Ohjaussimpukan irrotukseen neuvoja??

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Ohjaussimpukan irrotukseen neuvoja??

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

No niin, nyt tuli sitten semmonen homma että pitäs tuosta raadosta irrottaa ohjausimpukka. Liekkö miten minkälainen rojekti ottoo irti. :? Hyviä neuvoja otetaan vastaan ilomielin, onnistuuko edes koko homma tällaselta täystupelolta, kuten minä. :shock:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: Ohjaussimpukan irrotukseen neuvoja??

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Eki87 kirjoitti:No niin, nyt tuli sitten semmonen homma että pitäs tuosta raadosta irrottaa ohjausimpukka. Liekkö miten minkälainen rojekti ottoo irti. :? Hyviä neuvoja otetaan vastaan ilomielin, onnistuuko edes koko homma tällaselta täystupelolta, kuten minä. :shock:
eihän siinä mittään onkelmaa ole :D
auton nokka ilmaan tukevasti,kuskin pyörä pois,simpukan kääntövarresta nivelet irti,ohjausakselin kuminivel irti 1kuusiokolo ruuvi kokonaan pois (6mm) tehostimen letkut irti simpukan päästä ja sitten sokerina pohjalla pyörän puolelta kolme 17mm ruuvia irti ja nyppäät simpukkaa vähän eteenpäin niin se puota rojahtaa tantereeseen :idea:
takasinhan sitä ei kai tarvihe laittaa :twisted:
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Tarvii sen takas laittaa, mut se ei ookkaan enää minun ongelma vaan sen onkelma joka ostaa sen, eli ostaja on jo tiedossa. Enhän minä muuten sitä rupeis irrottelemaan..

Kiitos ohjeista.. :)
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllähän ne kannattaa aina irrottaa varaosa autosta tollaset osat vaikkei heti tarviskaan niitä :D
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Millee Kerpeleellä saa sen ohjausakselin kuminivelen irti.. ei riitä poweri vääntää.. :? :cry:
Ja missä pirussa on ne kolme 17mm ruuvia..?? En löövä.. :? Minusta on ilmeisesti tulossa sokea... :cry:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Ilmeisesti joo. Eiköhän ne sieltä löydy, jos ei tänään niin katotaan huomenna kaksilla silmillä.
Once you get fat you never come back.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Eki87 kirjoitti:Millee Kerpeleellä saa sen ohjausakselin kuminivelen irti.. ei riitä poweri vääntää.. :? :cry:
Ja missä pirussa on ne kolme 17mm ruuvia..?? En löövä.. :? Minusta on ilmeisesti tulossa sokea... :cry:
se kumi nivelen ruuvi vaan kokonaan pois paikaltaan,siellähän on nivelen molemmin puolin kiinnitys ruuvi,ota vaikka molemmat pois sieltä :idea:
luistaa sitten jommasta kummasta poorista irti :roll: ne tosiaan on aika kireet ruuvit aukasta (aukee vastapäivään)
ne 17mm ruuvit on pyörän puolella simpukan kohdalla :arrow: kaappase vaikka teräsharjalla kurat ensin pois niin kyllä ne sieltä löytyy (kuvaa einyt satu tosta kohtaa olee) :cry:
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Luovutus tälle illalle.. ee löövy mittää eekä mittää edistystä tapahu.. :( Tulukee vaekka paikanpäälle auttamaan.. :cry:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

touhottaja kirjoitti:ota vaikka molemmat pois sieltä :idea:
luistaa sitten jommasta kummasta poorista irti :roll:
Elä ota molempia pois. Jätä se kumilimppu siihen simpukkaan kiinni. Rattiakseliin se ei mene kuin kahteen asentoon => no problemos. Simpukassa on järjettömän tiheät boorit ja rätin saa miljuunaan eri asentoon => asentaja saa tapella illan oikeaa asentoa etsiessä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Missee oli niitä räjäytyskuvia?? Eiks simpukasta ja sen irrottamisestakin ollu joku räjäytyskuva, jossain muistelen nähneeni.. :?:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eki87 kirjoitti:Missee oli niitä räjäytyskuvia?? Eiks simpukasta ja sen irrottamisestakin ollu joku räjäytyskuva, jossain muistelen nähneeni.. :?:
Räjäytyskuva on ainakin tässä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”