300ce -88 coupe hyytyy ärsyttävästi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
sami928
Viestit: 9
Liittynyt: 08.6.2007 0:08
Paikkakunta: Hki

300ce -88 coupe hyytyy ärsyttävästi

Viesti Kirjoittaja sami928 »

Auto lähtee kylmänä hyvin käymään ja toimii myös hyvin, lukuunottamatta pientä nyintää kiihdytettäessä kierroksilla 2000-3000.

Noin 10 km ajon jälkeen (varsinkin jos ei ole ajettu pariin päivään) auto alkaa nykimään voimakkaasti ja pyrkii kesken normaalin ajon sammumaan.Jos sammuu,käynnistäminen on hankalaa,joskus mahdotonta.

Kun kone on jäähtynyt,auto lähtee taas normaalisti käymään....

Moottoritiellä ajettaessa 5 vaihteella tasakaasulla auto kulkee tasaisesti.Jos kierroksia nostetaan välillä 2000-3000 auto nykii ja kiihtyy voimattomasti.
100km matkalla vaiva yleensä poistuu ja auto toimii kaikilla kierrosalueilla suhteellisen hyvin.

Tulpat vaihdettu ja säädöt tarkastettu.

Remppa-asioissa on peukalo keskellä kämmentä,joten lähinnä dignoosia odottelisin... Ja viedäkö Helsingissä Erkki Järviselle,Rollen tähtihuoltoon vai K.L.Autoon ?
Jopi
Viestit: 60
Liittynyt: 21.12.2005 18:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jopi »

Kuulostaa bensanpuutostaudilta.

Huutaako bensapumppu? Milloin bensansuodatin on vaihdettu?
Janne
sami928
Viestit: 9
Liittynyt: 08.6.2007 0:08
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja sami928 »

Bensapumppu ei ääntele.Suodattimesta ei tietoa...

Mutta auton käytös on siis päivästä toisen saman kaavan mukainen:10-15km ongelmatonta ajoa kunnes lämpötilat n. 80 ,sitten takuuvarma hyytyminen.Ja jälleen koneen jäähdyttyä sama rumba alusta...

Taajama-ajossa tuo nykiminen johtaa risteyksissä tai muissa hidastamista vaativissa paikoissa auton sammumiseen.
Jos taas tuo nykimiskohta sattuu tasakaasulla ajettavalle osuudelle,siitä selviää kun ei päästä kierroksia laskemaan...
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kannattaisi ehkä tarkistaa bensapumpun rele akun takaa, jos olisi joku katkos juotoksissa.
Tai sytytyksen ohjausyksikkö :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minullahan oli 300TE:ssä saman tyyppistä vikaa. Toimi kylmänä mutta kun lämmöt nousi noin 80 asteeseen auto alkoi ikäänkuin tukehtumaan ja sammui. Ja lähti tosiaan käyntiin kun jäähtyi, ja taas sama homma kun lämpeni.

Tuohon ei oikein vikaa löytynyt, muutaman kerran teki ja sen jälkeen ei ainakaan vuoteen tehnyt enää samaa :roll: Niin ja tuohon auttoi kun piti akun kenkiä jonkun aikaa irrallaan, muutaman tunnin varmuuden vuoksi...Kai siellä joku boksi sitten nollaantui :nocando: Tuon vian ollessa tullessa päälle sai joskus tajuttomasti bensaa ja tukehtui ja sen jälkeen sitten ei saanut bensaa ollenkaan.

Niin ja jos tien päälle jäi niin pois pääsi nykäisemällä EHA:lta johdon irti. Heh, löytyipä oikein kuvakin liittimestä-> http://s66.photobucket.com/albums/h267/ ... l_m103.jpg

Nykimistä oli minullakin aluksi tasakaasulla ajellessa, syynä tulpanjohdot.

Sellaiseen lopputulokseen tulin että nuo KE-Jetit ovat sellaisia mihin en enää mielelläni käsiä sotke :lol: Nuo vaan on sellaisia vikoja mitä on usealla, mutta mihin kukaan ei oikein tunnu tietävän vastausta.

EDIT: Niin ja tosiaan tuota ei minulla oikein usein tehnyt, ehkä jonkun 3 kertaa 3 vuoden aikana.Joten vian tutkiminenkin oli hieman hankalaa..
sami928
Viestit: 9
Liittynyt: 08.6.2007 0:08
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja sami928 »

Kiitos vastauksista !

Kävin irrottamassa akun...huomenna testaan tapahtuiko mitään.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Katso sytytyspuolen osia josko sieltä löytyisi kontaktihäiriöitä...
sami928
Viestit: 9
Liittynyt: 08.6.2007 0:08
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja sami928 »

Vaihdoin sytytysjohdot,virranjakajan kannen ja pyörijän....kansi oli aika rankan näköisessä kunnossa.. Nyt auto tuntuis toimivan :D
Avatar
TTMB
Viestit: 36
Liittynyt: 07.11.2007 19:20
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

tarkasta lambdaanturi mulla toimi kylmänä mut hetiku lämpes kierrokset nousi tosi raskaasti ja toinen mikä oli niin pensapumpunrele tyyppi vika
Avatar
mopomasa
Viestit: 119
Liittynyt: 07.10.2006 14:35
Paikkakunta: Karkkila / 050-5546077

Viesti Kirjoittaja mopomasa »

Toi käyntiongelma taitaa olla kolmesatasessa tosi yleinen vika.

Ostin "moottorivikaisen" kolmesatasen joka alkaa vähän lämmettyään käymään miten satuu ja ei lähe käyntiin ku seuraavana päivänä.

Ja kas kummaa kun uus jakajan kansi ja pyörijä paikoillaan niin kehrää ku kissa.

Tässä tapauksessa myyjä sanoi tarkastaneensa jakajan kannen kunnon, tais jäädä tarkastus siihen kun oli pyöristetyt kuuskulma mutterit..

Kiitos foorumilaisille hyvistä neuvoista, osasin suoraan lähtee vikaa tältä puolen hakeen. Uudet osat oli jo ostettu ennen autoa :)
500CL 500SL
sami928
Viestit: 9
Liittynyt: 08.6.2007 0:08
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja sami928 »

Joo,minäkin kiitän hyvistä ohjeista. Samoin kiitokset eräälle Mersukuskille joka tuli huoltoasemalla kertomaan vastaavista ongelmista autossaan(starttailin just autoani turhaan :shock: )

Olen nyt ajellut virranjakajan kannen vaihdon jälkeen 1,5kk päivittäin ilman mitään ongelmia. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”