om603 st käy huonosti kylmänä
om603 st käy huonosti kylmänä
on ruennut nyt kylmien ilmojen myötä käymään pahasti.siihen asti käy hyvin kunnes puolen minuutin paikkeilla alkaa katkomaan(jälkihehkutus loppuu?).
oli tässä halli aikamoisessa savussa,haisee pahalle ja aika sinertävän sävytteistä
puolilämpimänäkin monesti tekee samaa vähän aikaa kun käynnistää.lämpimänä toimii hyvin ilman käryjä.
hehkut viime talvena uusittu kaikki.ajoituksen tarkistin(16 astetta mynän ohjeiden mukaan).ei hukkaa öljyä normaalia enempää,ei hukkaa nesteitä.ei sotke.lämmöt ok.huohotus ei ole muuttunut.ei sivuääniä.toisin sanoen en huomaa yhtään mitään muutosta viime talvesta muuta kuin että nyt alkanut savuamaan ja katkomaan.eli satunnaisesti katkoo kylmänä ja samalla pöläyttää putkesta.
mikähän tuota nyt oikein vaivaisi
ei tuo liene kansi halki pahimmillaan imukanavaan
voisiko suuttimetkaan tuota oikein tehdä
oli tässä halli aikamoisessa savussa,haisee pahalle ja aika sinertävän sävytteistä
puolilämpimänäkin monesti tekee samaa vähän aikaa kun käynnistää.lämpimänä toimii hyvin ilman käryjä.
hehkut viime talvena uusittu kaikki.ajoituksen tarkistin(16 astetta mynän ohjeiden mukaan).ei hukkaa öljyä normaalia enempää,ei hukkaa nesteitä.ei sotke.lämmöt ok.huohotus ei ole muuttunut.ei sivuääniä.toisin sanoen en huomaa yhtään mitään muutosta viime talvesta muuta kuin että nyt alkanut savuamaan ja katkomaan.eli satunnaisesti katkoo kylmänä ja samalla pöläyttää putkesta.
mikähän tuota nyt oikein vaivaisi
ei tuo liene kansi halki pahimmillaan imukanavaan
voisiko suuttimetkaan tuota oikein tehdä
Minulla samat oireet vapari OM603 Välillä käy heikosti aluksi ja toisinaan savuttaa ihan järkyttävästi. Yhtenä aamuna kun lähin velipojan luota krapulassa niin olin paskoa housuun kun katoin taustapeiliin. Takanatuleva auto laittoi epätoivoisesti pyyhkijät täysille kun paksu savupilvi tuli vastaan Luulin jo etten kotia pääse mutta savutus loppui heti kun kone vähän lämpisi.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
joo jännittää taas kylmäkäynnistää läjä tälle päivälle minkalaiset savut se taas pukkaa
jos suuttimissa olisi häröä niin eikö kävis epätasaisesti ja kalisis ilkeästi?enpä ole huomannut mitään poikkeavaa
tai jos kannentiiviste vuotaa palotilaan niin eikö se pitäisi näkyä öljynpainemittarissa öljynpaineen heittelynä?vaan kun ei heittele
en tiedä voiko se jäähdytysnestettäkään polttaa kun se ei sitä näy hävittävän paisuntasäiliössäkin kaikki on normaalia,ei paineta tai kuplia jne.
kyllä aika mystinen jutttu.pitäneenkö se suuttimista aloittaa vaikka en usko niitten vikaan
jos suuttimissa olisi häröä niin eikö kävis epätasaisesti ja kalisis ilkeästi?enpä ole huomannut mitään poikkeavaa
tai jos kannentiiviste vuotaa palotilaan niin eikö se pitäisi näkyä öljynpainemittarissa öljynpaineen heittelynä?vaan kun ei heittele
en tiedä voiko se jäähdytysnestettäkään polttaa kun se ei sitä näy hävittävän paisuntasäiliössäkin kaikki on normaalia,ei paineta tai kuplia jne.
kyllä aika mystinen jutttu.pitäneenkö se suuttimista aloittaa vaikka en usko niitten vikaan
Entäs jos kanki ois mutkalla ja sylinterin puristukset heikohkot niin palo tapahtuu kylmänä oikein vain hehkun avustuksella. Toki monesti käynti on myös "tupsuttava" ja kahvikuppi ei pysy venttiilikopan päällä mutta sehän riippuu myös siitä, miten mutkalla kanki mahdollisesti on
Onko sulla vakiokanget ? Minkälainen laattasulake ?
Onko sulla vakiokanget ? Minkälainen laattasulake ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
vakiokanget,vakio kansipahvi eikä todennäköisesti ikinä vielä avattu.koneen kilometrit ehkä n.350tkm tai sitten puolet enempi,mistä näistä tietää
1.5bar maltillisilla painella/syötöillä syksy ajeltu,joskus lopputalvesta oli tarkoitus kone avata ja rempata.jos olisi nyt sinne asti edes toiminut
käynti tosiaan ei ole muuttunut vuoteen mitenkään,ei ylimääräisiä ääniä.silloin tällöin käynti katkoo ja putkesta samalla pöläyttää pilveä.lämpiää niin käynti normaalia eikä savuta
kohta uusi kylmäkäynnistys viileästä hallista,äkkiä ulos jotta näkee ulos vielä ajaa
1.5bar maltillisilla painella/syötöillä syksy ajeltu,joskus lopputalvesta oli tarkoitus kone avata ja rempata.jos olisi nyt sinne asti edes toiminut
käynti tosiaan ei ole muuttunut vuoteen mitenkään,ei ylimääräisiä ääniä.silloin tällöin käynti katkoo ja putkesta samalla pöläyttää pilveä.lämpiää niin käynti normaalia eikä savuta
kohta uusi kylmäkäynnistys viileästä hallista,äkkiä ulos jotta näkee ulos vielä ajaa
vaihdoin tuossa polttoainesuodattimet ja laitoin suodattimeen jotain myrkkyä mikä puhdistaa ja voitelee suuttimet ja pumpun.jonkun 100km ajettua toimikin 2-3päivää normaalisti että ei enää savunnut tai katkonut EDES KYLMÄNÄ
no se ilo oli lyhyt aikainen.nyt pyörii huonommin kuin koskaan.minuutin pyörii hyvin edelleen mutta sitten savuaa ja rykii aivan vittuna.viisi minuuttia käynti on vaikeaa,kone ravistaa ja meinaa välillä sammua.ja edelleen mitään sivuääniä kone ei kuulosta antavan,se vaan katkoo ja lämmettyään taas pelaa täysin normaalisti.
pakko tuolle nyt jotain on tehdä.jos aloittais suuttimista.JOS kävisikin niin hyvä tuuri(tuskin) että suuttimet olisi vaihtokunnossa että niitä ei saisi enää hiomalla kuntoon niin mistä kannattaisi uudet suutinkärjet hommata?kl-varaosista ei netistä moisia edes löydy?
motonetistä ei 300d turboon löydy mutta 300d vapariin kyllä.onko näissä eroa?
no se ilo oli lyhyt aikainen.nyt pyörii huonommin kuin koskaan.minuutin pyörii hyvin edelleen mutta sitten savuaa ja rykii aivan vittuna.viisi minuuttia käynti on vaikeaa,kone ravistaa ja meinaa välillä sammua.ja edelleen mitään sivuääniä kone ei kuulosta antavan,se vaan katkoo ja lämmettyään taas pelaa täysin normaalisti.
pakko tuolle nyt jotain on tehdä.jos aloittais suuttimista.JOS kävisikin niin hyvä tuuri(tuskin) että suuttimet olisi vaihtokunnossa että niitä ei saisi enää hiomalla kuntoon niin mistä kannattaisi uudet suutinkärjet hommata?kl-varaosista ei netistä moisia edes löydy?
motonetistä ei 300d turboon löydy mutta 300d vapariin kyllä.onko näissä eroa?
suuttimet irti mutta ilmeisesti yhestä pytystä pyörähti esikammio tai kiristysrengas jonkun verran mukana koska suutin tulee nyt ihan eri asentoon mitä muut suuttimet muuthan ovat hieman vinossa mutta tämä yksi suutin on nyt aika pysty asennossa.
onko se suutin kiinni esikammiossa vai kiristysrenkaassa?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/08102006.html veskolan sivujen mukaan suuttimen kierre olisi kiristysrenkaassa
onko se suutin kiinni esikammiossa vai kiristysrenkaassa?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/08102006.html veskolan sivujen mukaan suuttimen kierre olisi kiristysrenkaassa