300 TD kilisee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

300 TD kilisee

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

No niin.
nyt on tekniikan vaihto tehty ja koe ajot suoritettu kaikki toimii kuin rasvattu mutta! :roll:

Kone kilisee tosi pahasti tyhjäkäynnillä kierrosten nosto yli 1000:n ja käyntiääni muistuttaa lähinnä bensakonetta käyntiääni siis todella korvia hivelevän kaunis 8)

Yritetty etsiä sivuilta vastaavuuksia mutta turhaan :cry:

Pois voidaan sulkea rullaiskari sekä resonointi äänet muistuttaa lähinnä kattiloiden pauketta :lol:

öljyt on mobilin 0W-40 täyssynteettiset. Olisiko kenties vika hydrauli nostimissa (pikeentymää) :?:
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Nostajat enempi naputtaa kuin kilisee. Ruiskutus ennakon vois tarkistaa ja suuttimien avautumispaineet
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

juu ajoituksen minäkin kattoisin ensimmäisenä.. jos on liian aikasella niin krapajaa reilummin kuin diisseli yleensä ja jos myöhäsellä niin kuulostaa kuin olisi ketju löysällä tms ... nimimerkillä: huomenna laitan hieman ennakkoa lisää kun torstaina myöhäistin sitä liikaa ja summissa :oops: ... ellei sitten ole tosiaan suuttimissa tai kettingissä väljää?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Terho P kirjoitti:juu ajoituksen minäkin kattoisin ensimmäisenä.. jos on liian aikasella niin krapajaa reilummin kuin diisseli yleensä ja jos myöhäsellä niin kuulostaa kuin olisi ketju löysällä tms ... nimimerkillä: huomenna laitan hieman ennakkoa lisää kun torstaina myöhäistin sitä liikaa ja summissa :oops: ... ellei sitten ole tosiaan suuttimissa tai kettingissä väljää?
ei ollu ennakossa vikaa.. tai siis oli mutta nyt niin kohdillaan kuin ikinä vain mahdollista :cry: suuttimen kärjet tilaukseen :roll: kuulimpa tuopssa hyvän neuvon : eli kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Terho P kirjoitti: kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon :?
No kummat pitää vaihtaa, ne jokka sykkii vai hilijaset? Tykyttävät kai?
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Rässi66 kirjoitti:
Terho P kirjoitti: kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon :?
No kummat pitää vaihtaa, ne jokka sykkii vai hilijaset? Tykyttävät kai?
Mulla on kans nuo suutinputket aina tykyttäneet, kukin vähän erilailla. Taaimmainen eniten. Samaa olen tuumaillut, kun tuon käyntiäänikään ei ole aivan niin bensamaisen pehmeä, kuin se parhaimmillaan voisi olla. Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen? Laskeskelen tässä vain remontille hintaa, kun ei tuota itse kuitenkaan osaa tehdä :roll:

Ja ne muut odottavat remontit.. tuulilasi, raklattavat nostajat, ja jotain muuta vielä..

Pakko vielä editoida. Olin kerran lähdössä kaupasta, kun kohti lipui farkku-124. Oli niin hiljainen, siis todella hiljainen, että ajattelin varmistaa peräluukusta auton 300 TE:ksi. Siinä lukikin 300 TD :shock: Silloin taas muistin, miten hiljainen voi 300 D ollakaan 8)
Viimeksi muokannut veppe, 20.2.2007 0:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

veppe kirjoitti: Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen?
Taitaa olla parempi kysyä Pasiltasuoraan :idea:
Mie muistelen että pittää säätää paineet kohilleen.
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Rässi66 kirjoitti:
veppe kirjoitti: Mitä muuten kustantaa uudet suutinkärjet ja mitä kaikkea sille käytännössä pitää tehdä? Pitääkö avautumispaineet säätää kärkien vaihdon jälkeen?
Taitaa olla parempi kysyä Pasiltasuoraan :idea:
Mie muistelen että pittää säätää paineet kohilleen.
Jaa, nyt pitää varmaan lähteä taas Pasilla käymään :D Viimeksi tuli oltua liian varovainen ja pyysin vain kohtuullista piristystä eikä edes vetäviä nostettu :twisted:
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Homma etenee
Suuttimet tarkastettu olivat OK

Joten jää enää pumpun ennakko ja nostimet.
Vaihdan öölit myös hiukan jämäkimpiin jospa tuo kusee nuo lirut nostimien välistä pois.
Myös 2T öljyä tankkiin suunnittelin lirauttaa.
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kilistys viittaisi palotapahtumaan, jos se kuulostaa kattilan kopinalta. Itsellä suuttimien avautumispaineiden tasaus ja ennakon säätö poisti kalinan.

Jos suuttimien kärjet ja paineet ovat OK ja pa-järjestelmä on puhdas, niin yksi tarkistuskohde on puristuspaineet. Jos jossain pyytssä on alhainen paine, niin se voi aiheuttaa palokalinaa. Vika voi olla kannentiivisteessä tai muuallakin.

Älä laita 2-T öljyä tankkiin. Osta Forte-ainetta purkki ja kaada se lähes tyhjään tankkiin ja aja. Tämä puhdistaa ja voitelee pa-järjestelmän. Nykyinen diesel on liian kuivaa, joten järjestelmässä voi olla voitelun tarvetta.
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Onko motti vasta lyöty kasaan?
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Toni R kirjoitti:Onko motti vasta lyöty kasaan?
On tuolla jo 360 000 ajettu. 8)
tekee samaa kuin tuossa toisessa topikissa eli kun reilusti kierrättää ni käy paljon nätimmin. :twisted:
Eikös se kierrätys ole nykyään IN :lol:
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Rässi66 kirjoitti:
Terho P kirjoitti: kokeile sormella suutinputkia ja minulla ainakin oli eroja, joissaki tuntui sykäykset joissain ei.. -->jokainen vaihtoon :?
No kummat pitää vaihtaa, ne jokka sykkii vai hilijaset? Tykyttävät kai?
ei oo tullu asia viä selväksi mullekkaa mut kaikki vaihdan.
uudet bossilaaset tai ainaki saksalaaset kärjet maksoi n20e kpl + vaihtotyö. itse käytän läheisessä oppilaitoksessa :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”