Mersun (diesel) polttoainejärjestelmä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Miihkali
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2008 14:49
Paikkakunta: Iisalmi

Mersun (diesel) polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

250D -94 ei lähe käyntiin, kun on aikansa seissyt. Polttoaineputkisto ja letkut kaipaavat ilmeisesti tiivistytä ja o-renkaiden uusintaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
windsor
Viestit: 11
Liittynyt: 08.11.2007 17:16
Paikkakunta: Kannonkoski

Viesti Kirjoittaja windsor »

Minulla on sama vika 300 tdt:ssä... Imupuolelta sai ilmaa polttoaineen sekaan ja uusin letkut niin auttoi siihen, mutta sitten huomasin että pumpun päälinen on märkä. Huomenna pitäisi vaihtaa o-renkaat ja toivon mukaan sitten rupeaa toimimaan. Olen kuullut juttua että syöttöpumpun kupeessa olevassa banjo-liittimessä pitäisi olla takaiskuventtiili mutta omassa ei ole. Pitääkö väite paikkansa?
Miihkali
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2008 14:49
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Kävin ostamassa o-renkaat ja illalla vaihdan ne. Paluuletkut suuttimille uusin myös. Aiemmin uusin jo suodattimen.

Merkkiliikkeen mukaan o-renkaita on mennyt viimeaikoina paljon. Olin yhteydessä myös diesel-korjaamoon, josta sanoivat vian olevan yleensä o-renkaissa ja paluuletkuissa.

En osaa sanoa banjoliittimestä. Pitää tutkia. :shock:
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mersun (diesel) polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja ml65 »

Miihkali kirjoitti:250D -94 ei lähe käyntiin, kun on aikansa seissyt. Polttoaineputkisto ja letkut kaipaavat ilmeisesti tiivistytä ja o-renkaiden uusintaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Samoja vaivoja käyntiinlähdössä oli tuossa W202 250td mallissa. Vaihtelin kaikki o-renkaat pumpun ja suodattimen letkuliitoksiin taisi mennä yhteensä 12 kpl kolmea eri kokoa. Kyllä kaikki käynnistymisvaivat loppuivat siihen.
Miihkali
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2008 14:49
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Mä vaihdoin 10 O-rengasta neljään eri letkuun, suodattimen ja sihdin. Vaihdoin lisäksi paluuletkut suuttimille. En vielä saanu käyntiin. Vielä saa nähtävästi jostain ilmaa. :?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

vaihdoin jo kesällä nuo pumpun o-renkaat meirän yhteis rojektiin (200ree) pensasta kötöstelty.. tänään vaihdoin naftasuodattimen ja laitoin lamppuöljyt suodattimeen niin nyt se käy jo taas kaikilla 4 mukilla.. mutta käydessäni paikallisessa kaffeella niin taas piti hiukan sahata käyntiin.. niinkuin ennen suodattimenkin vaihtoa (jätti ittensä tänään pihaan makaamaan :evil: ) vanha suodatin oli "sula".. paluuletkut ei ainakaan päällisin puolin vuoda :roll: pitääkö mun vaihdella huvikseen joka ainut letku tuonne koneeseen että se alkais EHKÄ käynnistymään heti kerralla eikä tarvisi jännittää jos jää 1pvä väliin ajelematta :roll: eikai nuo paluulinjat ny tuommosia tee..varsinkaan kun ovat kuivia :roll: :?:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

huhuu.. vika on edelleen olemassa.. tekis mieli väittää että mistään ei ilmaa saa ja kattila käy taas kolmella,pumpussa tosiaan uudet o-renkaat (ite laitoin) edellinen omistaja väitti että pumppuun olisi tehty jotain isompaakin remonttia..uskoo ken tahtoo :roll: suuttimet ei aiheuta tuollasta vikaa? hehkut mielestäni toimii koska auto lähtee silleen kuitenkin käyntiin (kun siis lähtee) niin käy het kunnolla eikä onnu jne.. kertokaany jotaki muutaki hullua että ku ilmavaiva :roll: ?? pumppu mäsä?? hehkut vaan lämpee ..ei kuumene?? kuski ei muista hehkuttaa ku ei oo hehkuvaloa :roll: ?? kuu-ukko on keltainen?? belarus hyvä rattori?? nokia huno puhelin ja topfield on paska tikipoksi!?? kertokaany jotaki!! menöö järki!!

huomenna siis auto lähtee ihan saletisti käyntiin jos alle -20 pakkasta.. jos yliu niin ei sitten varmasti muutakuin ehkä toisella akulla.. joskus vasta kolmannella :roll: kerran hinattiin lopulta niin todella kauan meni ennenkuin heräsi.. lämmitysroikka auttaa senverran että pyörittää keveemmin.. eli lohkari on todella huono ja sitä ilmankin pitäs pärjätä.. asennetaan sitte vaikka vebasto tai kaasukrilli autonpohjaan mutta lohkariremonttiin en ala nyt enkä juhannuksena
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Terho P kirjoitti: belarus hyvä rattori??
On on. Kakstoiminen nostolaite ja nelirengasveto. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

onks katottu:

- suodatinjalassa se muovinen "esisuodatin"
- polttoaineen lämmityselementti kannessa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”