w124 sammuilee..(300E aut.vm.88)

Katso myös W201.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

mjo33400 kirjoitti:Eikö lisailmaluisti nimenomaan ohita ilmamäärämittarin. :oops:
Ei.Ilma otetaan ilmamäärämittarin jälkeen,ohi kaasuläpän.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Aivan, näinhän se olikin. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noniin, kun en uutta topikkia jaksa laittaa pystyyn, niin mistäpä yleensä M103.(980? no 12v 300E kuitennii) vuotaa öljyä, kyseessä siis pieni tihkuminen virranjakajan vierestä/seudulta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Fetisisti kirjoitti:Noniin, kun en uutta topikkia jaksa laittaa pystyyn, niin mistäpä yleensä M103.(980? no 12v 300E kuitennii) vuotaa öljyä, kyseessä siis pieni tihkuminen virranjakajan vierestä/seudulta.
Jakopään kopan ja virranjakajan takana olevan kopan (vai mikä sen nimi mahtaakaan olla) välistä :roll:
Tai tuon kopan ja kannen välistä, siinä kun ei ole mitään tiivistettä.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ahaa, pitääpä availla sieltä seudulta ja laittaa wurtin liimat väliin :/ tai jos nyt on mitään mihin laittaa sitä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
vilkki99
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2006 17:37
Paikkakunta: JNS

Kysymys

Viesti Kirjoittaja vilkki99 »

Millä muuten korjautu tuo sammuilu vika mersusta? Itellä 260e tekee saman et käy lämpimäksi, sitten sammuu eikä lähde sit millään käyntiin ennenkuin jäähtyy... Kellä kokemuksia?
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tein vähän yli vuosi sitten kansiremonttia ja kun laitoin auton käyntiin niin lähti hyvin, kävi hyvin kunnes sammui ( ilmeisesti se kylmäkäynnistys suuttimen toimintalämpötila 30 astetta ) ja ei käyntiin sitten millään ennenkuin jäähtyi. Vika oli Accuatorin ( toivottavasti nimi oikein ) liitin, joka oli työn tiimellyksessä irronnut niin, että oli paikallaan, mutta irti. Kun laitoin liittimen kiinni niin auto pelasi normaalisti. Ilmeisesti kylmänä kävi kylmäkäynnistyssuuttimen varassa. :roll:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
vilkki99
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2006 17:37
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja vilkki99 »

Lämmöt kun tulee +70 asteeseen niin sammuu, sitä ennen käy ihan normaalisti.. Sitten alkaa rykiminen ja sit sammuu. Sen jälkeen bensapumppu kyl pyörii ja starttaa normaalisti. En oo vielä kipinää kattonu vikapäällä. Mut mistä toi accuatot-liitin löytyy?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla taas teki toisinpäin...Eli kylmänä tosiaan kävi mutta sammui kun lämpesi.Vikaa en tiedä mutta pysyi käynnissä kun otti tuon EHA:n johdon irti... :roll: Joku boksin häiriö kai kyseessä,akun kenkiä irtipitämällä nollaantui ja toimi kuin ei mitään vikaa olisii ollutkaan...Onkohan näissä jotain mallieroja kaiken hyvän lisäksi :roll:
Avatar
vilkki99
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2006 17:37
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja vilkki99 »

Kokeilin tota EHA:n johtojen irtiottamista, ei vaikutusta. Eikä lähde käyntiin akunkenkien irroittamisella ja kiinnilaittamisella. Mystisiä nää mersut...
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Eihän vaan satu olemaan puolavika? Miten sen kipinän kanssa oli kun sammui?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

mjo33400 kirjoitti: Ilmeisesti kylmänä kävi kylmäkäynnistyssuuttimen varassa. :roll:
Tuo kk- suutinhan on auki vain n. 1 sekunnin ajan käynnistyksestä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
vilkki99
Viestit: 4
Liittynyt: 19.11.2006 17:37
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja vilkki99 »

Pitää huomenissa katella toi kipinä ja bensantulo vikapäällä. Kai se on toi bensapumpunrele mennyt jos ei vikapäällä työnnä bensaa. Ja jos taas ei tule kipinää vika kait menee syttyboxi linjalle? Voiha se kyl puolakin olla ku lämpimänä tollai temppuilee... Joulukuussa vasta pääsis mersu piuhojen väliin korjaamolle, kiireitä sielläkin... Mut mersu seisoo ja vakuutusmaksut ja verot juoksevat!
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

ahonen v kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti: Ilmeisesti kylmänä kävi kylmäkäynnistyssuuttimen varassa. :roll:
Tuo kk- suutinhan on auki vain n. 1 sekunnin ajan käynnistyksestä.
Mikä sitä korkeeta joutokäyntiä pitää yllä. :cry:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

mjo33400 kirjoitti:
Mikä sitä korkeeta joutokäyntiä pitää yllä. :cry:
Ei mikään,tyhjäkäynnin pitäisi olla aina sama lämpötilasta riippumatta..pois lukien katti mallit joissa kylmänä voi hetken olla kierrokset 1000 tuntumassa...Ja tyhjäkäynninhän pitää kohdallaan se tyhjäkäyntimoottori.Tuo suutin vain helpottaa käynnistystä kylmänä,tai näin olen käsittänyt...
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa 260E mallissa ainakaan. Kun käynnistän koneenn kylmänä niin joutokäynti on korkeampi ( normaali 750 ) kuin normaali sen aikaa kun kone saavuttaa noin 30-40 asteen lämpötilan ja tämä on mielestäni aivan normaalia. Siellähän on joku anturi joka tätä asiaa hoitaa, mutta en enää muista, että mikä.
Minulla ei ole kattimallia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Oma käy aina normaalia 700rpm joutokäyntiä oli koneen lämpö mikä hyvänsä.
Ja kyllä sen pitäisi samalla nopeudella hurista lämpötilasta riippumati :roll:
Poislukien kattimalli, ja taisi jossain vaiheessa tuo korotettu käynti tulla katittomiinkin.
Lienee ruiskun toimintaa ohjaava lämpöanturi jolta signaali tulee.
Wis:stä noi löytyisi jos jaksaisi kaivaa.
Korotus tehdään joutokäynnin säätimen avulla, niinkuin AM mainitsi.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

260E ilman kattia täälläkin ja joskus kylmänä huutaa 1500 kierrosta kunnes kone lämpiää jonkun verran. Kerran yks kaveri kirjoitti näin:

"Mulla 300TE teki samaa. Vika oli kaasuvivustossa ilmanputsarin alla olevassa mikrokytkimessä joka toimi satunnaisesti. Säätämällä kytkimen asentoa tilannetta sai paremmaksi, mutta kovilla pakkasilla aina välillä temppuilee."
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jatketaanpa tätä OT:tä: :D

Oma katillinen 230 käy aina sitä samaa tyhmäkäyntinopeutta (oiskojoku 800 rpm). Kovilla pakkasilla saattaa soutaa vähän aikaa 800-900 rpm mutta se ei taida olla tehtaalla suunniteltu ominaisuus. :lol:

Onko mjo3xxxx:llä pirssissään se boksin ohjaama tyhjäkäynninsäätöhässäkkä vai semmoinen vanhanmallinen lmäpötilaan reagoiva lisäilmaluisti (ainakin jossain KE:n mallissa semmoistakin on ollut :nocando:)?

Voihan siinä tieten olla joku erilainen asetus boksissakin. Kun kerran HVM:n ässää starttauksen jälkeen kuuntelin, niin siinäkin oli semmoinen jännä systeemi, että ensin kierrokset olivat aika ylhäällä, laskivat siitä pikkuisen jonkin ajan päästä ja tippuivat lopuksi perustyhjäkäynnille. Pidin tuota silloin outona, koska omassa nelosessa ei moista ole. Taitaa olla näitä eri viritelmiä melko monenlaisia – riippuneko myös vuosimallista. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ja lissee OT:ta 8)

Matikissa (300 TE 4-matic) kylmänä kierrokset 1100 josta hiljalleen lämmetessä putoaa normaaliin 650:n...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 491
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Minulla kylmänä 900 kierrosta josta putoaa 750:neen kun kone on noin 30 asteinen ja tämä on ollut koko ajan tämän 2,5 vuotta jonka ajan pirssi on minulla ollut. En pidä vikana vaan kuuluu asiaan, olen jostain sen lukenutkin, että näin pitää toimia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Sama vika rahikaisella

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Oli pakko kirjoittaa kun kerrankin löytyy samat oireet, minkä kanssa minä painin. Juki, Selvisikö sulle missä vika?
Mun 500SL-92 tekee just tota samaa. Aina kun on seisonut vähintään viikon käyttämättä. Tänään kokeilin saada vikaa päälle, ajamalla ympyrää, mutta eipä tietenkään onnistunut. Huomenna kun kokeilen pimeällä metsäpätkällä, niin varmasti sammuu.

Joka tapauksessa oireet on: Kylmänä sammuu, Heti 70-80 astetta saavutettuaan sammuu varoittamatta, eikä lähde käyntiiin. Ei oikeastaan lupaakkaan. Kun lämmöt pudonneet alle 60 astetta, käy huonosti ja vähän lupailee, mutta ei käy. Sitten kun mittari näyttää 40 astetta, auto starttaa hyvin ja toimii lämmön nousuun asti. Seuraavana päivänä ei ongelmasta ole tietoakaan. Vaatii ilmeisesti pitkän käyttämättömyyden. Ilmoittelen miten tässä käy. Lämpimällä ja lämpimästä tallista lähdettyä ei ole ollut ongelmia. :P
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

AM kirjoitti:Omituisia ovat M103:sen oikut 8) Vielä voisi kokeilla tuon EHAn vaikutusta tuohon sammuiluun.

Eli tuossa kuva:

Kuva
Onkos tuosta EHA:N, paine-erosäätimen, säädöstä jollakin tarkempaa tietoa. Määränjakajan puolesisella sivustalla on tulpparuuvi ja sen alla säätöruuvi josta paine eroa voi säätää. Minkäverran puolikierrosta tai kierros vaikutaa paine-eroon ? Kiinnipäin paine-ero ilmeisestikkin kasvaa ?

Tsekailin omastani päästäjä katsastusta varten. Seokset olivat täysin metsässä ja lambdan pulssisuhde melkein 100 %:ia eli rikkaalle pyrki kääntämään. Säädin paine-erosääätimestä paine-eroa suuremmaksi, kokeilin ihan lonkilta vain, nyt paine-ero on n 0,55 bar. Säädin seokset kohdilleen. Pulssisuhde on nyt 60 +- 10 % :ia, pitäisi olla 50+-10 %:ia. No tuollahan ei ole käytännön merkistystä koska lambdan säätöaluetta riittää eli nyt ei olla toisessa laitaa koko ajan. Moottorin käytös muuttui olellisesti; kierrosherkempi, vääntävämpi ja kaikinpuolin mukavampi ajella. Pa:n kulutusta en ole vielä päässyt seuraamaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No väännetäämpä vielä veitseä haavassa. Oma 190E käy kans kylmänä käynnitettäessä noin 1000 kierroksen tyhjäkäyntiä.
Noin 5min käytyään tyhjäkäyni tippuu pikkuhiljaa normaaliksi. Eli noin 700-800kierrokseen.

kone on -87 :D
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuo käyntinopeus nähtävästi riippuu myös vaihteistosta.
Automaattivaihteisissa ilmeisesti on korotettu kylmäkäynti :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Jani kirjoitti:Tuo käyntinopeus nähtävästi riippuu myös vaihteistosta.
Automaattivaihteisissa ilmeisesti on korotettu kylmäkäynti :roll:
Vahvistan asian. Näin on, 5-10min menee isommilla kierroksilla.
Avatar
mpoikola
Viestit: 8
Liittynyt: 06.12.2006 17:13
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja mpoikola »

Itte olen huomannu kanssa et pakkasella käynnistettäessä joutokäynti on siin 1500rpm hetken aikaa ja sitten asettuu sinne norm. n.800rpm. Tosin joskus lämpöiselläkin joutokäynti vaeltelee jonkun verran sen 800-1100 välillä, mistä sitten moinen johtunee... Ittellä 260E -87 automatic.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”