari vuotta, ja ihan käypänen kulkupelihän se oli. Tilanpuutteen vuoksi piti silloin vaihtaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Alakukesään kun maltat niin saattaa tulla omalta kylältä vähän
kiireisempääkin kalustoa kaupan :wink:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

ahonen v kirjoitti:Alakukesään kun maltat niin saattaa tulla omalta kylältä vähän
kiireisempääkin kalustoa kaupan :wink:
Minul ei oo kiire mihinkään, en oo nimittäin tottunu mihinkään pirteään autoon niin ei osaa kuvitella paremmasta. :lol:

Vakionopeudensäädin tuossa ei toimi, entinen omistaja kertoi pesseensä konetilan painepesurilla ja sen jälkeen oli vakkari lopettanut toimintansa. Vakionopeudensäätimen sulake on vissiin ihan sielä sulakeboksissa eikä missään erikoispaikassa?

Etusähkölaseissakin on vähän häikkää, menee alas vallan hienosti mutta ylös nousee tökkien. Ihan kun ois jotain kosketushäiriöö jossain. Sama juttu toistuu molemmin puolin. Mites tällästä kannattas alkaa ratkomaan?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5957
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Scroll kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:Alakukesään kun maltat niin saattaa tulla omalta kylältä vähän
kiireisempääkin kalustoa kaupan :wink:
Minul ei oo kiire mihinkään, en oo nimittäin tottunu mihinkään pirteään autoon niin ei osaa kuvitella paremmasta. :lol:

Vakionopeudensäädin tuossa ei toimi, entinen omistaja kertoi pesseensä konetilan painepesurilla ja sen jälkeen oli vakkari lopettanut toimintansa. Vakionopeudensäätimen sulake on vissiin ihan sielä sulakeboksissa eikä missään erikoispaikassa?

Etusähkölaseissakin on vähän häikkää, menee alas vallan hienosti mutta ylös nousee tökkien. Ihan kun ois jotain kosketushäiriöö jossain. Sama juttu toistuu molemmin puolin. Mites tällästä kannattas alkaa ratkomaan?
202 ruostuu pikkuisen sieltätäältä, kiitos suolakylvyn. Taitaa tyypillisin paikka olla ovet ja kaaret. w202 takaluukun lukko ja antennin läpivienti monessa ruosteessa samoin löytyy ruostetta vararengaskotelossa ja ylipäätään takaluukussa.

Kun sähkövikaa näyttäisi olevan useammassakin paikassa niin olisiko ettei can väylä toimi. Jossain yhdessä paikassa vikaa ja oireilisi useampaan paikkaan? Tämmöistä tuli mieleen itsellekkin kun takalasin pyyhin ja takasivulasi ei pelaa... Tosin helposti mullakin on kaksi eri vikaa siellä. Pitänee näihin can ja sam juttuihin perehtyä...

Osta farkku joka onkin paku, veroa 66e vuodessa ;) Sama 220D tässäkin. Vakkari pelaa ja elegance pakuja harvassa ;) Ajettu n.360tkm
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Vissiin jos tuon veisi piuhan perään jonnekkin niin näkee sitten koneelta onko tuo ihmeen can-väylä sökönä? Mikä se muuten on, vaikuttaa kauhian vaikeelta systeemiltä :D
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ettei olisi vaan ikkunat opettamatta jännite katkoksen jälkeen. Ei välttämättä mitään vikaa lasin nostimissa.
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

markoala kirjoitti:Ettei olisi vaan ikkunat opettamatta jännite katkoksen jälkeen. Ei välttämättä mitään vikaa lasin nostimissa.
Ja tää olis korjattavissa miten? Onkos tälläsessä autossa niin hienoa tekniikkaa että kun nakkasee akun pois niin pitäisi olla jännitteellisenä auto koko ajan?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

ikkunoiden ylä ja lienee myös alarajat opetetaan autolle pitämällä kytkintä pohjassa niin kauan kunnes lasi on ylhäällä ja rele napsahtaa. Sama alas jos tarpeen. Sitten toimii taas automaatti nosto.
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

markoala kirjoitti:ikkunoiden ylä ja lienee myös alarajat opetetaan autolle pitämällä kytkintä pohjassa niin kauan kunnes lasi on ylhäällä ja rele napsahtaa. Sama alas jos tarpeen. Sitten toimii taas automaatti nosto.

Jes, kiitoksia tällä tavalla lähti toimimaan. En tullu ees ajatelleeks moista mutta nyt toimii
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5957
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

markoala kirjoitti:ikkunoiden ylä ja lienee myös alarajat opetetaan autolle pitämällä kytkintä pohjassa niin kauan kunnes lasi on ylhäällä ja rele napsahtaa. Sama alas jos tarpeen. Sitten toimii taas automaatti nosto.
Voe kehveli, ei toiminut tuohon s202 takalasiin.

Oftopikkina, se talkalasin pyyhkimen sähkö alkaa selvitä. Kolmanteen ohueen johtoon ei taida tulla herätettä, kokeilen antamalla ulkoisesti siihen käskyä. Se mosa siis on todennäköisesti ihan passeli ja ehjä...
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Scroll kirjoitti: onko tuo ihmeen can-väylä sökönä? Mikä se muuten on,

Riippuu vähän vuosmallista missä tuota väylää on. Mulla -97 ja
eipä taida olla mitään canneja tässä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Joo kaupathan siitä tuli tehtyä ja tänään ensitöikseni vaihdoin ilmanputsarin, polttoaineensuodattimen ja paremmat polttimot lyhkäsille. Pohjaankin kurkkasin ja ruostetta ei näy missään, hyvin suojattu siis joskus.

Kuva

Kuva on huono mutta välttävä, täytyy päivänvalossa joskus oikeen ottaa kunnon kuvia jahka saan sen pestyä sisältä että ulkoa.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saitko lasin nostot toimimaan?

edit. ifluenssa vie näönkin ilmeisesti :(
Viimeksi muokannut markoala, 21.2.2012 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3392
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

^eikös se niin kehunu, tuossa pari viestiä ylempänä :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5957
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Scroll kirjoitti:Joo kaupathan siitä tuli tehtyä ja tänään ensitöikseni vaihdoin ilmanputsarin, polttoaineensuodattimen ja paremmat polttimot lyhkäsille. Pohjaankin kurkkasin ja ruostetta ei näy missään, hyvin suojattu siis joskus.

Kuva

Kuva on huono mutta välttävä, täytyy päivänvalossa joskus oikeen ottaa kunnon kuvia jahka saan sen pestyä sisältä että ulkoa.
Vanha tiepalveluauto :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10669
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tarrat tulossa.... :D
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Ei mikään ruusu mutta kukkiihan se ruostekkin. On vallan järkevää ostaa valkoinen rippikouluiässä oleva mercedes tänne suolanpaskaan :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Noniin nyt olis kuvia:


Vissiin vähän sipannut toi toinen lampunpyyhkijä kun jääny tollaseen asentoon. :D
Kuva


Tähdestä karannu kehys johonkin, täytyy hankkia uus, aika hölömön näkönen tollain
Kuva

Kuva

Ihmeen siisti tuo on sisältä 500tkm ajetuks autoks. Ainoo mikä on rikki on se perus, eli kuljettajan penkin sivu.
Kuva



Onkos ideoita mihinkä tungen tuon MESE.FI tarran? Takalasiin, takakonttiin, takasivulasiin vai minne?

Aamulla meen käymään tossa paikallisella ammattikoululla niin saavatten lukea noi vikakoodit jos sellaisia yleensä sieltä löytyy. Ihan mielenkiinnosta ja maksaa vaan kympin niin siinä ei korkeelta putoo...
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Scroll kirjoitti:
Aamulla meen käymään tossa paikallisella ammattikoululla niin saavatten lukea noi vikakoodit jos sellaisia yleensä sieltä löytyy. Ihan mielenkiinnosta ja maksaa vaan kympin niin siinä ei korkeelta putoo...
Tieto lisää tuskaa :whisper:
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

jolle kirjoitti:
Scroll kirjoitti:
Aamulla meen käymään tossa paikallisella ammattikoululla niin saavatten lukea noi vikakoodit jos sellaisia yleensä sieltä löytyy. Ihan mielenkiinnosta ja maksaa vaan kympin niin siinä ei korkeelta putoo...
Tieto lisää tuskaa :whisper:
Ehkä mulla on sitten jotain masokistisia luonteenpiirteitä :whistle:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

No eipä ollu vikakoodeja muutakuin tuo hehkusta jotain sanomista. No se oli tiedossakin sillä ykköspytyn hehku on ollu pimeenä pitemmän aikaa ja hanskalokerossa oottaa uus. Myös vakkarin vika selvisi; edellisen omistajan moottoritilan painepesut olivat aiheuttaneet aika hurjaa korroosiota vakkarin piirilevyyn. Saakohan noita piirilevyjä mistää erikseen?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Tankkasin tossa eilen tankin täyteen (61l) ja tänään on ajeltu n. 680km. Ihme homma tuli tossa pihtiputtaan kohalla kun pysähyttiin kahville. Käynnistin auton ja polttoainemittari oli nollassa ja valo palo. Käynnistin auton pari kertaa uudestaan ja vika poistui ja tankki näytti taas täyttä. Jossain jotain pientä mukavaa sähkövikaa tai jotain? No kumminkin, puolisen tankkia ainetta menny kyseisellä matkalla eli ei kovin paha. 8)
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Avasin tuossa reissun jälkeen konepellin ja kahtoin ihan mielenkiinnosta syylärin paisuntasäiliöön meinasin perseelleni lentää. Siellä oli mustaa, likaista paakkuuntunutta öljyä! Reissun aikana oon pari kertaa kahtonut öljyt ja sitä ei oo kulunut yhtään. Öljykepissä ei ole mitään vaahtoa tai vastaavaa eikä myöskään öljyn täyttökorkissa ole mitään normaalista poikkeavaa. Lämmöt on normaalit eikä nouse liian korkealle.

Onkos tuo nyt merkki siitä että kansipahvi vuotaa vai onko tälläselle ilmiölle muuta selitystä. Eniten ihmetyttää se että tosiaan öljypuolella ei oo jähytysnestettä. Onko kansiremppa millanen tollasene autoon ja mitä muuta siinä kannattaisi uusia samalla kun koneen ottaa auki?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Voihan se olla öljy/vesi lämmönvaihdinkin sippinä. Irrottasin ja ponnistasin sen ensin. Mikäli siis mokoma kapine tuossa mallissa on.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Voisko ne olla jostain vanhasta nyt jo korjatusta viasta johtuvia öljytahroja/paakkuja ? Voi olla,että tuollaseen sisäänajettuun olis jo kerran paffi vaihdettu. Älähän hätäile ny :)
Star
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3032
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Niijjoo, eikös se sotku olis enämpi semmoista harmaanruskeaa jos siellä vettä on seassa?

E: luinpas huonosti. Sotku olikin paisarin korkissa ja öljykorkissa nimenomaan ei ollut mitään :ttu:
Viimeksi muokannut Fenton, 04.3.2012 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eniten ihmetyttää se että tosiaan öljypuolella ei oo jähytysnestettä.
Ei siinä mitään ihmettelemistä, olisi harvinaisempaa.
Pese jäähdytysjärjestelmä ja ajele tarkkaillen tilannetta, tuleeko öljyä selvästi lisää nesteen sekaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”