Mikä on mikäkin osa konehuoneessa? Kuvantunnistus;)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Mikä on mikäkin osa konehuoneessa? Kuvantunnistus;)

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Elikkä tuossa selvittelen oman autoni tyhjäkäyntiongemia johon korjaaja osasi sanoa että tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti/joutokäyntisäädin on rikki. No, nyt pitäisi selvittää siitä varaosanro jotta osaisi ostaa oikean osan käytettynä. Mutta kun en tiedä varmaksi mikä tuo osa on :oops: Eli missä se sijaitsee tässä kuvassa?

Osaisiko joku tehdä omasta kuvastani tuollaisen samallaisen listan kun tuolla? Noiden osien tunnistamisesta olisi kovasti apua jatkossakin:)

Tässä kuva omasta koneesta. Eli koneen malli on 102.963 ja auto on w124 200E -89Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Tuossa pari oleellista kohdetta.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Seosruuviin ei parane koskea kuin analysaattorin kanssa.
Yleensäkin viimeisenä, sitten kun kaikki muu on tutkittu. :ope:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tuon tyhjäkäyntimoottorin voi myös putsailla. Suihkuttele esim. rasvanpoistajaa sisälle ja putsaa paineilmalla, ja lopuksi crc:tä voiteluksi.
Ja eikös sen toiminnan voinu myös testata kun laittaa sähköä liittimiin ja katsoo liikkuuko kalvo?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellä on luisti, ei kalvo.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Mihinkäs tuo tyhjäkäynnintunnistus / moottorijarrutuksen -mikrokytkin vaikuttaa? Nyt ku vaihdan m102 kaasarikoneeseen k-jettiä missä on tuollainen kytkin, niin olis erikoosjännä tietää mihin sen sähköliittimen pitäis tökätä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

luulen että se antaa käskyn magneettiventtiilille joka taas aukasee moottorin huohotin venttiilin :roll: en ole varma mutta mun ässässä se ainakin tekee näin :shock:
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

touhottaja kirjoitti:luulen että se antaa käskyn magneettiventtiilille joka taas aukasee moottorin huohotin venttiilin :roll: en ole varma mutta mun ässässä se ainakin tekee näin :shock:
moottorin huohotin venttiili :shock:

Sen kytkimen pitäisi säädellä moottorijarrutuksessa sellaista alipainekytkintä joka avaa ilmakanavan suoraan moottorin imusarjaan ohittaen ruiskun ilmamäärämittarin ja kaasuläpän. Näin moottorijarrutuksessa ilmaa ei mittaa ilmamäärämittarin "lautanen" ja polttoainetta ei suihkuteta. Eli tuo kytkin vain tunnistaa milloin pedaalilta on jalka poistettu.

Sitä en osaa sanoa mitä kautta se tieto menee sille alipainekytkimelle, koska moottorijarrutukseen vaikuttaa myös koneen kierrokset. Eli jos kierrokset tippuu tarpeeksi alas (n. 1500rpm rajoilla kait?), niin bensansyöttö pakko-ohjataan takaisin jotta kone ei sammuisi.

Tämän käsityksen olen saanut K-Jetin toiminnasta... KE-Jetronicilla asia on vähän monimutkaisempi :roll:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Perskutina alkaa tuntua siltä että tämä ei ollutkaan ihan niiin plug-and-play homma mitä se olis parhaimmilaan voinut olla.

Hommahan on niin että meiksin w201 on kohtuullisen vanha (7/1983). siinä ei ole edes mittaristossa kiekkamittaria, mikä toisaalta on ihan turha kun välikaasukin menee näppituntumalla. Onpahan ainakin iso kello, ei tartte tihrustaa edes vanhalla ikää sitä. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”