Mitä öljyä koneeseen 300D

Katso myös W201.
manninen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.12.2007 18:01
Paikkakunta: Rutalahti

Mitä öljyä koneeseen 300D

Viesti Kirjoittaja manninen »

Tervehdys mese foorumin väki.

tuli ostettua ensimmäinen dieseli mese ja pitäs öljyt vaihtaa ni ajattelin kysellä teiltä viisaammilta mitä öljyä 300D meseen kannattaa laittaa?

kiitokset jo etu käteen neuvoista!

hyvää ja rauhallista joulun odotusta!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moro !
Eiköhän se kun lorautat jotain täyssynteettistä 5w40 öljyä ...
manninen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.12.2007 18:01
Paikkakunta: Rutalahti

Viesti Kirjoittaja manninen »

oiskohan se teboil diamond diesel 5w-40 hyvää tohon koneeseen? ei ois hirveen kallista ostas 10l pöntön 55-60e ku eikös tohon koneeseen mee reilu 6l
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni kelvollinen vaihtoehto.
Öljyä menee 7 litran paikkeille.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2751
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32
tuota on kipattu om603 300d:hen nyt +120tkm ajan, ja td transiittiin varmaan 60tkm matkan ajan. vaihtovälinä mersussa on ollut 7-10tkm riippuen kuinka kovaa on hanaa annettu.

ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

elä ainakaan tebboilin litkuja mersuun pistä, ite mokasin just tolla öljyllä, kun laitoin tuota niin rupes nostajat rallattamaan. ite ajan valvolinen maxilifellä 5-40w 200d ja valvolinen täyssynteettinen on 250d:ssä

mutta se on taas makuasia mihin on mieltymys.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mie tiijjän yhen tutun joka ajo 200 D:llä 1.28 miljuunaa 1300D Delvacilla.
Se sit kai ainakkii käyp. :lol:
Mie ajan millä ajan, noi öljy ja rengas sun muut on iha makuasioita.
Ei muuten oo minulla Delvacia. :lol:
Ventiili naksuttaa sillo tällö mutta ei se mittää,se on vain ominaisuus.
Kunha moottorin valmistajan minimiluokitusta noudattaa ni sillo on jo oikeilla linjoilla.
Siellä on merkintä M-B jotakin, tai sit kahella isolla kirjaimella jotakin.
VALMET 5oo -69
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Aivan! 8)

Täyssyntistä (M1RF)on tosin itse tullut osteltua. Räknäilin päissäni jotta näillä kilometreillä on kalliimmista öljyistä koituva lisäkustannus niin pientä että maksaa sen muutaman €uron enempi purkkia kohti.

Ja yleensä kun on tuota harmaan kannun tavaraa tullut ostettua useampi pänikkä kerralla, saattaa hinnasta lähteä tiskilla muutama euro päältä (/kannu) :shock: . Yllätys oli suuri kun kakskymppistä RF-kannua ostin, niin tuli hinta korkeammaksi kuin ostettaessa 5kpl 4l purkkeja. :evil: Ja ympäristöperustein otin sitten sen kalliimman sillä kertaa. :roll:

Nykyään kun osuu ekopiste melkein naapuriin tulee osteltua noita pikkukannuja. :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mie olen käyttäny Mobil Rally Formula 5w-50 ja eipä ole mitään valittamista.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mulla taitaa kohta mennä koneeseen Valvolinen 5/40 maxlifet (kärry öljynvaihtossa parhaillaan...)

Saa nähdä. Viimeiset 15 tkm on ajettu mineraaleilla ja nyt ajattelin palata synteettisiin. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PuuhaPede
Viestit: 25
Liittynyt: 26.5.2007 17:12

Viesti Kirjoittaja PuuhaPede »

Seuraavaksi kokeillaan Teboilin Diamondia 0w40. Toivottovasti ei ihan litkua. Nyt jotain arvaamatonta. Kalkattaa käynnistäessä ja öljynpaine ei mittarin mukaan nouse heti-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen käyttänyt omissa Mersun 2,9-3,0 dieseleissä mm.
Mobil 1RF,
Total Quartz 5w40,
TB Gold,
Mobil Delvac 1,
Castrol Lightec 10w40,
Total ???? 10W40,
TB Diamond Diesel,
Mobil Delvac HP,
Castrol ???? 5w40
enkä ole huomannut öljyjen välillä eroja.
Millään öljyllä koneet eivät kalise tai naputa, paineet ovat OK kaikilla, mitään öljyä ei kulu mainittavaa määrää jne...

Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? :? Saako sitä kaupasta ? :(
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

piirape kirjoitti:Seuraavaksi kokeillaan Teboilin Diamondia 0w40. Toivottovasti ei ihan litkua. Nyt jotain arvaamatonta. Kalkattaa käynnistäessä ja öljynpaine ei mittarin mukaan nouse heti-
Teboilin diamondista oliko just tuo sun mainitsema vai 5W/50 ei minulla ole hyviä kokemuksia, öljyt ei kestäneet kuin reilut 6000km kun piti alkaa lisäilemään. En tosin lisäillyt vaan laskin nuo ulos ja Mobil RF koneeseen, joilla menikin sitten taas joku 15000 km ilman lisäilyjä.

Nyt on Castrol edge 0W/40 mutta en ole ajanut vasta kuin reilut 5000km mutta ei ainakaan vielä ole pinta tikussa laskenut.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7173
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä :D

castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

markusm kirjoitti:http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32

ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
:? Tuolla sivuillakin on tynnyrin hintana 339€?
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2751
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

PK kirjoitti:
markusm kirjoitti:http://www.valttori.fi/kauppa/tuotetied ... product=32

ja on ostettu 200l pöntössä, hinta oli jossain parin sadan likellä tynnyri.
:? Tuolla sivuillakin on tynnyrin hintana 339€?
hmmm.. mitä paskaa. tarkistin niin hinta oli 230€, pöntössä minkä ostimme,
aikaa siitä on kyllä nyt vissiinkin pari vuotta, (ja nyt muuten loppu)
onko hinta muka nuon kovaa pompannu. :? täytyy selvittää asia.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2751
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

noniin hintahan on hyökänny. ei helevetti.
nicnac tiesi aikoinaan että tuo on samaa kuin joku farmoil 10-30 tai joku.
se käytti sitä muistaakseni omassa 200d:ssään.

edit: ei helevetti, sekin on hypänny liki samoohin hintoohin. :x
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Minä oon vaan lisänny, suotta niitä vaihtamaan. Ja ihan sama mitä litkua sinne kaataa.
Älkää polttako itteenne loppuun!
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Valvolinen SynPoweria oon käyttänyt kaikissa dsl autoissani ja oon ollut tyytyväinen.
manninen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.12.2007 18:01
Paikkakunta: Rutalahti

Viesti Kirjoittaja manninen »

kiitosta vaan kaikille mielipiteensä esittäneille

ilmeisesti ei oo nii justiisa mitä sinne laittaa...

taidan kokeilla sitä teboil diamond dieseliä ku serkku pojat nii kovasti o sitä kehunna
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Lainaampa tätä topikkia...
Mulla alkaa olemaan 230E:ssä öljynvaihto ajankohtainan ja talosta löytyy Mobil Delvac 10/30 öljyä niin mites tuo bensakone mahtaa reagoida tuohon diisseleissä ainakin erittäin oivaan mineraaliöljyyn?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Iippo Vinetto kirjoitti:Minä oon vaan lisänny, suotta niitä vaihtamaan. Ja ihan sama mitä litkua sinne kaataa.
Buahhahahhahahaa :lol:
Aamun naurut :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mika.T kirjoitti:Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä :D

castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
Kannattaa tosiaan muistaa, etta 0W40 ja 5W40/50 on ihan eri tavaraa, oli kyse sitten mista merkista tahansa. Samaisessa testissa (syksylta 2006, oliko lie sama testi?) Mobilin 0W40 oli myos hyva, ei jahmettynyt -25:ssa, 5W50 samepiste oli muutamassa pakkasasteessa. Jai silloin KL:n tarjouksesta ostetut 5W50:set laittamatta koneeseen. Kaytin ne sitten vasta kesalla :roll:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

JaniH kirjoitti:Lainaampa tätä topikkia...
Mulla alkaa olemaan 230E:ssä öljynvaihto ajankohtainan ja talosta löytyy Mobil Delvac 10/30 öljyä niin mites tuo bensakone mahtaa reagoida tuohon diisseleissä ainakin erittäin oivaan mineraaliöljyyn?
10/30:t koneessa ja edelleen toimii hyvin ja paineetkin koko ajan tapissa joten niillä mennään...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
kalvve
Viestit: 14
Liittynyt: 22.1.2007 21:32

Valvoline dura blend diesel 5-40

Viesti Kirjoittaja kalvve »

Olen ajanut kohta 100 000km tuolla Valvolinen Dura Blend Diiselillä (5-40) ja hyvin pelaa (MB 250D -88 ja 400 tkm). Ei ole kalleimmasta päästä mutta ei halvimmastakaan. 5L kannu maksaa noin 31,- ja kun ostaa samalla kertaa kolme niin saa muutaman euron alennusta sekä öljyt kahteen vaihtoon. Vaihtoväli ollut 12 - 15 tkm, eikä ole lisäilytarvetta. Siinä 12 tkm tietämissä on alkanut hieman vähetä mutta ei ole tarvinnut lisätä vaikka on ajellut 15 tkm.

Kaipa nuo varsinaisesti Diisel-koneelle tarkoitetut himpun paremmin noissa toimii. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sitovat hieman paremmin nokea yms. = kone pysynee puhtaampana.

Löytyy ainakin Järvenpään autotarvikkeesta tai mikä se nyt oli?
Viimeksi muokannut kalvve, 21.3.2008 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kalvve
Viestit: 14
Liittynyt: 22.1.2007 21:32

Valvoline dura blend diesel 5-40

Viesti Kirjoittaja kalvve »

xxx
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7173
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

veppe kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä :D

castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
Kannattaa tosiaan muistaa, etta 0W40 ja 5W40/50 on ihan eri tavaraa, oli kyse sitten mista merkista tahansa. Samaisessa testissa (syksylta 2006, oliko lie sama testi?) Mobilin 0W40 oli myos hyva, ei jahmettynyt -25:ssa, 5W50 samepiste oli muutamassa pakkasasteessa. Jai silloin KL:n tarjouksesta ostetut 5W50:set laittamatta koneeseen. Kaytin ne sitten vasta kesalla :roll:
KAtohan ku jääny hoksaamatta. :D Tuo tebikan diamond diisseli on juur 5w40
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

teboilin öljyt tahtoo aika litkuja olla, tosin mitä notkeempata nin sitä paremmin voitelee van joku roti sentään...mitä vanhempi/paljjon ajettu ni jämäkämmät öljyt ni ei tarvii lissäillä ja kone kestäää paremmin

bp vanellus 10-30w(100€ 20l pönttö muistaakseni) hyviin pysy yli 600tkm ajetun w124 250d 88.vm sisällä

en oo kerinny tuosssa uuvessa tulokkaassa koittamaan ku oon joutunu koko ajan tuon kanskopan takia lissäilemmään

w124 300dT 92.vm kohta 352tkm ajettu
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? :? Saako sitä kaupasta ? :(
Ainakin Tarviketori Oulussa myypi ja kaippa sitä muillakin on hyllyssä :roll: ST:n laakerit oli 150tkm rääkin jälkeen virheettömät ja koneessa on ollut Valvolinen VR1 Racing 10W-60 kesät talvet.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

dealer kirjoitti:Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? :? Saako sitä kaupasta ? :(
Itelläki ollu jo kohta 15tkm Valvolinen jotkut 10w-40 ölpät. Ihan hyvin toimineet, ei oo nostajat kalkatellu ja paineet pysyny väh. 1,5 bar tyhmäkäynnillä. Ja lisäillä ei oo tarvinnu, vieläki taitaa olla puolen välin haituvilla mittatikussa pinta. Autona 557tkm rullannu -88 250D ja peruste tuolle Valvolinelle, että se oli paikallisessa Minimanissa halvempaa kuin Bilteman öljy. 8)
530d Touring -01
250EXC-F -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”