Öljykeskustelua OM-koneisiin..

Katso myös W201.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Öljykeskustelua OM-koneisiin..

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Eli jos joku tiesikin niin mobilin 5W-50 öljy poistuu vuoden loppuun mennessä markkinoilta.Nyt on sitten öljymerkin vaihto edessä mutta mikä tilalle;castrollia olen kuullut kehuttavan.Noilla mobileilla olen ajanut tällä 250 dieselillä jo hiukan yli 100.000km ja eipä valittamista paitsi että kallista on..
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ostin ensikertaa eläissäni Castrollin magnateciä pari viikkoa sitten. Tähän saakka olen käyttänyt näitä isomman volyymin merkkejä. Halpaa oli verrattuna muihin merkkeihin, ja on kestänyt ceen koneessa jo kaksi viikkoa. :D

n.25e/kannu. :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mobilhan on muutenkin pitkän aikaa ollut Essolaista :shock: ...johtuen siitä kun ovat samaa firmaa :lol: ...eli Esso osti hommelit pois.

Castrolista itsellä on pitkät kokemukset eikä huonoa sanottavaa ole.
Sortimenttiahan em. firmalta löytyy ja tuotteet on vielä jaoteltu kuluttaja / ammattilaisöljyihin, eli osaa öljyistä ei saa muualta kuin korjamoilta. Kuluttaja öljyjä saa varaosaliikkeistä.

Kuluttaja tavaroista sopii esim.;
- GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen
- GTX 5 Lightec 10W- 40 / synteettinen.

Ammattilais öljyistä esim.;
- TXT Softec Plus 5W-30 / täyssynteettinen
- SLX Longtec 0W-30 / täyssynteettinen.

Edellisistä suosittelisin molemmista ensimmäistä vaihtoehtoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Valvolinen VR1 Racing 10W-60 eikä rallata :lol: Oivallinen öljy ainakin jos kone kiertää "liikaa" ja joutuu joskus lämpökäsittelyn kohteeksi :shock:

Talveksi voisi tietenkin vaihtaa jonkun hiukan edullisemman ja paremmin valuvan vaihtoehdon joten mitähän sitä koneeseen tunkisi :roll: AD:n täyssynteettinen oli ainakin jossain vaiheessa eri purkkiin laitettua teboilin diamondia - mitenhän nykyään ???
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Vaihdoin sitten - GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen-öljyn moottoriin ja vaihdoin samalla peräöljyt.Öljynpaineet mittarin mukaan ehkä hiukan matalammalla kun mobil 5w-50 öljyllä.Hinta oli kyllä mobiliin verrattuna edullisempi ja jotenkin notkeamman näköistä tikusta tsekkailtuna..
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jaaha, on mullakin vaihto edessä... Pitääpä piruuttaan kokeilla tuota Castrolia seuraavaksi :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu putoo ne paineet vähän kun on kuumapää notkeenpaa :shock: ...
ei niillä paineilla niin suurta merkitystä ole.....kunhan ei ole nollissa :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Varmaan on hyvää tuo Magnatecci, mutta kyllä sitä ihan saman verran saa lisäillä koneeseen kuin Mobilin Synt S:ääkin eli pari tonkkaa kymppitonnille. Nimimerkillä 60th öljynvaihdosta, still going strong. :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lucky-Dog kirjoitti: Kuluttaja tavaroista sopii esim.;
- GTX Mgnatec 5W-40 / täyssynteettinen
- GTX 5 Lightec 10W- 40 / synteettinen.

Ammattilais öljyistä esim.;
- TXT Softec Plus 5W-30 / täyssynteettinen
- SLX Longtec 0W-30 / täyssynteettinen.

Edellisistä suosittelisin molemmista ensimmäistä vaihtoehtoa.
Hovimaakarilla on aikojen alusta ollut Castrolin pöntöt pajallaan ja näin ollen yli 100.000 km ajan on lossille juotettu tuota TXT-versiota. Onko noissa millainen ero "kuluttajatavaraan"? Ei se ainakaan halvempaa ole...
mutta hyvin on toiminut.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PM kirjoitti:Varmaan on hyvää tuo Magnatecci, mutta kyllä sitä ihan saman verran saa lisäillä koneeseen kuin Mobilin Synt S:ääkin eli pari tonkkaa kymppitonnille. Nimimerkillä 60th öljynvaihdosta, still going strong. :lol:
Siis vuotaako 260:n pannu edelleen :shock: Laita se nyt pian kuntoon, tai pieni vihreä ympäristöaktivisti :shock: sieppaa sinut alukseensa ja vie ties minne. Tuossahan ehtii mennä koko öljytilavuus + 2 litraa tykö koneesta läpi öljynvaihtovälillä, joten 60 tkm proppua avaamatta pitää varmasti paikkansa :wink:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

PM kirjoitti:Varmaan on hyvää tuo Magnatecci, mutta kyllä sitä ihan saman verran saa lisäillä koneeseen kuin Mobilin Synt S:ääkin eli pari tonkkaa kymppitonnille. Nimimerkillä 60th öljynvaihdosta, still going strong. :lol:
Vaihteletkos sutareita kumminkin? Vai onko ees paikallaan? :shock:
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Sutarin olen vaihtanut pari kolme kertaa tuolla välillä, öljytkin olisin vaihtanut jossei proppu olisi muljaantunut epämääräiseksi mötiksi. Eikä muuten tunnu vaikuttavan pätkän vertaa öljynpaineisiin, samat 1.5-2.0 lämpimänä kuin tuoreillakin öljyillä. Mutta olis ne lietteet varmaan joskus hyvä imaista pois sieltä öljypohjasta. :shock:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ai jahas...vai loppuu mobilin 5w-50,se on sitten mullakin merkin vaihto.
Mites sitten mobilin delvac 5w-40,sehän on diesel moottoreille tehty,mutta kallista kyllä on.Eihän sen tieteskään tartte olla just mobilia mitä laittaa...siihen on vaan tottunu :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Koittakaa nyt Arvon Mersuilijat ymmärtää...on muitakin öljymerkkejä kuin Mobil....esim. Castrol :lol: :lol:

Ensiasenusöljytoimittaja ...Volvo, BMW, Audi,VW, Fordille pakkaa, Mersulle toimittaa. Monellekko Mobil ???

Castrol on sikäli hankalempi firma koska;
- ns. marketti öljyt ovat erikseen
- "ammattilaisöljyjä" saa vain korjaamoilta...tieto sisältyy hintaan.

Useasti minulta on kysytty öljystä..."Mitä laitoitte kun kulutus lakkasi"....."Tyttären VW:ssä kanssa kuluttaa..auttaisiko siihen..."

En mitenkään vastusta Mobilin öljyjä, mutta em. öljymerkillä ei ole missään sellaista valta-asemaa kuin Suomessa. Sama tilanne oli taannoin Michelinin renkaiden kanssa :arrow: tuttavani rengas kauppiaan sanoin;
"Kun Michelinin edustaja tuli "noutamaan" tilausta yksi kohta oli ns. valmiiksi täytettynä :arrow: :arrow: ...ja se oli hinta".

Sellainen Mobil 5W/50 kaikkiin sopii ja parasta tyyli paukkuu kintuille aikaa myöden. Eikä Mobil 5W/50 klassikko ole mikään huono öljy olenkaan kun laittaa sitä sellaiseen koneeseen mihin se sopii.

Miksi CDI koneiden katit tukkeutuu????
Miksi partikkelisuodatin autoihin täytyy olla oikean luokituksen öljyä ???
Miettikääpä näitä ja vastailkaa :lol: :lol: :lol:

Eli oli se merkki mikä tahtoo laatu ja sopivuus ratkaisee nyky autoissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Öljynvaihto taas käsillä eikä mobiliin ole paluuta;siinä missä mobilin 5/50 alkoi "häipyä" koneesta kun öljynvaihtoväli tuli täyteen ei tuo castrol ole juurikaan vajunut;lisäksi nyt kun olen ajanut 9500 km on castrol yhä selvästi notkeamman oloista kuin mobil.Tästä eteenpäin olen castrol-män!

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä korjaamolla menee ylivoimaisesti eniten Total Quartz 5 W 40 moottoriöljyä, toinen merkki on Mobil jolta 1RF 5W40 ja Delvac 1.

Mistään ei ole suurta moitetta kuulunut, jokunen on vaihtanut RF:n Totaliin ja väittää öljynkulutuksen vähentyneen.

Omassa 124 300D:ssä oli käytetty viimeiset 8 vuotta Castrolia, Lightec 10 W 40.
Sitä minäkin sitten loruuttelin moottoriin, 16,90 / 4 litraa eikä ole moittimista.
Pussimersussa on toinen vaihtoväli menossa Castrolilla.

Eräs autoja tuova liike (EI SKC) käyttää lähes pelkästään Economic 5 W 40 öljyä - halpaa ja kuulemma OK.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ite käytän mobilin Delvac mx 15W40:stä 200D:ssä.
Ylittää API CI-4.
Toimii.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Byäääh...Olen tässä yritänyt tehdä TM:än veroista kestotestiä mobilin öljyllä ja nyt se sitten loppuu....Vasta 375tkm olen ehtinyt noilla rallivormuloilla ajella,auton mittarissa on 750tkm.Edellisten omistajien öljyistä en tiedä,mutta ilmeisen epäsopivat olivat kun heti oston jälkeen hajosi k.k. laakeri.

Eli mitä tästä opimme:Ainakaan voiteluominaisuuksista ei normaali kuolevainen saa tolkkua eri merkkien välillä,ei riitä ikä eikä terveys.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:Meillä korjaamolla menee ylivoimaisesti eniten Total Quartz 5 W 40 moottoriöljyä, toinen merkki on Mobil jolta 1RF 5W40 ja Delvac 1.

Mistään ei ole suurta moitetta kuulunut, jokunen on vaihtanut RF:n Totaliin ja väittää öljynkulutuksen vähentyneen.

Omassa 124 300D:ssä oli käytetty viimeiset 8 vuotta Castrolia, Lightec 10 W 40.
Sitä minäkin sitten loruuttelin moottoriin, 16,90 / 4 litraa eikä ole moittimista.
Pussimersussa on toinen vaihtoväli menossa Castrolilla.

Eräs autoja tuova liike (EI SKC) käyttää lähes pelkästään Economic 5 W 40 öljyä - halpaa ja kuulemma OK.
Meillä on firmassa myynnissä tuota Totalia ja myös Economickkia(Teboil).Pitäisköhän tota Totalia harkita? vai Castrolliako rupeis käyttää?
Kun katsoo Castrollin sivuilta suosituksia om.603a tyyppiin niin suositeltavin olisi Formula RS 0w-40 ja toisena GTX Magnatec 5w-40.
Mielummin kyllä ite laittaisin ton jälkimmäisen kun en viitsisi 0 öljyjä laittaa jo vanhempaan autoon-92 noin 303 000 ajettu.
Laatikkoon pitäis myös vaihtaa,siihen suositus TQD ja perään Syntrax Universal(a) vaan mahtaako toi olla mukamas ASD-öljy? sen vois kyllä käydä Veholta niin tulis ainaskin oikee.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Osta vaan Veholta se peräöljy.

Total tai Castrol, eipä siinä taida vikaan mennä kumpi vaan.
Suositustaulukot ovat moottoriöljyjen osalta harhaanjohtavia; eihän niissä halvempia öljyjä juuri suositella.
Esim. tuo Sami R mainitsema vanha kunnon Delvac; ei kai sitä mihinkään suositella jos Mobilin kirjaa lukee ?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Perhana, kun tossa omassa lossissa on toi öljytilavuus 8,5l.
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ). :oops:
Olenki ny ajellu Nesteen LXE Turbolla, 20l kanisteri maksaa n.36€.
Vastapalloon on sitte vaihtoväli vain tommosen 7500km.
Tuo turpotiiseli on niin tehokas mustaamaan noi öljynsä.
Pro HVM
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Töissä on muutamaaeri moottorilitkua:
1. neste pro 5w-40 ns. volyymisotku jota laitetaan liki kaikkiin, jostain syystä omissa autoissa nykyään tätä..
2. castrol slx 0w-30 longtec, mm. uudempiin volvoihin 20tkm huoltoväleillä
3. castrol slx 0w-30 r-tec, 30tkm väleillä oleviin ja kaikkiin uusiin jaggeihin, stanan kallista mönjää.
Yleensä ottaen koneen ominaisuuksissa ei ota selvää ainakaan 300tkm matkalla mitä paskaa siellä lilluu, kunhan nyt synteettistä on ja se joskus vaihdetaan.
Avatar
Janozek
Viestit: 122
Liittynyt: 04.10.2005 10:58
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Janozek »

[quote="Rässi66"]Perhana, kun tossa omassa lossissa on toi öljytilavuus 8,5l.
Ei oikein ilkeä ostaa noita 50€/4l purkkeja (köyhä ).

Kun ajelin vielä w123-mallilla,päästin kesää talavia mobilin agrilla, maksoi tutunkauppaa 19eeroa/20L.Ja myyjä sanoi vielä että delvac ja agri on samaa kamaa,eri etiketti purkissa vaan.Mene ja tiedä totuudesta,mutta halapaa oli ajelu diezelillä :P
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mites on Lucky-Dog,ootkos paikalla tammikuun 5 päivä?.Jos vaikka piipahtais ja spossais sun lafkaa öljy ostoksilla :lol: ja tietty pitäishän noi laatikon öljyt ja suotimet vaihtaa :wink:
Jaa,että mitäkö etelän mies siellä tekee...noh appi asuu siellä suht lähellä ja ois silloin kauppapäivä S-joella.
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Itselläni on ollu c220d:ssä mobil 0w-40 ja hyvin on pelannu :lol:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

pitääkö vanha lause nyky -öljyillä laisinkaan paikkaansa: jos oljyä ei kulu ei mitään ole silloin voideltu...??
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

juha kirjoitti:pitääkö vanha lause nyky -öljyillä laisinkaan paikkaansa: jos oljyä ei kulu ei mitään ole silloin voideltu...??
Ei minusta. Minulla on parhaimmat autot koneensa puolesta olleet ne, jotka eivät ole vieneet öljyä lainkaan.. :lol:

Mesen öljyhistoria: 1 vaihtoväli Mobil 5W50, 1 vaihtoväli Mobil 0W40 (melkein 20 tkm eikä vienyt edes alarajalle) ja nyt jo kahteen kertaan vaihdettu Mobil Delvac 1. Delvacia tuntui kuluvan hiukan enemmän, kuitenkin vielä oikein sopivasti, eli öljypinnan merkkivalo alkoi vilkahdella, kun 15000 tuli täyteen (litrako sieltä siis on silloin mennyt, kun on alarajalla?) :P Tietää mennä öljynvaihtoon, kun öljypinnan merkkivalo vilkkuu :wink:

Yleensäkin taitaa olla lähes aina autoissani olleet Mobilin öljyt, mutta mikään (paitsi yksi) ei ole ollut mikään öljysyöppö - vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisäillä öljyä kuin ehkä pariin vanhaan romuun.. Jaa tuo kakkosauto vie enempi, juuri lirutin Valvoline Max-lifet sisään, saas nähdä tuoko pitempää ikää autolle :lol:
E250TD94
Viestit: 4
Liittynyt: 18.3.2006 19:46

Castrol

Viesti Kirjoittaja E250TD94 »

Castrolilla on myös hyvä täyssynteettinen 229.3 luokan täyttävä öljy Castrol TXT Softec 5W-40. Saa useasta halpakaupasta hintaan 19 euroa/ 4 litraa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko Softec noinkin halpaa ? :shock:
Kuten tuossa ylempänä kerroin, Lightec maksoi 16,90 / 4 litraa.

Niin, ja tervetuloa Meselle, "E250TD94" - ei ole vaikea arvata millaisella ajopelillä teitä kuluttelet. :D
wiimax.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vaihdatin omaani teboilin SHPD 10W30:set, hyvin tuntuvat toimivan, paineet on 0,2 alemmat kuin delvacilla. Hinta on kohdillaan n.30€/20L.
Passaa jo 5000 Km päästä vaihtaakkin tuolla hinnalla. :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”