300TE 24V täysin voimaton
300TE 24V täysin voimaton
Autossa pitäisi olla 220hp, mutta tällä hetkellä varmaan 140hp on todellinen luku. Auto lähtee käyntiin hyvin kylmänä ja lämpöisenä. Kerää hyvin kierroksia ja muutenkin kone vaikuttaa hyvältä. Tyhjäkäynti on välillä 1500 eikä meinaa millään laskea. ASD valo palaa koko ajan ja ajattelin että voisiko ylijännitesuojarele olla viottunut, sillä aikaisemmin forumilla on puhuttu mm. sen vaikutuksista myös ruiskun toimintaan. Autolla ajettu 256000km
Automaatti aski tuntuu pitävän kokoajan liian isoa vaihdetta päällä ja kick down harvoin toimii. Ajattelin ensi töiksi vaihtaa vaihdelaatikon öljyt ja suodattimen ,koska en tiedä koska ne on vaihdettu.
Ostin auton juuri ja ajattelin ,että foorumilta sais varmaan nopeimmin apua mitä kannattaisi testata ja kokeilla.
Automaatti aski tuntuu pitävän kokoajan liian isoa vaihdetta päällä ja kick down harvoin toimii. Ajattelin ensi töiksi vaihtaa vaihdelaatikon öljyt ja suodattimen ,koska en tiedä koska ne on vaihdettu.
Ostin auton juuri ja ajattelin ,että foorumilta sais varmaan nopeimmin apua mitä kannattaisi testata ja kokeilla.
Nyt alkaa ideat loppumaan. Veljen 230 E menee vieläkin helposti ohi , vaikka olen vaihtanut polttoainesuodattimen , laatikon öljyt ja suodatin, ylijännitesuojareleen, ilmansuodattimen ja tulpat. Kun autoa kierrättää paikallaan niin kierrosten noustessa moottori tekee jälki "huudon" vaikka kaasupoljinta ei enää poljettasi. Huomasin tänään pienen halkeaman pakosarjassa, joten voisiko se sekoittaa lampdan toimintaa, autossa on myös Remus tuplaputki setti puolesta välistä asti. Myöskään imuilmavuotoja en ole huomannut Loma alkaa ensi viikolla ,joten aikaa on vaikka kone aukaista.
Minkäslainen testipistoke autossa on? Löytynee siitä akun vierestä "närhenmunien" läheltä. Jos se on 16-napainen, siihen voi helposti tehdä itse testerin, joka vilkutusten määrän perusteella kertoo, mikä paikka prakaa. Voi tosin olla, että muun mallisiinkin testitöpseleihin saa tehtyä testerin.
Oletko tarkistellut, missä kunnossa virranjakaja on?
Mitenkäs saastearvot?
Oletko tarkistellut, missä kunnossa virranjakaja on?
Mitenkäs saastearvot?
Tein juuri tänään sen asd vilkku testin siitä boksista, ja mielestäni se on juuri se 16 napainen. Muita kuin ASD testi ohjeita en tiedä. Saastearvot on ollut rajojen sisällä sillä auto on katsastettu toukokuussa. Se kiekko mihinkä tulpanjohdot tulee kiinni on vaihdettu. Autossa näyttää olevan kahta eri mallista tulpanjohtoa tällä hetkellä, mutta en oikein jaksa uskoa ,että se tekisi ongelman
Samaa teki minullakin tosin 4mukinen, eli lämmetessään suuttimet alkaa tiputtamaan keittoa. kylmänä pitävät mainiosti. kuitenkin tuolla tavalla vuotavan suuttimen suihku on melkoisen hyvä. noin silmällä kattoen, tiedä sitten oliko oikiasti hyvä.Aki kirjoitti: Täysin samalla tavalla teki yksi 300te-24 -91 ja suuttimien vaihdolla korjaantui
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Nyt alkaa mese koetteleen hermoja. Nyt on kannentiiviste vaihdettu, haljennut pakosarja vaihdettu , lambda uusittu. Auto on vieläkin täysin tehoton ja ei meinaa päästä liikkeelle. vaikka kaasu olisi pohjassa. Onko jollakin tähän 16 napaiseen akun edessä olevaan boksiin lisää vilkku testejä olemassa, sillä Tampereen autosähköstä luvattiin aika auton katsomiselle ja se olisi siinä elokuun alussa, joten korjaisin mielelläni jos tietäisin vielä mitä korjata,koska elokuuhun on aikaa
Apua osien hankintaan tarvitaan nopeasti
Auto oli Tampereen Autosähkössä ja vikana olisi kuulemma MAS yksikkö ja KE ohjainlaite. Rupesin selvittämään kyseisten osien saatavuutta ja esim. kl varaosat eivät pysty sellaisia hommaamaan. Jos joku tietää miten voisi auttaa tai mistä kysyä niin ottaisi yhteyttä mahd. pian
topi.tala@talart.fi
0400 906 366
topi.tala@talart.fi
0400 906 366
Soita RTO tuontiin ja kysy sieltä
http://www.rtotuonti.fi/
http://www.rtotuonti.fi/