Ei.Ilma otetaan ilmamäärämittarin jälkeen,ohi kaasuläpän.mjo33400 kirjoitti:Eikö lisailmaluisti nimenomaan ohita ilmamäärämittarin.
w124 sammuilee..(300E aut.vm.88)
Noniin, kun en uutta topikkia jaksa laittaa pystyyn, niin mistäpä yleensä M103.(980? no 12v 300E kuitennii) vuotaa öljyä, kyseessä siis pieni tihkuminen virranjakajan vierestä/seudulta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Jakopään kopan ja virranjakajan takana olevan kopan (vai mikä sen nimi mahtaakaan olla) välistäFetisisti kirjoitti:Noniin, kun en uutta topikkia jaksa laittaa pystyyn, niin mistäpä yleensä M103.(980? no 12v 300E kuitennii) vuotaa öljyä, kyseessä siis pieni tihkuminen virranjakajan vierestä/seudulta.
Tai tuon kopan ja kannen välistä, siinä kun ei ole mitään tiivistettä.
Ahaa, pitääpä availla sieltä seudulta ja laittaa wurtin liimat väliin :/ tai jos nyt on mitään mihin laittaa sitä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tein vähän yli vuosi sitten kansiremonttia ja kun laitoin auton käyntiin niin lähti hyvin, kävi hyvin kunnes sammui ( ilmeisesti se kylmäkäynnistys suuttimen toimintalämpötila 30 astetta ) ja ei käyntiin sitten millään ennenkuin jäähtyi. Vika oli Accuatorin ( toivottavasti nimi oikein ) liitin, joka oli työn tiimellyksessä irronnut niin, että oli paikallaan, mutta irti. Kun laitoin liittimen kiinni niin auto pelasi normaalisti. Ilmeisesti kylmänä kävi kylmäkäynnistyssuuttimen varassa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Minulla taas teki toisinpäin...Eli kylmänä tosiaan kävi mutta sammui kun lämpesi.Vikaa en tiedä mutta pysyi käynnissä kun otti tuon EHA:n johdon irti... Joku boksin häiriö kai kyseessä,akun kenkiä irtipitämällä nollaantui ja toimi kuin ei mitään vikaa olisii ollutkaan...Onkohan näissä jotain mallieroja kaiken hyvän lisäksi
Tuo kk- suutinhan on auki vain n. 1 sekunnin ajan käynnistyksestä.mjo33400 kirjoitti: Ilmeisesti kylmänä kävi kylmäkäynnistyssuuttimen varassa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Pitää huomenissa katella toi kipinä ja bensantulo vikapäällä. Kai se on toi bensapumpunrele mennyt jos ei vikapäällä työnnä bensaa. Ja jos taas ei tule kipinää vika kait menee syttyboxi linjalle? Voiha se kyl puolakin olla ku lämpimänä tollai temppuilee... Joulukuussa vasta pääsis mersu piuhojen väliin korjaamolle, kiireitä sielläkin... Mut mersu seisoo ja vakuutusmaksut ja verot juoksevat!
Ei mikään,tyhjäkäynnin pitäisi olla aina sama lämpötilasta riippumatta..pois lukien katti mallit joissa kylmänä voi hetken olla kierrokset 1000 tuntumassa...Ja tyhjäkäynninhän pitää kohdallaan se tyhjäkäyntimoottori.Tuo suutin vain helpottaa käynnistystä kylmänä,tai näin olen käsittänyt...mjo33400 kirjoitti:
Mikä sitä korkeeta joutokäyntiä pitää yllä.
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa 260E mallissa ainakaan. Kun käynnistän koneenn kylmänä niin joutokäynti on korkeampi ( normaali 750 ) kuin normaali sen aikaa kun kone saavuttaa noin 30-40 asteen lämpötilan ja tämä on mielestäni aivan normaalia. Siellähän on joku anturi joka tätä asiaa hoitaa, mutta en enää muista, että mikä.
Minulla ei ole kattimallia.
Minulla ei ole kattimallia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Oma käy aina normaalia 700rpm joutokäyntiä oli koneen lämpö mikä hyvänsä.
Ja kyllä sen pitäisi samalla nopeudella hurista lämpötilasta riippumati
Poislukien kattimalli, ja taisi jossain vaiheessa tuo korotettu käynti tulla katittomiinkin.
Lienee ruiskun toimintaa ohjaava lämpöanturi jolta signaali tulee.
Wis:stä noi löytyisi jos jaksaisi kaivaa.
Korotus tehdään joutokäynnin säätimen avulla, niinkuin AM mainitsi.
Ja kyllä sen pitäisi samalla nopeudella hurista lämpötilasta riippumati
Poislukien kattimalli, ja taisi jossain vaiheessa tuo korotettu käynti tulla katittomiinkin.
Lienee ruiskun toimintaa ohjaava lämpöanturi jolta signaali tulee.
Wis:stä noi löytyisi jos jaksaisi kaivaa.
Korotus tehdään joutokäynnin säätimen avulla, niinkuin AM mainitsi.
260E ilman kattia täälläkin ja joskus kylmänä huutaa 1500 kierrosta kunnes kone lämpiää jonkun verran. Kerran yks kaveri kirjoitti näin:
"Mulla 300TE teki samaa. Vika oli kaasuvivustossa ilmanputsarin alla olevassa mikrokytkimessä joka toimi satunnaisesti. Säätämällä kytkimen asentoa tilannetta sai paremmaksi, mutta kovilla pakkasilla aina välillä temppuilee."
"Mulla 300TE teki samaa. Vika oli kaasuvivustossa ilmanputsarin alla olevassa mikrokytkimessä joka toimi satunnaisesti. Säätämällä kytkimen asentoa tilannetta sai paremmaksi, mutta kovilla pakkasilla aina välillä temppuilee."
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Jatketaanpa tätä OT:tä:
Oma katillinen 230 käy aina sitä samaa tyhmäkäyntinopeutta (oiskojoku 800 rpm). Kovilla pakkasilla saattaa soutaa vähän aikaa 800-900 rpm mutta se ei taida olla tehtaalla suunniteltu ominaisuus.
Onko mjo3xxxx:llä pirssissään se boksin ohjaama tyhjäkäynninsäätöhässäkkä vai semmoinen vanhanmallinen lmäpötilaan reagoiva lisäilmaluisti (ainakin jossain KE:n mallissa semmoistakin on ollut )?
Voihan siinä tieten olla joku erilainen asetus boksissakin. Kun kerran HVM:n ässää starttauksen jälkeen kuuntelin, niin siinäkin oli semmoinen jännä systeemi, että ensin kierrokset olivat aika ylhäällä, laskivat siitä pikkuisen jonkin ajan päästä ja tippuivat lopuksi perustyhjäkäynnille. Pidin tuota silloin outona, koska omassa nelosessa ei moista ole. Taitaa olla näitä eri viritelmiä melko monenlaisia – riippuneko myös vuosimallista.
t.
Risto
Oma katillinen 230 käy aina sitä samaa tyhmäkäyntinopeutta (oiskojoku 800 rpm). Kovilla pakkasilla saattaa soutaa vähän aikaa 800-900 rpm mutta se ei taida olla tehtaalla suunniteltu ominaisuus.
Onko mjo3xxxx:llä pirssissään se boksin ohjaama tyhjäkäynninsäätöhässäkkä vai semmoinen vanhanmallinen lmäpötilaan reagoiva lisäilmaluisti (ainakin jossain KE:n mallissa semmoistakin on ollut )?
Voihan siinä tieten olla joku erilainen asetus boksissakin. Kun kerran HVM:n ässää starttauksen jälkeen kuuntelin, niin siinäkin oli semmoinen jännä systeemi, että ensin kierrokset olivat aika ylhäällä, laskivat siitä pikkuisen jonkin ajan päästä ja tippuivat lopuksi perustyhjäkäynnille. Pidin tuota silloin outona, koska omassa nelosessa ei moista ole. Taitaa olla näitä eri viritelmiä melko monenlaisia – riippuneko myös vuosimallista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sama vika rahikaisella
Oli pakko kirjoittaa kun kerrankin löytyy samat oireet, minkä kanssa minä painin. Juki, Selvisikö sulle missä vika?
Mun 500SL-92 tekee just tota samaa. Aina kun on seisonut vähintään viikon käyttämättä. Tänään kokeilin saada vikaa päälle, ajamalla ympyrää, mutta eipä tietenkään onnistunut. Huomenna kun kokeilen pimeällä metsäpätkällä, niin varmasti sammuu.
Joka tapauksessa oireet on: Kylmänä sammuu, Heti 70-80 astetta saavutettuaan sammuu varoittamatta, eikä lähde käyntiiin. Ei oikeastaan lupaakkaan. Kun lämmöt pudonneet alle 60 astetta, käy huonosti ja vähän lupailee, mutta ei käy. Sitten kun mittari näyttää 40 astetta, auto starttaa hyvin ja toimii lämmön nousuun asti. Seuraavana päivänä ei ongelmasta ole tietoakaan. Vaatii ilmeisesti pitkän käyttämättömyyden. Ilmoittelen miten tässä käy. Lämpimällä ja lämpimästä tallista lähdettyä ei ole ollut ongelmia.
Mun 500SL-92 tekee just tota samaa. Aina kun on seisonut vähintään viikon käyttämättä. Tänään kokeilin saada vikaa päälle, ajamalla ympyrää, mutta eipä tietenkään onnistunut. Huomenna kun kokeilen pimeällä metsäpätkällä, niin varmasti sammuu.
Joka tapauksessa oireet on: Kylmänä sammuu, Heti 70-80 astetta saavutettuaan sammuu varoittamatta, eikä lähde käyntiiin. Ei oikeastaan lupaakkaan. Kun lämmöt pudonneet alle 60 astetta, käy huonosti ja vähän lupailee, mutta ei käy. Sitten kun mittari näyttää 40 astetta, auto starttaa hyvin ja toimii lämmön nousuun asti. Seuraavana päivänä ei ongelmasta ole tietoakaan. Vaatii ilmeisesti pitkän käyttämättömyyden. Ilmoittelen miten tässä käy. Lämpimällä ja lämpimästä tallista lähdettyä ei ole ollut ongelmia.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Onkos tuosta EHA:N, paine-erosäätimen, säädöstä jollakin tarkempaa tietoa. Määränjakajan puolesisella sivustalla on tulpparuuvi ja sen alla säätöruuvi josta paine eroa voi säätää. Minkäverran puolikierrosta tai kierros vaikutaa paine-eroon ? Kiinnipäin paine-ero ilmeisestikkin kasvaa ?AM kirjoitti:Omituisia ovat M103:sen oikut Vielä voisi kokeilla tuon EHAn vaikutusta tuohon sammuiluun.
Eli tuossa kuva:
Tsekailin omastani päästäjä katsastusta varten. Seokset olivat täysin metsässä ja lambdan pulssisuhde melkein 100 %:ia eli rikkaalle pyrki kääntämään. Säädin paine-erosääätimestä paine-eroa suuremmaksi, kokeilin ihan lonkilta vain, nyt paine-ero on n 0,55 bar. Säädin seokset kohdilleen. Pulssisuhde on nyt 60 +- 10 % :ia, pitäisi olla 50+-10 %:ia. No tuollahan ei ole käytännön merkistystä koska lambdan säätöaluetta riittää eli nyt ei olla toisessa laitaa koko ajan. Moottorin käytös muuttui olellisesti; kierrosherkempi, vääntävämpi ja kaikinpuolin mukavampi ajella. Pa:n kulutusta en ole vielä päässyt seuraamaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi