Mitkä osat/asiat vaikuttaa savutusarvoon

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Mitkä osat/asiat vaikuttaa savutusarvoon

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Autona 124.125 -91 ja kun tuo savutusarvo kohoaa vuosi vuodelta, niin jossain vaiheessa loppuu katsastusmieheltä asteikko ilmeisesti.
Kysyisin siis näin ennaltaehkäisevästi että mitä lähdetään korjaamaan jos näin onnettomasti käy että leimaa ei heru joku vuosi ?

Ilmeisesti rauhallinen pappa-ajotyyli suosii arvojen nousua eli hanaako siis vaan enemmän ?
Oma kokemukseni pappojen ajamisesta on kyllä = kierroksia punarajalle ja kytkintä kaksi milliä ylös ni johan liikkuu :)
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

kyllä kyllä, konttorille mennään tiisselillä aina kolmosella ja oikea mono tulipeltiä vasten :shock: kummasti häipyy noki putkesta kiusaamasta inssin mittauksia :happy:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No,

Ilmansuodatinhan siihen vaikuttaa.

Onko sulla autossa pakokaasun takaisinkierrätystä, sehän karstoittaa mukavasti imusarjaa ;)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kysyisin siis näin ennaltaehkäisevästi että mitä lähdetään korjaamaan jos näin onnettomasti käy että leimaa ei heru joku vuosi ?
Pakokaasutestin puolesta heruu, suotta murehdit. :D
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

sauhu

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Mulla oli pari vuotta sitten vielä sellainen vähän ajettu troopperi, jolla aina katsastuksessa meinas savuarvot nousta.

1. kerralla auttoi, kun otin ilmansuodattimen pois, niin saatiin arvot elle rajan.

2. ja myöhemmillä kerroilla ajoin matkan katsastuskonttorille kolmosella ja kovilla kierroksilla

Nyt ajellaankin bensamersulla! :D
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

joskus kävin kaverin dieselihaisulia säädättämässä korjaamolla kun ei menny leimalla päästöistä läpi niin korjaamon setä tuumas ensimmäisenä että ensin käyt ajaan kymmenen kilsan lenkin lutku pohjassa kovilla kierroksilla ja sit vasta aletaan katteleen säätöjä kohalleen...
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

arvot kunniaan ja kaasu pohjaan, kiitoksia

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

En itseasiassa tiedä onko tuota pakokaasun takaisinkierrätystä, mutta
jos ei muu auta pistän tiiliskiven kaasupolkimen päälle, loppuu se köröttely meikältäkin.
Nimim. motarin ramppiin 35km/h ja nelosella, miks muut menee ohi :)
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Eikös toki suuttimien kuntokin vaikuta?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ruoja kirjoitti:Eikös toki suuttimien kuntokin vaikuta?
Jep. Pumpun ajoituskin vaikuttaa. Venynyt jakoketju myöhäistää ruiskutusta. = enemmän savua.
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Kiitoksia oikeasta informaatiosta, täydellinen moottoriremontti heti peliin jos ei mene savuista läpi ( ei vaimolle tarvii kertoa että vähempikin olisi riittänyt )
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”