W202 C220 CDI-99

Vastaa Viestiin
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

W202 C220 CDI-99

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Tulipas tuossa vaihdettua vähän tuoreempaan Ceemeliin ja nyt sitten pitäis taas oppia kaikesta kaikki :? . Hyvin toimii ja automaattiaski vaihtelee mukavan pehmeästi niinkuin asiaan kai kuuluu. Yksinkertaisen miehen yksinkertaisia kysymyksiä satelee tässä nyt muutama. Olisin iloisempi jos saisin vastauksia niihin.
Kertokaapa tuosta mitä mieleen tulee hyviä ja huonoja kokemuksia.
Automaattilootan huolto on uutta mulle eli kuinka usein ja miten, pitääkö huuhdella jne? Moottorin mallia en ole vielä selvittänyt mut onko mahdollista että olis jakoketjulla eikä remmillä? Termostaatin vaihto voi olla edessä mut onko väliä mitä nestettä jäähdytykseen käyttää? Nyt on väriltään kellertävää ja olen aina käyttänyt sitä halpislitkua joka on vihreetä, onko merkitystä?
Kaikki tuntuu pelaavan ihan ok eli mitään vikoja en ole huomannut tai ylim. ääniä paitsi pikku nakutus kun ilmastointi on päällä mut kun laittaa ec:n päälle niin sekin loppuu.
Emmänyt hoksaa mitään erityisempää mut kertokaa jotain niin eiköhän tämäkin laite tule sopivasti tutuksi ja uudeksi perheenjäseneksi.

Tässäpä vielä kuva:

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvä valinta käyttöautoksi. Itsellä vastaava farkkuna ja olen erittäin tyytyväinen :wink:
Laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa 60tkm välein (vähintään) Huuhtelua ei tarvita jos öljyt eivät ole ne mitkä sinne on tehtaalla laitettu, mitäs paljon on autolla metrejä takana?
Termostaatti kannattaa vaihtaa jossei lämmöt nouse 80 tai yli.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

No mersun moottorit on aina ketjulla 8) Ruoste tuossa suurin ongelma on, muuten ei mitään ihmeempää. Onko laatikkoöljyt koska vaihdettu? 60tkm välein ne kannattaa vaihtaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xin811 kirjoitti:No mersun moottorit on aina ketjulla 8) Ruoste tuossa suurin ongelma on, muuten ei mitään ihmeempää. Onko laatikkoöljyt koska vaihdettu? 60tkm välein ne kannattaa vaihtaa.
Tähän vois listä että auton moottori on aina ketjulla,
Kumilenkejä on klonksvaageneissa, kiinan ihmeissä...ym

Jos laatikon huollosta on pieniki epäilys
(eli huoltokirjan leima tai muu täysin viraton tieto/kuulo puhe)
että sitä ei ole tehty/kunnola tehty
Niin heti öljyt vaihtoon huuhtelemalla,
Muita tarkisteltavi, sammutin ventiili/sen johdot (ECUn tuhoja NO1)
Flektin ohjain boxsi/sen liitimien hapetuminen (ECUn tuhoja NO2)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Kilsoja mittarin mukaan on 272000 mut tuonti auto joten?? Tosin polkimien pinnat ja ratti on ihan hyvän kuntoiset ettei sen perusteella ole välttämättä mittaria ruuvailtu ja muutenkin siisti ja toimiva kaikin puolin. Eipä nuista koskaan kai niin varma voi olla mut kai veho tai joku pystyy tarkistamaan tuon jos haluaa tietää totuuden?
Huollot on kuulemma tehty ihan ok jos on luottaminen aiempien omistajien puheisiin. Merkintöjä tosin ei löydy 200000km:n jälkeen. Soitin sille joka on tuon saksasta tuonut ja ainakin kertoi pitäneensä huolta öljyistä ja muutenkin.
Aion kuitenkin tässä piakkoin vaihtaa litkut niin ainakin tiedän jatkossa missä mennään. Kotioloissa vaan vähän huonosti mahdollisuuksia mut eiköhän tuo joku taliin nurkka jostain löytyne siihen hommaan.
Ruostekorjausta on jotain tehty mut tarkalleen en tiedä mitä.
Liikkuminen tuolla on leppoisaa ja koska lääkäri on määrännyt ulkona liikkumista terveyteen vedoten niin hankin sellaisen laitteen jolla on mukava liikkua :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huollot on kuulemma tehty ihan ok jos on luottaminen aiempien omistajien puheisiin. Merkintöjä tosin ei löydy 200000km:n jälkeen. Soitin sille joka on tuon saksasta tuonut ja ainakin kertoi pitäneensä huolta öljyistä ja muutenkin.
Perusteellinen huolto on siis tarpeen.
Moottori- vaihteisto- ja peräöljyt, moottoriin ja vaihteistoon suodatin tietysti samalla.
Ilmansuodatin, sisäilmasuodatin, polttoainesuodatin, pakkasnesteet, jarrunesteet.
Ilmastoinnin huolto.
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Kaikki litkuhuollot olin tässä jo vähän ajatellut tehdä kaiken varalta mut paikka on vielä hakusessa.
Missä on vaihteiston ö-suodatin? Onko monenlaisia? KL varmaankin sopiva paikka tilata osat?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihteiston suodatin on sen öljypohjassa, lisäksi tarvitaan tiiviste.
KL-Varaosilta löytyy osat, kerro rekisterinumero kun ostat niitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”