Sainpa tuossa käsiini nipun kuitteja auton vaihdon yhteydessä ja aloin sitten niitä yksi ilta tutkia. Huoltoja oli tehty todella hyvin, mutta erityisesti askarrutti hihnan iskarin, rissan, rullan yms. osien vaihtoväli. Niitä oli vaihdettu viiden vuoden (150 tkm) aikana kolme kertaa!
Kuluttaako 18 vuotta vanha kolmen litran diisseli tosiaan noin usein kiristysosia, vai onko tuossa pelattu vähän liiankin varman päälle?
Kuinka usein hihnan kiristysosia tulee vaihtaa?
Re: Kuinka usein hihnan kiristysosia tulee vaihtaa?
Joku siellä on ollu pielessä. Ehkä väärin paikoilleen asenneltu jolloin hihna ei oo kulkenu suorassa tai sitten ei oo raaskittu vaihtaa kaikkia kerrallaSampo N. kirjoitti:Sainpa tuossa käsiini nipun kuitteja auton vaihdon yhteydessä ja aloin sitten niitä yksi ilta tutkia. Huoltoja oli tehty todella hyvin, mutta erityisesti askarrutti hihnan iskarin, rissan, rullan yms. osien vaihtoväli. Niitä oli vaihdettu viiden vuoden (150 tkm) aikana kolme kertaa!
Kuluttaako 18 vuotta vanha kolmen litran diisseli tosiaan noin usein kiristysosia, vai onko tuossa pelattu vähän liiankin varman päälle?

Asiantuntijat jatkanee tästä

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Ei mun mielestä ole mahdotonta jos on sattunut peräjälkeen kaksi heikkoa osaa juuri samaan autoon.
Mulle sattu n. vuos sitte kaks moniurahihnaa ja iskunvaimenninta.
Ei sit pystyny sanoon kummassa se vika oli kun hihna nöyhtäänty.
Varaosa setä anto uutta, kun vaan kehtasin vaihtaa. Ja jatkoi etttä näitä menee paljon. No meneehän niitä kun sitä rällätystä ei moni jaksa kuunnella.
Keinun laakerin käänsin vain uuteen asentoon, n. varttikierros ja taas uutta pintaa.
Mulle sattu n. vuos sitte kaks moniurahihnaa ja iskunvaimenninta.
Ei sit pystyny sanoon kummassa se vika oli kun hihna nöyhtäänty.
Varaosa setä anto uutta, kun vaan kehtasin vaihtaa. Ja jatkoi etttä näitä menee paljon. No meneehän niitä kun sitä rällätystä ei moni jaksa kuunnella.
Keinun laakerin käänsin vain uuteen asentoon, n. varttikierros ja taas uutta pintaa.

VALMET 5oo -69