Mitä öljyä koneeseen 300D
Mitä öljyä koneeseen 300D
Tervehdys mese foorumin väki.
tuli ostettua ensimmäinen dieseli mese ja pitäs öljyt vaihtaa ni ajattelin kysellä teiltä viisaammilta mitä öljyä 300D meseen kannattaa laittaa?
kiitokset jo etu käteen neuvoista!
hyvää ja rauhallista joulun odotusta!
tuli ostettua ensimmäinen dieseli mese ja pitäs öljyt vaihtaa ni ajattelin kysellä teiltä viisaammilta mitä öljyä 300D meseen kannattaa laittaa?
kiitokset jo etu käteen neuvoista!
hyvää ja rauhallista joulun odotusta!
http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32
tuota on kipattu om603 300d:hen nyt +120tkm ajan, ja td transiittiin varmaan 60tkm matkan ajan. vaihtovälinä mersussa on ollut 7-10tkm riippuen kuinka kovaa on hanaa annettu.
ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
tuota on kipattu om603 300d:hen nyt +120tkm ajan, ja td transiittiin varmaan 60tkm matkan ajan. vaihtovälinä mersussa on ollut 7-10tkm riippuen kuinka kovaa on hanaa annettu.
ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mie tiijjän yhen tutun joka ajo 200 D:llä 1.28 miljuunaa 1300D Delvacilla.
Se sit kai ainakkii käyp.
Mie ajan millä ajan, noi öljy ja rengas sun muut on iha makuasioita.
Ei muuten oo minulla Delvacia.
Ventiili naksuttaa sillo tällö mutta ei se mittää,se on vain ominaisuus.
Kunha moottorin valmistajan minimiluokitusta noudattaa ni sillo on jo oikeilla linjoilla.
Siellä on merkintä M-B jotakin, tai sit kahella isolla kirjaimella jotakin.
Se sit kai ainakkii käyp.
Mie ajan millä ajan, noi öljy ja rengas sun muut on iha makuasioita.
Ei muuten oo minulla Delvacia.
Ventiili naksuttaa sillo tällö mutta ei se mittää,se on vain ominaisuus.
Kunha moottorin valmistajan minimiluokitusta noudattaa ni sillo on jo oikeilla linjoilla.
Siellä on merkintä M-B jotakin, tai sit kahella isolla kirjaimella jotakin.
VALMET 5oo -69
Aivan!
Täyssyntistä (M1RF)on tosin itse tullut osteltua. Räknäilin päissäni jotta näillä kilometreillä on kalliimmista öljyistä koituva lisäkustannus niin pientä että maksaa sen muutaman €uron enempi purkkia kohti.
Ja yleensä kun on tuota harmaan kannun tavaraa tullut ostettua useampi pänikkä kerralla, saattaa hinnasta lähteä tiskilla muutama euro päältä (/kannu) . Yllätys oli suuri kun kakskymppistä RF-kannua ostin, niin tuli hinta korkeammaksi kuin ostettaessa 5kpl 4l purkkeja. Ja ympäristöperustein otin sitten sen kalliimman sillä kertaa.
Nykyään kun osuu ekopiste melkein naapuriin tulee osteltua noita pikkukannuja.
Täyssyntistä (M1RF)on tosin itse tullut osteltua. Räknäilin päissäni jotta näillä kilometreillä on kalliimmista öljyistä koituva lisäkustannus niin pientä että maksaa sen muutaman €uron enempi purkkia kohti.
Ja yleensä kun on tuota harmaan kannun tavaraa tullut ostettua useampi pänikkä kerralla, saattaa hinnasta lähteä tiskilla muutama euro päältä (/kannu) . Yllätys oli suuri kun kakskymppistä RF-kannua ostin, niin tuli hinta korkeammaksi kuin ostettaessa 5kpl 4l purkkeja. Ja ympäristöperustein otin sitten sen kalliimman sillä kertaa.
Nykyään kun osuu ekopiste melkein naapuriin tulee osteltua noita pikkukannuja.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mulla taitaa kohta mennä koneeseen Valvolinen 5/40 maxlifet (kärry öljynvaihtossa parhaillaan...)
Saa nähdä. Viimeiset 15 tkm on ajettu mineraaleilla ja nyt ajattelin palata synteettisiin.
Saa nähdä. Viimeiset 15 tkm on ajettu mineraaleilla ja nyt ajattelin palata synteettisiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Minä olen käyttänyt omissa Mersun 2,9-3,0 dieseleissä mm.
Mobil 1RF,
Total Quartz 5w40,
TB Gold,
Mobil Delvac 1,
Castrol Lightec 10w40,
Total ???? 10W40,
TB Diamond Diesel,
Mobil Delvac HP,
Castrol ???? 5w40
enkä ole huomannut öljyjen välillä eroja.
Millään öljyllä koneet eivät kalise tai naputa, paineet ovat OK kaikilla, mitään öljyä ei kulu mainittavaa määrää jne...
Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? Saako sitä kaupasta ?
Mobil 1RF,
Total Quartz 5w40,
TB Gold,
Mobil Delvac 1,
Castrol Lightec 10w40,
Total ???? 10W40,
TB Diamond Diesel,
Mobil Delvac HP,
Castrol ???? 5w40
enkä ole huomannut öljyjen välillä eroja.
Millään öljyllä koneet eivät kalise tai naputa, paineet ovat OK kaikilla, mitään öljyä ei kulu mainittavaa määrää jne...
Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? Saako sitä kaupasta ?
Teboilin diamondista oliko just tuo sun mainitsema vai 5W/50 ei minulla ole hyviä kokemuksia, öljyt ei kestäneet kuin reilut 6000km kun piti alkaa lisäilemään. En tosin lisäillyt vaan laskin nuo ulos ja Mobil RF koneeseen, joilla menikin sitten taas joku 15000 km ilman lisäilyjä.piirape kirjoitti:Seuraavaksi kokeillaan Teboilin Diamondia 0w40. Toivottovasti ei ihan litkua. Nyt jotain arvaamatonta. Kalkattaa käynnistäessä ja öljynpaine ei mittarin mukaan nouse heti-
Nyt on Castrol edge 0W/40 mutta en ole ajanut vasta kuin reilut 5000km mutta ei ainakaan vielä ole pinta tikussa laskenut.
Tuolla sivuillakin on tynnyrin hintana 339€?markusm kirjoitti:http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32
ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
hmmm.. mitä paskaa. tarkistin niin hinta oli 230€, pöntössä minkä ostimme,PK kirjoitti:Tuolla sivuillakin on tynnyrin hintana 339€?markusm kirjoitti:http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32
ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
aikaa siitä on kyllä nyt vissiinkin pari vuotta, (ja nyt muuten loppu)
onko hinta muka nuon kovaa pompannu. täytyy selvittää asia.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Kannattaa tosiaan muistaa, etta 0W40 ja 5W40/50 on ihan eri tavaraa, oli kyse sitten mista merkista tahansa. Samaisessa testissa (syksylta 2006, oliko lie sama testi?) Mobilin 0W40 oli myos hyva, ei jahmettynyt -25:ssa, 5W50 samepiste oli muutamassa pakkasasteessa. Jai silloin KL:n tarjouksesta ostetut 5W50:set laittamatta koneeseen. Kaytin ne sitten vasta kesallaMika.T kirjoitti:Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä
castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
10/30:t koneessa ja edelleen toimii hyvin ja paineetkin koko ajan tapissa joten niillä mennään...JaniH kirjoitti:Lainaampa tätä topikkia...
Mulla alkaa olemaan 230E:ssä öljynvaihto ajankohtainan ja talosta löytyy Mobil Delvac 10/30 öljyä niin mites tuo bensakone mahtaa reagoida tuohon diisseleissä ainakin erittäin oivaan mineraaliöljyyn?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Valvoline dura blend diesel 5-40
Olen ajanut kohta 100 000km tuolla Valvolinen Dura Blend Diiselillä (5-40) ja hyvin pelaa (MB 250D -88 ja 400 tkm). Ei ole kalleimmasta päästä mutta ei halvimmastakaan. 5L kannu maksaa noin 31,- ja kun ostaa samalla kertaa kolme niin saa muutaman euron alennusta sekä öljyt kahteen vaihtoon. Vaihtoväli ollut 12 - 15 tkm, eikä ole lisäilytarvetta. Siinä 12 tkm tietämissä on alkanut hieman vähetä mutta ei ole tarvinnut lisätä vaikka on ajellut 15 tkm.
Kaipa nuo varsinaisesti Diisel-koneelle tarkoitetut himpun paremmin noissa toimii. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sitovat hieman paremmin nokea yms. = kone pysynee puhtaampana.
Löytyy ainakin Järvenpään autotarvikkeesta tai mikä se nyt oli?
Kaipa nuo varsinaisesti Diisel-koneelle tarkoitetut himpun paremmin noissa toimii. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sitovat hieman paremmin nokea yms. = kone pysynee puhtaampana.
Löytyy ainakin Järvenpään autotarvikkeesta tai mikä se nyt oli?
Viimeksi muokannut kalvve, 21.3.2008 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KAtohan ku jääny hoksaamatta. Tuo tebikan diamond diisseli on juur 5w40veppe kirjoitti:Kannattaa tosiaan muistaa, etta 0W40 ja 5W40/50 on ihan eri tavaraa, oli kyse sitten mista merkista tahansa. Samaisessa testissa (syksylta 2006, oliko lie sama testi?) Mobilin 0W40 oli myos hyva, ei jahmettynyt -25:ssa, 5W50 samepiste oli muutamassa pakkasasteessa. Jai silloin KL:n tarjouksesta ostetut 5W50:set laittamatta koneeseen. Kaytin ne sitten vasta kesallaMika.T kirjoitti:Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä
castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
teboilin öljyt tahtoo aika litkuja olla, tosin mitä notkeempata nin sitä paremmin voitelee van joku roti sentään...mitä vanhempi/paljjon ajettu ni jämäkämmät öljyt ni ei tarvii lissäillä ja kone kestäää paremmin
bp vanellus 10-30w(100€ 20l pönttö muistaakseni) hyviin pysy yli 600tkm ajetun w124 250d 88.vm sisällä
en oo kerinny tuosssa uuvessa tulokkaassa koittamaan ku oon joutunu koko ajan tuon kanskopan takia lissäilemmään
w124 300dT 92.vm kohta 352tkm ajettu
bp vanellus 10-30w(100€ 20l pönttö muistaakseni) hyviin pysy yli 600tkm ajetun w124 250d 88.vm sisällä
en oo kerinny tuosssa uuvessa tulokkaassa koittamaan ku oon joutunu koko ajan tuon kanskopan takia lissäilemmään
w124 300dT 92.vm kohta 352tkm ajettu
Ainakin Tarviketori Oulussa myypi ja kaippa sitä muillakin on hyllyssä ST:n laakerit oli 150tkm rääkin jälkeen virheettömät ja koneessa on ollut Valvolinen VR1 Racing 10W-60 kesät talvet.dealer kirjoitti:Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? Saako sitä kaupasta ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Itelläki ollu jo kohta 15tkm Valvolinen jotkut 10w-40 ölpät. Ihan hyvin toimineet, ei oo nostajat kalkatellu ja paineet pysyny väh. 1,5 bar tyhmäkäynnillä. Ja lisäillä ei oo tarvinnu, vieläki taitaa olla puolen välin haituvilla mittatikussa pinta. Autona 557tkm rullannu -88 250D ja peruste tuolle Valvolinelle, että se oli paikallisessa Minimanissa halvempaa kuin Bilteman öljy.dealer kirjoitti:Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? Saako sitä kaupasta ?
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04