Oli pakko kirjoitella tänne kun tuntus olevan tällä forumilla enemmän tietoista porukkaa.
Elikkäs itselläni tuli tuossa 2 kesää sitten sellainen outo häiriö autoon että se rupesi starttauttaan hivenen. Aikaisemmin auto käynistyi välittömästi kun käänsi vain avaimesta.
Aloitetaan alusta, oli vuosi 2006 kevät kun auton ostin. Autossa oli suuttimissa vikaa kun lämpöisenä käynisti niin se sammahti heti jos ei painanu kaasua, mutta toisella starttauksella auto jäi käyntiin normaalisti ilman kaasun painallusta.
Noh tuohon sitten vaihdatin nuo suuttimet, se vika poistui. Meni noin 1kk muistaakseni, niin rupesi starttaus pidentymään. Minusta starttauttaa vielä kylmänä yhtä paljon kuin lämpöisenä.
Tämän seurauksena olen vaihtanut seuraavia osia:
-uudet tulpat, alkuperiset
-uudet tulpanjohdot
-uusi virranjakaja ja pyörijä
-moottorinlämpötila-anturi
-hyllystä löytyisi uusi kaasuläppä/anturi A0021402553
-Tulossa uusi MAS-rele, paranneltu versio A0125454832
Eli tarkoituksena vaihtaa tuo MAS-rele seuraavaksi ja toivoa parasta. Korjaamon kaverukset sitä arvuutteli, että vika voisi siinä olla, kun se sen polttoainepumpun releen myös pitää sisällänsä.
hitusen harmittaa tosiaan kun nuo osat tuppaavat maksamaan aika mukavasti suomessa: kaasuläppähärdelli sen 600e ja tuo mas-rele sen 550e. Tuurilla satuin löytämään saksan ebaystä hitusen edullisemmin uudet osat.
Eli ei muutaku arvuttelemaan topickin jatkoksi että mistä moinen voisi johtua.
Tosiaan muuten auto toimii aivan kuin pitääkin. tyhjäkäynti säätyy aivan normaalisti heti lämmittyään. kierroksia ottaa ottaa puhtaasti ja tasaisesti.

Eikä se tosiaan sillain starttauta että joutuisi oikeasti sahaamaan, mutta starttauttaa sen 2-4s karkeasti arvioiden. Harmittaa tosiaan kun lähti ennen käyntiin kun käänsi vain avaimesta..
Kiitoksia etukäteen vastauksista.