Oikea polttoaine

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Oikea polttoaine

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Olen mersuni (230 vm 86) tankannut aina 98-oktaanisella polttoaineella auton entisen omistajan neuvon mukaan. Tuo bensiinin hinta kuitenkin tuppaa nousemaan vähän liian korkealle ja ajattelin josko ostaisi sitä halvempaa 95 oktaanista. Voiko sitä turvallisesti käyttää? Rasittuuko kone ja mitä seurauksia ysivitosen käytöstä mahdollisesti vanhalle meselle on? Tankkaako joku ysivitosta :?:
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

kai sitä sinne voi hyvin tunkea, eihän kyseessä kuitenkaan ole mikään suurtehomoottori. 98 palaa puhtaammin, tuskin muuta vaikutusta on. viisaammat kertokoot loput 8)
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: Oikea polttoaine

Viesti Kirjoittaja dry »

Uranium kirjoitti:Tankkaako joku ysivitosta :?:
Jep jep, kyllä tankkaa. Tosin kun hinnat nousivat yli 1.50 € niin ostin ihan piruuttani ja kostoksi kaksi tankillista Shellin V-poweria (1.6xxx €). :evil:

Nyt tosin palasin 95-linjalle taas :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tuostahan on ollut joskus keskustelua enemmänkin. Muistaakseni joku oli vertaillut ja tullut siihen tulokseen, että 95 käyttö tulee kalliimmaksi, koska moottori kuluttaa enemmän vrt. 98E, laatujen hintaero on kuitenkin aikalailla sama kuin pari vuotta sittenkin, eli eipä kai se vieläkään sen halvemmaksi tule :roll:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itse en huomannut kulutuksessa mainittavaa eroa 95 ja 98 välillä kun kuukauden verta köröttelin 98:lla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Muistat Ville ihan oikein. Kaapo teki tuosta joskus vertailun. Ysikasia meni sen verran vähemmän, että tuli halvemmaksi. Auto oli W126 300SEL.

Pitää vaan muistaa kääntää konehuoneesta oktaanivalitsin oikeaan asentoon, muuten ei ole hyötyä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Sivonen kirjoitti:
Pitää vaan muistaa kääntää konehuoneesta oktaanivalitsin oikeaan asentoon, muuten ei ole hyötyä.
Mistäs sieltä sen löytää? Vai onko "uudemmissa" ees tollasta?

Meillä o tankattu koko ajan 98a molempiin ja aina vaan vähemmän menny polttoainetta vaik kuin kaahais ;) Minähän en kaahaa, ajan vain ripeästi...
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eiiikä tartte mitää käännellä; oktaanivlitsin on asennossa S molemmilla aineilla, 95 ja 98 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Hyvä näin :) ( toisaalta hyvä tietää, että siellä yleensä edes on sellanen...) mitäs jos se on jossain muussa asennossa kuin 85/89... eihän noista tiedä ku molemmat o uitettuja. :oops:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

catti kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:
Pitää vaan muistaa kääntää konehuoneesta oktaanivalitsin oikeaan asentoon, muuten ei ole hyötyä.
Mistäs sieltä sen löytää? Vai onko "uudemmissa" ees tollasta?

Meillä o tankattu koko ajan 98a molempiin ja aina vaan vähemmän menny polttoainetta vaik kuin kaahais ;) Minähän en kaahaa, ajan vain ripeästi...
Kolomesatasessa on vasemman lokkarin seudulla se säätötökkeli (lukee EZL KAT), mikäli samaan tapaan kuin 190E 2,6:ssa. 320:sessä ei mokomaa ole, sytkä on tietolaitteen ohjastama ja siellä on nakutustunnistimet lohkossa, ettei mee sytky liian aikaselle oktaaniin nähden.

Menikähän miten metsään...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Swoop
Viestit: 11
Liittynyt: 08.2.2007 23:27
Paikkakunta: Otalampi, Vihti

Viesti Kirjoittaja Swoop »

Omassa 230 -86sessa alkaa venttiilit naksuttamaan 95sella ajettaessa. 98silla ei kuulu mitään. Siispä 98silla ajelen. :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”