venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

Pähkäilin tuossa että saattaisi olla vaihdon tarpeessa 300 d:n venttiilikopan tiiviste, pikkuisen itkee. Liittyykö vaihto toimenpiteeseen mitään tiedossa olevia ylläreitä? PItääkö koppa kiristää momenttiin vai riittäisikö käsituntuma? Onko kukaan kiillottanut itse koppaa, hmmm saattaisi tulla ihan siisti??

Mitenköhän muuten ne kangaspäällysteiset letkut koneen päällä, ilm nafta letkuja (?) saako kotikonstein vaihdettua ja onko valmiita letkusarjoja saatavilla? Entä onko hinnoista tietoa? Ovat meinaan aikansa eläneitä...
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jaa, siellähän kyllä menee vaikka mitä letkuja. Naftaletkut (ainakin bensapuolella taitaa olla kyllä koneen tuntumassa metallisia), ilmanpaineletkuja, huohotinletku yms. Törkkää vaikka kuvaa esille niin koitetaan nimetä.

Eipä kait siinä pitäisi olla muuta kun nappaa kannen pois ja laittaa kiinni. Momenteista en osaa sanoa, golfissa ainakin vetelin käsituntumalla :nocando:.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Viesti Kirjoittaja Harju »

screwdriver kirjoitti: kangaspäällysteiset letkut koneen päällä, ilm nafta letkuja. saako kotikonstein vaihdettua ja onko valmiita letkusarjoja saatavilla? Entä onko hinnoista tietoa? Ovat meinaan aikansa eläneitä...
Saa vaihettua kotikonstein ja maksaa n.1-5 euroa metritavarana.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuolta Harjulta kannattaa kysyä varsinkin naftaletkujen korjaamisesta. Viimeksi se korjasi vuotavan naftaletkun kuulakärkikynällä :whisper:.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Viesti Kirjoittaja Marco »

screwdriver kirjoitti:Mitenköhän muuten ne kangaspäällysteiset letkut koneen päällä, ilm nafta letkuja (?)
Ovat naftan paluuletkuja. Kannattaa hakea Hydromarketista tai muusta hydrauliikkapuodista laadukkaampaa letkua. Itte juuri vaihdoin, kun kangasletkut vuosivat. Taisi olla hinta vajaan kympin metri. Tuo em. letku kestää sitten maailman tappiin asti eikä varmasti ala vuotamaan, kuten se tekstiililetku tekee.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Sampo N. kirjoitti:Tuolta Harjulta kannattaa kysyä varsinkin naftaletkujen korjaamisesta. Viimeksi se korjasi vuotavan naftaletkun kuulakärkikynällä :whisper:.
:whisper: Eikä vuoja ennää yhtään 8)
No jos tännää hakis oikian kokosta letkua :!: tai huomenna :lol:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Viesti Kirjoittaja Harju »

Marco kirjoitti: Tuo em. letku kestää sitten maailman tappiin asti eikä varmasti ala vuotamaan, kuten se tekstiililetku tekee.
Kangaspäällysteinen ei ole ehkä niin kestävää, mutta kyllä sekin siellä muutaman satatuhatta menee :wink:


edit: kOrJAiltU seKAvAa KiRJOItusTA :shock:
Mitähän ollut taas mielessä
Viimeksi muokannut Harju, 14.5.2008 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: venttiilikopan tiivisteen vaihto / kopan kiillotus?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Harju kirjoitti:Varmaankin ei kangaspäällysteinen on kestävämpää, mutta kyllä sekin siellä muutaman satatuhatta menee :wink:
Mersulla ajetaankin miljoonia... 8)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

Kuva




ELikkäs, nuolilla merkityt letkut ja miten tuo ilm. öljyn huohotinputki kopan päällä on kiinni/tiivistetty?

Niin ja kiitoksia jo hyvistä vastauksista!
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

screwdriver kirjoitti:miten tuo ilm. öljyn huohotinputki kopan päällä on kiinni/tiivistetty?
Siihen on oma tiivisteensä jonka varassa se tuossa retkottaa... eli tuolta muunmuassa: http://www.kl-varaosat.fi/kauppa_new.html ja hintaa tuolle hypo-osalle jää 2,50€
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

Saako sen huohotinputken ihan nyppäsemällä juuresta irti vai miten sen irroitus käy?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Letku päästä ensin irti ja sitten kampeamalla kopasta irti, painamalla se siinä vk kannessa on kiinni.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

screwdriver kirjoitti:Saako sen huohotinputken ihan nyppäsemällä juuresta irti vai miten sen irroitus käy?
Nyppäsemällä :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

jep jep... naftan paluuletkut vaihdettu uusiin. Tiivisteen ja kopan "restaurointi" projekti odottaa lepposampia ilmoja.. Tiiviste KL:ssä 13 euroa ja se huohottimen 2,5 niinkuin jo totesitte. Menee koppa varmaan maalaukseen en tiedä viitsiikö alkaa kiillottamaan. :roll:
Avatar
Eeti
Viestit: 60
Liittynyt: 30.3.2008 11:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

ite kiillottelin. olis kannattanu joku lakka vetasta päälle ku aika äkkiä se kiilto häviää. pölyä ja muuta päälle. komea se kuitenki hetkenaikaa oli. :D
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

millaisen vaivan kiillotus vaati ts. millä tavalla sen teit? Oliko suuritöinen? En tiedä mikä lakka siinä toimisi kun kuulemma saattaa alkaa kellastumaan.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Harju kirjoitti:
Marco kirjoitti: Tuo em. letku kestää sitten maailman tappiin asti eikä varmasti ala vuotamaan, kuten se tekstiililetku tekee.
Kangaspäällysteinen ei ole ehkä niin kestävää, mutta kyllä sekin siellä muutaman satatuhatta menee :wink:
Itse olen havainnut, että se musta kangasletku alkaa vuotamaan herkemmin, mutta se Vehon alkuperäinen harmaa kestää. Onhan noissa sitten hinnassakin eroa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuosta lakan käytöstä tuntuu mielipiteet jakaantuvan 50/50 että kannattaako sitä laittaa vai eikö kannata... Itse jättäisin lakan pois ja kevyesti hiomatahnalla kerran tai pari vuodessa käsittelisin pinnan uudestaan mikä on mielestäni aika pieni vaiva verratuna siihen että joutuu koko homman aloittamaan ihan alusta jos tuo pinta alkaa kellastua lakan alla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
screwdriver
Viestit: 13
Liittynyt: 25.3.2008 9:46
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja screwdriver »

Heavy kirjoitti:
Harju kirjoitti:
Marco kirjoitti: Tuo em. letku kestää sitten maailman tappiin asti eikä varmasti ala vuotamaan, kuten se tekstiililetku tekee.
Kangaspäällysteinen ei ole ehkä niin kestävää, mutta kyllä sekin siellä muutaman satatuhatta menee :wink:
Itse olen havainnut, että se musta kangasletku alkaa vuotamaan herkemmin, mutta se Vehon alkuperäinen harmaa kestää. Onhan noissa sitten hinnassakin eroa.
Joo saattoi alkuperäiset letkut olla orkkis kamaa vuodelta -87, oli sellaista harmaata letkua. Mutta eivät vuotaneet vieläkään, tosin olivat kuitenkin aika kulahtaneita joten ajan kysymys olisi vuoto ollut...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”