Öljykeskustelua OM-koneisiin..
Öljykeskustelua OM-koneisiin..
Eli jos joku tiesikin niin mobilin 5W-50 öljy poistuu vuoden loppuun mennessä markkinoilta.Nyt on sitten öljymerkin vaihto edessä mutta mikä tilalle;castrollia olen kuullut kehuttavan.Noilla mobileilla olen ajanut tällä 250 dieselillä jo hiukan yli 100.000km ja eipä valittamista paitsi että kallista on..
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mobilhan on muutenkin pitkän aikaa ollut Essolaista ...johtuen siitä kun ovat samaa firmaa ...eli Esso osti hommelit pois.
Castrolista itsellä on pitkät kokemukset eikä huonoa sanottavaa ole.
Sortimenttiahan em. firmalta löytyy ja tuotteet on vielä jaoteltu kuluttaja / ammattilaisöljyihin, eli osaa öljyistä ei saa muualta kuin korjamoilta. Kuluttaja öljyjä saa varaosaliikkeistä.
Kuluttaja tavaroista sopii esim.;
- GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen
- GTX 5 Lightec 10W- 40 / synteettinen.
Ammattilais öljyistä esim.;
- TXT Softec Plus 5W-30 / täyssynteettinen
- SLX Longtec 0W-30 / täyssynteettinen.
Edellisistä suosittelisin molemmista ensimmäistä vaihtoehtoa.
Castrolista itsellä on pitkät kokemukset eikä huonoa sanottavaa ole.
Sortimenttiahan em. firmalta löytyy ja tuotteet on vielä jaoteltu kuluttaja / ammattilaisöljyihin, eli osaa öljyistä ei saa muualta kuin korjamoilta. Kuluttaja öljyjä saa varaosaliikkeistä.
Kuluttaja tavaroista sopii esim.;
- GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen
- GTX 5 Lightec 10W- 40 / synteettinen.
Ammattilais öljyistä esim.;
- TXT Softec Plus 5W-30 / täyssynteettinen
- SLX Longtec 0W-30 / täyssynteettinen.
Edellisistä suosittelisin molemmista ensimmäistä vaihtoehtoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Valvolinen VR1 Racing 10W-60 eikä rallata Oivallinen öljy ainakin jos kone kiertää "liikaa" ja joutuu joskus lämpökäsittelyn kohteeksi
Talveksi voisi tietenkin vaihtaa jonkun hiukan edullisemman ja paremmin valuvan vaihtoehdon joten mitähän sitä koneeseen tunkisi AD:n täyssynteettinen oli ainakin jossain vaiheessa eri purkkiin laitettua teboilin diamondia - mitenhän nykyään ???
Talveksi voisi tietenkin vaihtaa jonkun hiukan edullisemman ja paremmin valuvan vaihtoehdon joten mitähän sitä koneeseen tunkisi AD:n täyssynteettinen oli ainakin jossain vaiheessa eri purkkiin laitettua teboilin diamondia - mitenhän nykyään ???
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu putoo ne paineet vähän kun on kuumapää notkeenpaa ...
ei niillä paineilla niin suurta merkitystä ole.....kunhan ei ole nollissa
ei niillä paineilla niin suurta merkitystä ole.....kunhan ei ole nollissa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Hovimaakarilla on aikojen alusta ollut Castrolin pöntöt pajallaan ja näin ollen yli 100.000 km ajan on lossille juotettu tuota TXT-versiota. Onko noissa millainen ero "kuluttajatavaraan"? Ei se ainakaan halvempaa ole...Lucky-Dog kirjoitti: Kuluttaja tavaroista sopii esim.;
- GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen
- GTX 5 Lightec 10W- 40 / synteettinen.
Ammattilais öljyistä esim.;
- TXT Softec Plus 5W-30 / täyssynteettinen
- SLX Longtec 0W-30 / täyssynteettinen.
Edellisistä suosittelisin molemmista ensimmäistä vaihtoehtoa.
mutta hyvin on toiminut.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Siis vuotaako 260:n pannu edelleen Laita se nyt pian kuntoon, tai pieni vihreä ympäristöaktivisti sieppaa sinut alukseensa ja vie ties minne. Tuossahan ehtii mennä koko öljytilavuus + 2 litraa tykö koneesta läpi öljynvaihtovälillä, joten 60 tkm proppua avaamatta pitää varmasti paikkansaPM kirjoitti:Varmaan on hyvää tuo Magnatecci, mutta kyllä sitä ihan saman verran saa lisäillä koneeseen kuin Mobilin Synt S:ääkin eli pari tonkkaa kymppitonnille. Nimimerkillä 60th öljynvaihdosta, still going strong.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Sutarin olen vaihtanut pari kolme kertaa tuolla välillä, öljytkin olisin vaihtanut jossei proppu olisi muljaantunut epämääräiseksi mötiksi. Eikä muuten tunnu vaikuttavan pätkän vertaa öljynpaineisiin, samat 1.5-2.0 lämpimänä kuin tuoreillakin öljyillä. Mutta olis ne lietteet varmaan joskus hyvä imaista pois sieltä öljypohjasta.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Koittakaa nyt Arvon Mersuilijat ymmärtää...on muitakin öljymerkkejä kuin Mobil....esim. Castrol
Ensiasenusöljytoimittaja ...Volvo, BMW, Audi,VW, Fordille pakkaa, Mersulle toimittaa. Monellekko Mobil ???
Castrol on sikäli hankalempi firma koska;
- ns. marketti öljyt ovat erikseen
- "ammattilaisöljyjä" saa vain korjaamoilta...tieto sisältyy hintaan.
Useasti minulta on kysytty öljystä..."Mitä laitoitte kun kulutus lakkasi"....."Tyttären VW:ssä kanssa kuluttaa..auttaisiko siihen..."
En mitenkään vastusta Mobilin öljyjä, mutta em. öljymerkillä ei ole missään sellaista valta-asemaa kuin Suomessa. Sama tilanne oli taannoin Michelinin renkaiden kanssa tuttavani rengas kauppiaan sanoin;
"Kun Michelinin edustaja tuli "noutamaan" tilausta yksi kohta oli ns. valmiiksi täytettynä ...ja se oli hinta".
Sellainen Mobil 5W/50 kaikkiin sopii ja parasta tyyli paukkuu kintuille aikaa myöden. Eikä Mobil 5W/50 klassikko ole mikään huono öljy olenkaan kun laittaa sitä sellaiseen koneeseen mihin se sopii.
Miksi CDI koneiden katit tukkeutuu????
Miksi partikkelisuodatin autoihin täytyy olla oikean luokituksen öljyä ???
Miettikääpä näitä ja vastailkaa
Eli oli se merkki mikä tahtoo laatu ja sopivuus ratkaisee nyky autoissa.
Ensiasenusöljytoimittaja ...Volvo, BMW, Audi,VW, Fordille pakkaa, Mersulle toimittaa. Monellekko Mobil ???
Castrol on sikäli hankalempi firma koska;
- ns. marketti öljyt ovat erikseen
- "ammattilaisöljyjä" saa vain korjaamoilta...tieto sisältyy hintaan.
Useasti minulta on kysytty öljystä..."Mitä laitoitte kun kulutus lakkasi"....."Tyttären VW:ssä kanssa kuluttaa..auttaisiko siihen..."
En mitenkään vastusta Mobilin öljyjä, mutta em. öljymerkillä ei ole missään sellaista valta-asemaa kuin Suomessa. Sama tilanne oli taannoin Michelinin renkaiden kanssa tuttavani rengas kauppiaan sanoin;
"Kun Michelinin edustaja tuli "noutamaan" tilausta yksi kohta oli ns. valmiiksi täytettynä ...ja se oli hinta".
Sellainen Mobil 5W/50 kaikkiin sopii ja parasta tyyli paukkuu kintuille aikaa myöden. Eikä Mobil 5W/50 klassikko ole mikään huono öljy olenkaan kun laittaa sitä sellaiseen koneeseen mihin se sopii.
Miksi CDI koneiden katit tukkeutuu????
Miksi partikkelisuodatin autoihin täytyy olla oikean luokituksen öljyä ???
Miettikääpä näitä ja vastailkaa
Eli oli se merkki mikä tahtoo laatu ja sopivuus ratkaisee nyky autoissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Meillä korjaamolla menee ylivoimaisesti eniten Total Quartz 5 W 40 moottoriöljyä, toinen merkki on Mobil jolta 1RF 5W40 ja Delvac 1.
Mistään ei ole suurta moitetta kuulunut, jokunen on vaihtanut RF:n Totaliin ja väittää öljynkulutuksen vähentyneen.
Omassa 124 300D:ssä oli käytetty viimeiset 8 vuotta Castrolia, Lightec 10 W 40.
Sitä minäkin sitten loruuttelin moottoriin, 16,90 / 4 litraa eikä ole moittimista.
Pussimersussa on toinen vaihtoväli menossa Castrolilla.
Eräs autoja tuova liike (EI SKC) käyttää lähes pelkästään Economic 5 W 40 öljyä - halpaa ja kuulemma OK.
Mistään ei ole suurta moitetta kuulunut, jokunen on vaihtanut RF:n Totaliin ja väittää öljynkulutuksen vähentyneen.
Omassa 124 300D:ssä oli käytetty viimeiset 8 vuotta Castrolia, Lightec 10 W 40.
Sitä minäkin sitten loruuttelin moottoriin, 16,90 / 4 litraa eikä ole moittimista.
Pussimersussa on toinen vaihtoväli menossa Castrolilla.
Eräs autoja tuova liike (EI SKC) käyttää lähes pelkästään Economic 5 W 40 öljyä - halpaa ja kuulemma OK.
Byäääh...Olen tässä yritänyt tehdä TM:än veroista kestotestiä mobilin öljyllä ja nyt se sitten loppuu....Vasta 375tkm olen ehtinyt noilla rallivormuloilla ajella,auton mittarissa on 750tkm.Edellisten omistajien öljyistä en tiedä,mutta ilmeisen epäsopivat olivat kun heti oston jälkeen hajosi k.k. laakeri.
Eli mitä tästä opimme:Ainakaan voiteluominaisuuksista ei normaali kuolevainen saa tolkkua eri merkkien välillä,ei riitä ikä eikä terveys.
Eli mitä tästä opimme:Ainakaan voiteluominaisuuksista ei normaali kuolevainen saa tolkkua eri merkkien välillä,ei riitä ikä eikä terveys.
Meillä on firmassa myynnissä tuota Totalia ja myös Economickkia(Teboil).Pitäisköhän tota Totalia harkita? vai Castrolliako rupeis käyttää?dealer kirjoitti:Meillä korjaamolla menee ylivoimaisesti eniten Total Quartz 5 W 40 moottoriöljyä, toinen merkki on Mobil jolta 1RF 5W40 ja Delvac 1.
Mistään ei ole suurta moitetta kuulunut, jokunen on vaihtanut RF:n Totaliin ja väittää öljynkulutuksen vähentyneen.
Omassa 124 300D:ssä oli käytetty viimeiset 8 vuotta Castrolia, Lightec 10 W 40.
Sitä minäkin sitten loruuttelin moottoriin, 16,90 / 4 litraa eikä ole moittimista.
Pussimersussa on toinen vaihtoväli menossa Castrolilla.
Eräs autoja tuova liike (EI SKC) käyttää lähes pelkästään Economic 5 W 40 öljyä - halpaa ja kuulemma OK.
Kun katsoo Castrollin sivuilta suosituksia om.603a tyyppiin niin suositeltavin olisi Formula RS 0w-40 ja toisena GTX Magnatec 5w-40.
Mielummin kyllä ite laittaisin ton jälkimmäisen kun en viitsisi 0 öljyjä laittaa jo vanhempaan autoon-92 noin 303 000 ajettu.
Laatikkoon pitäis myös vaihtaa,siihen suositus TQD ja perään Syntrax Universal(a) vaan mahtaako toi olla mukamas ASD-öljy? sen vois kyllä käydä Veholta niin tulis ainaskin oikee.
Osta vaan Veholta se peräöljy.
Total tai Castrol, eipä siinä taida vikaan mennä kumpi vaan.
Suositustaulukot ovat moottoriöljyjen osalta harhaanjohtavia; eihän niissä halvempia öljyjä juuri suositella.
Esim. tuo Sami R mainitsema vanha kunnon Delvac; ei kai sitä mihinkään suositella jos Mobilin kirjaa lukee ?
Total tai Castrol, eipä siinä taida vikaan mennä kumpi vaan.
Suositustaulukot ovat moottoriöljyjen osalta harhaanjohtavia; eihän niissä halvempia öljyjä juuri suositella.
Esim. tuo Sami R mainitsema vanha kunnon Delvac; ei kai sitä mihinkään suositella jos Mobilin kirjaa lukee ?
Perhana, kun tossa omassa lossissa on toi öljytilavuus 8,5l.
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ).
Olenki ny ajellu Nesteen LXE Turbolla, 20l kanisteri maksaa n.36€.
Vastapalloon on sitte vaihtoväli vain tommosen 7500km.
Tuo turpotiiseli on niin tehokas mustaamaan noi öljynsä.
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ).
Olenki ny ajellu Nesteen LXE Turbolla, 20l kanisteri maksaa n.36€.
Vastapalloon on sitte vaihtoväli vain tommosen 7500km.
Tuo turpotiiseli on niin tehokas mustaamaan noi öljynsä.
Pro HVM
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Töissä on muutamaaeri moottorilitkua:
1. neste pro 5w-40 ns. volyymisotku jota laitetaan liki kaikkiin, jostain syystä omissa autoissa nykyään tätä..
2. castrol slx 0w-30 longtec, mm. uudempiin volvoihin 20tkm huoltoväleillä
3. castrol slx 0w-30 r-tec, 30tkm väleillä oleviin ja kaikkiin uusiin jaggeihin, stanan kallista mönjää.
Yleensä ottaen koneen ominaisuuksissa ei ota selvää ainakaan 300tkm matkalla mitä paskaa siellä lilluu, kunhan nyt synteettistä on ja se joskus vaihdetaan.
1. neste pro 5w-40 ns. volyymisotku jota laitetaan liki kaikkiin, jostain syystä omissa autoissa nykyään tätä..
2. castrol slx 0w-30 longtec, mm. uudempiin volvoihin 20tkm huoltoväleillä
3. castrol slx 0w-30 r-tec, 30tkm väleillä oleviin ja kaikkiin uusiin jaggeihin, stanan kallista mönjää.
Yleensä ottaen koneen ominaisuuksissa ei ota selvää ainakaan 300tkm matkalla mitä paskaa siellä lilluu, kunhan nyt synteettistä on ja se joskus vaihdetaan.
[quote="Rässi66"]Perhana, kun tossa omassa lossissa on toi öljytilavuus 8,5l.
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ).
Kun ajelin vielä w123-mallilla,päästin kesää talavia mobilin agrilla, maksoi tutunkauppaa 19eeroa/20L.Ja myyjä sanoi vielä että delvac ja agri on samaa kamaa,eri etiketti purkissa vaan.Mene ja tiedä totuudesta,mutta halapaa oli ajelu diezelillä
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ).
Kun ajelin vielä w123-mallilla,päästin kesää talavia mobilin agrilla, maksoi tutunkauppaa 19eeroa/20L.Ja myyjä sanoi vielä että delvac ja agri on samaa kamaa,eri etiketti purkissa vaan.Mene ja tiedä totuudesta,mutta halapaa oli ajelu diezelillä
pitääkö vanha lause nyky -öljyillä laisinkaan paikkaansa: jos oljyä ei kulu ei mitään ole silloin voideltu...??
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Ei minusta. Minulla on parhaimmat autot koneensa puolesta olleet ne, jotka eivät ole vieneet öljyä lainkaan..juha kirjoitti:pitääkö vanha lause nyky -öljyillä laisinkaan paikkaansa: jos oljyä ei kulu ei mitään ole silloin voideltu...??
Mesen öljyhistoria: 1 vaihtoväli Mobil 5W50, 1 vaihtoväli Mobil 0W40 (melkein 20 tkm eikä vienyt edes alarajalle) ja nyt jo kahteen kertaan vaihdettu Mobil Delvac 1. Delvacia tuntui kuluvan hiukan enemmän, kuitenkin vielä oikein sopivasti, eli öljypinnan merkkivalo alkoi vilkahdella, kun 15000 tuli täyteen (litrako sieltä siis on silloin mennyt, kun on alarajalla?) Tietää mennä öljynvaihtoon, kun öljypinnan merkkivalo vilkkuu
Yleensäkin taitaa olla lähes aina autoissani olleet Mobilin öljyt, mutta mikään (paitsi yksi) ei ole ollut mikään öljysyöppö - vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisäillä öljyä kuin ehkä pariin vanhaan romuun.. Jaa tuo kakkosauto vie enempi, juuri lirutin Valvoline Max-lifet sisään, saas nähdä tuoko pitempää ikää autolle