Alkoi kumma kolina kuulua 230ce:n etupäästä.
Aluksi käynnistäessä kuului kolahdus. Sitten ykkösen kanssa liikenteesen lähdettäessä auto "jyrisee", ei kuitenkaan muille vaihteilla ajettaessa. Tyhjäkäynnilläkin silloin tällöin kuulu kolinaa/jyrinää.
Sama homma hitaassa vauhdissa vasemalle kääntyessä...
Konehuoneeseen tai auton alle ei kuitenkaan kuulu mitään.
Onko jollain ollut samanlaista? Onko koneen kannatin sanonut sopimuksensa irti vai tuleeko ääni muualta esim.kardaanista?
Kumma kolina...?
Moottorin alle kumit n.30min. hietikossa maaten Eli auto ajetaan etupäästään lankkujen päälle (lankkujen paksuus suhteessa ruuvarin mahaan)
1. muovit pois moottorin alta.
2. tunkataan moottoria kevyesti tunkilla ylös päin (lauvan pätkä tunkin ja öljypohjan väliin)
3. 17mm avaimella avataan moottorintyynyn pultti ylhäältä
4. 8mm kuusiokolo avaimella irroitetaan pultti auton alta (runkopalkissa reikä josta pultti löytyy)
5. tunkilla hiukka lisää konetta ylös ja kummin saa pois välistä ja eikun uus tilalle
6. kaikki kiinni ja sitten toisen kumi kimppuun toiselle puolelle
7. avataan vielä toinen puoli ja laitetaan unohtunut pelti lätkä paikalleen
Samaan tapaan laatikon alle
1. muovit pois moottorin alta.
2. tunkataan moottoria kevyesti tunkilla ylös päin (lauvan pätkä tunkin ja öljypohjan väliin)
3. 17mm avaimella avataan moottorintyynyn pultti ylhäältä
4. 8mm kuusiokolo avaimella irroitetaan pultti auton alta (runkopalkissa reikä josta pultti löytyy)
5. tunkilla hiukka lisää konetta ylös ja kummin saa pois välistä ja eikun uus tilalle
6. kaikki kiinni ja sitten toisen kumi kimppuun toiselle puolelle
7. avataan vielä toinen puoli ja laitetaan unohtunut pelti lätkä paikalleen
Samaan tapaan laatikon alle
Onkohan sitten jollain jotain helppoa niksiä selvittää mikä kumeista on paskana?
Itse epäilen pakosarjan puoleista tai takimmaista. Jyrinä kyllä kuulloistais tulevan vaihdelaatikon kohdalta kun istuu autossa, mutta taas konehuoneen puolella heiluttelemalla ja painelemalla vaikuttaisi juuri pakosarjan puoleinen sanoneen sopimuksen irti. Ei oikein huvittais turhaa vaihtaa...
Ja mitä HELV.... tarkoittaa nuo värikoodit Motonetin varaosissa moottorinkannattimien kohdalla?
Itse epäilen pakosarjan puoleista tai takimmaista. Jyrinä kyllä kuulloistais tulevan vaihdelaatikon kohdalta kun istuu autossa, mutta taas konehuoneen puolella heiluttelemalla ja painelemalla vaikuttaisi juuri pakosarjan puoleinen sanoneen sopimuksen irti. Ei oikein huvittais turhaa vaihtaa...
Ja mitä HELV.... tarkoittaa nuo värikoodit Motonetin varaosissa moottorinkannattimien kohdalla?