Rupesi naputtamaan...
Rupesi naputtamaan...
w124 200d -87 Nyt jännittää, kansi meni vuosi sitten, sillon nakutti voimakkaasti muutaman viikon ennen kuin laukes kovaa ääntä pitäen, kierrokset tapissa lahden tielle, sanokaa nyt ettei se taas ole kannentiiviste. Ajoin hetki sitten töistä kotia, käännyin viimesestä risteyksestä aika jyrkästi ja kuulu klonks moottorista tai alustasta tai jostain edestä. Sit huomasin vauhdin hiljentyessä että kuuluu suht voimakasta naputusta, kirkas ja tasainen ei kovin tiheä ääni. Moottorista on luulunu vihellystä jo jonkin aikaa, voisko liittyä siihen, olisko ollu imuilmavuoto ja sit ottanu ilmaa jne. Moottorin kannakkeista toinen on kolissu, joten luulin et klonks olis kuulunu sieltä, mut miten nakutus? Olkaa ystävällisiä ja autelkaa, oon huomenna lähössä reissuun samaisella autolla.
Öljynpainemittari seilaa kyllä jonkun verran, 1l ja 2l välillä, ennen on ollu tasaisempi, öljypohjan tiiviste vuotaa, niin oon lisäilly välillä, mut riippuu ajosta, mitä mittari näyttää, mitä lämpimämpi kone ja mitä kovempaa ajaa esim kehällä, niin kyllä huomattavasti laskee mittari. Mut normaali kaupunkiajossa pysyy 2l tuntumassa.
Joo kyllä paineiden pitäisi olla normi ajossa täysissä.
Mittari näyttää paineen välillä 0-3bar.Normi ajossa pitäisi olla öljynpaine mittari pohjassa.Tyhjäkäynnillä paine saa laskea 0,3baariin.En nyt tarkkaa käsitystä saanut mitä ne öljynpaineet on,mutta nakuttaminen saattaa johtua öljynpaineistakin.Kai sielä ny on varmasti öljyä?
Mittari näyttää paineen välillä 0-3bar.Normi ajossa pitäisi olla öljynpaine mittari pohjassa.Tyhjäkäynnillä paine saa laskea 0,3baariin.En nyt tarkkaa käsitystä saanut mitä ne öljynpaineet on,mutta nakuttaminen saattaa johtua öljynpaineistakin.Kai sielä ny on varmasti öljyä?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Joo, nakutus on nykyään sellasta, et loppuu välillä ja taas alkaa, varsinkin, jos ajelee vähän kovempaa. Korjaamolla sanoivat että venttiilin nostajat ne siellä riemuitsee, että anna olla, ei se mitään haittaa Mut olkoon niin kauan, ku alkaa pitää semmosta meteliä, et on pakko laittaa. Vai mitä mieltä ootte?
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
Mulla on naputellu ja roklotellu kohta 100 tkm.joooti kirjoitti:Joo, nakutus on nykyään sellasta, et loppuu välillä ja taas alkaa, varsinkin, jos ajelee vähän kovempaa. Korjaamolla sanoivat että venttiilin nostajat ne siellä riemuitsee, että anna olla, ei se mitään haittaa Mut olkoon niin kauan, ku alkaa pitää semmosta meteliä, et on pakko laittaa. Vai mitä mieltä ootte?
Ääni on ehkä koventunu tossa ajan mittaan mutta stereoita vaan kovemmalle ja kovaa ajoa
® Mesen linttaklubi
Naputtanu on meidänkin autossa nostimet, ainakin sen ajan kun oma on ollut. Kilometreissä mitattuna ~80tkm.
Viime kesänä vaimeni tosin tikitys aika tavalla kun vaihdoin uuden kansipahvin. Enää rapisee yksi tai kaksi nostajaa kylmänä. Ennen pahvin vaihtoa raplatteli lähestulkoon koko ajan noin 2000rpm kierroksille asti.
Myös moottoriöljyn vaihdolla on aina muutaman tuhannen km kestävä vaimentava vaikutus. Olen noita ajatellut vaihtaakin, mutta ei toistaiseksi ole saanut aikaiseksi...
Viime kesänä vaimeni tosin tikitys aika tavalla kun vaihdoin uuden kansipahvin. Enää rapisee yksi tai kaksi nostajaa kylmänä. Ennen pahvin vaihtoa raplatteli lähestulkoon koko ajan noin 2000rpm kierroksille asti.
Myös moottoriöljyn vaihdolla on aina muutaman tuhannen km kestävä vaimentava vaikutus. Olen noita ajatellut vaihtaakin, mutta ei toistaiseksi ole saanut aikaiseksi...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi