Muutamat kysymykset...

Vastaa Viestiin
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Muutamat kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tuli vaihettua sitte satalankku tuollaseen -96 220D ceemeliin, johon vaihettu luukaksen tilalle boschin mekaanin pumppu.

Muutamat asiat tässä vähä mietityttää, kun aiemmin ole omistanu näin uutta autoa enkä tätä koria :lol:

Elikkäs;
Vaihot töksäyttää ja persiistä kuulua kauhia jysähys, vejättää kyllä vaihot myös aika pitkäksi vaikkei käytä edes puolta kaasua - Kartaanin rätti / laatikon ohjaus kun lukas vaihettu pois :?: (Entine omistaja meinasi, että peräpään puslat?)
Mittaristoon jää palamaan kellonajat ja muuta kun ottaa avaimet pois, mankkaan kanssa jää virrat - koitettu mankastaki vaihtaa herätteen ja + -johdon paikat -> ei muuta vaikutusta kuin muisti jää päälle. (Alpinen mankka tosiaan kyseessä)
Akku taitaa olla entinen, kun lyö virrat pois ja starttaa uuestaa, niin starttaa laiskasti ja saattaa jäähä polttamaan laturin merkkivaloa (tupakinsytyttimeen liitettävään volttimittari sanoo tuolloin n.11-11.8v, ajossa noin 13.8-14.1)

Tutkitaan nyt huomenissa nyt vielä lisää, ei muista kaikkea nyt :ope:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Voihan se laatikon alipaineohjaus olla metässä, jos asialle ei pumpunvaihossa ole suotu ajatusta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Mitäkä tuolle laatikolle sitte alkaa tekemään? :oops:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joku muu osannee vastata tyhjentävämmin. Itse olen siinä uskossa, että näissä vanhemmissa dieseleissä on pumppuun köytetty syötön mukaan säätyvä alipainemodulaattori, joka imitoi ottomoottorin imusarjan alipaineen muutoksia kuormituksen mukaan.

Siinä lienee omat säätönsä, kuten on ainakin laatikon vas. kupeessa olevassa alipainekellossa, jota se ohjaa. Kellossa oleva kumitulppa kiskaistaan irti ja alta paljastuvasta T-mallisesta avaimesta ruuvaillaan vaihdon pehmeys/kovuus.

Josko kumitulppa on rikki, tai joku muu paikka alipainepiirissä vuotaa, niin rytkii pykälät päälle tuiki rajusti osakuormilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Joo, alipaineet näyttää olevan muutenkin hukassa, kun niskatuet ei kaadu napista, valojen korkeussäätö ei toimi ja vielä tuo laatikon toiminta. Keskuslukitus kylläkin pelaa kaukkarista, muttei kojelaudan napista...

Egr:n päässä oleva letku näytti puuttuvan sekä siellätäällä konehuoneessa oli johtoja katkottu, muunmuuassa ilmansuodattimen jälkeisen letkun anturissa olevat johdot :shock:

Pittääpä räpsiä tännää vielä kuvia ja laitella jos joku tietäisi niille oikeat paikat, jos niille paikkaa edes löytyy kun se lucas on poistettu... :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tähän nyt lisättäen, että auto käynnissä toimii tuo keskuslukitus kojelaudan napista.

Akku ei tykkää ladata tyhjäkäynnillä (11.8-12.2v), akkuki vaihdettiin jo nii onko tuolla ny laturissa jotaki häikkää tms.?
Mittaristoki pimenee jonku ajan päästä kun ottaa avaimet pois, niinkuin vissii kuuluukin :lol:
Kaukkarista kun avaa ovet tai lyö lukkoo nii välyttelee ovessa ja peilissä valoja vaikka kuin kaua, ja kahvassa polttaa ainoastaan punasta valoa, laittoi lukkoon tai aukaisi, eikö aukastessa pitäisi polttaa vihreää?

Pittää huomenna yrittää tiputtaa paineita laatikosta, jos auttaisi tuoho paukutteluun. Jostakin luin että näille olisi jotkut tehneet omia modulaattoreita tuon mekaanisen pumpun lisäksi laatikolle?

Entiiä, tullu vähä enempi kuin muutama kysymys :oops:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”