c180 esprit -95 Ei käynnisty?

Vastaa Viestiin
Cronos
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2014 6:07

c180 esprit -95 Ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja Cronos »

Elikäs ihan yhtäkkiä ym. auto ei aamulla käynnistykään, kerran hörähtää ja sitten ei edes oikeen lupaakaan, pidempään pyörittäessä kaasu pohjassa tuntuisi hieman kone mukana startin kanssa oleva, mutta ei tietoakaan että jäisi käyntiin ja ongelma tuli siis ihan yllättäen.

Viime vuoden aikana ollut välillä hieman tehottoman tuntuinen(tukkoinen) välillä sitten toimii normaalisti ja noin kerran kuukaudessa hyytyy tienposkeen ja kone rytkyttää ja sammuu, sitten vaan käyntiin ja taas toimii.

Olisiko ideoita?
Cronos
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2014 6:07

Viesti Kirjoittaja Cronos »

päivitys=eli itellä tuli mieleen lämpitilaanturi moottorinohjaukseen ja laitoin koneen lohkoon ja kokeilin uusiksi, sama hörähdys, mutta n. 20sek pyörityksen jälkeen kaasu pohjassa jäikin sitten yhtäkkiä käyntiin ja muutama kaasuttelun ajan kävi kuin vajailla pytyillä ja sitten rupes pelaamaan normisti....ideoita kaivataan kuitenkin, naisella käytössä tuo auto ja vähän huono juttu tuo epävarmuus startattaessa:)
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Onko tuossa jo ilmamassamttari :?:

Jos on niin putsaa se. (Kentin One Shot on hyvää kamaa)

Oma kompura 202 kiukkuaa joskus just noin, pitkä vieteri lähtee ehkä 1 pytyllä tai ei vastaa kaasuun :wink:

IMM putsaus auttaa. (ehkä)

On uusittu massamittarikin, pelas oman aikansa, tuo rottelo vaan tuppaa öljyämään (vanhan kompurakoneen "ominaisuus") tuon, mutta kun takapaksista kaivaa putsatun tilalle niin taas mennään 1/2 vuotta. 8)

Voihan tietysti olla jotain muutakin vaivaa, mutta kun ideoita kysyttiin niin IMM:n putsaus on halpaa ja helppoa. :wink:
Cronos
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2014 6:07

Viesti Kirjoittaja Cronos »

Ei tossa ole ilmamassamittaria vaik ihan nelipisteruisku on, toi oli itelläkin mielessä noiden hyytymisien yhteydessä, mut ei löytynyt moista, muijan bemarissa on ollu vähän samaa ton mittarin kanssa...unohdin mainita et, ainakun tienposkeen hyytyy niin tulee auton sisään hetkellisesti aika rankka kampikammion huohotuskäry joka kyllä häipyy nopeesti, eli ei jää huohottamaan pidemmäksi aikaa, oon joskus nopeesti yrittänyt pellin alle kattomaan josko näkyisi mistä käryää, mutta ei siellä enään haise siinä vaiheessa
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ilmamäärämittari liene tuossa ECU:n sisällä, sinne menee putki. Korjatkoon viisaammat jos olen väärässä mutta isoilta pojilta olen kuullut. 2.3 moottorilla olevassa se on paremmin esillä ja alttiina likaantumiselle. Nyt kannattaa tsekata putki ja erityisesti sen kumiset välikappaleet.
Cronos
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2014 6:07

Viesti Kirjoittaja Cronos »

Ahaa täytyypä tsekata tarkemmin, bemarissahan tuo iso mötikkä imuilman välissä, mun mersussa ei imuilmaputken välissä ole mitään
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mulla on nyt ittelläkin C180. Ecu on piilossa jossain kojetaulun sisällä, 2.3:ssa se on konehuoneessa.

Auto tuli mulle sellasena että se välillä nyki lämpimänä kaikilla nopeuksilla. Testeri viittasi puola/sytytysvikaan. Tulpanjohdot oli alkuperäiset ja niiden vaihto auttoi. Jos mittaat niin ihannearvo tulpan johdolle on 2kOhm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”