Kuinka usein hihnan kiristysosia tulee vaihtaa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Kuinka usein hihnan kiristysosia tulee vaihtaa?

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sainpa tuossa käsiini nipun kuitteja auton vaihdon yhteydessä ja aloin sitten niitä yksi ilta tutkia. Huoltoja oli tehty todella hyvin, mutta erityisesti askarrutti hihnan iskarin, rissan, rullan yms. osien vaihtoväli. Niitä oli vaihdettu viiden vuoden (150 tkm) aikana kolme kertaa!

Kuluttaako 18 vuotta vanha kolmen litran diisseli tosiaan noin usein kiristysosia, vai onko tuossa pelattu vähän liiankin varman päälle?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: Kuinka usein hihnan kiristysosia tulee vaihtaa?

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sampo N. kirjoitti:Sainpa tuossa käsiini nipun kuitteja auton vaihdon yhteydessä ja aloin sitten niitä yksi ilta tutkia. Huoltoja oli tehty todella hyvin, mutta erityisesti askarrutti hihnan iskarin, rissan, rullan yms. osien vaihtoväli. Niitä oli vaihdettu viiden vuoden (150 tkm) aikana kolme kertaa!

Kuluttaako 18 vuotta vanha kolmen litran diisseli tosiaan noin usein kiristysosia, vai onko tuossa pelattu vähän liiankin varman päälle?
Joku siellä on ollu pielessä. Ehkä väärin paikoilleen asenneltu jolloin hihna ei oo kulkenu suorassa tai sitten ei oo raaskittu vaihtaa kaikkia kerralla :roll:

Asiantuntijat jatkanee tästä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin, olisiko tosiaan niin että on vaihdettu ensin pariin otteeseen se rulla ja hihna, ja sitten vasta huomattu että niitten kulumisen syynä on se keinun laakerin kuluneisuus. Sitten viimeisellä kerralla vaihdettu sekin 8)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vaihtaja oli käsittääkseni paikallinen MB-guru. Kirjoittelen vielä tarkemmin vaihdetuista osista jahka saan taas listat käsiini.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Ei mun mielestä ole mahdotonta jos on sattunut peräjälkeen kaksi heikkoa osaa juuri samaan autoon.
Mulle sattu n. vuos sitte kaks moniurahihnaa ja iskunvaimenninta.
Ei sit pystyny sanoon kummassa se vika oli kun hihna nöyhtäänty.
Varaosa setä anto uutta, kun vaan kehtasin vaihtaa. Ja jatkoi etttä näitä menee paljon. No meneehän niitä kun sitä rällätystä ei moni jaksa kuunnella.
Keinun laakerin käänsin vain uuteen asentoon, n. varttikierros ja taas uutta pintaa. :lol:
VALMET 5oo -69
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”