Shatterin C180 - putki vuotaa

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Shatterin C180 - putki vuotaa

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuli väykyn tilalle vaihdettua vähän pienempää mersua kun yksi w202 koppanen jo aikasemmin ollut omistuksessa ja oli mieluinen! En tiiä tuliko tökättyä sormi läjään p*skaa kun kerran jo on ollut bensamersu ja sen jälkeen kovasti vannonut ettei enää ikinä :lol: kokeillaan nyt kepillä jäätä toistamiseen.

Tulokas on kepillä hämmennettävä C180 -96 Esprit, perus karvalakkimalli kun suomiauto. Ajettu 293tkm, täydellinen huoltokirja kaikkine lippuineen ja lappuineen mitä on uutena saanut. sisusta virheettömässä kunnossa ja korissakaan ei ole mitään pl. muutamaa sormenpään kokoista ruostekukkaa mitkä pitääkin heti ensimmäisenä ottaa kiinni.

Koodi: Valitse kaikki

056	W 202 AEJ. 96/1
149U  POLAR WHITE
240	OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260	TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
341	ADDITIONAL BLINKER LAMPS
524	PAINTWORK - PRESERVATION
580	AIR CONDITIONER
583	ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593	ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630	ECE - WARNING TRIANGLE
668	PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
747A  CLOTH MULTI-RED
806	AEJ 06/1/M/X
873	SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
959	EQUIPMENT PACKAGE ESPRIT
982	VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS
984	COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
Mukavana plussana varustelutasosta poiketen vasta huollettu man. ilmastointi, vai oonko ihan hakoteillä ettei se Esprit-pakettiin suoraa kuulu?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Eipä tuossa mitään ihmeempiä, vähän on tullut omaan makuun siistittyä yleisilmettä ja laitettu sisusta "kuntoon" kun paikallaan oli vielä alkuperäinen Blaupunkt korttiavaimella. muuten oisin kyllä jättänyt paikalleen, mutta ei enää näytössä pikselit pelannu :(

Lämpimänä tyhjäkäynti vaeltelee silloin tällöin aika pienesti niin ajattelin joku päivä ottaa operaatioksi kaasuläppäkotelon puhdistuksen ja tulpat/ilmanputsari vaihtoon.
Viimeksi muokannut Shatter, 22.5.2014 13:56. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuvia lisäilty! ainut ruostetyömaa näkyy kontinluukussa, muuten on kyllä siisti :)

Ja sittempä se remontin teko taas alkaa... eli startti on nyt pari kertaa tehnyt niin että jää pyörimään vähäksi aikaa koneen mukaan kun lähtee käyntiin (kylmänä) ja nyt näytti tekevän niin että tuntuu kun pomppis tai siis silleen että pätkivästi sahaa käyntiin. kuulostaa siltä että eka starttaa, suttaa, taas starttaa ja suttaa jne :roll: useimmiten kyllä käynnistyy ihan normaalisti..

uskaltaakohan tuolla ajella vai pitäskö vaihtaa heti toimivaan ettei jätä johonki :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Epezpalace
Viestit: 74
Liittynyt: 12.9.2013 22:39
Paikkakunta: Tammerborg

Viesti Kirjoittaja Epezpalace »

Loistopeli. Takuulla huolettomia kilsoja luvassa. Piiloruostetta voi löytyä kylki- ja alalistojen alta. Ovitiivisteidenkin alla voi olla myös kukintaa.

Jos perusteellisemmin tutkii, niin ottaa edestä kaaripellit pois (kiinni muutamalla kuusiopultilla) sekä edestä ja takaa kuramuovin pois (kiinni muutamalla ruuvilla ja kuusiopultilla) minkä takana on sadevesiputkia. Putkistoon kertyy puunlehtiä, moskaa ym. ja ruostuttaa ympäriltä pelliä.

Samaten kannattaa avartaa etummaisten kuramuovien pohjasta vedenpoistoreikää, kun tuntuu menevän tukkoon moskasta. Muuten luvassa ämpärillinen moskaa kummallakin puolella.

Startin irrotushan tapahtuu auton ollessa ilmassa (helpoin tapa) tai alustapukeilla. Startin johdot on kiinni muttereilla ja on muuten ahdas paikka kopeloida mutterit irti. Startti on kiinni kahdella pitkällä kuusiopultilla, joista toisen irrottamiseen itse ainakin tarvitsin kahta pitkää hylsyräikän jatkoa ja nivelpään. Samalla kannattaa tsekata ettei lohkolämppärin vastus vuoda.
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tulpat ja ilmanputsarin vaihdoin tuossa luppoajalla ja alkoi vastaamaan kaasuunkin vähän paremmin kun oli jostain syystä putsarilta tulevan putken klemmarit löysällä kaasuläppäkotelon päästä :roll: humpaus ei vieläkään kokonaan poistunu niin jäljelle taitaa enää jäädä ilmamassamittari kun läppäkotelokin oli suht puhdas.. pitää haalia jostain toinen ja kokeilla vaikuttaako.

mittariin piti myös samalla vaihtaa lamput mutta sehän meni ihan reisille koko homma kun ei ollut enää diy-irrotuskoukkuja tallessa niin meisselillä kammetessa joku sano kräks ja meni kaikki valot pimeäksi mittaristosta ja keskikonsolista :lol:

pitää huomenna irrottaa potkumuovi ja irrottaa sen kautta koko mittaristo niin näkee mikä siellä on vikana.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nelipyöräsuuntauksessa tuli käytettyä kun ratti on vähän oikealle kierossa, mutta ei kuitenkaan vetele tai puolla mihinkään suuntaan.. noh, eipä niitä voinut säätää kun oli raidetangon sisemmät päät väljänä ja tukivarsien sisemmät puslat revenny irti.

tuo puslien vaihto ei taida kovin kummonen homma olla kun vain keksii jonkun keinon millä painaa uudet paikalleen, raidetanko siinä määrin vähän tympeä ylläri kun pitäisi koko tanko ostaa 160e :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kurkkaas ebayn tarjonta paljoko tekkee koko tanko.
E46 330D & E46 328i
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Shatter kirjoitti:: humpaus ei vieläkään kokonaan poistunu niin jäljelle taitaa enää jäädä ilmamassamittari kun läppäkotelokin oli suht puhdas.. pitää haalia jostain toinen ja kokeilla vaikuttaako.
Jos oikein tuosta kuvasta näen, niin tässä ei ole ilmamassamittaria, vaan kuten minullakin tuossa Ceessä alipaineletku imusarjalta eculle, sen jäätyminen/tukkeutuminen on aiheuttanut minulle joka talvi käyntihäiriöitä. Se letku kannattaa tsekata, ettei ole tukossa.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

|Teemu| kirjoitti:
Shatter kirjoitti:: humpaus ei vieläkään kokonaan poistunu niin jäljelle taitaa enää jäädä ilmamassamittari kun läppäkotelokin oli suht puhdas.. pitää haalia jostain toinen ja kokeilla vaikuttaako.
Jos oikein tuosta kuvasta näen, niin tässä ei ole ilmamassamittaria, vaan kuten minullakin tuossa Ceessä alipaineletku imusarjalta eculle, sen jäätyminen/tukkeutuminen on aiheuttanut minulle joka talvi käyntihäiriöitä. Se letku kannattaa tsekata, ettei ole tukossa.
Käsittääkseni c180:ssä ei ole ilmamassamittaria ollenkaan.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joku anturi näytti olevan imuputkessa ennen kaasuläppäkoteloa mutta se sitten lienee lämpötilaanturi? Pitääpä tuo alipaineletku tarkistaa!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Se pitänee ruveta joku päivä jumppaamaan startin kanssa kun näköjään alkoi enteileen lopun alkua, kestihän se pari päivää ostosta :roll: :twisted:

alkanut suttaamaan ja jää pyörimään koneen mukaan pariksi sekunniksi hienojen äänitehosteiden kera, ei ilman ylimääräsiä katseita pääse mistään lähtemään kun ääntää niin miehekkäästi 8)

en tiiä saisko tuosta elvytettyä toimivaa kun avais ja puhdistais, helpompi toisaalta vaan vaihtaa sinne toimiva samalla kertaa jos alkaa entistä kiroamaan irti väärillä työkaluilla.. :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Starttia ei oo saanu vielä vaihettua kun yhdesti jo otin asiaksi mutta oli niin tympiässä välissä että ei jaksanu :lol:

on muuten nyt pistäny korvaan monena päivänä ihmeellinen naksuminen varsinkin tyhjäkäynnillä. Kuuluu suurinpiirtein vänkärin jalkotilan kohdalta, ulos ei kuulu mutta loppuu heti kun sammuttaa auton :roll: ensimmäiseksi tuli mieleen pakoputki kun menee samasta kohdasta mutta miten se voisi naksua :shock:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Keskuslukko temppuilee.. yhden vuodon jo tankinluukun lukosta korjasin, mutta vieläkin tökkii ajoittain.

aamusella saattaa tehdä niin että vaikka vilkuttaa vihreää peilissä ei lukot sano mitään, yleensä auttaa kun ränkkää monesti auki-kiinni ja sitten oottaa niin yhtäkkiä lopsahtaa ovet auki :roll: tekee about kerran viikossa ja pelaa kyllä sen jälkeen kun saa vain aukeamaan. ettei ois pumppu menossa? vai voiko se jotenkin jumittaa tms
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuntuu olevan aika rauhaton moottoritiellä ajettaessa, vetelee urissa ja tuulesta ei tykkää yhtään.

aiheuttaako väljä raidetanko vetelyä kuinka paljon kun aiemmin pyöränsuuntauksessa käydessä tuomioksi tuli väljät sisäpäät eikä säätöä voinut tehdä.. apusimpukassa lienee myös vähän väljää kun parkissa ollessa tuntuu selvä välys jos heiluttelee rattia, ei kyllä poistu vaikka olisi käynnissäkin :roll:

perjantaina on kyllä ensimmäinen mahdollinen katsastuspäivä niin pitää konttorilla sanoa että heiluttelee joka paikan läpi :!:


E: edellinen 202 oli ostaessa kanssa ihan mahoton veteleen, siihen tuli vaihdettua narinat ja apusimpukka niin tuntui että olisi loppunu, tai sitten kerkes vaan tottua siihen ruorin kääntelyyn että pysyy tiellä :lol: ei tässä nykyisessä ainakaan narinat pitäis olla huonona kun vääntelemällä ei väljää löytyny.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Epezpalace
Viestit: 74
Liittynyt: 12.9.2013 22:39
Paikkakunta: Tammerborg

Viesti Kirjoittaja Epezpalace »

Mitä on kuullu ja voorumia lukassu, niin monella kuin meikäläiselläkin 202 on aikas sivutuuliherkkä. Olikos joku laittanut lyhyempää jousta, niin rupee rauhottumaan.

Itellä kans tuntuu ajon aikana ratissa välystä, ja välillä ohjaus tuntuu raskaalta. Tiedä sitten luistaako moniurahihna. Tuota simpukkaakin mietin paranisko korjaamalla/vaihtamalla. Mutta keväämmällä niveliä heiluttelemaan. Inssin kahveillekin mennään vasta syksymmällä.
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Sivutuuliherkkyydestähän tämä 202 on kyllä kuuluisa, ei nyt kuitenkaan saisi tälleen heitellä kuin nyt tekee.. suoralla ajaa normaalisti niin yhtäkkiä hyökkää ojaan ja kun kääntää rattia tielle niin korjausliike on enemmänkin hyökkäys vastakkaiseen suuntaan kuin oikeasti korjaus :roll: meinaan että pitää vielä korjata se korjauskin ettei lähde käsistä koko vekotin.

katsotaan nyt mitä se konttorin setä sanoo perjantaina kun käy näyttämässä, raidetanko onkin jo itsellä tiedossa mutta jos siinä ei mitään isompia ole niin laitattaa kaikki kerralla kuntoon ja toivottavasti alkaa kulkemaankin kuten pitää!


aikaisemmissa viesteissä oli puhetta tuosta tyhjäkäynnillä naksumisesta, sen lähde paljastui närhenmuniksi :shock: selvä naksunta kävi kokoajan kun kuunteli vierestä ja johtojen irrottamisella lakkasi. koputtelin vähän meisselin päällä niin ainakin tuossa parkkiruudussa hiljeni, seuraillaan vielä josko se ois asettunu kokonaan. on nimittäin yllättävän hermoja raastava tuommonen pieni napsutus muuten hiljaisessa autossa. sekin jos se ois vain satunnainen, muttako napsuttaa kokoajan parin sekunnin välein :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt ois startti vaihdettu, sanonpahan vaan että on muuten kusinen homma.

3 tuntiahan tuossa vierähti kun tauotta kirosi menemään, joka väliin piti kättä sovittaa kenkälusikalla ja voilla että pultteihin pääsi käsiksi ja suurin osa oli muutenkin käsikopelolla tehtävää. ylhäältä ei näe mistään välistä kun imusarja on niin hyvin tiellä ja alapuolellakin tulee johtoja,putkea,letkua yms eteen :lol:

ennen remonttia lukasin pari postausta samasta hommasta ja kaikissa peloteltiin että ei mahdu startti tulemaan ilman osien purkua edestä, hyvinhän tuo loppu peleissä tipahti pois. irrottaminen olikin sitten ihan oma homma :hang:

uudella startilla tärähtää hyvin käyntiin, paljon terhakammin pyörittää eikä kuulu enää ylimääräsiä ääniä. vanha startti taisi ollakin alkuperäinen bosch, heilutellessa kuuluu kilinä kuin jotain ois irti sekä akseli missä ratas liikkuu on rosonen ja sen näkönen että ois leikannu kiinni :shock:

samalla tuli myös maadotusjohto korjattua kun sattui silmään. nähtävästi on joskus osunut kenties kiveen kun korin puolella oleva kiinnityslipare oli ihan solmussa ja rengasliitin laatikon kupeessa repeytynyt melkein irti, pari kertaa koski niin napsahti kokonaan poikki :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Leimasedälle kävin näyttämässä ja muuten oli hyvässä kunnossa pl. yksi uusittu tukivarsi taakse, oli tosiaan aika loppu entinen. josko se vetelykin asettuisi nyt ainakin vähän. taas on 16kk ajoaikaa :wink:

sitten tuossa on semmonen huomion arvoinen asia että varsinkin kuoppasella tiellä ajettaessa tai vaikkapa epätasasella parkkipaikalla kääntää autoa niin vänkärin eturenkaasta kuuluu tnopea kolina, sitä kaksi katsuria yritti paikallistaa kun mainitsin asiasta vaan ei löytynyt syytä. resonoinnin ääni kuuluu aina kun potkaisee renkaaseen eikä oo väliä onko etupää maassa vai ilmassa. ensiksi heitti semmosen ajatuksen että jos on jarrupalat irti ja siitä kuuluu, mutta ei auttanut ääneen vaikka kumpaakin jarrupalaa paino kädellä :roll: vänkärin laakerissa on kyllä pieniklappi vaan tuskin se siitäkään tulee?

normaaliajossa ääntä ei saa kuulumaan niin ei sinällään haittaa, kuitenkin jännä kun mistään ei löytynyt väljää ja silti kolisee aina hiljaa kääntyessä epätasaisella alustalla.


E: seuraavana pitääkin alkaa vaihtamaan kardaanin tukikumi+laakeri kun näytti olevan kumi entinen ja laakerikin ihan ruosteinen, tiiä vaikka asettuis tuo hermoja raastava vinkuminen/ulina alhaisissa nopeuksissa. 50 kohalla kuuluu vähän ja 65-70 kohalla aika pahasti. parin viikon aikana pahentunut kokoajan :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Leima tuli ilman huomatuksia ja silti vetelee niin ettei moottoritiellä suoraan pääse :roll: se tuli huomattua että mitä enemmän painoa kyydissä sitä herkemmin pomppii suunnasta toiseen suorallakin tiellä eikä ajosta tuu yhtään mitään :evil: tuuli repii myös aika rajusti, kieli keskellä suuta saa ohjastaa menemään.

arvauksia? alapallot,narinat,raidetanko?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vaiha kaikki Nii eiköhän Se ssen jälkeen kule suoraan... Itellä oma täysin samanlainen tälläisellä tuulella, raidepäät ja kall.vak.tanko itellä väljiä edestä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kokeilitko onko ohjausiskari vielä hengissä?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuohon kolinaan epätasaisella. tarkista ylätukivarsien välys. Kallistuksenvakaaja osaa kanssa kolista pahan kuuloisesti.

Miten paljon kaasun päästäminen tai painaminen vaikuttaa kulkusuuntaan? Auraustangot väljät?

202 korinen on vähän vaikea saada kulkemaan suoraan, itsellä on kaikki alustan osat vaihdettu ja silti sivutuuli ja tien kallistukset tuntee ratissa selvästi.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ehkä se W202 vaan on vähän tuon luontoinen eli levoton 100 ja yli vauhdeissa?
Omassa vanhassa alustasta rassattiin väljät pois ja suunnattiin muutamaankin kertaan mutta motarilla levoton, tuuli- ja uraherkkä sekä tien kallistukseen liioitellusti puoltava se vaan aina oli enemmän tai vähemmän.

Vaihdettua aikoinaan tuli etuiskarit, raidetanko kokonaan, alapallot, ohjausiskari, apusimpukka, taakse suunnilleen kaikki tangot, narinat ja kelkan etukumit.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Edellinen w202 oli kyllä ihan eri planeetalta, leppoisa ajettava eikä tarvinnut pitää ratista kahdella kädellä kiinni ja oottaa millon lähtee veteleen :lol:

tuossa on se vetely nimenomaa selvää vaeltelua etupäässä, ei semmosta muljuamista kuten väljällä narinalla. selvästi huomaa kun vaikka ajaa vasemmalle kaartuvassa mutkassa ja kääntää hieman sinne suuntaan niin tuulenpuuskan tullessa auto lähtee puskemaan suoraan ja rattia saa kääntää vielä enemmän että pysyy tiellä. tämä johtaa sitten siihen että kun kääntää tuulta vastaan ja kun se yhtäkkiä loppuu sitten hyökkää vastakkaiseen suuntaan ja kokoajan saa korjata. lähinnä tuommosta se moottoritiellä ajaminen on kokoajan :roll: suoralla tiellä samanlaista, jokaisesta pienestä urasta hyökkii jompaan kumpaan suuntaan.

huomenna voisi kyllä kokeilla muuttuuko ajettavuus tuliterillä kesävanteilla kun tulee tilatut vermeet asennusta varten, jotenkin en kyllä usko että suht uudet talvirenkaat tuommosta vaeltelua aiheuttaisi :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29097
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaa ne etuviistot tukitangot, ylhäällä. Sisäpäät väljät.
Välys tuntuu kun rengas on koholla ja seisontajarru päällä, ja vääntää renkaasta pyöräyttäen eteenpäin...
wiimax.fi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

nyt on alusta muljuutettu ja väännelty läpi eikä muuta löytynyt kuin väljä raidetanko, lemförderin koko tangon ja ohjausvaimentimen ostaa täräytin niin pitää joku päivä vaihdella ja herkistellä takapään aurauksen säätötangot niin voi viedä suuntaukseen :wink:

vielä en oo auton alle kerennyt raidetankoa ihmettelemään niin onko mitään ihmeempiä kikkoja vaihtaessa kuin pultit auki ja vähän lekaa jos on jumissa?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eipä siinä mitään erikoista ole. Apusimpukka kannattaa tarkistaa / vaihtaa samalla.
Pallonivelet irtoaa yleensä lekalla napauttamalla, jos on piukassa niin ulosvetäjää avuksi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jeps, pitää tässä joku päivä ottaa hommaksi vaihto ja herkistely :)

laitetaampa väliin myös kuvasaastetta nykyisestä kunnosta, tähän mennessä on kerennyt ruosteita ottaa kiinni jonkun verran, sekä avarimaski tuli keulalle kesävanteiden ohessa. kovin myivät w202 avarimaskina, mutta niinhän tuo näytti olevan sahattu versio väykyn maskista ja sen lisäksi kromikehyskin oli väärän kokoinen.. alkup. kehykseen se sitten piti ärräpäiden kanssa ährätä.

vielä jäljellä lisää ruosteita ja lampunpesurien irrotus. mahdollisesti myös takapäähän numeroa isommat jousikumit kun himpun keulii. tulevaisuudessa sitten jouset kun aika löysät on nekin.

Kuva

Kuva

Kuva
Aki P:lle kiitokset kyynärnojasta!


kesärenkaat kun vaihtoi alle niin alkoi kuulumaan vaimea kolkatus vänkärin takapyörästä aina kun kääntää jyrkemmin oikealle tai pyörii liikenneympyrässä. mikään ei ota kiinni ja kerran jo käytin rengastakin irti, jarrulevystä/vanteesta koitin pyöritellä vaan ei mitään erikoista kuulunut.. :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Shatter kirjoitti:kesärenkaat kun vaihtoi alle niin alkoi kuulumaan vaimea kolkatus vänkärin takapyörästä aina kun kääntää jyrkemmin oikealle tai pyörii liikenneympyrässä. mikään ei ota kiinni ja kerran jo käytin rengastakin irti, jarrulevystä/vanteesta koitin pyöritellä vaan ei mitään erikoista kuulunut.. :roll:
Liian pitkät pyöränpultit? Laakerissa pieni välys niin kääntäessä pultit ottaa käsijarrukenkiin?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Takana on 10mm lätyt ja pultit tulee vain n. 7mm ulos niin ei pitäisi kyllä niin syvälle mennä :roll: eikä myöskään kuulu mitään kun tunkin varassa pyöritteli rengasta.

voishan tuosta tietty vielä varulta käyttää levyn poissa ja kattoa että on käsijarruhilppeet kunnossa :)

E: ääni ei tosiaan ole semmonen kihnutus mikä yleensä kuuluu jos pultit ottaa jousiin kiinni vaan oikeasti kolisee vaimeasti kuin olis kivi jarrurummussa :shock:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nyt on tosiaan jännä ominaisuus kesävanteiden kanssa.. kolina pahenee vaan kokoajan mutta syytä ei löydy mistään :shock:

tänään vaihdoin kesävanteet alle ja taakse tuli 10mm keskittävät (ei pultattavat) speiserit.. ensimmäinen koeajo meni hyvin, mutta sen jälkeen ensin alkoi kuulua vaimeaa kolinaa vänkärin takapyörästä ja kun tässä on päivän ajellut niin nyt kuuluu kummaltakin puolen, myös jarruttaessa kuskinpuolella kolahtaa kuin olisi satula/palat irti vaikka mikään ei ole löysällä ja vanteiden pultitkin on kiristetty moneen kertaan. suoraan ajettaessa ei kuulu mitään, kääntyessä aina vastakkaisen puolen rengas kolkattaa :roll:

parasta tässä on se että peltivanteella ei kuulu yhtään mitään :!: tilannetta hankaloittaa vähän se että vanteissa on liukupultit ja kun pituutta on kuitenkin sen verta että ilman spaceria ei saa mahtumaan niin ei voi kokeilla johtuuko se tosiaan niistä :lippu:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”