touhottaja kirjoitti:luulen että se antaa käskyn magneettiventtiilille joka taas aukasee moottorin
huohotin venttiilin 
en ole varma mutta mun ässässä se ainakin tekee näin

moottorin huohotin venttiili
Sen kytkimen pitäisi säädellä moottorijarrutuksessa sellaista alipainekytkintä joka avaa ilmakanavan suoraan moottorin imusarjaan ohittaen ruiskun ilmamäärämittarin ja kaasuläpän. Näin moottorijarrutuksessa ilmaa ei mittaa ilmamäärämittarin "lautanen" ja polttoainetta ei suihkuteta. Eli tuo kytkin vain tunnistaa milloin pedaalilta on jalka poistettu.
Sitä en osaa sanoa mitä kautta se tieto menee sille alipainekytkimelle, koska moottorijarrutukseen vaikuttaa myös koneen kierrokset. Eli jos kierrokset tippuu tarpeeksi alas (n. 1500rpm rajoilla kait?), niin bensansyöttö pakko-ohjataan takaisin jotta kone ei sammuisi.
Tämän käsityksen olen saanut K-Jetin toiminnasta... KE-Jetronicilla asia on vähän monimutkaisempi
