Pumpun ajoitus, jykk ja eykk
Pumpun ajoitus, jykk ja eykk
603 dieselin pumpun ajoitusta säädän ja hihnapyörällä kun on lukemia 30-0-30, mutta ei että kumpi on jykk, lukemat nollan vasemmalla puolella vai oikealla. siis moottoria edestäpäin katsottuna..
Eli kummin se on?
1. eykk--30---20---10---0---10---20---30--jykk
vai
2. jykk-- 30---20---10---0---10---20---30--eykk.
siis jos katsomme auton etuosasta naama tuulilasiinpäin ja alas kampiakselin hihnapyörää..???
Eli kummin se on?
1. eykk--30---20---10---0---10---20---30--jykk
vai
2. jykk-- 30---20---10---0---10---20---30--eykk.
siis jos katsomme auton etuosasta naama tuulilasiinpäin ja alas kampiakselin hihnapyörää..???
Re: Pumpun ajoitus, jykk ja eykk
eykk=ennen yläkuolokohtaa-Jaska kirjoitti:603 dieselin pumpun ajoitusta säädän ja hihnapyörällä kun on lukemia 30-0-30, mutta ei että kumpi on jykk, lukemat nollan vasemmalla puolella vai oikealla. siis moottoria edestäpäin katsottuna..
Eli kummin se on?
1. eykk--30---20---10---0---10---20---30--jykk
vai
2. jykk-- 30---20---10---0---10---20---30--eykk.
siis jos katsomme auton etuosasta naama tuulilasiinpäin ja alas kampiakselin hihnapyörää..???
jykk=jälkeen yläkuolokohdan
Eli kun puörität moottoria sen pyörimissuuntaan(edestä katsottuna myötäpäivään), eykk on ennen 0 merkkiä ja jykk sen jälkeen.
Eli vaihtoehto number 2.
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna