Paisuntasäiliössä kuplii..
Paisuntasäiliössä kuplii..
Huoh... Murheet senkun lisääntyy, noh onhan tämä ehtinyt n.kk jo ollakin omistuksessani prkl olis sittenkin pitänyt varmaan ostaa se E narina jopota:)
Elikkäs tällä kertaa semmosta että huomasin lievän nesteiden katoamisen paisarista ja epäilin termarin koppaa joka on hiukan märkä joskus ajon jälkeen, mutta tänään sitten katsoin sinne säiliöön auton ollessa käynnissä ja kaasuttaessa pintaan nousee kuplia joka ei tietääkseni ole ihan normaalia? Öljyt näyttää ihan normaalilta enkä valkoista savuakaan ole havainnut joten voiko tuo kupliminen johtua muusta kuin kansiviasta?
Elikkäs tällä kertaa semmosta että huomasin lievän nesteiden katoamisen paisarista ja epäilin termarin koppaa joka on hiukan märkä joskus ajon jälkeen, mutta tänään sitten katsoin sinne säiliöön auton ollessa käynnissä ja kaasuttaessa pintaan nousee kuplia joka ei tietääkseni ole ihan normaalia? Öljyt näyttää ihan normaalilta enkä valkoista savuakaan ole havainnut joten voiko tuo kupliminen johtua muusta kuin kansiviasta?
Enpä nyt tähän hätään saa videota mutta semmoisia nuppineulanpään kokoisia ja pienempiä kuplia tulee rykelminä aina kaasua painaessa, muuten ei tyhjäkäynnillä kuplia tule.
Ja nesteiden katoamista olen huomannut jo aikasemmin mutta nyt kun ajoin n.60km niin säiliöstä oli vähentynyt 2-3 senttiä nestettä eli reilu litra?. Luulisi noin suuren määrän huomaavan jo savutuksesta ja öljytikustakin mutta eipä ne öölit harmailta näytä. voiko jonkin muun kuin kansipahvin vuoto tehdä tuota kuplintaa? esim. termostaatin vuoto tai ilmaa järjestelmässä.?
Huomasin myös että paisarinkorkin tiiviste on riekaleina joka myös ilmeisesti voi tehdä tuota haihtumista mutta tuo kupliminen tässä kyllä eniten huolestuttaa.
Mistä muuten tietäisi onko edessä pelkkä pahvin vaihto vaiko koko kannen.?
Ja nesteiden katoamista olen huomannut jo aikasemmin mutta nyt kun ajoin n.60km niin säiliöstä oli vähentynyt 2-3 senttiä nestettä eli reilu litra?. Luulisi noin suuren määrän huomaavan jo savutuksesta ja öljytikustakin mutta eipä ne öölit harmailta näytä. voiko jonkin muun kuin kansipahvin vuoto tehdä tuota kuplintaa? esim. termostaatin vuoto tai ilmaa järjestelmässä.?
Huomasin myös että paisarinkorkin tiiviste on riekaleina joka myös ilmeisesti voi tehdä tuota haihtumista mutta tuo kupliminen tässä kyllä eniten huolestuttaa.

Mistä muuten tietäisi onko edessä pelkkä pahvin vaihto vaiko koko kannen.?
En mie tiiä, mie vaan ajan.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No mulla kävi Saabin kanssa joskus niin, että heitti vettä ulos oikein urakalla, piti muutaman kilsan välein täyttää.VV230E kirjoitti:Huomasin myös että paisarinkorkin tiiviste on riekaleina joka myös ilmeisesti voi tehdä tuota haihtumista mutta tuo kupliminen tässä kyllä eniten huolestuttaa.![]()
Ja reissun päällä vielä.
Saabin merkkiliike olis alkanut tuhansien markkojen kansiremonttiin, mutta onneks siellä oli kahden viikon jono

Pienemmälle pajalle pääsi heti ja siellä remonttimies heitti oman mersunsa avaimet mulle ja sanoi että käypä tosta kylältä varaosaliikkeestä uusi paisuntasäiliön korkki

Oli halpa "kansiremontti".
Eli aloitapa nyt ensin siitä ja hutkitaan asiaa lisää sen jälkeen, jos aihetta ilmenee.
Eräs korjaaja sanoi että kuplia voi nousta myös jos järjestelmään pääsee ilmaa jostakin?? Mutta eiköhän se pahvi silti vaihtoon mene kun tänään huomasin paisarista nousevan kuplien lisäksi savuakin
ihme vain kun öljyt ja vedet näyttävän edelleen normaaleilta eikä sitä valkoista savuakaan näytä putkesta tupruavan, lämmöt kyllä seilaa ylös ja alas mutta mittarissakin on vikaa.
Mitäs muuta tuon tiivisteen lisäksi kannattaa vaihtaa? ja mistä kannattaa vikaa etsiä ettei uusi tiiviste kärähdä taas viikon päästä.
Niin ja paisarin korkin vaihdoin tänään uuteen eikä ainakaan n. 40km kaupunkiajon jälkeen vedenpinta laskenut.

Mitäs muuta tuon tiivisteen lisäksi kannattaa vaihtaa? ja mistä kannattaa vikaa etsiä ettei uusi tiiviste kärähdä taas viikon päästä.
Niin ja paisarin korkin vaihdoin tänään uuteen eikä ainakaan n. 40km kaupunkiajon jälkeen vedenpinta laskenut.
En mie tiiä, mie vaan ajan.
Tulikin mieleen että kun nyt kerran näyttää siltä että kone tarvii isompaa remonttia niin kannattaisikohan vaihtaa koko motti kerralla,? tuo kun huohottaakin melkoisesti, vedot kyllä muuten tallella eikä muitakaan ongelmia tuota nestekatoa lukuunottamatta(ajettu 368000km)
Eräässä purkamossa olisi samanlainen moottori ajettuna 230000km hinta 500e. Vai kannattaisiko vaa fiksata vanha kun meikäläisen tuurilla se uusvanha konekin olisi ihan susi.
Eräässä purkamossa olisi samanlainen moottori ajettuna 230000km hinta 500e. Vai kannattaisiko vaa fiksata vanha kun meikäläisen tuurilla se uusvanha konekin olisi ihan susi.

En mie tiiä, mie vaan ajan.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En nyt pysy kärryillä aivoituksissa...VV230E kirjoitti:Tulikin mieleen että kun nyt kerran näyttää siltä että kone tarvii isompaa remonttia niin kannattaisikohan vaihtaa koko motti kerralla,? tuo kun huohottaakin melkoisesti, vedot kyllä muuten tallella eikä muitakaan ongelmia tuota nestekatoa lukuunottamatta(ajettu 368000km)

Jos nestekato ratkesi paisuntasäiliön korkin vaihdolla, niin miten niin näyttää siltä, että "kone tarvii isompaa remonttia"

Jos huohottaa, niin mitä öljyä käytät?
Kuluttaako öljyä?
Mitä öljyä aiemmin on koneessa käytetty?
Milloin vaihdettu ilmansuodatin?
Tokihan koneen vaihtoakin voi harkita, jos tykkää harrastaa

En vaan oo kuullut, että mikään '80 -luvun ja sen jälkeisten mersujen kone olis vaihtokunnossa noilla kilometreillä.....
Nii en nyt vielä ole kunnolla päässyt testaamaan tuota nesteiden kulutusta mutta ainakaan 30-40km lenkillä ei näyttänyt vähentyneen... Huomenna täytyy ajaa 200km matka että eiköhän se viimeistään sitten selviä että oliko pelkässä korkissa vika.
Aattelin vaan että 500e. olis 230tkm ajetusta motista kohtuullinen hinta? vai? siis mikäli kunnossa täysin on.
Koneessa käytetty uudesta asti huoltokirjan mukaan eri merkkisiä 5w-40 öljyjä 10tkm välein. Uuden ilmanputsarin vaihdoin kk sitten kun auton ostin ja öljyä ei ainakaan vielä viimeisen 1400km aikana ole tarvinnut lisätä kertaakaan.
Mutta huohottakoon prkle eipä kai se niin vaarallista oo.

Aattelin vaan että 500e. olis 230tkm ajetusta motista kohtuullinen hinta? vai? siis mikäli kunnossa täysin on.
Koneessa käytetty uudesta asti huoltokirjan mukaan eri merkkisiä 5w-40 öljyjä 10tkm välein. Uuden ilmanputsarin vaihdoin kk sitten kun auton ostin ja öljyä ei ainakaan vielä viimeisen 1400km aikana ole tarvinnut lisätä kertaakaan.
Mutta huohottakoon prkle eipä kai se niin vaarallista oo.

En mie tiiä, mie vaan ajan.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Just... se on näppärää päästä koneesta perille, jos on sekalaisia öljyjä käytetty....
Yhtä sorttia vaan koneeseen esim. Mobil 5W-50 ja sillä ajaa muutaman kymmentä tuhatta.
Alussa vaihtaa tiuhempaan (2-3 öljynvaihtoa esim 5 tkm välein), jotta kone tottuu aineeseen.
Sitten vasta tietää, huohottaako vaiko eikö.
Kuulostaa siltä ettei koneessa mitään vikaa ole.
Ja jos onkin, niin pakopuolelta vuotaa vesitilaan.
Mutta seuraile tilannetta rauhassa, edellisten kertomiesi "diagnoosien" perusteella en lähtisi itse ainakaan moottorikauppaan ihan ensimmäiseksi....

Yhtä sorttia vaan koneeseen esim. Mobil 5W-50 ja sillä ajaa muutaman kymmentä tuhatta.
Alussa vaihtaa tiuhempaan (2-3 öljynvaihtoa esim 5 tkm välein), jotta kone tottuu aineeseen.
Sitten vasta tietää, huohottaako vaiko eikö.
Kuulostaa siltä ettei koneessa mitään vikaa ole.
Ja jos onkin, niin pakopuolelta vuotaa vesitilaan.
Mutta seuraile tilannetta rauhassa, edellisten kertomiesi "diagnoosien" perusteella en lähtisi itse ainakaan moottorikauppaan ihan ensimmäiseksi....
Mulla kävi täsmälleen samoin Hiacen kanssa, eli vettä hävisi, ja olin jo orientoitunut kansiremppaan kunnes onneksi kaveri tuli käymään ja kehotti vaihtaman syylärinkorkin. Ongelmat loppui siihen.Ari66 kirjoitti:No mulla kävi Saabin kanssa joskus niin, että heitti vettä ulos oikein urakalla, piti muutaman kilsan välein täyttää.VV230E kirjoitti:Huomasin myös että paisarinkorkin tiiviste on riekaleina joka myös ilmeisesti voi tehdä tuota haihtumista mutta tuo kupliminen tässä kyllä eniten huolestuttaa.![]()
Ja reissun päällä vielä.
Saabin merkkiliike olis alkanut tuhansien markkojen kansiremonttiin, mutta onneks siellä oli kahden viikon jono![]()
Pienemmälle pajalle pääsi heti ja siellä remonttimies heitti oman mersunsa avaimet mulle ja sanoi että käypä tosta kylältä varaosaliikkeestä uusi paisuntasäiliön korkki![]()
Oli halpa "kansiremontti".
Miettikää sitä ketutusta kun olisin tehnyt ensin kansirempan ja ongelmat vaan olis jatkunut.Korkista oli tiivistekumi kovettunut ja siksi ei pitänyt tiiviinä.
Järjestelmä (jäähdytys) kannattaa vielä ilmata samalla kunnolla.
Enpä sitten tainnukkaan päästä helpolla
n.1000km sai ajella uudella paisarinkorkilla eikä nesteitä kadonnut juur yhtää, mutta nyt nesteet katoaa jälleen ja tänään kun ajoin moottorin lämpimäksi ja jätin tyhjäkäynnille kaupan pihaan niin huomasin että nesteet tulevat ulos paisuntasäiliön ylitäyttöletkusta vaikka liikaa en sitä ollut täyttäny, myös vaaleaa savua pukkasi ulos putkesta
painetta paisariinkin tuli niin paljon ettei korkkia voinut avata.
Eli kannattaa se kansi nyt ilmeisesti vaan avata, vaikka edelleen ihmettelen sitä ettei öljyt (jotka vaihdoin juuri) olleet yhtään harmaat eikä nesteiden joukossakaan öljyä näy.
Voisikohan tuo oksentaminen johtua termarista vaiko jostain tukoksesta järjestelmässä.?


Eli kannattaa se kansi nyt ilmeisesti vaan avata, vaikka edelleen ihmettelen sitä ettei öljyt (jotka vaihdoin juuri) olleet yhtään harmaat eikä nesteiden joukossakaan öljyä näy.

Voisikohan tuo oksentaminen johtua termarista vaiko jostain tukoksesta järjestelmässä.?
En mie tiiä, mie vaan ajan.
Jos vuoto ei ole öljykanavan kohdalla, niin ei se öljy mihinkään sekoituVV230E kirjoitti: edelleen ihmettelen sitä ettei öljyt (jotka vaihdoin juuri) olleet yhtään harmaat eikä nesteiden joukossakaan öljyä näy.![]()
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ahaa...
Mutta eikös kansivian pitäisi tehdä painetta kylmälläkin koneella paisariin? täs tapaukses kaikki on hyvin niin kauan kunnes lämmöt nousee 100-120 asteeseen niin johan alkaa painetta kertyy.
Tänään hokasin semmoisenkin jutun että pienenpientäkään ilmakuplaa ei enää paisariin tule vaikka kuinka kaasuttelisi.
Viimeiseen asti yritän välttää mahdollisen(turhan) kannen avauksen vaikka hulluksihan tässä tuon vekottimen takia kohta tulee, soitanko ajan vaa kiltisti korjaamolle vaiko psykiatrille?

Mutta eikös kansivian pitäisi tehdä painetta kylmälläkin koneella paisariin? täs tapaukses kaikki on hyvin niin kauan kunnes lämmöt nousee 100-120 asteeseen niin johan alkaa painetta kertyy.
Tänään hokasin semmoisenkin jutun että pienenpientäkään ilmakuplaa ei enää paisariin tule vaikka kuinka kaasuttelisi.

Viimeiseen asti yritän välttää mahdollisen(turhan) kannen avauksen vaikka hulluksihan tässä tuon vekottimen takia kohta tulee, soitanko ajan vaa kiltisti korjaamolle vaiko psykiatrille?

En mie tiiä, mie vaan ajan.
Pari viikkoa sitten tutkin erästä OM603-koneista Mersua joka kadotti nestettä.Mutta eikös kansivian pitäisi tehdä painetta kylmälläkin koneella paisariin? täs tapaukses kaikki on hyvin niin kauan kunnes lämmöt nousee 100-120 asteeseen niin johan alkaa painetta kertyy.
Laitoin pumpun ja mittarin kiinni syylärin korkkiin ja pumppailin järjestelmään barin verran ylipainetta.
Ei vuotanut mistään.
Käyttelin koneen kuumaksi alentaen paineen puoleen kiloon, vasta normaalilämmössä alkoi tulla kuplaa säiliöön ja paine hyppäsi mittarissa aina uudelleen ja uudelleen ylöspäin vaikka löysäilin sitä välillä pois.
Kannentiivistevika.
Tahtoo sanoa ettei painetta välttämättä kerry kylmällä koneelle normaalia enempää.
Tosin eihän lämpöjen pitäisi 120 asti nousta ?

wiimax.fi
Aikas kuumana käypi koneVV230E kirjoitti:..lämmöt nousee 100-120 asteeseen niin johan alkaa painetta kertyy.

W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kansipahvihan sieltä on TJ..niinku muut edellä sanoneet
Järkevintä on panna koko auto kiertoon. Jos tämä ei käy niin sitten vaihtokone tai kansiremontti. Mitä tulee kansiremontteihin niin niitä seuraa sittten yleensä jossain vaiheessa alapään remppaus, joten suo siellä vetelä täällä. Sinuna laittaisin auton kiertoon ennekuin :vesi: ja sitten




ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vai semmosta.. Tyhmä kysymys mutta miten se alapään remppa kansirempasta seuraa jos öljyt ja vedet ei oo sekottunu?
Lämmöt pysyvät kyllä normaalina mutta heti kun nopeus on alle 50km/h tai hetken kun on tyhjäkäynnillä niin johan pomppaa... Missä lämpötiloissa muuten se flekti pitäisi alkaa pyörimään kun en muista nähneeni sen pyörivän kertaakaan kunnolla.

Lämmöt pysyvät kyllä normaalina mutta heti kun nopeus on alle 50km/h tai hetken kun on tyhjäkäynnillä niin johan pomppaa... Missä lämpötiloissa muuten se flekti pitäisi alkaa pyörimään kun en muista nähneeni sen pyörivän kertaakaan kunnolla.

En mie tiiä, mie vaan ajan.
Jaa vai kiertoon, noh meitä on moneen junaan. Itse en kyllä kehtaisi myydä viallista autoa kellekkään, varsinkaan kun tietää ettei kaikki ole kunnossa. Jos kansi nahka vuotanut, niin kannen tarkastus koneistamossa, jos ok niin uus paffi, nippuun ja pirssi ok.cmeli kirjoitti:Kansipahvihan sieltä on TJ..niinku muut edellä sanoneetJärkevintä on panna koko auto kiertoon. Jos tämä ei käy niin sitten vaihtokone tai kansiremontti. Mitä tulee kansiremontteihin niin niitä seuraa sittten yleensä jossain vaiheessa alapään remppaus, joten suo siellä vetelä täällä. Sinuna laittaisin auton kiertoon ennekuin :vesi: ja sitten
![]()
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com