Oikea polttoaine
Oikea polttoaine
Olen mersuni (230 vm 86) tankannut aina 98-oktaanisella polttoaineella auton entisen omistajan neuvon mukaan. Tuo bensiinin hinta kuitenkin tuppaa nousemaan vähän liian korkealle ja ajattelin josko ostaisi sitä halvempaa 95 oktaanista. Voiko sitä turvallisesti käyttää? Rasittuuko kone ja mitä seurauksia ysivitosen käytöstä mahdollisesti vanhalle meselle on? Tankkaako joku ysivitosta
kai sitä sinne voi hyvin tunkea, eihän kyseessä kuitenkaan ole mikään suurtehomoottori. 98 palaa puhtaammin, tuskin muuta vaikutusta on. viisaammat kertokoot loput
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Re: Oikea polttoaine
Jep jep, kyllä tankkaa. Tosin kun hinnat nousivat yli 1.50 € niin ostin ihan piruuttani ja kostoksi kaksi tankillista Shellin V-poweria (1.6xxx €).Uranium kirjoitti:Tankkaako joku ysivitosta
Nyt tosin palasin 95-linjalle taas
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tuostahan on ollut joskus keskustelua enemmänkin. Muistaakseni joku oli vertaillut ja tullut siihen tulokseen, että 95 käyttö tulee kalliimmaksi, koska moottori kuluttaa enemmän vrt. 98E, laatujen hintaero on kuitenkin aikalailla sama kuin pari vuotta sittenkin, eli eipä kai se vieläkään sen halvemmaksi tule
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mistäs sieltä sen löytää? Vai onko "uudemmissa" ees tollasta?Sivonen kirjoitti:
Pitää vaan muistaa kääntää konehuoneesta oktaanivalitsin oikeaan asentoon, muuten ei ole hyötyä.
Meillä o tankattu koko ajan 98a molempiin ja aina vaan vähemmän menny polttoainetta vaik kuin kaahais Minähän en kaahaa, ajan vain ripeästi...
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eiiikä tartte mitää käännellä; oktaanivlitsin on asennossa S molemmilla aineilla, 95 ja 98
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kolomesatasessa on vasemman lokkarin seudulla se säätötökkeli (lukee EZL KAT), mikäli samaan tapaan kuin 190E 2,6:ssa. 320:sessä ei mokomaa ole, sytkä on tietolaitteen ohjastama ja siellä on nakutustunnistimet lohkossa, ettei mee sytky liian aikaselle oktaaniin nähden.catti kirjoitti:Mistäs sieltä sen löytää? Vai onko "uudemmissa" ees tollasta?Sivonen kirjoitti:
Pitää vaan muistaa kääntää konehuoneesta oktaanivalitsin oikeaan asentoon, muuten ei ole hyötyä.
Meillä o tankattu koko ajan 98a molempiin ja aina vaan vähemmän menny polttoainetta vaik kuin kaahais Minähän en kaahaa, ajan vain ripeästi...
Menikähän miten metsään...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.