Nyt kun on tuo W124:n karvalakkimalli, niin pitää möyntää, että kuski kiihtyy enemmin kuin itse auto 0-100km/h... Etenkin tuntuu aika tahmealta kun liitytään moottoritielle ja ei pysy hyndai getsien perässä!
Siitä ajatus lähtikin, ensin otin kuristinputken pois moottorin ilmanotosta, se ei kuitenkaan paljoa auttanut... Kone on niin luotettava (650 000km takana), että en halua pilata sitä millään turbo virityksillä! Kulutus on myös kohdallaan, mutta entä jos lisäisi hieman kiisselin syöttöä, jos tulisi lisää hevosia silloin?
Eli kysymys kuuluu miten voi lisätä dieselin syöttö paineita? Painepumpusta lähtevissä neljässä putkessa näyttää olevan jonkin näköiset säätö "mutterit", voiko pelkästään niitä säätämällä saada syöttöä astetta isommalle ja tulisitko lisää voimaa? Kulutuksella ei niin ole väliä ja pieni savutus sallitaan? Miten tou säätö käytännössä tapahtuu ja mikä on hyvä säätö?
W124 200D lisää tehoa!
Kyllähän sitä pumppua voi säätää, haulla löytyy monta kirjoitusta asiaa selventämään. Pumpun takakannen alta sitä säädetään. Sitten voi tietty viedä pumppupajalle säädettäväksi, niin säätävät syöttömäärätkin tasoihin ja kulkua sen mukaan kun haluaa. Esim. ppd tai mynädiesel, tms. Syöttömäärien tasoitus vähentää hieman kulutusta.
Yks topicci: viewtopic.php?t=15614
Yks topicci: viewtopic.php?t=15614
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
-Pumpun takakansi auki.
-Takaa katsoen vasemmassa alanurkassa on syöttöruuvi, avaamalla sitä saa lisää syöttöä. Väännä vaikka kierroksen verran. Oikeasta yläkulmasta tyhjäkäyntiruuvia samanverran.
-Keskellä on mutterilla lukittu kuusiokolopultti. Siitä säädetään maksimikierrokset. Sitä voi ruuvailla pari kierrosta kiinnipäin. Tais olla 200rpm per kierros mitä se vaikuttaa.
-Takaa katsoen vasemmassa alanurkassa on syöttöruuvi, avaamalla sitä saa lisää syöttöä. Väännä vaikka kierroksen verran. Oikeasta yläkulmasta tyhjäkäyntiruuvia samanverran.
-Keskellä on mutterilla lukittu kuusiokolopultti. Siitä säädetään maksimikierrokset. Sitä voi ruuvailla pari kierrosta kiinnipäin. Tais olla 200rpm per kierros mitä se vaikuttaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tosi on helpommalla pääsee kun vie pajalle..ja on seppä joka tietää mitä tekee ja samalla tutkii muutenkin pumpun kunnon..noilla kilometreillä oli omasta 200d jo laakerien uusintaa..Pikku Myy kirjoitti:Mie veisin ihan vain Pasille. Kyllä se taikanäppi osaisi hommansa ja säätäisi puimpun kohilleen
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi