Vaihtelen venttiilin varren tiivisteitä, joista 1 ja 4 pytty onnistui aika vaivattomasti. 3s pytyn kartio kiilat jumissa (olivat myös 4 mutta irtosivat kun koputteli paineet päällä venttiilin jousen pääli levyyn), mutta suurin ongelma tuli toisen sylinterin kanssa: ei löydä YKK asentoa pytylle.
Sytytys järjsetys on 1 - 3 - 4 - 2, eli nokka- ja kampiakselien YKK kohdasta pitäisi kääntää 3 x 180 astetta eli puolitoista kirerrosta kampiakselia että oltaisiin oikeassa kohdassa, eikö?. Tätä tuli yritettyä, mutta jostain syystä kun löin paineet päälle, niin kone välttämättä halusi pyörähtää.
Onko ideoita vai olenko ymmärtänyt koneen käynti järjestyksen ihan väärin?
T. maddiHoo
200 E, YKK kateissa
Kokeile tulpanreiässä olevasta letkusta vaikka varovasti suullasi milloin mäntä on yläkuolokohdassa; siis letkunpää suuhun ja samalla pyörität hitaasti moottoria.
Tunnet hyvin milloin paine vaihtuu imuksi; siinä rajassa on YKK.
Mikäli auto on manuaali laita isoin vaihde ja käsijarru päälle ennenkuin liität paineen letkuun.
Tervetuloa foorumille.
Tunnet hyvin milloin paine vaihtuu imuksi; siinä rajassa on YKK.
Mikäli auto on manuaali laita isoin vaihde ja käsijarru päälle ennenkuin liität paineen letkuun.
Tervetuloa foorumille.
Tottakai... nerokkaan yksinkertainen idea!
Onkohan sillä merkitystä jos tekisi homman seuraavasti: ottaa vivuston pois kyseisen sylinterin kohdalta ja kytkee paineet päälle, niin että mäntä sitten asettuu mihin asettuu (tietenkin niin, että kone pyörähtää oikeaan suuntaan sen minkä pyörähtää)?
Auto on tomaatti, joten ei taida vaihde temppu onnistua.
Kiitoksia vastauksesta ja tervetulo toivotuksesta!
Onkohan sillä merkitystä jos tekisi homman seuraavasti: ottaa vivuston pois kyseisen sylinterin kohdalta ja kytkee paineet päälle, niin että mäntä sitten asettuu mihin asettuu (tietenkin niin, että kone pyörähtää oikeaan suuntaan sen minkä pyörähtää)?
Auto on tomaatti, joten ei taida vaihde temppu onnistua.
Kiitoksia vastauksesta ja tervetulo toivotuksesta!
Onnistuu niinkin.Onkohan sillä merkitystä jos tekisi homman seuraavasti: ottaa vivuston pois kyseisen sylinterin kohdalta ja kytkee paineet päälle, niin että mäntä sitten asettuu mihin asettuu
Teoriassa on tosin mahdollista että venttiili putoaa männän päälle jos paine yhtäkkiä katoaa kun mäntä on alhaalla - alakuolokohtaanhan se asettuu kun mikään ei estä pyörimistä.