om603 st käy huonosti kylmänä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

om603 st käy huonosti kylmänä

Viesti Kirjoittaja väpelö »

on ruennut nyt kylmien ilmojen myötä käymään pahasti.siihen asti käy hyvin kunnes puolen minuutin paikkeilla alkaa katkomaan(jälkihehkutus loppuu?).
oli tässä halli aikamoisessa savussa,haisee pahalle ja aika sinertävän sävytteistä :roll:

puolilämpimänäkin monesti tekee samaa vähän aikaa kun käynnistää.lämpimänä toimii hyvin ilman käryjä.
hehkut viime talvena uusittu kaikki.ajoituksen tarkistin(16 astetta mynän ohjeiden mukaan).ei hukkaa öljyä normaalia enempää,ei hukkaa nesteitä.ei sotke.lämmöt ok.huohotus ei ole muuttunut.ei sivuääniä.toisin sanoen en huomaa yhtään mitään muutosta viime talvesta muuta kuin että nyt alkanut savuamaan ja katkomaan.eli satunnaisesti katkoo kylmänä ja samalla pöläyttää putkesta.
mikähän tuota nyt oikein vaivaisi :roll:

ei tuo liene kansi halki pahimmillaan imukanavaan

:huh:

voisiko suuttimetkaan tuota oikein tehdä :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Suuttimet voi olla vähän tukossa tai kulunut.
Sininen sytytysnesteen hajuinen savu tarkottanee sitä että ei polta kunnolla. Eli joko ei vaan kylmyyttään syty, tai sitten suutin kusee löpön sylinteriin ja ei sen takia syty.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Juu,

Tai sitten sillä on ilmavaivoja ? Näkyykö kirkkaissa(jos niitä on) polttoaineletkuissa ilmakuplia aamusalla?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

enpä ole vielä tutkiskellut,kävi ilmavaivat mielessä mutta voiko se aiheuttaa tuommoista järjetöntä savuamista,halli oli kauheessa usvassa kun käynnistin kylmänä ja päivystin käyntiä :shock:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Minulla samat oireet vapari OM603 :shock: Välillä käy heikosti aluksi ja toisinaan savuttaa ihan järkyttävästi. Yhtenä aamuna kun lähin velipojan luota krapulassa niin olin paskoa housuun kun katoin taustapeiliin. Takanatuleva auto laittoi epätoivoisesti pyyhkijät täysille kun paksu savupilvi tuli vastaan :lol: Luulin jo etten kotia pääse mutta savutus loppui heti kun kone vähän lämpisi. :oops:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

joo jännittää taas kylmäkäynnistää läjä tälle päivälle minkalaiset savut se taas pukkaa :lol:

jos suuttimissa olisi häröä niin eikö kävis epätasaisesti ja kalisis ilkeästi?enpä ole huomannut mitään poikkeavaa :roll:

tai jos kannentiiviste vuotaa palotilaan niin eikö se pitäisi näkyä öljynpainemittarissa öljynpaineen heittelynä?vaan kun ei heittele :roll:

en tiedä voiko se jäähdytysnestettäkään polttaa kun se ei sitä näy hävittävän :shock: paisuntasäiliössäkin kaikki on normaalia,ei paineta tai kuplia jne.
kyllä aika mystinen jutttu.pitäneenkö se suuttimista aloittaa vaikka en usko niitten vikaan :?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Entäs jos kanki ois mutkalla ja sylinterin puristukset heikohkot niin palo tapahtuu kylmänä oikein vain hehkun avustuksella. Toki monesti käynti on myös "tupsuttava" ja kahvikuppi ei pysy venttiilikopan päällä mutta sehän riippuu myös siitä, miten mutkalla kanki mahdollisesti on :roll:

Onko sulla vakiokanget ? Minkälainen laattasulake ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

vakiokanget,vakio kansipahvi eikä todennäköisesti ikinä vielä avattu.koneen kilometrit ehkä n.350tkm tai sitten puolet enempi,mistä näistä tietää :mrgreen:

1.5bar maltillisilla painella/syötöillä syksy ajeltu,joskus lopputalvesta oli tarkoitus kone avata ja rempata.jos olisi nyt sinne asti edes toiminut :?

käynti tosiaan ei ole muuttunut vuoteen mitenkään,ei ylimääräisiä ääniä.silloin tällöin käynti katkoo ja putkesta samalla pöläyttää pilveä.lämpiää niin käynti normaalia eikä savuta :shock:

kohta uusi kylmäkäynnistys viileästä hallista,äkkiä ulos jotta näkee ulos vielä ajaa :whistle:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ruuvaa suuttimet irti ja käytä jossain pajalla jospa niistä jokin pissii.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

vaihdoin tuossa polttoainesuodattimet ja laitoin suodattimeen jotain myrkkyä mikä puhdistaa ja voitelee suuttimet ja pumpun.jonkun 100km ajettua toimikin 2-3päivää normaalisti että ei enää savunnut tai katkonut EDES KYLMÄNÄ :shock:

no se ilo oli lyhyt aikainen.nyt pyörii huonommin kuin koskaan.minuutin pyörii hyvin edelleen mutta sitten savuaa ja rykii aivan vittuna.viisi minuuttia käynti on vaikeaa,kone ravistaa ja meinaa välillä sammua.ja edelleen mitään sivuääniä kone ei kuulosta antavan,se vaan katkoo :shock: ja lämmettyään taas pelaa täysin normaalisti.

pakko tuolle nyt jotain on tehdä.jos aloittais suuttimista.JOS kävisikin niin hyvä tuuri(tuskin) että suuttimet olisi vaihtokunnossa että niitä ei saisi enää hiomalla kuntoon niin mistä kannattaisi uudet suutinkärjet hommata?kl-varaosista ei netistä moisia edes löydy?
motonetistä ei 300d turboon löydy mutta 300d vapariin kyllä.onko näissä eroa?

:roll:
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

suuttimet irti mutta ilmeisesti yhestä pytystä pyörähti esikammio tai kiristysrengas jonkun verran mukana koska suutin tulee nyt ihan eri asentoon mitä muut suuttimet :? muuthan ovat hieman vinossa mutta tämä yksi suutin on nyt aika pysty asennossa.

onko se suutin kiinni esikammiossa vai kiristysrenkaassa?

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/08102006.html veskolan sivujen mukaan suuttimen kierre olisi kiristysrenkaassa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”