300 TD kilisee
300 TD kilisee
No niin.
nyt on tekniikan vaihto tehty ja koe ajot suoritettu kaikki toimii kuin rasvattu mutta!
Kone kilisee tosi pahasti tyhjäkäynnillä kierrosten nosto yli 1000:n ja käyntiääni muistuttaa lähinnä bensakonetta käyntiääni siis todella korvia hivelevän kaunis
Yritetty etsiä sivuilta vastaavuuksia mutta turhaan
Pois voidaan sulkea rullaiskari sekä resonointi äänet muistuttaa lähinnä kattiloiden pauketta
öljyt on mobilin 0W-40 täyssynteettiset. Olisiko kenties vika hydrauli nostimissa (pikeentymää)
nyt on tekniikan vaihto tehty ja koe ajot suoritettu kaikki toimii kuin rasvattu mutta!
Kone kilisee tosi pahasti tyhjäkäynnillä kierrosten nosto yli 1000:n ja käyntiääni muistuttaa lähinnä bensakonetta käyntiääni siis todella korvia hivelevän kaunis
Yritetty etsiä sivuilta vastaavuuksia mutta turhaan
Pois voidaan sulkea rullaiskari sekä resonointi äänet muistuttaa lähinnä kattiloiden pauketta
öljyt on mobilin 0W-40 täyssynteettiset. Olisiko kenties vika hydrauli nostimissa (pikeentymää)
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
juu ajoituksen minäkin kattoisin ensimmäisenä.. jos on liian aikasella niin krapajaa reilummin kuin diisseli yleensä ja jos myöhäsellä niin kuulostaa kuin olisi ketju löysällä tms ... nimimerkillä: huomenna laitan hieman ennakkoa lisää kun torstaina myöhäistin sitä liikaa ja summissa ... ellei sitten ole tosiaan suuttimissa tai kettingissä väljää?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ei ollu ennakossa vikaa.. tai siis oli mutta nyt niin kohdillaan kuin ikinä vain mahdollista suuttimen kärjet tilaukseen kuulimpa tuopssa hyvän neuvon : eli kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoonTerho P kirjoitti:juu ajoituksen minäkin kattoisin ensimmäisenä.. jos on liian aikasella niin krapajaa reilummin kuin diisseli yleensä ja jos myöhäsellä niin kuulostaa kuin olisi ketju löysällä tms ... nimimerkillä: huomenna laitan hieman ennakkoa lisää kun torstaina myöhäistin sitä liikaa ja summissa ... ellei sitten ole tosiaan suuttimissa tai kettingissä väljää?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mulla on kans nuo suutinputket aina tykyttäneet, kukin vähän erilailla. Taaimmainen eniten. Samaa olen tuumaillut, kun tuon käyntiäänikään ei ole aivan niin bensamaisen pehmeä, kuin se parhaimmillaan voisi olla. Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen? Laskeskelen tässä vain remontille hintaa, kun ei tuota itse kuitenkaan osaa tehdäRässi66 kirjoitti:No kummat pitää vaihtaa, ne jokka sykkii vai hilijaset? Tykyttävät kai?Terho P kirjoitti: kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon
Ja ne muut odottavat remontit.. tuulilasi, raklattavat nostajat, ja jotain muuta vielä..
Pakko vielä editoida. Olin kerran lähdössä kaupasta, kun kohti lipui farkku-124. Oli niin hiljainen, siis todella hiljainen, että ajattelin varmistaa peräluukusta auton 300 TE:ksi. Siinä lukikin 300 TD Silloin taas muistin, miten hiljainen voi 300 D ollakaan
Viimeksi muokannut veppe, 20.2.2007 0:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla parempi kysyä Pasiltasuoraanveppe kirjoitti: Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen?
Mie muistelen että pittää säätää paineet kohilleen.
Pro HVM
Jaa, nyt pitää varmaan lähteä taas Pasilla käymään Viimeksi tuli oltua liian varovainen ja pyysin vain kohtuullista piristystä eikä edes vetäviä nostettuRässi66 kirjoitti:Taitaa olla parempi kysyä Pasiltasuoraanveppe kirjoitti: Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen?
Mie muistelen että pittää säätää paineet kohilleen.
Kilistys viittaisi palotapahtumaan, jos se kuulostaa kattilan kopinalta. Itsellä suuttimien avautumispaineiden tasaus ja ennakon säätö poisti kalinan.
Jos suuttimien kärjet ja paineet ovat OK ja pa-järjestelmä on puhdas, niin yksi tarkistuskohde on puristuspaineet. Jos jossain pyytssä on alhainen paine, niin se voi aiheuttaa palokalinaa. Vika voi olla kannentiivisteessä tai muuallakin.
Älä laita 2-T öljyä tankkiin. Osta Forte-ainetta purkki ja kaada se lähes tyhjään tankkiin ja aja. Tämä puhdistaa ja voitelee pa-järjestelmän. Nykyinen diesel on liian kuivaa, joten järjestelmässä voi olla voitelun tarvetta.
Jos suuttimien kärjet ja paineet ovat OK ja pa-järjestelmä on puhdas, niin yksi tarkistuskohde on puristuspaineet. Jos jossain pyytssä on alhainen paine, niin se voi aiheuttaa palokalinaa. Vika voi olla kannentiivisteessä tai muuallakin.
Älä laita 2-T öljyä tankkiin. Osta Forte-ainetta purkki ja kaada se lähes tyhjään tankkiin ja aja. Tämä puhdistaa ja voitelee pa-järjestelmän. Nykyinen diesel on liian kuivaa, joten järjestelmässä voi olla voitelun tarvetta.
ei oo tullu asia viä selväksi mullekkaa mut kaikki vaihdan.Rässi66 kirjoitti:No kummat pitää vaihtaa, ne jokka sykkii vai hilijaset? Tykyttävät kai?Terho P kirjoitti: kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon
uudet bossilaaset tai ainaki saksalaaset kärjet maksoi n20e kpl + vaihtotyö. itse käytän läheisessä oppilaitoksessa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]