Terve.
Kierrokset vaeltaa 400 -1800 rmp. Bensiiniä tulee palamattomana putken päästä reilusti. Sytytystulpat aivan karstaset. Eli ei taida olla enää iha säädöt kohillaan!
No vasta ens viikolla pääsee veholle. Saa nähä mikä on menny rikki?
Oireet alkoivat heti kerralla, ei ennakoinut aikaisemmin yhtään.
Eka vika tossa autossa ja olen ajellu sillä 115tkm/ yli 6vuotta.
Siis kyseinen peli on 220E vm. 1993
M111 sekaisin
Jos kiinnostusta riittää niin tässä ohjeet vikakoodien purkuun ja kuva "tietokoneesta" jonka rakentaminen onnistuu kädettömältäkin : http://xs.to/xs.php?h=xs25&d=05160&f=IMG_2434.JPG
Kytke laite kuvan mukaisesti. Katkaisijasta kun painaa pari sekuntia niin yksi väläys kertoo että muisti on tyhjä. Mahdolliset vikakoodit tulee laskea väläysten määrästä ja jokaisen koodin jälkeen koodin voi joko nollata painamalla napista 8s tai siirtyä seuraavaan koodiin painamalla 2s. Kun sama koodi tulee uudestaan (mikäli ei ole niitä nollannut) tietää että vikamuisti on luettu kokonaisuudessaan.
HFM:n oppimien perusarvojen nollaus käy siten että vikamuistin ollessa tyhjä (yksi väläys) painetaan katkaisijaa noin 8s, katkaistaan sytytysvirta ja vartutaan 2s, virta päälle ja odotetaan 10s ennen starttausta.
EDIT: ja jos tyhjäkäynnin säädin antaa vikakoodia ei ole pakko ostaa uutta 3-400€ maksavaa säädintä vaan avaa säätimen päästä kansi joka on kiinni 4:llä torxilla ja sumuta kontaktispraytä säätimen sisään etenkin tuon valkoisen pyöreän suojan alle: http://xs.to/xs.php?f=IMG_2148.jpg&h=xs28&d=05190
Kytke laite kuvan mukaisesti. Katkaisijasta kun painaa pari sekuntia niin yksi väläys kertoo että muisti on tyhjä. Mahdolliset vikakoodit tulee laskea väläysten määrästä ja jokaisen koodin jälkeen koodin voi joko nollata painamalla napista 8s tai siirtyä seuraavaan koodiin painamalla 2s. Kun sama koodi tulee uudestaan (mikäli ei ole niitä nollannut) tietää että vikamuisti on luettu kokonaisuudessaan.
HFM:n oppimien perusarvojen nollaus käy siten että vikamuistin ollessa tyhjä (yksi väläys) painetaan katkaisijaa noin 8s, katkaistaan sytytysvirta ja vartutaan 2s, virta päälle ja odotetaan 10s ennen starttausta.
EDIT: ja jos tyhjäkäynnin säädin antaa vikakoodia ei ole pakko ostaa uutta 3-400€ maksavaa säädintä vaan avaa säätimen päästä kansi joka on kiinni 4:llä torxilla ja sumuta kontaktispraytä säätimen sisään etenkin tuon valkoisen pyöreän suojan alle: http://xs.to/xs.php?f=IMG_2148.jpg&h=xs28&d=05190
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
JEP. Kyllä auto on ollut ajokiellossa heti oireen ilmettyä. Poislukien pari kertaa testausta, kun vähän nuuskin josko vika löytyis vähä niinku peruskoulupohjalta.HVM kirjoitti:Jotta ei ois nyt lambda menny mykäks? Elä aja jottei se palamaton bensa sulata kattia. Poltin joskus taihatsu saratesta katin kun se ei polttanut kaikkea pensaa, lentää semmosia kivoja valkohehkuisia meteoriitteja pakoputkesta.
Ei oo ikinä ruuvattu dieselkää antanu semmosta savumerkkiä tallinoveen ku tämä bensapeli.
Tyhjäkäynnin seilaus on asettunut suht asialliseksi jostain syystä, mutta voimat on karannu. Tuntu tosi työläälle saaha pihalta takasi talliin.