C180, tyhjäkäynnin urpoilunkorjausarvauskilpailu

Vastaa Viestiin
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

C180, tyhjäkäynnin urpoilunkorjausarvauskilpailu

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Kilpailun voittajalle luvassa huikeita palkintoja, tai ainakin kahvipaketti, Juhla moskaa tai jos on halvalla korjattava vika, budjetti saattaa venyä jopa Presidenttipakettiin.. :D

Potilas siis c180 -95 mallin automaatti, 241 tuhatta ajettu.
Vika: tyhjäkäynti tärisee, enemmän lämpöisenä mutta myös kylmänä hieman.
Alkuun teki vain lämpöisenä, nykyään aina tyhjiksellä.
Viimeaikoina on tullut mukaan myös pientä puutumista ensimmäisten vaihteenvaihtojen yhteydessä.

Tulpat on uudet KL:stä tilatut, runtupuntarin viisari ei heilu, eli tyhjis ei heijaa.
Öljyä tai vettä ei syö, pysyy käynnissä, ei edes meinaa sammua, aina käynnistyy heti ja kulkee normaalisti.

Sivistyneitä tai sivistymättömiä arvailuja tai tietämystä tai veikkailuja saa esittää, oikean vian löytäjälle lähetän kahvipaketin.

Rahaa ei liikoja ole joten arvailupohjalla lähestytään asiaa, joka arvauksen perusteella ei pysty uusia osia ehkä ostamaan, ainakaan heti. Halpoja ehjiä osia saa toki tarjota :)

Omia arvailuja:
Tulpanjohdot( KL:ssä 125e)
Puola
Imuilman lämpöanturi
Johtosarjassa vikaa
Venttiilivikaakin eräs arvostettu ammattilainen ehdotti.. :(
Tulpat on tarkoitus tarkistaa lähipäivinä, katsoa onko värieroja ym.

Areena on teidän.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sivistymätön, eli villi veikkaus: Johtosarja, tai sen mentyä pahaks myösen ohjauspoksit.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Ookke, mistäs ilmansuunnasta tuon johtohässäkän ja boksien kimppuun hyökkäis, eli onko konehuoneessa vai takapaksissa?
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No kun. Merssun pajalla keksittiin laittaa jotakin kukkamullaksi ajan ja lämmön hampaissa muuttuvaa johdonkuorimateriaalia joskus -93,95. Kuoret rapisee pahimmillaan kirjavana puruna käsille niinkun hypistelis akvalaarikalojen einestä.

Kuoret saattavat pahimmillaan olla siis nipussa paikallaan, vaikkakin murusina ja kaikki toimii. Autas kun purat teipit vyyhdestä, niin kuoret varisee pajan pohjalle ja jää vain kimppu vihreää kuparilankaa. Tämä tapahtuu moottorin lämmön vaikutusalueella.

Ettätuota eti ensin muut paikat, johtosarja on työläs tehä ja pirullisen hinnakas ostaa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Näin luulinkin tietäväni. Kiitos arvauksesta.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:No kun. Merssun pajalla keksittiin laittaa jotakin kukkamullaksi ajan ja lämmön hampaissa muuttuvaa johdonkuorimateriaalia joskus -93,95. Kuoret rapisee pahimmillaan kirjavana puruna käsille niinkun hypistelis akvalaarikalojen einestä.

Kuoret saattavat pahimmillaan olla siis nipussa paikallaan, vaikkakin murusina ja kaikki toimii. Autas kun purat teipit vyyhdestä, niin kuoret varisee pajan pohjalle ja jää vain kimppu vihreää kuparilankaa. Tämä tapahtuu moottorin lämmön vaikutusalueella.

Ettätuota eti ensin muut paikat, johtosarja on työläs tehä ja pirullisen hinnakas ostaa. :idea:
Mulla vissiin c36 moottori oli niin lämmin että johtosarja oli eristevapaa kuskin sivupeiliä myöten....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Tänään jo kerkisin hiukan syventymään aiheeseen.
Tulpat virheettömät, kaikki keskenään samannäköiset. Näkyiskö venttiilivika tulpassa?

Tulpanjohtoja heiluttelin auton käydessä, ei lyönyt näpeille eikä ollut tähtien sotaa käynnissä, eli ei lyönyt läpi.

Kaasuläppäkotelossa oli hiukan öljyä, normaalia?

Kumiosissa ei mitään näkyviä murtumia.
Vikahan ei sinänsä ole iso eikä vaikuta auton käyttöön mutta olishan se mukava kun Johtotähti toimis kuten mersun kuuluu toimia..

Parista tulpanjohdosta on murtunut irti se hattu josta johdon saa nypättyä irti, lieneekö vaikutusta käyntiin?
Kuva johdoista:
Kuva

Kaikki johtosarjan johdonpäät mitä oli näkyvillä, esim anturien juuressa olivat aivan ehjiä.

Laitetaan vielä kuva potilaasta jos joku tunnistais entisekseen..
Kuva
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Koljattu.
Uudet tulpanpiuhat Kl:stä ja kaasuläpän putsaus Carburetor cleanerilla.
Nyt käy nätisti ja kulkupuolikin ehkä hiukan parani.
:kuski:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Itse päädyin samanlaisen laitoksen omistajaksi pari viikkoa sitten. Nyki ja pätki käyntiä välillä, tulpan johtojen vaihto auttoi kaikkiin vaivoihin. Sullakin näytti kuvien mukaan olleen alkuperäiset johdot. Niissä luki 45 kOhm. En ole mitannut vanhoja mutta olis mielenkiintoista mitata ne joku päivä.

Monessa autossa lienevät vaihtamatta sen vuoksi että uusi sarja maksaa päälle sata euroa. Molemmissa johtojen päissä on erikoisliittimet, siitä iso hinta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”