Satalankku kuseksii?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Satalankku kuseksii?

Viesti Kirjoittaja laapottij »

On se nyt perkele!

Auto seiso ovenedessä kolomisen päivää ja laitoin illalla roikkaan kun pielly sellasia 14-17 asteen pakkasia. nyt sitten tänä aamulla lähdin ja ihmettelin kun oli jääny lammikko. Noh en sen enempää huolestuna ku ei lämpöjä nostellu ja öljyäkin näytti koneessa olevan. Kahtelin sitten määränpäässä (70 km) säiliöön ni oli reilusti puolillaan mutta kun kokeilin letkuja kuulosti kuin olis ilmaa ollu. Noh nytten sitten tulin kotio ja annoin kolome tuntia jäähtyä ni ei ollukaan säiliössä enää kun muutama sentti pohjalla? Tarkistin öljytkin että mikä on väri ja tilanne. Ne oli edelleen paikallaan ja normaalin värisiä...

Joskus aikoinaan oldsi teki saman tempun. noh hallin sällit totes että annahan sille kanelia koska niistähän ne pienet tytöt (5.7L) on tehty. tuuppasin kanelia ni sehän vuotelu loppu siihen. onhan niitä jottai pussiakii joissa on jottain syntteettistä alumiinnii joka tukkii vuotoja.

Olisko tiettoo mistä vikkoo ehtiä? Vuotoja en nähnynnä.

Joutuuko perkele pihalle rempantekkoon ? ens viikko olis täännä töeetä (perkeleesti) ja seuraavalla pitäs mikkelliin ja takasi kulukia (500km)

Kertokkeehan työ fiksummat mitä tehrä? On meinnaan toinen mersu joka rupiaa vittuilemmaan nestehien kansa, eka oli 123 200d nykynen on 124 200d (86).

Jos ei kohta lopu siirryn Wolfsburgin alkuperäistuotantoon. eipähän nesteet karkaile ku ei oo niitä. :ttu:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Voisko olla lämmitin vastuksen tiiviste kovettunut ja vuotaa sieltä :roll: :?:

Otetaanpa sellainenkin seikka huomioon että neste kutistuu kylmässä ja laajentuu lämmetessään
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jone77 kirjoitti:Voisko olla lämmitin vastuksen tiiviste kovettunut ja vuotaa sieltä :roll: :?:

Otetaanpa sellainenkin seikka huomioon että neste kutistuu kylmässä ja laajentuu lämmetessään
Tuommoinen on itsellekin sattunut kohdalle ja nimenomaan vuoti kovalla pakkasella kun moottori oli kylmä. Helppo todeta kun heiluttelee vastusta niin pitäisi alkaa tiputtelemaan enempi.
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Meissenkeri kirjoitti:
jone77 kirjoitti:Voisko olla lämmitin vastuksen tiiviste kovettunut ja vuotaa sieltä :roll: :?:

Otetaanpa sellainenkin seikka huomioon että neste kutistuu kylmässä ja laajentuu lämmetessään
Tuommoinen on itsellekin sattunut kohdalle ja nimenomaan vuoti kovalla pakkasella kun moottori oli kylmä. Helppo todeta kun heiluttelee vastusta niin pitäisi alkaa tiputtelemaan enempi.

Ja tiivisteitähän ei sua vaihtamatta koko vastusta?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

laapottij kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
jone77 kirjoitti:Voisko olla lämmitin vastuksen tiiviste kovettunut ja vuotaa sieltä :roll: :?:

Otetaanpa sellainenkin seikka huomioon että neste kutistuu kylmässä ja laajentuu lämmetessään
Tuommoinen on itsellekin sattunut kohdalle ja nimenomaan vuoti kovalla pakkasella kun moottori oli kylmä. Helppo todeta kun heiluttelee vastusta niin pitäisi alkaa tiputtelemaan enempi.

Ja tiivisteitähän ei sua vaihtamatta koko vastusta?
Ainakin väykyssä se on aivan tavallinen lämpöä kestävä o-rengas, hinta n. 1€
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Meissenkeri kirjoitti:
laapottij kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti: Tuommoinen on itsellekin sattunut kohdalle ja nimenomaan vuoti kovalla pakkasella kun moottori oli kylmä. Helppo todeta kun heiluttelee vastusta niin pitäisi alkaa tiputtelemaan enempi.

Ja tiivisteitähän ei sua vaihtamatta koko vastusta?
Ainakin väykyssä se on aivan tavallinen lämpöä kestävä o-rengas, hinta n. 1€
Minkalainen kiinnitys mahtanee veleheessä olla? Kierre? olisko insinöörit olleet niin neroja? :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Siinä on semmonen kierteellä oleva holokki missä vastus on lukkosokalla kiinni :wink:
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Harju kirjoitti:Siinä on semmonen kierteellä oleva holokki missä vastus on lukkosokalla kiinni :wink:
Joo kun en ole aikasemmin asiaan perehtynyt ja holokin olen paikantanu mutta en tienny kierteestä. Sehän on helepotus.

Kiitoksia taasen kerran avusta!
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Öö, ei kai sitä kierreholkkia tarvi irroittaa. Jäähdytysnesteet pois ja sieltä holkin sisältä lukkosokka pois niin vastuksen ja o-renkaan saa vedettyä ulos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”