c36:n vesipumpun vaihto.

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Sen verran orkkis hengestä kuitenki aattelin poiketa tosta orkkishengestä et ku saan auton montullle ni aattelin napata katit pois ahdistamasta sauhujen kulkua :wink:
:shock:

Jos ne toimii ja ei ole tukossa, niin pystyykö eroa edes mittaamaan muussa kuin äänessä ja korvienvälissä? Uusi ehjä putkisto maksaa kl kautta 5400eur... Jos katit tukossa, niin joissakin c280:ssä on samoilla numeroilla ja mitoilla katit (100% samat). Niitä sentään löysi kun etsi muutaman kuukauden. Hitsaa oikealla lisäaineella jotta kestää (laitoitpa uudet katit tai suorat putket), c36 putki on koko matkalla ruostumattomia laatuja downpipestä lähtien, sekä martensiittistä että austeniittistä löytyy sieltä. Mustalla langalla ei kannata hitsata. Jos haluaa oikeesti hengittävän putken niin kai se saattais penkissä jo näkyäkkin, lisäis jotain 20mm joka kohtaan lisää halkaisijaa (orkkisputki hyllyyn oottamaan niin siitä saa hyvät hinnat kyllä - enempi mitä kokonaan uuden isomman tekeminen maksaa)

Juu, varmaan joku lakannu tai maalannu sen imusarjan. En keksi kyllä miksi?

Jos ei putsaamalla saa siistiä, niin sitten tietty ei jää muuta konstia kun joku maalaus. Jos just nyt vedät kaikki muovit samalla maalilla niin heti viikon päästä kävelee ebayssä vastaan halpa imusarja joka kuin uusi :) Siis maali kun ei tuppaa pysymään siistinä, alkaa taas jostain hiseilemään. Sit kaikki muovit on samassa tilassa... Googlasin numeroiden perusteella aikanaan saako 3.6 imusarjaa ja sitä moottorin yli tulevaa putkea mistää edullisesti niin eipä juuri ollut tarjolla paitsi vehon kautta. Kaikissa putkissa oli se kiinnityskorvake menny poikki mitä käytettynä oli tarjolla.

Olikos imusarjassa monta kohdistusholkkia paikallaan?

No, aina se kaasuläppä kannattaa pitää tallessa, jollakin toisella saattaa olla tarve varaosille ja näitä saa sit metsästää vaikka sitä potikkaa ei varmaan saa mistään varaosana saati muista purkuvehkeistä käy heittämällä ilman tutkimustyötä. Periaatteessa siihen potikan tilalle ois paras korjaus laittaa ihan pieni pulssi kooderi ja siitä digitaalipotikalle piuha niin se ei kuluisi eikä vaeltelisi ikinä. Mutta pitäis ihmetellä mahtuuko mekanisesti sen tekemään. Joku 512 asentoa per kierros jo varmaan riittäisi resoluutioltaan. Vaatii toki suurempaa viitseliäisyyttä tällainen. Mietin ihan aikoinaan että jos teksis vanhoihin ke-jetteihin "korjaus/upgrade" sarjan kun siihenkään ei saa enää potikoita, mutta tuskinpa markkinoita löytyisi kattamaan kulut.


Nämä mun amg orkkiksena jutut on vain YHDEN henkilön henkilökohtainen mielipide. Niistä ei sitten kannata kenenkään pahoittaa mieltään. Enkä kannusta kannattamaankaan (tämä on ns vaikea tie kulkea, kiusauksia vaanii ympärillä):D
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Joo siis kyllähän toi mielessä on käynykki et jos heittäs 3" rännin koko matkalle mut se jää nyt muutenki odotteleen ajokelejä et saa auton montulle ajettua :wink:. Aikalailla kaikkia tököttejä oon kokeillu tohon imusarjaan mut se näyttää aina vaan siltä ku lakka tms. hilseilis. :shock:
Mielestäni kaikki holkit oli paikoillaan viime talvena ku imusarjan irrotin.
Kyllä tota kaasuläppän sielunelämää työpaikan sähkömiehenki kans hiukan pohdittiin samalla ku korjailtiin. tultiin siihen lopputulokseen et jostain uus potikka tai korvaava osa potikalle niin ak47 sanoki, mut mää itte tykkään ku auto toimii koko kesän ilman isompaa tappelua ni päätin sit tilata uuden läpän ja jättää vanhan tutkimuskäyttöön :lol: Tommosella orkkisvehkeellä ku lähtee semmoseen 500-1000km reissuun ilman sitä et pelko lahomiisesta on koko ajan läsnä ja lähinnä siittä tossa autossa tykkäänki ku hiukan normiautoo voimakkaampi mut lähes yhtä toiminta varma ku normi auto :lol:.
Nää tän talven korjaukset onki vaan semmosta ennalta ehkäsevää paitti toi kaasuläppä. siis voi vesiletkut,moniurahihna,puolat,puolanjohdot,sun muut. :lol:
Koska sillon ku ajokelit on ja auto ei toimi ni se raastaa rotan lailla ainaki itteeni :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Soodapuhalla puhtaaks se imari
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Jaa niin se piti viä sanoo et ei kateissa mitään vikaa oo mut pidän niitä lähinnä turhakkeina :wink: eli vaikka muuten koitanki pitää orkkiksena ni auto ku on vapari ni aattelin koittaa hengitystä parantaa ettei hengitys vaan salpaudu :lol:. Tossa just jenkkifoorumilla törmäsin tollaseen hiilikuidusta tehtyyn ilmanottoon ja se kyllä kieltämättä rupes houkututteleen mut voi olla että jää hankkimatta.
Onkos näissä amg:ssa ollu aina sama värimaailma moottorissa ja sisustassa ku lähes kaikki kuvat mitkä oon nähny konehuoneista niin niissä on venakoppa valkonen samoin ku ratin alaosa ja vaihdekepin päälipuoli?
Itellä ku on venakoppa musta ja puolien päälle tuleva kansi on punanen samoin ku ratin alaosa ja vaihdekepin yläosa :roll: :roll:
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Autotallisa olis yks ylimääränen imusarja mahtoko olla 320 peräsin easy raideri tietää siittä tarkemmin mut näyttäs olevan täysin identtinen ku toi c36:sen imusarja ni jos lähettäs sen puhallettavaks ja jos tulis hyvää jälkee ni nakkais sen si kiinni.
Kuulostaa jo melkein suunnitelmalta :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Juu 320:sestä se on, mutta muistaakseni eri numerolla kun 280 sarja tai c36 sarja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Tollai nopeesti ku kattelin ni en päälleppäin eroo tohon vakio sarjaan verrattuna. mutta kai se vaan täytyy ottaa imusarja pois ja kattoo et mitä sille keksis :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

laineracing kirjoitti:Soodapuhalla puhtaaks se imari
KYLLÄ, toi on paras mitä kannattaa kokeilla.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Joo taidan huomenisa koittaa päästää talliin nappaamaan imusarjan pois ja sit ettin lähistöltä paikan mikä puhaltaa soodalla vien imusarjan sinne :D
Jos ei lopputulos si miellytä ni sit vetäsen värin pintaan.
Mutta onko kellään varmaa tiatoo noista amg:n väreistä? Itte luulisin et ainaki ratti ja vaihdekepin nuppi on maalattu mut mites ton venakopan ja puolien päällä olevan kopan laita?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Joo taidan huomenisa koittaa päästää talliin nappaamaan imusarjan pois ja sit ettin lähistöltä paikan mikä puhaltaa soodalla vien imusarjan sinne :D
Jos ei lopputulos si miellytä ni sit vetäsen värin pintaan.
Mutta onko kellään varmaa tiatoo noista amg:n väreistä? Itte luulisin et ainaki ratti ja vaihdekepin nuppi on maalattu mut mites ton venakopan ja puolien päällä olevan kopan laita?
Ei oo se musta muovinen puolien päälle tuleva maalattu ainakkaan orkkiksena. Jos sitä soodapuhalluttaa niin pelkään että amg logo lähtee liitämään tai ainakin kromit häipyy siitä, ne kun ei kestä siinä kuumassa juuri 10v enempää ne amg merkit.

Vaaleet nahat vois saada maalattua ratista ja kepin nupista. Ne on kalliita marmoritiskillä. Nuppi tais olla toista sataa pitkälti.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Sen takia lähinnä kyselin ku venakopan nappaan kans irti ja vaihdan siihen tiivisteet ja maalaan ku maalit hiukan lähteny ni aattelin et vetäskö mustalla ku omaan silmään näyttää ehkä paremmalta ku valkosena. ratti täytyy jossain kohtaa uusia ku on aika räjähtäny ni jos noita ei oo tullu tehtaalta semmosena et kepisä ja ratisa olis ne pikku alueet punasia ni sit tarttee ostaa keppiki ni on sit sävy sävyyn :wink:
Sitten aattelin tehä pikku parannuksen tohon puolien päälle tulevaan kantee ku tuntuu olevan turhanki tiivis ni aattelin et poraan reiät puolien päälle ja pistän verkon alapuolelle ja sit vetäsen joko mustalla tai punasella kannen ylitte ni ei verkot paista silmään. Aattelin et sais puolat hiukan paremmin happee ni vois jopa kestää hiukan kauemmin.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Sen takia lähinnä kyselin ku venakopan nappaan kans irti ja vaihdan siihen tiivisteet ja maalaan ku maalit hiukan lähteny ni aattelin et vetäskö mustalla ku omaan silmään näyttää ehkä paremmalta ku valkosena. ratti täytyy jossain kohtaa uusia ku on aika räjähtäny ni jos noita ei oo tullu tehtaalta semmosena et kepisä ja ratisa olis ne pikku alueet punasia ni sit tarttee ostaa keppiki ni on sit sävy sävyyn :wink:
Sitten aattelin tehä pikku parannuksen tohon puolien päälle tulevaan kantee ku tuntuu olevan turhanki tiivis ni aattelin et poraan reiät puolien päälle ja pistän verkon alapuolelle ja sit vetäsen joko mustalla tai punasella kannen ylitte ni ei verkot paista silmään. Aattelin et sais puolat hiukan paremmin happee ni vois jopa kestää hiukan kauemmin.
Siis sulla on se "parempi" vanha venakopan kansi joka pitää ne puolat paikallaan ja josta ei korkkaa ne pulttien kierteet yhtä helposti.

Sehän on orkkiksena vaalea kuten venakoppakin. Uudempi malli on kokopitkä ja aitoa muovia.

Itse luulen että pääsyy sihen puolien menoon oli vain ehkä se huono johtosarja ja enempi syypää se ettei ne puolat saaneet "maata" siihen pieneen kierretangon pätkään. Mulla pamahti kerran puola kun se jousisokka oli irronnu ja ei ollu sitä "maakosketusta" (taisin vaihtaa tulpat ja se sokka hajos siinä) Samoin kaksi puolaa meni kun ajoi reippaasti monttuun/päälystevaurioon => joku paikka tärähti (ne puolat). Mullahan oli siinä muovisessa puolien kannessa pari-kolme kierrettä korkannu ja ne puolat ei kai pysyny tiukasti paikallaan ja se ehkä poltti niitä. Tais pääosa puolista mennä takareunasta jossa se kiinnitys oli huonoin. Muistaakseni vain yksi meni etureunasta ja yhtään ei keskeltä.

Kunhan katot ettet heikennä puolien paikallaanpysymistä niin sama kai se.

Toi puolien liikkumaan pääsy on vain oma teoria. Mutta parempaakaan ei ole kukaan esittänyt. Meni 7 puolaa ja yksi etuvastus, mutta ei yhtään ecua. Yleensä puolan kanssa on ecukin kärähtänyt.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Itte oon tähän asti ajellu sillai et se kansi on ollu kokonaan pois ku serkkupojan nissani aikoinaan poltti puolia aika hyvään tahtiin ku oli ns. liian tiiviks tehty se koppa et ei ilma päässy kiertään. Ongelmat ratkes ku otti kannen pois.. Itellä ei siis puolien ja mersun kans muutenka oo oikeestaan mitään ongelmaa ollu mut nyt vaan tympäännyin katteleen konehuonetta ku tuntuu et on kauheen epäsiistin näkönen ilman puolien päälle tulevaa koppaa ja sitten taas aattelin koittaa paranataa ilmanvaihtoo reillä ja reiät aattelin tehä vaan puolien päälle sillai et kiinnityspaikat ei kärsi. Eli siis ei oo tarkotus kokonaan sitä koppaa silputa :wink:
Koitan vaan parhaani mukaan ennalta ehkästä tulevia ongelmia ja pitää amg:n pyörät kesällä pyörimässä :lol:
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Mitäs raati tosta putkesta sanoo? Millai kannattas tehä?
Pitäskö heti pakosarjoista vettää isommalla vai millai ja eiks toi orkkis putki mahtanu olla 2,5" ni olisko sit 2,75" vai 3" parempi? Tarkotus ei oo tehä mitään tuomionpäivä putkistoo :lol: Vaan semmonen et normaali maantienopeuksissa ei rupeis korvissa soimaan :wink:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jos nyt saa vinkin antaa niin älä tee mitään. Jos on aivan pakko jotain tehdä niin pakosarjoilta uudet suorat putket keskivaimentimelle asti. Ja katsastukseen saa sitten äheltää ne katit paikalleen. Vois ehkä muutama kilowatti irrota.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Jos tollai tekis ni ei tarttis alkaa pilkkoon tota vakio putkee laisinki. Olishan se ihan varteenotteva vinkki kieltämättä, mutta katti jummpa olis helpompi tehä aina katsastuksen koittaessa ku olis vaan katit pois välistä. On muistaakseni vähän veemäinen homma irrottaa putken pakosarjasta.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Jos tollai tekis ni ei tarttis alkaa pilkkoon tota vakio putkee laisinki. Olishan se ihan varteenotteva vinkki kieltämättä, mutta katti jummpa olis helpompi tehä aina katsastuksen koittaessa ku olis vaan katit pois välistä. On muistaakseni vähän veemäinen homma irrottaa putken pakosarjasta.
Onkos siinä lambdat missä kohti? Jos katin jälkeen lambda niin joutunee laittamaan racekatit jotta pelais kunnolla. Näitä on erilaisia c36 malleissa ollu mutta enempi lambdoja uusimmissa.

Ei se oo hankala ottaa putkee pois. Tee vaan niin että saat vanhasta kattiosan leikkaamatta niin on jälleenmyyntiarvokin parempi ja jos leimaukko rupee hankalaksi niin sille voi laittaa sit sen putken vaikka kouraan jos ei muuten kelpaa :D
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Tässä on ennen kattia lambda joten sen puoleen ei tuu ongelmia :wink:
No kaippa si kesällä tarttee ottaa putket pakosarjasta irti ja tehä niitten mukaan suorat röörit tilalle ku kerran vuoteen ne katit vaan tarttee paikalle takas laittaa :wink:
Mites eiks noi katikki jonkuverran vaimenna ääntä et jos ny ei muuta modausta sit tekis ton kattien poiston ku itte tykkään suoran kutosen äänistä enemmän ku paljon ni tän takia haluan hiukan enempi murinaa kuluuviin :lol:
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Imusarja odottas ny soodapuhallusta ja eilen saapu jenkkeistä tuore kaasuläppäkki :lol: Hiukan tuntus jähmeemmiltä uuden läpän liikkeet ku vanhan :shock: mut sen näkee si kuin hyvin pelittää ku saa kl:stä loput osat imusarjan puhalluksesta.
Ei kukaan täälä sattus muistaan et mikä ton venakopan orkkisvärkoodi on?
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Tuli taas mieleen ku imusarjaa irrottelin et mikä virka sillä läppäsysteemillä on mikä on kolmos ja nelos pytyn välisä ku ittellä siihen tulee sähköjohto mut alipaineletkua siinä ei ikinä oo kiinni ollu? :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Tuli taas mieleen ku imusarjaa irrottelin et mikä virka sillä läppäsysteemillä on mikä on kolmos ja nelos pytyn välisä ku ittellä siihen tulee sähköjohto mut alipaineletkua siinä ei ikinä oo kiinni ollu? :shock:
Se on semmoinen läppä joka muuttaa imusarjan "pituutta" onkos se nyt resonanssiläppä nimeltään. Tais vaikuttaa vääntökäyrään edullisesti.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Eli siittä ei pitäs haittaa olla jos siihen alipaineltekun värkkäis.
Pitääkö muuten paikansa et orkkis tulpanjohdot tulee osissa? kl:stä sanoi myyjä sillai ku sinne eilen soittelin ja jos tulee osissa ni kuin pieninä palasina lainka tulee? Et tartteeko esim. kolvin kans leikkiä?
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Päivitellääs taas hiukan imusarja ja se ilmanotto putki missä on 3.6 kirjailut lähtee tällä viikolla puhallukseen :lol:
Venakopan otin äskön irti ja se odottas hivasua ja uutta väriä pintaan(tulee näillä näkymin mustaks). Sisäpuolelta on kans ruvennu maalimureneen mut sille en tee mitään muuta ku et otan irtaiment pois ja heitän pesukoneeseen.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Nyt olis si kaikki muoviosat puhallettu ja kyllähän niissä jonkinnäkönen pinnote oli :roll:
Pinnote kaikista pois ja puhaltaja sano et on melkein pahemman näköset ny
:evil:
Huomena olis tarkotus hakee romut takasi ja tarkastaa vauriot :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

c36 kirjoitti:Eli siittä ei pitäs haittaa olla jos siihen alipaineltekun värkkäis.
Pitääkö muuten paikansa et orkkis tulpanjohdot tulee osissa? kl:stä sanoi myyjä sillai ku sinne eilen soittelin ja jos tulee osissa ni kuin pieninä palasina lainka tulee? Et tartteeko esim. kolvin kans leikkiä?
kyllä ne tulee ihan valmiina veholta tai boschin sarjoina. KL tosiaan noin sanoi mullekkin että osissa. Jälkeenpäin ajatellen tuumasin että jospa se tarkoittaa että voi ostaa siis pienemmissä osissa kuin koko sarjan.

Että puhallutit kaiken ilman testaamista... No, toivotaan että löytyy muovin uudistusainetta kyseiselle muoville kuten esimerkiksi ennen sai HP:n kopiokoneiden muovin uudistamiseen (auringon kellastaman muovin kunnostus ainetta).
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Vein tarkotuksella pari ns. turhempaa muovilirpaketta mukaan mut unohdin sanoo puhaltajalle et testais niihin ensin :evil:
Oletin myös et ku se alkaa puhaltaan ni jättäs homman kesken jos rupee meneen huonommaks ja varmistas asian soittamalla et jatketaanko mut nyt kävi näin :roll:
Aattelin huomena koikeilla mimmoset tulis jos suihkis plasti dipin muovien päälle. Oon kuullu pelkkää positiivista tosta aineesta.
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

No huomena olis tarkotus treellä pyörähtää ni taidan poiketa vehosa samalla ja napata orkkis tulpanjohdot mukkaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mersun kautta ei saa tähdellistä johtosarjaa valmiina. Kysytty Saksasta asti. Jos eivät sitten paikallisesti tee. Muutenkin M104:ään ei monestikaan "napata" mitään tiskiltä. Yleensä aina menee Saksan tilaukseen. :(

Itselle on tulossa Berun sarja mutta posti pallottelee sitä nyt eestaas.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
c36
Viestit: 86
Liittynyt: 20.10.2010 21:52
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja c36 »

Mikähän älynväläys se oikeen on et ei saa tulpanjohtoja valmiiks niputettuna?
Kuis pieninä palasina ne johdoot si mahtaa tulla?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

c36 kirjoitti:Mikähän älynväläys se oikeen on et ei saa tulpanjohtoja valmiiks niputettuna?
Kuis pieninä palasina ne johdoot si mahtaa tulla?
Päät irrallaan, johto metritavarana ja sitten vielä on ne pikkuiset krympättävät ruuvinipukat, joilla johto ruuvataan kiinni päihin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”