kylmänä veto heikkoa 200d vm.93

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

kylmänä veto heikkoa 200d vm.93

Viesti Kirjoittaja vitonen »

eihän noissa siis vetoja oikein oo kuumanakaan, :lol: mut erinäisiä yksilöitä ajaneena ja omistaneena on tässä nykyisessä erityisen voimatonta meno kylmänä ja tuntuu kuin vetoalueessa olis sellainen kuollut kohta jonka yli ei meinaa päästä, mut joka sitten moottorin lämmetessä paranee. kuumana vetää kyl ihan suht hyvin 2-sataseks. kierrätyksestä tukin alipaineletkun mut ei auttanut asiaan...

onkohan kyseessä kalliskin orastava remontti? pumppu? suuttimet? vai kone? vai joku muu??
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

täsmennetäänpä sen verran että toki näissä on kymäkäynnistyksen jälkeen meno nahkeaa vaikka kaikki olisi kunnossakin, mut tämän yksilön vauhti ei aluksi meinaa kiihtyä ollenkaan vaan tuntuu lähes siltä aivan kuin bensa-autossa jäätäisi kaasaria. mut autolla ei tartte ajaa kuin joitakin satoja metrejä niin veto alkaa selvästi parantua. tuon "kuolleen" kohdan huomaa paikallaan kaasutellessakin, ei meinaa aluksi ottaa kunnolla kierroksia, vähän niinkuin rykii tietyllä kaasun asennolla.

toivottavasti joku tietäisi mistä voi olla kyse...
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko mahdollista että polttoaine suodattimet olisivat tukossa.
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

kyllä mahdollista on että polttoainesuotimet on tukkeessa, auto ollut minulla vasta vajaan viikon ja tietoa niiden vaihdosta ei ole... pitänee niistä aloittaa, tilasinkin ne jo... vissiin melko simppeli homma niiden vaihto vai onko jotain huomionarvoista joka tulis tietää? suotimen mukana tuli pari O-rengasta, mihinkähän väliin ne tulee?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Suodatin jonka kerran vaihdoin erääseen W124:seen -tosin 88 malliseen oli valmis paketti tiivisteineen. Ja pieni piipun mallinen karkeasuodatin vain muovipotikka ilman mitään lisukkeita. Muistaakseni W124 ruiskutuspumpussa ei ole käsikäyttöistä pumppua kuten W123:sessa ilmaamista varten, joten piti sahata melko pitkään että ilmaantui (käynnistyi) itsestään. Ilmeisesti suodatin olisi hyvä täyttää naftalla ennen kiinnitystä?
Mutta omat kokemukset perustuvat vanhempaan malliin kuin sinulla, joten jos suodattimissa on jotain eroa uudempiin E-malleihin nähden niin varmaan joku täältä kohta kertoo tarkemmin.
Avatar
Peku124
Viestit: 64
Liittynyt: 10.11.2007 15:28
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Vaihdoin lauantaina pa suodattimet ja täytin uuden suotimen diisselillä ennen asennusta, hörähti laakista käymään. Peku suosittelee esi täyttöä :wink:
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

pa-suodin vaihdettu, ongelma edelleen jatkuu ja mitä kylmempi auto sen pahempana... 7-asteen pakkasesta kun löin tulille ei ottanut edes paikallaan kunnolla kierroksia, rötää vaan ja tuuppaa melko sinertävää savua. en ole ihan varma mut aivan kuin suuttimista kuuluisi niksutusta tuon rötäämisen tahtiin... voisiko loppuun kuluneet suuttimet aiheuttaa tuon kaltaisen vian. hehkutulppavika ei vissiin noin pitkää rötäämistä aiheuta ja hehkunvalohan tässä toimii ihan normaalisti?

onkos noissa jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri joka pitää kierroksia korkeammalla kylmänä? kysyn koska ihan kuin tuo käynti paranisi laakista heti sen ajan kuluttua kun tuo piiri on päällä.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla ainaki on diisselimersut kylmänä hieman röpötelleet, samoin olleet melko laiskoja...Mutta ko ovat lämmenneet niin on ollu lähtö ihan eri luokkaa...
Muistelisin kyllä että 124 diisselissä olisi jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri kun mulla oli 200D niin se nosti kylmänä kierroksia enempi kylmänä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Käytäppäs ppd:llä

ylivieskassa .
Kattoo pumpun samalla :arrow: lisää tehoa
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mulla on semmonen 200D varaosamötiskä joka ei kulkenut ei sitten mihinkään kylmänä, kaasu pohjassa ehkä 30km/h. Syy selvisi kun katsoi muutaman suuttimen juureen, siellä kupli ja porisi kunnes lämpeni, liekkirenkaiksikohan niitä rikkoja siellä välissä kutsutaan? Semmoset piti vaihtaa. Niin tämä oli kylläkin W123.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

jone77 kirjoitti:Käytäppäs ppd:llä

ylivieskassa .
Kattoo pumpun samalla :arrow: lisää tehoa
käyttäisin kyllä mielelläni, mut on vähän liian kaukana...
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

mut on vähän liian kaukana...
Onhan niitä muitaki diesel pajoja
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

onkohan tässä keski-suomen alueella suositeltavia diesel-korjaamoja?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”