M119.974, 5.0 V8 32V -92 moottori ja sen elämä...

Katso myös W201.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

kilander kirjoitti:Helv###n hyvässä asennossa,mitkä jouset alla?
Ja onkos spacerit,vai millä et:llä nuo vanteet on.Vakiokaarillakin tuonnäköne vanne jää melko sisään,yleensähän noissa on joku 49 et-luku.
Edessä vakiot ja 1:n jousikumit. Takana lorinserin 25mm madallusjouset ja 3 jousikumit. Vanteiden ET vakio 34 eikä ole spacereitä. Enkä aio laittaakaan koska talvirenkaat saapi olla sisällä. Kesävanteet ovat sitten ulkonevammat ET:n ollessa edessä 18(8.5" leveä vanne) ja takana 17(10" leveä vanne).
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ihan täysin ilman ironiaa, mutta meikä on näissä asioissa äärimmäisen vainoharhainen - syystä tai toisesta.. :x :lol:

Ja laturi...ja kaasupoljin... :roll:

No luotetaan siihen että meiltä vetää Walhallassa 70 neitsyttä katkeamatta 24h suihin, jahka nämä rottelot on lastattu täyteen C-nelosta ja ajettu Esson seinään. :idea: :lol:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Aletaanpa hakea sitten lisää "helppoja" kohteita. Aikaa tähän hommaan on jo tovi mennyt, joten saattaahan nämä ollakkin jo katottu..

Kuinkas esim. tankin hengitys? Huohotus menee välillä tukkoon, bensatankinkorkki ei toimi ym? Etenkin pitkässä vedätyksessä alkaa loppua tavara kesken jne.

Tuo puutuminen on kyllä vänkä homma.. Pitäisikö verrokiksi laittaa esim oma auto vikatilaan ja kokeilla lappulattiassa kuinka kulkee, koska muistikuvat itsellä on, että hieman saman tuntuinen on silloin ajella, kuin tuo sinun autosi. Tätä kautta pääsisi pikku hiljaa käsiksi siihen, mitkä vaikuttaa tuohon vikatilaan. Se toisaalta hieman epäilyttää, että olikohan tuossa autossa se vikatila pelkästään se, kun se laittaa ABS:t ym lomille samalla kertaa.. Jos taas on ihan vikatilakin pelkästään, niin sitten voisia teoreema toimia.

Aikaa vievää, mutta itse tehtäsissä olevaa on mittailla antureita läpi lämpimänä, kuumana ym, jolloin saattaa viallinen löytyä. Ensiksi pitää tietenkin rajata ne anturit mukaan, jotka vaikuttaa tuohon. Eli esim asentotunnistimet voi melkein jättää pois laskuista, koska ne alkaa tekemään nykimistä jne.

Tai sitten pitää löytää se viisas kaveri ja päästä helpommalla.
W124 500E
W903 316cdi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

piippu kirjoitti:Kerro kerro :P Mitä asioita? Vääntöä, herkkyyttä vai mitä ja mitenkä sijoitus mitoitetaan? (putken kok.pit vs. halkaisija + moottorin koko?)
Hmm, mitoituksesta ei ole niin tarkkaa tietoa minulla.
Jenkkikaseissa näkyy paikka olevan n.50-70cm kollektorin laipan jälkeen.
Putkihan on samaa kokoa kuin pakoputkisto.
X-putken parhaustekijöitä ovat parempi pakokaasun poistuminen pytyistä, äänitason lasku pulssien kumotessa toisiaan ja parempi tasapaino lohkon puoliskojan välillä.
Lukasimpa tuossa jutun, missä kaverit nappasivat koneesta pihalle 12heppaa lisää takarenkailta X-putken ja parin äänenvaimentimen asennuksella.
Lähtötilanne oli pelkät pellipakosarjat. Niissähän ei juuri vastapainetta ole, joten alavääntöä ainakin saivat reilusti lisää.
Yläkierroksilla X-putki tavallaan avartaa pakoputkistoa, joten se ehkäisee liiallisen vastapaineen syntyä.
Jokainen risteykseen saapuva pakopulssihan "kokee" kulkuväylänsä kaksinkertaistuvan, joten kaistaa riittää paremmin kovemmillakin jengoilla.
Pakokaasunvirtaushan ei ole yhtä tuubia, vaan pulsseina ne kaasut sieltä tulee.

Perinteisempi H-putki on huonompi koska 90 mutkat on vähä kehnoja kaasunvirtauksen kannalta. Samoja asioita sekin koittaa tehdä.

Onneksi olkoon jos jaksoit tämän lukea. :lol:
Pro HVM
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Rässille: Tattista vaan, jaksoin lukea helposti 8) Elikkä se X-hässäkkä tekee tuota. Minä pyörittelin päässäni kaikkia ejektori periaatteita että kehittää paremmin imua seuraavalle toisenlohkon pulssille :oops: Saanko arvata lukemaasi autoa......öö, oisko musta -00 Corvette :D


Ja sitten tähän alkuperäiseen aiheeseen, elikkä Akin murheet:

Myötäilen hieman PT:n aloitusta ja kysyisin notta mitäs se aktiivihiili pönttö (joka on siellä lokasuojan sisällä vissiin kaikissa bensa mersuissa ja joka kuuluisi vaihtaa muutaman vuoden välein huollossa, mutta en tiedä yhtäkään autoa johon tuo olisi tehty!) aiheuttaa jos on parhaatpäivät jo takanapäin?

Itselläkin tankissa melkoinen alipaine kun ajosta tankille pysähtyy ja käsittääkseni siellä onkin jokin venttiili joka tuota ohjaa. Onko se nyt sitten sähköinen vai mekaaninen, sitä en tiedä, mutta liittyy tuohon hiilisäiliöön -> huohotus kulkee tuonkautta.... niin ja onhan tuolle muuten se oma jokin rele/pumppu juttukin siinä kulj.puolen lokasuojassa sytkäboxin lähellä joka pitää ajoittain melekoista nakutusta ja sain selitykseksi "höyryjen pumppaus takaisin imusarjaan". Ajan tällä takaa sitä että, miten varmistutaan ettei alipaine ole liian voimakas jolloin pumput ei jaksa enää soppaa riittävästi imeskellä :idea: :roll:

Tämänkin lukemisesta onnittelut :halm:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ei nyt varsinaisesti liity 500:n, mutta kun käytin Matikkia ensimmäisen kerran Veholla sivuvilkkujen laittamista varten, mainitsin tuosta suhahuksesta joka kuului aina tankin korkkia avatessa.

Olivat jotain tehneet; ei suhaha enää :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti: Ja sitten tähän alkuperäiseen aiheeseen, elikkä Akin murheet:

Myötäilen hieman PT:n aloitusta ja kysyisin notta mitäs se aktiivihiili pönttö (joka on siellä lokasuojan sisällä vissiin kaikissa bensa mersuissa ja joka kuuluisi vaihtaa muutaman vuoden välein huollossa, mutta en tiedä yhtäkään autoa johon tuo olisi tehty!) aiheuttaa jos on parhaatpäivät jo takanapäin?
Veholla kertoilivat, ettei tarvetta vaihtaa, ellei mene ihan oikeasti rikki (siis poraat siihen laittaessasi vilkkuja ym.

Itse asiassa joo.. Eikös tuo tankki hengitä tuon aktiivihiilisuodattimen kautta, jos en itse taas väärin muista.. Itselläni on nosturilla oma auto, jos saisi ne jarrut vaihdeltua, niin voin kyllä autenttisissa olosuhteissa tarkistaa muistikuvat, että tankilta menee sinne tuo huohotus.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki kirjoitti:Vanteiden ET vakio 34 eikä ole spacereitä. Enkä aio laittaakaan koska talvirenkaat saapi olla sisällä. Kesävanteet ovat sitten ulkonevammat ET:n ollessa edessä 18(8.5" leveä vanne) ja takana 17(10" leveä vanne).
Mitä v*ddua :shock: Minä kun sovittelin omaani ainakin 30 eri vannetta keulaan ja mikään ei sopinut nuitten nelimäntäsatuloitten kans pyöriin ilman spacereita :roll: Vai onkos sulla jo ne uudemman mallin etuhilppeet eli kiinteillä alapalloilla jne. :?:

Jos vanhemmat eli ainakin SL:ssä ennen 9/92 niin sopivista vannemerkeistä/tyypeistä olisin enemmän kuin kiitollinen. Tuo nykyinen setti painaa renkaineen alle 60Kg enkä ainakaan kovin paljon painavampia kopsuja alle haluais :?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Harva tarvikevanne istuu noiden jarrujen kanssa... Mersun orkkis- 15-reikäisistä ja 8-reikäisistä löytyy mallit jotka käy.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

XUX63 kirjoitti:
Aki kirjoitti:Vanteiden ET vakio 34 eikä ole spacereitä. Enkä aio laittaakaan koska talvirenkaat saapi olla sisällä. Kesävanteet ovat sitten ulkonevammat ET:n ollessa edessä 18(8.5" leveä vanne) ja takana 17(10" leveä vanne).
Mitä v*ddua :shock: Minä kun sovittelin omaani ainakin 30 eri vannetta keulaan ja mikään ei sopinut nuitten nelimäntäsatuloitten kans pyöriin ilman spacereita :roll: Vai onkos sulla jo ne uudemman mallin etuhilppeet eli kiinteillä alapalloilla jne. :?:

Jos vanhemmat eli ainakin SL:ssä ennen 9/92 niin sopivista vannemerkeistä/tyypeistä olisin enemmän kuin kiitollinen. Tuo nykyinen setti painaa renkaineen alle 60Kg enkä ainakaan kovin paljon painavampia kopsuja alle haluais :?
Kaikki 500:t on kiinteillä (kalliilla..) alapalloilla.

Onko kokeiltu noiden alkuperäisten 15" sopivuutta vai onko niistä joku todella erikoinen malli, joka pelkästään käy?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tarmo kirjoitti:Harva tarvikevanne istuu noiden jarrujen kanssa... Mersun orkkis- 15-reikäisistä ja 8-reikäisistä löytyy mallit jotka käy.
Näin olen havainnut. KM-Däckilta löytyi 3 heidän katalookiensa mukaan passelia mutta toimitusaika 3-4vkoa ja osto-pakko tietenkin :evil:
pt kirjoitti:Kaikki 500:t on kiinteillä (kalliilla..) alapalloilla.
Jaa, sitten on JÄLLEEN aukko yleissivistyksessä. Olen ollut siinä uskossa että jarrut muuttuivat myös 124/500:ssa joskus 92-93 ja samalla etupään rakenne :roll: 129/500SL:ssa ainakin näin.
pt kirjoitti:Onko kokeiltu noiden alkuperäisten 15" sopivuutta vai onko niistä joku todella erikoinen malli, joka pelkästään käy?
Ei puhettakaan että 15" sopis - ei edes sisäkehänsä puolesta :lol: Ei kait sulla oo jotkut 15" alla :shock: Kaikki saatavilla olevat MB-vanteet kokeiltiin eikä yhdetkään sopineet :cry: Eli MB-vanteita oli vähintään kymmenet - en oikeestaan ees halua muistella enään :wink:

EDT: Tunnus 500E vaihtui E500:ksi mallivuonna 1993, kun maski madaltui, kuusi hevosta hukkui saasteenestoon, ja eteen vaihdettiin 600SL:n järeät jarrut. Unelmien autoa tehtiin vuosina 1992-1994 noin 10500 kappaletta, samaa luokkaa kuin Rollsia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

XUX63 kirjoitti:
Tarmo kirjoitti:Harva tarvikevanne istuu noiden jarrujen kanssa... Mersun orkkis- 15-reikäisistä ja 8-reikäisistä löytyy mallit jotka käy.
Näin olen havainnut. KM-Däckilta löytyi 3 heidän katalookiensa mukaan passelia mutta toimitusaika 3-4vkoa ja osto-pakko tietenkin :evil:
Ebayssa on käytännössä jatkuvasti noita sopivia orkkivanteita myynnissä, ja ihan kohtuuhintaankin vielä. Sitten jos isompia on vailla, kannattaa katsella noiden viripajojen, Brabus yms. vanteita, sillä ne on kuitenkin yleensä suunniteltu isommille jarruille...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

XUX63 kirjoitti:
pt kirjoitti:Onko kokeiltu noiden alkuperäisten 15" sopivuutta vai onko niistä joku todella erikoinen malli, joka pelkästään käy?
Ei puhettakaan että 15" sopis - ei edes sisäkehänsä puolesta :lol: Ei kait sulla oo jotkut 15" alla :shock: Kaikki saatavilla olevat MB-vanteet kokeiltiin eikä yhdetkään sopineet :cry: Eli MB-vanteita oli vähintään kymmenet - en oikeestaan ees halua muistella enään :wink:
Itselleni olen kokeillut talvella siirtorenkaiksi 15":a ja tosiaan tuo pieni mahdottomuus tuli silloin esille. Jos on talvisin ollut tarvetta siirrellä, niin on sitten odoteltu kuivempia ajouria..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Minkä firman putken Aki laitto ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Lucky-Dog kirjoitti:Minkä firman putken Aki laitto ?
Aki kirjoitti:Tässä niitä kuvatuksia... tavoitteena oli että putki olisi myös komia ja sitähän se mielestäni on. Saapi arvostella...
Kuva
Kuva

http://www.lakesteel.org/
Hintaa 1600€ :idea:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Noniin...

Nyt kun ilmat ovat kylmenneet auto ei tunnu enää aina yhtä tehottomalta. Kun lämpiää kunnolla niin tehot katoaa, välillä. Eli lämpötilalla on jokin vaikutus tähän mysteeriin. No... sain tuossa muutaman neuvon aiemmin ja kerkisin tilata ne puolat, niiden johdot ja kaasupolkimen asr kytkimen. Tuossa kytkimessä on kuulema ollut saman tyylistä vikaa eli vääntö katoaa.

EDIT: :arrow:
Uusien puolien ja niiden johtojen vaihdolla ei vaikutusta auton käyttäytymiseen. Oli muuten reilu 2.5h homma vaihtaa ne. Pienistä ja näppäristä sormista olisi ollut apua :idea:
Viimeksi muokannut Aki, 01.9.2007 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

22.10.2007

Viesti Kirjoittaja Aki »

Nyt on homma edennyt vihdoin ja viimein siihen pisteeseen että aika on varattu korjaamollemolle...

Operaatioon on jo hankittu mm.(osan koitan vaihtaa jo aiemmin).
- Visko.
- Vesipumppu / termari.
- Jäähdytin.
- Jäähdyttimen letkuja.
- Paisuntasäiliö.
- Ilmastoinnin kompressori.
- Ilmastoinninlauhdutin.
- Lohkolämmitin, sisäpiuha ja akkulaturi.
- Asr-kytkin.
- Bensapumpunrele.
- Moottorin ja vaihteiston tukikumit.

Tehottomuuteen yritetään löytää myös ratkaisu. Tuolla toisella foorumilla olikin jo saman tyylistä vikaa topickissa w124 300e manuaali ei kiihdy. Vika kun esiintyy itsellänikin juuri 1000-3500rpm välillä. Moottori ikään kuin booaa ja kaasua saa painaa enempi. Mutkissa kun alkaa vedättämään niin mottori alkaa takertelemaan. Heti mutkan loputtua vetopalaa. Kylmänä tosiaan toimii ehkä karvan paremmin ja lämpöisenä se booaa kokajan matalilla kierroksilla. Auto myös sammuu välillä jos lähtee valoista tai antaa nopeasti kaasua. Noilla eväillä pitäisi löytää vikaa... sekä mitä sinne autoon on niitä vikakoodeja jäänyt muistiin.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Bensapumpunrele ja asr-kytkin vaihdettu. Ei vaikutusta tehottomuuteen... Oma veikkaus että liittyy jotenkin bensan saantiin, sen paineisiin, jne...

Tänään auto sai maalipinnan ehostukäsittelyn ystävälliseltä naapuriltani. Ihan ilmaiseksi vieläpä.... Nyt se on maalipinnaltaa astetta parempi kun pikku naarmut on poissa. 281tkm ajetuksi ihan siisti :shock: , vaikka itse sanonkin.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aki kirjoitti:Tänään auto sai maalipinnan ehostukäsittelyn ystävälliseltä naapuriltani. Ihan ilmaiseksi vieläpä.... Nyt se on maalipinnaltaa astetta parempi kun pikku naarmut on poissa. 281tkm ajetuksi ihan siisti :shock: , vaikka itse sanonkin.
Ai, näkikö naapuri auton nyt vasta ensimmäisen kerran :arrow: :wackit: ja "vahasi" kulkineen uuteen uskoon :wink: :D

No joo..... :oops: Mutta oikeesti, mitä maalille tehtiin? Ja kylläpä osaa olla sitkeä vaiva tuo tehottomuus mysteerio :(


ps. Onko se ilmamäärämittarin ja kaasuläpäpän molemminpuoleiset kumi "kurkut" varmasti ehjät? Ettei vedä kuitenkin ilmaa ohi ja aivot säätää kaasuläppää......sopis vain jos ja kun kerran kääntyessä oireilee-> heilahtaa se raskas putsarikotelo ja kurkun halkio aukee.......ja mulla oli kans :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Naapuri luvannut myllyttää auton jo siitä asti kun aloin sitä vahata eli heti oston jlk. Nyt se vihdoin saatiin aikaiseksi... Ihan ittekkin kokeilin joko olisi taidot parantuneet ja ihan nätti siitä omastakin jäljestä tuli :shock: .

Vika on jatkunut samana vanhalla kaasuläpällä ja uudellakin. Vanhassa oli alatiiviste rikki. Se mutkissa pykiminen tuntuu kuin ei saisi bensaa. Saa nähdä kuinka hakoteillä olen ollut... On varmaan pikku juttu mutta vaikea selvittää jos ei ymmärrä mistä etsiä :? :wink: :lol: . Kovasti toivon että Pohjanmaan miehet sen saa kuntoon. Kari lupas käyttää sitä siellä boschin pajalla.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jep, eiköhän se vika sieltä löydy :idea: Koska muuten olet tulossa pohojammaalle? Vois pitää oikein viissatas "miitin" (jopa kaksiautoa paikalla :lol: ) jos vain aikataulut passaa :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti:Jep, eiköhän se vika sieltä löydy :idea: Koska muuten olet tulossa pohojammaalle? Vois pitää oikein viissatas "miitin" (jopa kaksiautoa paikalla :lol: ) jos vain aikataulut passaa :?
Minä voisin osallistua myös, nyt kun Vaasassa asustelen 8) Auto tosin on tuolla aidossa Suomessa jo talviteloilla, mutta ajossa taas keväästä.

Voisin ajella jossain vaiheessa Piipun luokse muutenkin katsomaan autoa, kun aika harvassa nämä olleet.. Tuota Akin autoa silloin kummasteltiin ja toki kummasteltiin omaani samalla kertaa.

Ja itse tuohon Akin autoon myös sitä bensan pulaa edelleen veikkaisin, koska ei ala suinkaan pätkimään vaan sieltä vaan puuttuu tehot vrt. omaani.
W124 500E
W903 316cdi
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Sitten kun haen auton niin vois vaikka tavatakkin. Tarkka ajankohta määräytyy sitten vko:n 44 aikana :wink:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Vielä pitää kysellä tyhmiä: Mites bensanpaineet? Ettei kierrä vain tankkiin takaisin ja suuttimilta puuttuu soppa :? (tiedä voiko oikeassa elämääs noin edes käydä?) Ja samaan sarjaan kysymyksissä kuuluu myös tämä että, olikos -92:ssa vielä siinä sytytyksensäätöpotikassa ne S ja N asennot? Ja yleensäkkin, missävaiheessa ja mitä niillä muilla vaihtoehdoilla olikaan vaikutusta (muutakuin se että sekavaksi menee käytökseltään) eli toisinsanoen, mitä autosta on ajateltu jossain PRO pajassa selviteltävän kun noita ihme "säätöjä" on jätetty ruuvailtavaksi :?: ......onko kellekkään selvinnyt :oops: ..... pt taitaa olla noista eniten perillä :idea:



edit: Äh, taitaa nuo paineet ollakkin selvityslistalla, mutta luin vasta postauksen jälkeen aiemmat kirjoitukset
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti:Vielä pitää kysellä tyhmiä: Mites bensanpaineet? Ettei kierrä vain tankkiin takaisin ja suuttimilta puuttuu soppa :? (tiedä voiko oikeassa elämääs noin edes käydä?) Ja samaan sarjaan kysymyksissä kuuluu myös tämä että, olikos -92:ssa vielä siinä sytytyksensäätöpotikassa ne S ja N asennot? Ja yleensäkkin, missävaiheessa ja mitä niillä muilla vaihtoehdoilla olikaan vaikutusta (muutakuin se että sekavaksi menee käytökseltään) eli toisinsanoen, mitä autosta on ajateltu jossain PRO pajassa selviteltävän kun noita ihme "säätöjä" on jätetty ruuvailtavaksi :?: ......onko kellekkään selvinnyt :oops: ..... pt taitaa olla noista eniten perillä :idea:



edit: Äh, taitaa nuo paineet ollakkin selvityslistalla, mutta luin vasta postauksen jälkeen aiemmat kirjoitukset
Ei ole S ja N potikkaa. On vain se jolla saadaan korjattua sytytystä, mutta sillä ei tähän ole vaikutusta.

Toivotaan että joku löytäisi vian ja veikkaan, että on halpa tai kallis korjata, niin omistaja kiittäisi.

Jokuhan tuossa autossa alkaa vain loppumaan, kun tarvitaan niitä tehoja, eli esim yli 200 vauhdeissa . Toisaalta tuossahan tuntuu sitä vääntöäkin olevan hieman vähemmän, itse vertaisin vääntöä 300-24V Mersuun. (mutu-muistelua..)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mites, onko tuossa sitä kääntöanturia (juu, en jaksanut taas kertaalleen lukea koko topikkia :oops: )? Matikissahan kääntöanturi muistaakseni rajoittaa tehoja, nimenomaan käännettäessä...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

dry kirjoitti:Mites, onko tuossa sitä kääntöanturia (juu, en jaksanut taas kertaalleen lukea koko topikkia :oops: )? Matikissahan kääntöanturi muistaakseni rajoittaa tehoja, nimenomaan käännettäessä...
Silloin sen kait pitäisi olla kaikissa muissakin? Vai siis vikaantuessaan alkaa tuollaista tekemään?

Tuo tehottomuus Akin autossa (omalla kokeilulla..) tulee esille ihan suoraan ajettaessa, eli ei vaikutusta onko mutkaa vai suoraan. Omistaja saa korjailla ja kertoilla tarkemmin.

Joskus tehot taas tuntuu olevankin tallella. Toki pahinta tuossa on se, että tehon puutetta ei niin huomaa normaaliajossa, vaan pitäisi luukuttaa aivan armotta, milloin sen tehon sitten huomaa.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

kilander kirjoitti:Onks tuossa mallissa siinä akun takana ylijännitesuoja,se rele missä pari sulaketta päällä.
Omassa 4maticissa viallinen aiheutti erinäisiä toiminta häiriöitä.
En minä näistä mitään ymmärrä, mutta en huomannut että tätä olisi missään kohtaa mainittu vaihdetuksi. Onko se vaihdettu? E280 harrasti satunnaista puutumista ja sammahtelua ja vika oli tuon releen kylmäjuotokset.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Ei se nyt ihan mikään 24v ole ;)...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Nyt kun täällä etelässä on ollut lämpötila alle 5 astetta niin auto on toiminut huomattavasti paremmin. Eli lämpötilalla on siis jotain vaikutusta asian kanssa. Nyt se on taas normaali.
Enää en ala näitä mutu peräisiä osan vaihtoja tekemään. Niin paljon on osia vaihdettu että samalla rahalla olisi ostanut jo toisen :roll: :idea:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Ei tarvi turvautua VR:n kyytiin... saa istua mersussa ;)

Viesti Kirjoittaja Aki »

Aki kirjoitti:Nyt on homma edennyt vihdoin ja viimein siihen pisteeseen että aika on varattu korjaamollemolle...
Noniin... tänään lähdetään kohti Pohjanmaata ja maanantai aamuna auto korjaamolle. Onneksi on ystäviä olemassa niin järjestyi majapaikka ja paluumatkallekkin kyyti :idea: . Kiitokset TARMOlle :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”