Tuultakin nopeampi 220D! Vesivahinko, puhallin mykkänä!
Missäs tollasesta 97 C-mallista löytyy tuo raitisilimasuodatin? Lueskelin mekasta tuon diilerin ohjeen ja otin vänkärin jalakotilasta ne luukut auki eikä siellä mitään suodattimia näkynyt. Varaosamyyjä taas sano että se olisi konehuoneen puolella jossain niiden listojen yms alla. Niitäkin ränkläsin aikani ja en saanut muuta irti kuin lasia vasten olevan listan. Camoon, missä se on vai onko ollenkaan. Autosta löytyy sisäilmankierto.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Mihinköhän väliin se pitäis yrittää tunkee? Se mun ostama suodatin on aika paksun olonen ja ei oikeen istu sinne mitenkää. Onks se oikee suodatin minkä näkönen? Paksu, ohut, kapee, levee?dealer kirjoitti:"Raikkari" löytyy juuri sieltä jalkatilasta, paitsi sinun autossa josta on ilmeisesti joku jättänyt sen pois paikaltaan ellei luukun takaa löytynyt.
Varaosamyyjän höpönöistä ei kannata tässä tapauksessa välittää.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Se suodatinhan on siellä pystyasennossa, eli kun sen muovi kannen ottaa edestä pois, niin tuosta suodattimesta näkyy vain tuo pari senttiä leveä alareuna. Saattaa hämätä kun tuota "suodatin" osaa ei nävy, ennenkö nitkuttelee sen pois paikoiltaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Morjesta pöytään. Meikäläinen on ollu hilijaa vähäsen aikaa mutta heräs pieni kysymys.
Kuka helvetin idootti on laittanut noi C:n takakajarit kiinni tonne hattuhyllyyn. Aivan älyttömän kovasti veetty jollain sikaliimalla sinne peltiin kiinni. Oikee järjen riemuvoitto. Isommat kaiuttimet aattelin sinne toissailtana laittaa mutta homma stoppas siihen kun en saanu vanahaa sieltä pois. Täytyy vissiin jollain mattopuukolla varovasti yrittää sieltä ne saaha.
Sitten muuta asiaa, toi mun öljyt nesteiden puolelelle -vuoto ei oo muuttunut mihinkään tässä kuukauden parin aikana ja kilometrejä on tullu useempi tuhat. Ei oo vähentyny eikä lisääntynyt.
Kuka helvetin idootti on laittanut noi C:n takakajarit kiinni tonne hattuhyllyyn. Aivan älyttömän kovasti veetty jollain sikaliimalla sinne peltiin kiinni. Oikee järjen riemuvoitto. Isommat kaiuttimet aattelin sinne toissailtana laittaa mutta homma stoppas siihen kun en saanu vanahaa sieltä pois. Täytyy vissiin jollain mattopuukolla varovasti yrittää sieltä ne saaha.
Sitten muuta asiaa, toi mun öljyt nesteiden puolelelle -vuoto ei oo muuttunut mihinkään tässä kuukauden parin aikana ja kilometrejä on tullu useempi tuhat. Ei oo vähentyny eikä lisääntynyt.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Morjesta.
Nyt on käyny sellanen juttu että jarrupoljin on äärimmäisen jäykkä. Sama kun painaisi jarrua silloin kun auto ei käy. Onko tässä nyt päässy käymään niinkin paska juttu kuin alipainepumppu olis sipannu eikä mee enää painetta jarrutehostimelle? Onko muita vaihtoehtoja, pääsylinteri, koko tehostin vai mikä? Jarrut kyllä pitää mutta voimalla pitää painaa.
Tässä vielä kuvaa kesäkuosista:
Nyt on käyny sellanen juttu että jarrupoljin on äärimmäisen jäykkä. Sama kun painaisi jarrua silloin kun auto ei käy. Onko tässä nyt päässy käymään niinkin paska juttu kuin alipainepumppu olis sipannu eikä mee enää painetta jarrutehostimelle? Onko muita vaihtoehtoja, pääsylinteri, koko tehostin vai mikä? Jarrut kyllä pitää mutta voimalla pitää painaa.
Tässä vielä kuvaa kesäkuosista:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Ei ollu AP-pumppu vaan ihan ite jarrutehostin. Kooällässä ja veholla saksasta uus tehostaja olis maksanu 750e. Löyty onneks 80tkm ajetusta autosta käytetty. Jummi että on herkät jarrut nytten.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Nyt ois remonttia tehty. Kansipahvi vaihdettu, kansi oikastu tammeridieselissä, venttiilivarren kumit uuet, suuttimet putsattu, uudet hehkut, uus hihna, kartaanin kannatinlaakeri ja kumi ja kaikennäköstä pientä. No, minähän luulin kaiken olevan hyvin kunnes eräänä kauniina iltana parkkeerasin auton n. 650km ajon jälkeen hieman nokka ylämäkeen parkkiin. Aamulla oli sitten maassa nyrkin kokonen läikkä mustaa kultaa. Onko se nyt sitten kampiakselin takimmainen stefa kun vuotaa? Vaihtokaan ei vissiin ole ihan tunnin juttu? Loota, kytkin, vauhtipyörä irti?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Ylimmäiseen jatkoa. Auto on alkanu pitämään pienillä kierroksilla ja pienissä nopeuksissa outoa ulinaa. Kylmänä ääni on pahempi. Kartaanin kannatinlaakeri on vaihettu pari kuukautta sitten. Huomenna vaihdan perään öljyt, mutta kannattaisiko myös laatikkoon sitä lisätä? Jos kampiakselin takimmainen stefa vuotaa, vuotaako se ulos moottori- vai lootaöljyä? Jos vuotaa lootaöljyä niin se äänihän mitä luultavimmin kuuluu lootasta, eikä perästä?
Vastakkaa jooko?
Vastakkaa jooko?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Sain auton nosturille ja tuli vähän tutkiskeltua. Kampiakselin etummainen stefa vuotaa ja öljyä on valunut pohjamuovia pitkin maahan. Ostin siis etustefan ja vaihellaan se ens viikolla. Tosin oli siellä vuotanut lootaöljyäkin, vissiin jotkun vaihteensiirtäjien stefat lootan kyljessä on vuotanut.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Omassa samaa vikaa jarrujen kanssa, millä sait vian paikallistettua tehostimeen? Apuja tarttis et saa pysäyttimet kuntoon.Scroll kirjoitti:Morjesta.
Nyt on käyny sellanen juttu että jarrupoljin on äärimmäisen jäykkä. Sama kun painaisi jarrua silloin kun auto ei käy. Onko tässä nyt päässy käymään niinkin paska juttu kuin alipainepumppu olis sipannu eikä mee enää painetta jarrutehostimelle? Onko muita vaihtoehtoja, pääsylinteri, koko tehostin vai mikä? Jarrut kyllä pitää mutta voimalla pitää painaa.
Kerkesinkin vastaan tonne sun omaan ketjuun, mutta mitattiin jollain mittarilla se pumpun tuotto ja se oli kunnossa joten seuraavana vaihdettiin jarrutehostin.RÄPSÄ kirjoitti:Omassa samaa vikaa jarrujen kanssa, millä sait vian paikallistettua tehostimeen? Apuja tarttis et saa pysäyttimet kuntoon.Scroll kirjoitti:Morjesta.
Nyt on käyny sellanen juttu että jarrupoljin on äärimmäisen jäykkä. Sama kun painaisi jarrua silloin kun auto ei käy. Onko tässä nyt päässy käymään niinkin paska juttu kuin alipainepumppu olis sipannu eikä mee enää painetta jarrutehostimelle? Onko muita vaihtoehtoja, pääsylinteri, koko tehostin vai mikä? Jarrut kyllä pitää mutta voimalla pitää painaa.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Mulla oli s202 220D -98 jarrupolkimessa sellainen ylimääräinen jäykkyys varsinkin polkimen liikkeen alussa jota ei ennen ollut ja lähti pois kun vaihtoi akun ja nollasi vikakoodit (joku bas juttu)... Vai oisko siihen jo tottunutScroll kirjoitti:Kerkesinkin vastaan tonne sun omaan ketjuun, mutta mitattiin jollain mittarilla se pumpun tuotto ja se oli kunnossa joten seuraavana vaihdettiin jarrutehostin.RÄPSÄ kirjoitti:Omassa samaa vikaa jarrujen kanssa, millä sait vian paikallistettua tehostimeen? Apuja tarttis et saa pysäyttimet kuntoon.Scroll kirjoitti:Morjesta.
Nyt on käyny sellanen juttu että jarrupoljin on äärimmäisen jäykkä. Sama kun painaisi jarrua silloin kun auto ei käy. Onko tässä nyt päässy käymään niinkin paska juttu kuin alipainepumppu olis sipannu eikä mee enää painetta jarrutehostimelle? Onko muita vaihtoehtoja, pääsylinteri, koko tehostin vai mikä? Jarrut kyllä pitää mutta voimalla pitää painaa.
BAS ESP valo täälläkin palaa. No pitää viedä ainakin vikakoodit luettavaksi. Kokeilin tuossa aamusella ottaa alipainepumpulta letkun irti ja laitoin sormen päälle, imua ainakin oli reilusti. Ei kyllä tietoa kuinka paljon sitä pitää olla.
voisko jarrutehostinta kokeilla vaikka laittamalla puhtaan letkun imuletkun päähän ja imemällä. Eikös se tehostin ole jonkinmoinen kalvo hässäkkä, ja jos vastusta ei ole niin kalvo paskana. Vai olenko ihan hakoteillä.
Niin ja kun kuuntelee tehostimen läheltä koneen käydessä, niin kuuluu pientä suhinaa, jotenkin tuntuisi ettei saa suhista, vai saako.
voisko jarrutehostinta kokeilla vaikka laittamalla puhtaan letkun imuletkun päähän ja imemällä. Eikös se tehostin ole jonkinmoinen kalvo hässäkkä, ja jos vastusta ei ole niin kalvo paskana. Vai olenko ihan hakoteillä.
Niin ja kun kuuntelee tehostimen läheltä koneen käydessä, niin kuuluu pientä suhinaa, jotenkin tuntuisi ettei saa suhista, vai saako.
Alipaineen pitäisi kyllä pysyä ainakin seuraavaan päivään. Jos ei sen vertaa pysy niin vuotaa auttamatta liikaa. On suhahtanut tehostimen alipaine monen päivän seisonnankin jälkeen jos on purkanut.RÄPSÄ kirjoitti:BAS ESP valo täälläkin palaa. No pitää viedä ainakin vikakoodit luettavaksi. Kokeilin tuossa aamusella ottaa alipainepumpulta letkun irti ja laitoin sormen päälle, imua ainakin oli reilusti. Ei kyllä tietoa kuinka paljon sitä pitää olla.
voisko jarrutehostinta kokeilla vaikka laittamalla puhtaan letkun imuletkun päähän ja imemällä. Eikös se tehostin ole jonkinmoinen kalvo hässäkkä, ja jos vastusta ei ole niin kalvo paskana. Vai olenko ihan hakoteillä.
Niin ja kun kuuntelee tehostimen läheltä koneen käydessä, niin kuuluu pientä suhinaa, jotenkin tuntuisi ettei saa suhista, vai saako.
Kävi vesivahinko. Olin pikapesussa ja kun alko huuhtelemaan kovalla paineella niin repsikan jalkatilasta alko tulee losonaan vettä. Vissiin jostain raitisilmakanavan kautta ja jotku vedenpoistoaukot oli kai jäässä. Mut ongelma on se että puhallin pössähti. Ei puhalla ei niin millään. Voisiko olla jäässä vai onko se moottori sitten ottanu vedestä itteensä ihan kunnolla? No huomenna puran sen pois ja yritän herätellä henkiin. Kaikkee sitä sattuu : D
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Kuulostaa tutultaScroll kirjoitti:Kävi vesivahinko. Olin pikapesussa ja kun alko huuhtelemaan kovalla paineella niin repsikan jalkatilasta alko tulee losonaan vettä. Vissiin jostain raitisilmakanavan kautta ja jotku vedenpoistoaukot oli kai jäässä. Mut ongelma on se että puhallin pössähti. Ei puhalla ei niin millään. Voisiko olla jäässä vai onko se moottori sitten ottanu vedestä itteensä ihan kunnolla? No huomenna puran sen pois ja yritän herätellä henkiin. Kaikkee sitä sattuu : D
Voi olla se vedenpoistoreikä muurautunut umpeen siitä kaukalon vänkärin puoleisesta reunasta. Siinä poistoreijässä on sellainen läppä joka aiheuttaa ahtaamman kohdan ja sehän sit tekee siihen tulpan. Tästä sit ei pääse vesi pois niin tulviessa menee suoraan puhaltimen ilmanoton reikään
Puhallin varmaan ehjä mutta säädin tainnu kärähtää. Tarkista sulakkeet ja kuivaa paikat ja jos ei ala pelata kokeile pyöriikö moottori suoralla virralla. Jos pyöri säädin on paskana. Maksaa muuten kivasti se säädinmokkula. Jotain 100-200 välille uutena... Kannattaa melkein kysellä purkamolta jos sais säätimen ja puhaltimen järkevään hintaan.