Öljykeskustelua OM-koneisiin..

Katso myös W201.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Meikä laitto toissapäivänä ihan RF 5w-50:t sissää...mukavasti saa kaks purkkia kaadettua tuohon OM603A:n jotta näyttää öljytilavuus täyttä :)

Entinen omistaja oli ajellu mineraaleilla ja viimeiseksi 15w-40 entistä edellinen omistaja oli ajellut RF 5w-50:llä myös. Kummasti väheni koneesta ylimääräiset äänet vaikka ei niitä liiaksi ollut noilla mineraaleillakaan ollut :shock:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:No niin, nyt on Tekniikan Maailman testihäviäjät koneessa. :evil: :shout:
Parafiinin muodostuminen alkaa Castrolilla jo -12 asteessa, kun esimerkiksi Mobil 1 ja TB Diamond vasta alle -40 asteessa. :eec: :supersad:
Missäs numerossa sellaanen testi oli :shock: mitehän lie tuo mun öljyn laita :eec:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

EzKo kirjoitti:Missäs numerossa sellaanen testi oli
Oiskohan tänään ilmestyneessä? Joku voisi laittaa kaikki sijoitukset tänne?
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Öljykeskustelu

Viesti Kirjoittaja korhora »

Öljytestin tulokset
1. Moboil 1 (68Eur / 4L)
2. Teboil Diamond (29,90Eur / 4L)
3. Castrol GTX Magnatec (39Eur / 4L)
4. Neste City Standard (25,50 / 4L)
5. Tedoil Gold (20,70Eur / 4L)
6. Mobil Synt S (56,80Eur / 4L)
7. Shell Helix Plus (24,90 / 4L)
8. Shell Helix Ultra (30,50 / 4L)
9. Castrol TXT Softec (37Eur / 4L)
10. King XL (17Eur / 5L)
11. Neste City Pro (37,30 / 4L)
12. Biltema Synteettinen (24,90 / 4L)
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

TB- diamondissa hinta-laatusuhde kohdillaan :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Äkkiä ne noita testejä tekee :shock: Minulla on vieläkin menossa vasta ensimmäisen öljymerkin kestotesti.400tkm tulee kohta testiä täyteen eikä loppua näy vieläkään :shock:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Mistä nuo hinnat on repäisty?
Mobil synt s(5w-40) maksaa alle puolet tuosta, ja mikä on tuo mobil 1? 0w-40, 5w-40?
Teboili on muuten aina pärjänny hyvin nuissa testeissä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:No niin, nyt on Tekniikan Maailman testihäviäjät koneessa. :evil: :shout:
Parafiinin muodostuminen alkaa Castrolilla jo -12 asteessa, kun esimerkiksi Mobil 1 ja TB Diamond vasta alle -40 asteessa. :eec: :supersad:
Aikooko tiileri nyt siirtyä mopiiliin tai tepoiliin :eec: :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei oo teboili paskaa.
Hintakin kohdillaan, varsinkin mineraaleissa. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29133
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aikooko tiileri nyt siirtyä mopiiliin tai tepoiliin


Olen sekakäyttäjä, pussimersussa on Delvac 1:set ja pari purkkia TB Goldia odottamassa ... käytetty on Castrolia, Totalia, vaikkamitä.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Tietääkö kukaan tuliko tehtyä töräys kun tursasin 1,5 purkkia Kendall GT-1 5W-30:stä om617:kaan? Jälkeenpäin selvis valmistajan kotisivuilta että tuo minulle myyty kendalli on ilmeisesti pensakoneisiin tarkoitettua (kirottu internet)?

Myyjä puhui kuin ruuneperi ja mie hölmö korvat punasena tietysti kannoin autoon 2 kannua öljyä onnesta soikeana että nyt on hyvää tavaraa menossa tiiseliin... Joko huomenna lasken öljyt parkkiruutuun ja juoksen ostamaan tiiseliin tarkotettuja öljyjä vai ajetaanko kestotesti kendalilla? :?:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Mihaline kirjoitti:Tietääkö kukaan tuliko tehtyä töräys kun tursasin 1,5 purkkia Kendall GT-1 5W-30:stä om617:kaan? Jälkeenpäin selvis valmistajan kotisivuilta että tuo minulle myyty kendalli on ilmeisesti pensakoneisiin tarkoitettua (kirottu internet)?

Myyjä puhui kuin ruuneperi ja mie hölmö korvat punasena tietysti kannoin autoon 2 kannua öljyä onnesta soikeana että nyt on hyvää tavaraa menossa tiiseliin... Joko huomenna lasken öljyt parkkiruutuun ja juoksen ostamaan tiiseliin tarkotettuja öljyjä vai ajetaanko kestotesti kendalilla? :?:
Se täyttää ACEA B3 vaatimuksen, joka on muistaakseni vuodelta 98 että ei hätää. 8)
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Rässi66 kirjoitti:Olenki ny ajellu Nesteen LXE Turbolla, 20l kanisteri maksaa n.36€.
Ens viikolla tarvisi pönttö hakea, joko Turbo LXE 10W-30 tai 10W-40. Varmaan jälkimmäinen jos hinnat lähellä toisiaan. Mutta muistelisin hinnan olevan lähempää seittemääkymppiä. Vai onko tuo joku "spesial prais zast fo juu"? :?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei ollu sen kummepaa erikois-hinnoittelua, sen se Motonetissä makso.
Viimeksi kun katoin niin taisi olla jottain 50€. :shock:
Tuossa tais lähiNesteellä olla vielä vanhalla hinnalla.
10W-40 vois olla sopivaa juu seuraavaksi.
Pro HVM
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-1520

Jos 15W-40 on tuon 58,50€ niin kai "kymppiöljyt" about kympin kalliimpia on? :nocando: Emmietiiä, tarvii maanantaina käyä kyselee.


Näkyykös muillakin että Rässi on kolminkertainen seppä sekä mulukku? :shock: :?: Siis tuossa avatarkuvan yläpuolella.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

PK kirjoitti:
Näkyykös muillakin että Rässi on kolminkertainen seppä sekä mulukku? :shock: :?: Siis tuossa avatarkuvan yläpuolella.
Joo, näkkyy...sitä ollaan täällä ihimetelty että miksi se noin, joillakin muillakin tittelit näkyy pari kertaa :) :?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä laitoin tänään koneeseen mobil 1 rf 5w50 öljyt sisään.Edelliset oli teboil diamond dieselit 5w40 viskositeetillä.Öljynpaineet tyhjäkäynnillä on noin 0,2 kiloa suuremmat mobililla kuin teboililla vaikka tuolla ei mitään merkitystä ole näkeepähän vain mitä suurempi kuumanpään viskositeetti tekee.Öljymerkkiä vaihdoin siksi että näkee väheneekö öljynkulutus toisenmerkkisellä öljyllä.Niin ja kyllä se mobili tulee pakkasella ulos purkista samalla tavalla kuin teboili,testattu on 8) .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

vm-85 190reessä valvoline täyssynt. litkut sisässä :wink: ajettu n.5000km edelleen ylämerkissä painet lämpimänä kahessa 8)

Volvossa kendaalin öljyt ekan 1500klm aikana häipy ylämerkistä alamerkkiin :shock: sen jäläkeen 3000km ja laskenu n.1/4 osan tikusta :? liekkö eri ööltinki merkkien pesu ominaisuudet erinlaiset :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Malm kirjoitti:
PK kirjoitti:
Näkyykös muillakin että Rässi on kolminkertainen seppä sekä mulukku? :shock: :?: Siis tuossa avatarkuvan yläpuolella.
Joo, näkkyy...sitä ollaan täällä ihimetelty että miksi se noin, joillakin muillakin tittelit näkyy pari kertaa :) :?
No löyhäpäinen ylläpito kokkeilee foorumisoftalla kolomea titteliä kerralla ja arvakkaa kuka on koekaniini? :nocando: :D :D

Kyllähää tuo 15W-40 on aika kiisseliä kylmässä, mutta ei täällä etelässä niin kylymää tule, ettei tuolla pärjäis.
Lohkolämppäri päälle pakkasaamuina.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti: No älykäs ja komea foorumin ylläpito palkitsee ansioitunutta käyttäjää ihanalla tavalla - ihan tässä liikuttuu...:supersad:
No elähän nyt, ei tässä kannata vetistelemään heittäytyä. Ota hetkeksi vaikka joku vanha perämurikka kainaloon ja silittele sitä, siitä se helepottaa. :D
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Kerran muuten tuolla acs/tunincar näyttelyssä hesassa joku kysyi et mitä öljyä on käytetty monivena st-mersun motissa niin vastaus oli...

15W-40 TEBEE HPDEETÄ JA ILMEET OLI :o :o :o :shock:

Kyllä pikkuisen huvitti mut mitä siitä kyllä se mersun maamoottoriin passaa.....siinä missä valameetiin :lol: :lol: :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
kalvve
Viestit: 14
Liittynyt: 22.1.2007 21:32

Viesti Kirjoittaja kalvve »

Minulla perus ikiliikkuja 250 D -88. Castrollin GTD:llä 10w-40 ajettu pitkään, ei valittamista. Nyt -06 syksyllä jostain kumman syystä sain ajatuksen laittaa pannuun Valvolinen Durablend. No talvi kohta mennyt eikä tästäkään merkistä valittamista.

Vaihtoväli on ollut 13 000 - 15 000km. Nyt olen kyllä ajatellut vielä vaihtaa Teboilin Diamond diiseliin 5 - 40W. Sitä kun saa aika huokealla hinnalla, muistaakseni Motonetista tai Honkkarista n. 60 euroa/10L.

T:Veksu
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Juuri tuli ostettua delvaccia 20litran pönttö ja jonku 6000-7000välein vaihtelen.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

AM kirjoitti:Äkkiä ne noita testejä tekee :shock: Minulla on vieläkin menossa vasta ensimmäisen öljymerkin kestotesti.400tkm tulee kohta testiä täyteen eikä loppua näy vieläkään :shock:
sanos muuta ~300tkm testiä, loppua ei näy myöskään...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
teamhyypio
Viestit: 17
Liittynyt: 04.11.2007 17:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja teamhyypio »

tuli itselle hankittua tuollainen 86 200D w124 ja öljyt pitäisi vaihtaa. edellisistä öljyistä ei ole tietoa,joten mitähän tuohon pitäisi laittaa?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite oon tuossa om603 turbossa käyttänyt Castrol GTX Magnatec 5W-40, aattelin ihan hinnan vuoksi vaihtaa mobilin ykköseen (castrol täällä turussa ~34 egee ja mobilit ~27 egee) .

Mikäs olis sopiva hieman piristetylle turbo koneelle, ympärivuotiseen käyttöön. 5w-40, 5w-50, 0w-40 ja mitä noita mobililla nyt oli. Ja kertokaa nyt tyhmälle miten ne viskositeetit nyt vaikutti :oops:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

epk kirjoitti:i(castrol täällä turussa ~34 egee ja mobilit ~27 egee) .
No jopas;ite just vaihdoin sen takia magnatekkiin kun se oli halvempaa kuin mobil;siis täällä PK-seudulla. :shock:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onko Castrol mennyt piloille, nimittäin kiisselissä paineet olivat kuumalla koneella 2,5 - 2,7 saksalaisen öljyillä (en tiedä mitä merkkiä on ollut), mutta kun vaihdettiin, niin alta 2 on nyt.
Ja sama myös bensakoneessa, siinä 1,5 seutuun on nyt, kun ennen oli reippaasti yli 2. Kumpaankin myllyyn laitettiin öljyt kahden viikon sisällä ja samaa tavaraa on ollut tuossa bensakoneessa jo viiden vuoden ajan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Niin siis vaan 5w-50 teko loppuu? Mitä vikaa tuossa mobil 5w-40 on?
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-5042
Vielä pätevässä pakkauskoossa 2,3 litraseen koneeseen?
Ja jos kerran monen mielestä on ihan sama mitä kuraa siellä koneessa on niin miksi hirvee negatiivisuus mobilin öljyä kohtaan? Varmaan castrolin värikkäät myyntipakkaukset saa stondiksen pystyyn vai mikä?
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Niin ja näköjään ensimmäinen viesti on laitettu vuonna 2005 ja nyt vuonna 2007 lopussa edelleen myydään 5w-50... Eli loppuuko sen valmistus ja koska?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”